[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianaJones

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:58

NikitaGoGo schreef:
Jean - dat verhaal over sneeuw heb ik vanmiddag ook al gehoord......

Leuke foto's van verschillende mensen bekeken.

Hebben jullie al op de site van HONDENOPVANG BOSNIË gekeken? Deze honden hebben jullie steun deze winter hard nodig en zeker als het gaat sneeuwen in Bosnië.

http://www.irishcobs.org/albums/album59 ... .gif[/img]

www.hondenopvang.com

Jellie – is er al iets bekend van je rode uitslag ?

Moet nog een aantal pagina's teruglezen, kom ik net bovenstaande tegen!

Heb direct gekeken....en och jeetje, voor 3 euro per maand...da's toch best te doen dacht ik net. Dussss...ik heb ze net gemaild, en gevraagd of ik hem nog kon adopteren....en "hem" is ... CUPKO ...

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar even afwachten of hij "ons" hondje kan worden!

Zo....en dan ook direct maar een hondehokje "bestellen" voor Cupko..eenmalig 40 euro moet Annemarie ook nog wel lukken!

Hoop dat ik zo een steentje kan bijdragen voor 1 of meerdere van deze honden!

Zo en nu de rest van jullie berichten even lezen ...

PS...ik heb het natuurlijk nog niet allemaal gelezen, maar toch nu maar vast vragen (let op, lees ik het zo direct allemaal natuurlijk hahaha)...maar ehhhh zijn er meer mensen hier die al zo'n hondje geadopteerd hebben?
Laatst bijgewerkt door IndianaJones op 15-11-05 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:00

Tinkermuts schreef:
wel ff over die jagers, heb er z'on hekel aan omdat ze hier het gehele jaar het wild voeren en ze dan een paar keer per jaar komen afschieten op de plek waar ze eten krijgen, ook schieten ze op de wilde katten en hebben ze 1 keer het lef gehad om door de hondenren te schieten, ook hebben jagers die s'nachts illegaal aan het jagen waren met lichtbakken de hond van de buren van korte afstand doodgeschoten, sorry, maar wat hier loopt vind ik gajes van de onderste richel en haat ze uit de grond van mijn hart.

Dat gajes mag je ook geen jagers noemen, dat zijn dus gewoon stropers...
En strafbaar dus.
Zulke praktijken gaan er bij mij ook niet in hoor!

@ Sterkte met de allergische reactie Jellie!

@ Rene suc6 met je tentamens!

@ Wat een gedoe met het raam Bonte, ik kan begrijpen dat je er helemaal woest van wordt.
Hopenlijk komt er snel een goede oplossing voor.

Verder mag mijn nieuweling al mee eten uit dezelfde hooibak. Vanmorgen stonden ze met z'n 3en bij elkaar te eten.
Nog wel heel erg voorzichtig, maar het gaat de goede kant op.
Laatst bijgewerkt door yarka op 15-11-05 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:05

Baileys schreef:
Chub, volgens mij hebben ze hier over je leuke nieuwtje heengelezen.
Lekker dat het gelukt is bij de bank.

Nee,hoor. Ik had ook al gereageerd dat ik t leuk vind
Jellie schreef:
Fijn dat oom bank je geholpen heeft !

Il, lekker gelest

Ijones, leuk hondje voor adoptie

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:10

mazzelmeid, leuke foto van jou en shak in het begin
je bent absoluut niet te groot, fig is ook 1.40 en ik ben 1.80
nog een stukkie groter dan jou, en ook iets breder schat ik zo hihi
vind mezelf niet misstaan op fig
en fig is nog wel smaller ook
vind jullie een leuke combi!

chubby, haha king was ook al bang voor de lik-its
gekke beesten hihi
lekker gereden weer dus!

jellie, super foto's, echt waar!
allergische reactie dus... beetje vaag eigenlijk dus hopen dat de medicijnen aanslaan

bonte, weer ruiten ingegooid... kl*te hoor

spetter, dagje vergaderen, hihi sterkte...

