[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:30

kan ik me goed voorstellen
bij mij werkt het gelukkig wel, als ik dan een dag niet heb gesnoept en er is wat af dan hou ik het makkelijker vol
en zat ook zo te denken van ja kan wel vanaf januari mee gaan doen, maar dan zit ik waarschijnlijk weer bijna op 80 kilo van de leuke feestmaanden hihi
en dan wordt ik al weer snel geopereerd en dan krijg ik het er nooit af
dus ga gewoon lekker door zo, eet alleen vanavond helaas friet
als ik sla nou echt lustte en ik zat er vol van at ik dat wel, maarja
vanaaf maar flink naar de paarden en ook nog met de doggies wandelen hihi

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:33

Hmmm.... Ik was natuurlijk al weer 2 kg kwijt. Had me vanmorgen verslapen, dus kon ff niet wegen, morgenvroeg weer! Een keer per week wegen is mij vaak genoeg.

Edit: ik zie net dat ik me vrijdag of zaterdag nog gewogen heb... Morgen is dus niet mijn beurt

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:36

2 kilo kwijt al, goed zeg!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:39

Ja.... Maar heb net bijna 250 gr M&M's op
Dat wordt werken vanaaf met knollie!

Ben zo weg, fijne avond allemaal!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:49

hihi jij met mn m&m's hihi
ach als je dan snoept, doe het lekker smiddags en geniet ervan!
heb gister ook 2 handjes crunchys gehad ofzo, zit ook chocola bij, maar toch halfe kilo eraf hihi
veel plezier bij chub!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:55

Eventjes een oproepje; wie heeft er ervaring met paard verkopen, maar dat ie pas over een paar maanden opgehaald wordt. Daarbij komen dus contract etc opstellen, en ik weet eerlijk gezegt niet hoe of wat ik het op moet stellen.
En hoe ik de verkoop moet gaan regelen...
Het gaat trouwens om Kaylen

Als iemand weet hoe ik dat moet gaan regelen, zou diegene me dan alsjeblieft een PBtje willen sturen, ik ben bang dat ik dingen over het hoofd zie....

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:57

Fijne avond iedereen!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:04

mazzelmeid, ik zou het niet weten

yarka, thanx, jij ook fijne avond!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:08

Roos.... ik weet precies wat je bedoelt met je verhaal van het trailerladen. Zo ken ik Sugar ook niet, jemig zeg.... Maar wist al wel dat hij erg creatief was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:28

Ben ik ook, wel bijgescroll, lees vanavond wel nauwkeuriger bij

Even over trailerladen. Amanda vindt er niks aan, ze vindt het niet eng of gevaarlijk, maar ziet simpelweg niet in waarom ze erop moet van mij Gelukkig gaat ze er met een longeerlijn achter haar kont vlot erop en altijd met een hooinet belonen. Wel is het zo dat ze op vreemd terrein makkelijker laadt, denk dat ze dan denkt dat we dan weer naar huis gaan wat ook meestal zo is.

Voor Dewi ben ik erg benieuwd. Heb voor volgend jaar wat wedstrijden gepland, en dan zal ze alleen ernaar toe moeten. Heb haar zelf nooit op de trailer gehad, en het is van half februari geleden dat ze bij me kwam. Denk dat ze een moeilijke bange lader gaat zijn… Maar misschien verrast ze me wel. Ze wordt steeds makkelijker.

Doet me aan iets anders denken. Jullie weten misschien nog wel dat ze toen ze net bij me was er een hekel aan had als je aan dr oren kwam. Als ik dan per ongeluk met halster tegen oren kwam was ze weg. Heb het toen een lange tijd dan langs achter gedaan en dan vastmaken ipv met de klip onder keel. Met hoofdstel vond ze het toen niet erg dat je haar oren goedstak

Inmiddels zijn we een stuk verder. Ik kan vaak voor gewoon aan dr oor zitten; vasthouden en zachtjes dichtknijpen. Dat gaat ook goed, zolang ik er maar geen schaar bij houd. Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met in het oor kijken. Eerste paar keer kwam ze finaal overeind, maar dat is puur van protest, wil ik niet en is verder niet gevaarlijk. Dus ik zei dat ze normaal moest doen en ben doorgegaan. Uiteindelijk ging het erg goed, en kon ik het redelijk openvouwen. Ging niet van harte, maar ben er wel blij mee

