Arjan! Ik zit een beetje te twijfelen. Wil wel een grote hengst. Had O Malley al in gedachten... Maar die wil ik eerst in het echt zien denk ik. En die dekt niet natuurlijk, wat ik eigenlijk wel weer wil... En ik wil een hengst die niet zo'n groot hoofd heeft, en wel het behang doorgeeft (ja ja, wat een eisen )
Ik wilde net zeggen wat Puck zegt Als het je eerst veullie word bij haar zou ik wel opletten of hij niet te groot ver erft, dat zou nog eens met de bevalling problemen kunnen geven
kuzznathalie
Geplaatst: 21-01-10 17:58
Nou... zoveel tijd heb ik niet Waaaannnttt... ik wil ook niet een laat veulen ( O wat ben ik erg.... veeleisend...zucht)
Als ze niet drachtig is... Als ze wel drachtig is, kijk ik volgend jaar verder.
Snowville
Geplaatst: 21-01-10 18:04
Ok, dat is wel slim jah. hebben wij ook gedaan voordat ze naar de hengst ging. Zo wisten we direct of er al een eitje zat etc. En toen we naar de hengst gingen was ze vrijwel direct hengstig. Dat ging allemaal vrij soepel.
Mocht ze drachtig zijn wanneer verwacht je het veulen dan?
Oke, dus dan kun je ook direct zien of er een eitje zit, dat wist ik niet... Goed dat ik dat weet, dan heeft het dus wel nut dat ik haar laat scannen sowieso Dus ook als de shetlanderhengst niet fanatiek is geweest
kuzznathalie
Geplaatst: 21-01-10 18:06
Uhm... mocht ze wel drachtig zijn, dan denk ik, ik weet het niet zeker...ik denk dat het veulen dan in de zomer pas komt
Heb haar afgelopen zomer, begin juli voor het laatst hengstig gezien dacht ik...
Snowville
Geplaatst: 21-01-10 18:07
Idd, jah bij ons was het zo dat er het eitje zat maar dat moest eerst weg of zo voordat de "echte" hengstigheid zou beginnen. Maar moet zeggen dat weet ik niet precies, weet Leon beter