jean, idd geduld, en een beetje comfort en discomfort, op een vriendelijke maar wel duidelijke manier doet wonderen
dat je hengst dan bovenop een vriend ging zitten ohhh hihi

tequila, had je gister al gefeliciteerd met je rijbewijs, want had het al gelezen, maar jij denk ik nog niet hier hihi

IJ, super dat je je gaat inzetten voor dat hondje

tinkermuts, hond van de buren doodgeschoten, mag toch hopen dat die mensen hun vergunning kwijt zijn he...

zo, omkleden en dan in de regen lekker trailer laden, was al wel gebeld of het nog door zou gaan maar ik laat me niet stoppen door een lekker buitje haha

tot vanmiddag denk ik

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:34

Veel plezier Roos!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:37

mazzelmeid, lekker Shak had toen al een lekker lijf
Tequila, felidepeli met de rijbewijs!!
Jean, hier miezerig, maar geen wind.
IJ, leuk hondje, goede daad dat je een hokje gaat kopen. Ik heb laatst in een iets te gulle bui een iets te grote donatie gedaan aan een greyhoundrescue. Resultaat is dat er nu een hond rondloopt met mijn naam... arm dier
Sinds deze week heb ik er een avonddienst bij, dus werk ik niet meer alleen op maandagmiddag en - avond, maar ook op dinsdag. Dan heb ik tenminste 2 van de 5 werkdagen daglicht bij de peerden.

Wisten jullie nog niet he, maar is MIJN:
Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:46

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:58

He Fjordkootje...zat jij ook bij deze Tinkercarrousel??? IK ook!! Zaterdag avond?????

Oooow wat lief...een Greyhound met jouw naam, hihihihi, net wat voor ons...een heeeele slanke uitvoering met je naam! Super toch!!!!

Moet aan het werk, heb niet zoveel zin...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:03

Nee, iemand van het koudbloedenforum heeft dit filmpje gemaakt. Momenteel wil ik geen tijd steken in kijken bij bv P&K, 't gaat van mijn KootjeMira tijd af

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:37

Woow roos, dat jij 1.80 bent! Ik ben dan echt maar een kabouter.. Hihi, bedankt voor je foto's compli, ben ook helemaal trots Dan denk ik altijd, oh dat ze van mij is he Succes met laden in de regen

Fk, wat grappig dat er een hond rondrent met jouw naam Ik kan helaas t filmpje niet zien. Thuis proberen vanaaf! Foto is cute!

Gisterenavond heb ik lekker gereden. Flan liep actief. Af en toe wel te drammen op haar voorhand! Veel overgangen en schijnovergangen gereden. Moest nog erg lachen om Jan, die zei tegen Fluit waar hij op reed. Kom Fluit wij gaan lekker achter de wijven aan Jaja Duh!
Flan lekker haar dekentje opgedaan toen ze droog was. En gewoon lekker geknufffeld. Scheetje.

Vanaaf nemen we haar winterdekentje mee. T wordt nu wel kouder. Jan rijdt als t goed is. Hij had wel last van nek en schouders dus mss zit er wisseling in.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:31

fjordkootje schreef:
Nee, iemand van het koudbloedenforum heeft dit filmpje gemaakt. Momenteel wil ik geen tijd steken in kijken bij bv P&K, 't gaat van mijn KootjeMira tijd af

Leuk filmpje FK, je kunt altijd wel weer leuke kennis opdoen die je voor je paardjes weer gebruiken kan FK, daar wel eens aan gedacht?

*Tequila* - gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs, nu virtueel trakteren he! Ik vind vers slagroomgebak erg lekker

Indiana-Jones – goed voorbeeld doet volgen hoop ik Annemarie, (hondehok kopen en hond adopteren) hartstikke tof en lief van je, dat je al een hok gekocht hebt zeg, weer een hond meer die de winter beter door kan komen door lekker in zijn huisje te slapen. Leuk hondje trouwens op de foto die je adopteren wil....