Het is nog steeds niet ideaal hoor met ons, haar eerste reactie is en zal altijd blijven dat ze wegloopt, en dan gaat kijken wat ik nou wilde. Een van mijn grootste frustraties destijds, en dat is het nu nog. Vooral als ik niet eens haar wil vangen maar gewoon wil aaien of een snoepje geven. Rijden gaat best redelijk, ze zit nog muurvast, maar heb sinds een maand of wat ineens wel ontspanning bereikt. Ze gaat nu veel meer stofzuigen en durft rond te kijken naar wat er in het land te zien is…

Zoo, bijna tijd, nog even wat uit de fax plukken en opruimen en ik kan los!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:35

Ben niet bijgelezen

Wel gelezen dat Superroos 2 kg is afgevellen, heel goed. Ben ook weer begonnen maar krijg er niets meer af

Mazzelmeid, ik heb toen Tigo verkocht naar Zweden. Hij was een week oud toen ik hem heb verkocht en na 5,5 maand is hij weggegaan.

Jip en Rascal zijn sinds zaterdag weer thuis en sinds vanmiddag zadelmak mijn vader had tijd over dus is ie er gewoon op gaan zitten. Ze zijn allebei al los door de bak gegaan dus zonder longeerlijn. Ben best trots op ze, nu kan ik ze verder trainen aan de dubbele longe.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:38

Hee tinkiebel.. Die hengsten zijn toch pas 2,5

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 17:54

Cayusejuhh schreef:

Nadine, jip is 2 jaar en 5 maanden Nog jonger dus zelfs.....
Laatst bijgewerkt door Caira op 15-11-05 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:59

Maya schreef:

Doet me aan iets anders denken. Jullie weten misschien nog wel dat ze toen ze net bij me was er een hekel aan had als je aan dr oren kwam. Als ik dan per ongeluk met halster tegen oren kwam was ze weg. Heb het toen een lange tijd dan langs achter gedaan en dan vastmaken ipv met de klip onder keel. Met hoofdstel vond ze het toen niet erg dat je haar oren goedstak

Inmiddels zijn we een stuk verder. Ik kan vaak voor gewoon aan dr oor zitten; vasthouden en zachtjes dichtknijpen. Dat gaat ook goed, zolang ik er maar geen schaar bij houd. Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met in het oor kijken. Eerste paar keer kwam ze finaal overeind, maar dat is puur van protest, wil ik niet en is verder niet gevaarlijk. Dus ik zei dat ze normaal moest doen en ben doorgegaan. Uiteindelijk ging het erg goed, en kon ik het redelijk openvouwen. Ging niet van harte, maar ben er wel blij mee

Mijn merrie vind het ook vreselijk als je aan haar oren zit. Die kunnen dan ook helemaal niet bij geknipt worden. Dan flipt ze volledig..... Terwijl ik nu zo ver ben dat haar kin wel geknipt mag worden. Dan doet ze helemaal niets. Aanraken mag ook wel, maar als het kan trekt ze het liefst haar hoofd terug.... Afblijven van die oren......

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:01

Cayusejuhh schreef:

misschien heeft ze een heeeeel mager vadertje en laat zehet hier voorlopig bij

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:02

Meiden, cool down... Als jullie het niet eens zijn met de manieren en/of meningen van anderen, kan dit ook minder aanvallend gebracht worden. Hiermee doel ik op het gebruik van jullie smiley's bij de reacties op tinkiebel.

edit: irish_lady heeft al enigzins aangepast, bedankt!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:11

geeft niet hoor, de tinkers zijn iid 2,5. Jip is van juni 2003 en Rascal van april 2003, ik heb nooit wat tegen zadel mak maken van zulke jonge paarden, het gaat er juist om wat je ermee doet. Ze lopen overdag lekker buiten en als ze nu 2x een kwartier werken in de week moet dat in mijn ogen toch kunnen. Mijn vader zit er iid op en hij weegt maar 70 kilo. De bedoeling is dat Rascal misschien naar de hengstenkeuring gaat dus dan moet ik hem wel kunnen trainen, ik wil veel met lange lijnen gaan doen. Daarbij zijn ze behoorlijk groot en sterk dus beter nu mak maken en volgend jaar zomer lekker rustig aan doen en laten groeien en dan volgend winter weer oppakken.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:13

zadelmak is toch iets anders dan inrijden? Onder zadelmak versta ik lopen met een zadel op zonder er op te reageren. Weet nou echt werkelijk niet wat daar erg aan is, ze kunnen het maar vast geleerd hebben dat het helemaal niet eng is om een zadel op de rug te hebben. De mijne moet dat nog meegaan maken en geloof me hij zal het opleggen niet fijn vinden, vandaar dat ik het nog steeds niet gedaan heb.