Chubby – prima regeling getroffen met je bank zo te horen

Tinkermuts – zulke jagers cq. stropers moeten zelf wat hagel in hun reet geschoten krijgen, dan leren ze het wel af om lukraak te schieten op honden, arme burenhond!

irish_lady – dat komt helemaal goed dressuurrijden met jou, toppie hoor!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:39

goedemorgen allemaal. naja bijna middag

leuk filmpje gezien,

chubby goede regeling getroffen zo te horen mooi,
en piepende schoenen werdt je er zelf niet kriegelig van,

Ja Jellie het wordt in een keer wel aardig koud Lonan heeft al een tijdje zijn dikke deken op en met mooi weer wordt dat dan geruild met zijn zomerdeken, lekker gereden gisteren fijn hoor,

IL lekker gelest ben wel benieuwd naar foto`s van je les vind ik altijd leuk om te zien,

Mazzel-meid ik vind je niet te groot hoor maar ik snap wel wat je voelt ik heb dat zelde ook nog wel eens,

Bonte raam kapot echt balen zeg,

nou ben weer aardig bij ga nu naar de paardjes tot later,

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:51

Veel plezier bij de paardjes Dobbel!

Kent hier iemand een ruitersportzaak in de stad van Dordrecht?

Nog een goed half uur voor lunch... voel me net een hongerige vogel Lekkere bolletjes filet americain....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:17

Keevagirl mooi zadel hoor.

Mazzel-meid schreef:
Toh iets verkeerds gegeten dan zaterdag misschien? Marcella.
Leuk, zoveel parkieten.
Wij hebben hier thuis ook een paar volières staan, m’n vaders hobby!( echt geen zin in...

Vermoed dat de tomatensoep verkeert gevallen is.

Heb ook 2 witte jonge met rode ogen, 1 knalgele, 2 hemelsblauw lichaam en geel kopje, 2 turkoois blauw en de rest groen.

Annick schreef:
Marcella: dikke ogen??? toch geen alergish??

Hoop het van niet.

SuperRoos schreef:
marcella, pas maar op met vogels/kippen met je ogen enzo
mn moeder had een keer een kip vast gehouden, zat van top tot teen onder de dikke rode bulten hihi
leuk trouwens, jonge parkietjes

Heb nog geen dikke rode bulten gehad en hoop dat het ook niet zal gebeuren.

Jellie schreef:
Marcella, kan idd aan je voliere vulling liggen. Minder he dikke ogen. Heb ik altijd van katten..

Wat ik precies heb weet ik niet. Doc denkt allergische reactie. Maar heb iig voor 2 weken medicijnen gekregen.

Heb nu corbo op de vloer liggen is stofvrij (beter dan het schelpenzand wat ik eerst had) is alleen wel een stukje duurder, maar zou je wel langer kunnen laten liggen. Even uitproberen.

Tequila gefeliciteerd met je rijbewijs.

Jellie schreef:
Kent hier iemand een ruitersportzaak in de stad van Dordrecht?

Je heb volgens mijn 2 ruitershops in Dordrecht Babs en de Paddock.

Babs Ruitersport
Korte Breestraat 16
3311 ND Dordrecht
078-6356300

Ruitershop De Paddock
Oudendijk 76
3318 AH Dordrecht
078-6211972

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:18

Afbeelding

Wie wil er een stukje?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:37

Jammie!

Verder ben ik iets te druk om te reageren. Lees wel braaf bij elk uur ofzo...

Corbo is wel fijn spul! Had ik ook altijd in mijn rattenkooien. Er is overigens ook een goedkopere versie van Witte Molen meen ik!

Ik vond die piepende schoenen en de reactie daarop van Chubje juist wel grappig

Jellie, het nieuwtje waar Baileys op doelde is niet dat nieutje van de bank! Maar zij doelde op het feit dat ik zaterdag met Baileys meerijdt met de strandrit!

Ga gauw verder nu... Baas is slavendrijver

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:16

Chubby schreef:
Ga gauw verder nu... Baas is slavendrijver

Misschien niet voor niets, misschien heeftie wel gezien dat je veel zit te bokken, alle sites die je bezoekt als jullie een netwerk hebben, worden gelogd en opgeslagen, dus..... Ze kunnen prima nakijken wat je doet de hele dag.

Ik wil je (jullie) niet bang maken, maar waarschuw je (jullie) gewoon even.

Ook alle bedrijfsmail, ook jouw eigen e-mailbedrijfsadres kan worden gechecked, dus denk echt niet dat dat niet gebeurd..... Bij twijfel wordt alles gecontroleerd en gelezen van medewerkers en kan dus in je nadeel werken.

Ik heb dit al een keer eerder genoemd, maar dit schrijf ik nog maar een keer om jullie te behoeden voor problemen in de toekomst.

*Tequila* schreef:
Wie wil er een stukje?

O ja ik.....
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 15-11-05 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:18

Elke, je bent niet echt te groot hoor
ik rij met 1,90 m ook nog op Santana (1,50), en ik vind dat het nog wel kan

Chub, leuk dat je met Baileys de strandrit rijdt

*tequila*, gefeliciteerd met je rijbewijs!! ik ga straks voor mn 6e les

Jellie, balen van die allergische reactie supermooie foto's van Flanna!!

Zo, verder weet ik het even niet meer, en moet ik ook op gaan schieten, want heb zo weer rijles
Wel makkelijk, we gaan naar Rockanje, en moet daarna naar een vriendin die in Rockanje woont, dus ga maar vragen of we in Rockanje kunnen stoppen, anders is het beetje onzinnig heen en weer rijden

Had trouwens een 7,2 voro mn nederlands, was echt superblij, want het was poëzie-analyse, en daar ben ik zogezegd niet zo goed in, ik snap het merendeel van die gedichten niet op de toets ook niet, het tweede gedicht snapte ik geen bal van, en toch een 7,2
dus maar geschiedenis herkansen, heel fijn dus weer Koude Oorlog leren, was blij dat ik er eindleijk vanaf was

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:32

Marcella, het is idd even proberen Nooit van dat spul gehoord. Bedankt voor de adressen. Ik had er ook al een topic over gemaakt. Ga maar langs Babs.

Ingrid, dank je Lekker rijlessen. Doe je dat op een manege? Mooi joh een 7,2

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:17

Komt wel goed hoor NikitaGogo. Hij heeft me aangenomen met Bokt, dus blijf gewoon lekker bokken. Zolang het mijn werk niet te veel beinvloed

Net gebeld met de zadelmaker. Jammer genoeg gaan ze tot en met het weekend op vakantie. Zadel zal dus pas volgende week aangepast worden *snik*

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:06

FK, denk dat die hond het niet erg vind dat ie jouw naam heeft, super van die donatie, leuke foto van mira! super
leuk filmpje van P&K ziet er mooi uit

IJ, werkse!

jellie, hihi had je me geen 1.80 geschat zo op figje haha
wat je zegt, van oh dat ze dan van mij is, dat denk ik ook bij al die compli's op de foto's, echt leuk he
lekker gereden op flan en jan weer rare opmerkingen aan het maken het wordt ook steeds gekker he
jan masseren jij als ie last van zn nek en schouders heeft hihi

dobbel, veel plezier bij de paardjes

tequila, vind die taart er heel vies uit zien haha veels te gezond

chubby, hard aan het werk weer je bent er maar druk mee
jammer dat je zadel volgende week pas goed aangepast wordt

ingrid, je staat goed op de paardjes waar ik je op heb gezien geloof ik hoor, 1.90 zou ik je niet geven daarom
goede resultaten op school zeg, succes met auto rijden

zo, ikke ook weer terug
idd in de regen, paardje had ijzers en klep werd vrij glad dus echt fijn werken was het niet
het probleem was dus dat hij nog steeds wat aarzelend die trailer op gaat maar zodra hij denkt dat je de stang pakt dan sjeest ie achteruit