De soep is niet zo heet als hij gegeten wordt.

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:13

Hee Ingrid
Hoe groot is Rascal inmiddels eigenlijk??

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:16

Cheveyo schreef:
zadelmak is toch iets anders dan inrijden? Onder zadelmak versta ik lopen met een zadel op zonder er op te reageren. Weet nou echt werkelijk niet wat daar erg aan is, ze kunnen het maar vast geleerd hebben dat het helemaal niet eng is om een zadel op de rug te hebben. De mijne moet dat nog meegaan maken en geloof me hij zal het opleggen niet fijn vinden, vandaar dat ik het nog steeds niet gedaan heb.

De soep is niet zo heet als hij gegeten wordt.

Ik heb er absoluut niets op tegen om een 2,5 jarige een zadel op te leggen en af en toe te longeren. Erop gaan zitten vind ik iets heel anders en met 2,5 not done. Cobs zijn koudbloedpaarden met stevige zware botten. Deze botten hebben langer nodig om te groeien (het kraakbeen moet omzetten naar bot) dan bij warm/volbloed paarden. Cobs zijn dan ook pas met 6a 7 uitgegroeid. Doordat ze zo stevig eruitzien zijn mensen eerder geneigd om er op te gaan zitten. Maar juist deze paarden zijn laat met uitgroeien. Ik adviseer dan ook altijd om pas met 3,5 a 4 erop te gaan zitten en ermee aan de gang te gaan. 2,5 vind ik echt absoluut te jong.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:19

Snowdon leeft ook nog hoor en mankeert helemaal niets.. en die is per ongeluk met 2 jaar oud ingereden.... Dan vind ik dit wat bij Jip en Rascal gebeurt, niets bijzonders...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:22

Ik begreep dus iets anders onder zadelmak maken dan Tinkiebel. Mijne gaat pas volgend jaar onder het zadel, hij zit dan tegen de 4 aan, ieder voor zich inderdaad. Het heeft zijn voor- en nadelen, bij ieder liggen die ook weer anders.

Tinkiebel waarom alleen met Rascal en niet ook met Jip naar de keuring? Ze hebben toch allebei een 2e premie gehaald op de jonge hengstenkeuring?

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:29

snowdon schreef:
Meiden, cool down... Als jullie het niet eens zijn met de manieren en/of meningen van anderen, kan dit ook minder aanvallend gebracht worden. Hiermee doel ik op het gebruik van jullie smiley's bij de reacties op tinkiebel.

edit: irish_lady heeft al enigzins aangepast, bedankt!

eeuuuhhh wat is daar vekeerd aan??
ik vond mezelf in ieder geval niet aanvallend,een keertje een niet te zwaar iemand erop lijkt me niet echt erg namelijk.....

***ze leest verder en begrijpt dat het geen reactie op haar reactie kan zijn ,ze denkt er immers hetzelfde over als tinkiebell

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:38

Allereerst bedankt voor de snelle reacties die ik op mijn oproepje gehad heb per PB! Daar kan ik zeker wat mee!

Verder is Darlah volgens het paspoort 3,5 .. maar ik, en vele met mij, gokken erop dat ze wat jonger is dan dat. Misschien niet veel maar toch. Helaas liep zij met d'r 2,5 ook al strandritten in België. Misschien dat ze nog niet eens 2,5 geweest is dus.
Toch heb ik niet het idee dat ze lichamelijk of geestelijk het niet aangekund heeft. het is juist een paard wat graag voor je werkt. Persoonlijk zou ik er met 3 jaar ofzo heel rustigaan zadelmak maken. (alhoewel; op Shakyra heb ik ook gezeten toen ze 2,5 was, misschien was ze een maand of wat ouder, maar dat was 1 minuut, en met d'r 3 ben ik er mee aan de slag gegaan ong. een kwartiertje per week).

IngridHar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:55

Jip gaat niet naar de keuring omdat hij er op dit moment niet uit ziet en zomerexceem heeft

[edit] nogmaals ik begrijp de reaktie allemaal best maar nu gaan we verder met het leren tussen de lijnen en het sturen, zonder dat er iemand op de rug zit. Het is ook de bedoeling dat ze voor de kar komen dus daar gaan we nu ook langzaam mee bezig.