heb denk ik 3 kwartier gestaan voor hij voor het eerst helemaal in de trailer stond, friendly game en als extra ondersteuning toch een wortel, niet als lokmiddel dus maar als beloning
nou daar schoot hij al achteruit, dus half uurtje door gegaan nog denk ik tot hij vrij rustig de trailer in liep en er op mijn commando weer uit ging

vond het nog geen tijd voor de stang en de klep werd glad dus wilde niet te ver gaan, ga binnenkort een keer terug om het af te maken
belangrijkste nu was gewoon even dat hij vrijwillig en rustig de trailer op liep

hij was gelijk toen we er waren al erg onrustig, steigeren aan het touw, toen hij los was een keer gericht trappen zo kende ik hem helemaal niet, hij is altijd erg relaxed, was ook erg gespannen in zn hals, knopen enzo, dus dat ook eerst los gemaakt, dat gaf me ook het gevoel even niet te ver te gaan, paardje moet er ook echt klaar voor zijn vind ik... weet niet kan het niet goed verwoorden maar was mijn gevoel

later naar fig geweest, prutweer dus, fig uurtje beentjes laten strekken en buiten laten eten, hem beloofd dat ik vanaaf lang kom en dat we lekker gaan werken als het droog is, eerst lekker poetsen, vlechtjes maken etc...

kom net uit bad, was koud tot op het bot hihi, dus zo eerst maar een aankleden, ja ik zit te bokken in me badjas

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:18

Hai Roos, Trailerproblemen heb ik met Nikita ook gehad.

Zodra de stang er achter moest vloog ze met een rotgang uit de trailer.

We hebben dit opgelost met een bezem achter de kont. zodra ze achteruit wilde kreeg ze de bezem in d'r kont geprikt en een bak met voer opgehangen voor in de trailer als beloning dat ze als ze bleef staan, kon ze lekker eten.

Nu laat ik Nikita los op de klep en ze loopt er zelf in, stangetje erachter, lekker muesli eten, want dat geef ik nog steeds als beloning en dat gaat gewoon super deze methode.

Maar als ze erachter komt dat er geen voer is in de trailer, dan zet ze hem in zijn achteruit en kan ik ze echt niet meer tegenhouden. Met grof geweld komt ze dan de trailer uitzetten. Ze zal best een hele nare ervaring hebben opgelopen vroeger in haar 1e 3 levensjaren in Engeland of Ierland, dat kan haast niet anders.

Maar Roos veel succes ermee in elk geval met je paardje.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:23

jouw manier komt dus ook neer op comfort en discomfort zeg maar

het is niet mijn paardje hoor, iemand had me gevraagd haar te helpen met het probleem, vorige keer was het in 20 minuten opgelost maar nu wordt hij dus creatiever met het verzinnen

figor, mn eigen paardje moet ik wegtrekken bij trailers want hij springt er zo in, desnoods met mij erop haha dat is totaal geen probleem dus

bij dit paardje gaat het ook wel lukken, en door analyses weet ik dat het bij hem totaal geen zin heeft druk te gebruiken, want dan wordt hij star en koppig
vind nu dat we al een heel mooi doel hebben bereikt, hij heeft de trailer even als iets positiefs kunnen ervaren, als rust en friendly game en ga ervanuit dat hij er de volgende keer dus makkelijker oploopt en dan kunnen we met die stang aan de gang, mits hij rustig is en er klaar voor is
9 van de 10 andere paarden zou ik gewoon doorgaan met comfort discomfort maar bij sugar zou dat dus niet werken, want dan gaat hij de druk opzoeken zeg maar waar hij juist niet tegen kan, ben nu dat moment mooi voor geweest en heb het netjes en positief af kunnen sluiten

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:25

heb er trouwens al een dikke halfe kilo af
hoe gaat het bij de rest?
Laatst bijgewerkt door SuperRoos op 15-11-05 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:26

ik weeg me pas begin December weer,te vaak op de weegschaal werkt bij mij niet zo goed.....