[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:22

Macgic vlechten we ook altijd in verband met het opeten en staan op z'n manen. Dacht zelf altijd dat ik geen hengstenvlecht kon maken, maar zondag twee keer geoefend en eigenlijk zat ie heel mooi. Toen ik gisteren kwam zat ie nog steeds mooi. :D

Steeds last van de avondvierdaagse. Als het goed is zijn ze morgen niet in de straat dus kan ik mooi rijden. :)

Slimme tip van kaartje aan zadel. Vind het wel een idee om dat aan m'n sulky te doen voor het mennen. Ga toch vaak alleen dus dan is dat wel een veilig idee.
Buitenrijden met Macgic doe ik niet.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:46

Hoe kan ik aan een Isabel werth zadel zien hoeveel inch die is?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:51

Leuke foto's :D !

Hier al gedacht Jack nu terug eens te vlechten maar of het gaat houden of niet geen idee.. hier thuis waren ze na een dag terug los nu staat die op de weide met een maatje waar die dagelijks mee kroelt, geen idee of ze inblijven maar toen ik maandag ging zat hij al met zo een dread in zijn manen. Hopelijk kan ik morgen avond of vrijdag avond eens gaan kijken terug, dan eens zien en anders toch eens vlechten er in gooien. :o Nu weet niet wanneer ik er ga raken maar weet dat die goed staat verder :+ .

Kan je niet met een lintmeter van voor naar achter meten en dan delen door 2,54 ? :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:55

Strak trekken of het lint de vorm van het zit vlak volgen?

Mijn weten is t altijd 17,5 geweest. Maar ben aan t kijken voor een eigen. Steeds vaker komen we er net een te kort en ik zie wat scherp geprijste staan.. Het is Dana haar zadel dus heb voorrang, maar als dat betekend dat een cliënt die dan op de kieffer moet daardoor enorm gaat wiebelen met zijn benen vind ik dat ook niet fair. Plus het word ook voor de kwpn van hen gebruikt door de 2e ruiter (iets met een ongeluk met het dure zadel door de bijrijder verhaal) en als die les heeft en wij op buitenrit gaan loopt die weer klem.

Is niet mijn probleem maar ik kan het betalen en hoef voor Dana niets te betalen. Mocht ik ooit stoppen krijgen ze dat zadel kado. En in nood kunnen ze het lenen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:57

Gaaf Mira een bbp! Welke heb je gekocht? :)

Wat een geweldige foto's Nienke!! Echt respect dat jullie dat zo heerlijk kunnen doen :D
Ooit, als ik de mogelijkheid heb en durf, wil ik echt een keer een oefencross rijden met Feike!

Balen dat je niet hebt kunnen rijden Mandy.

Ik vlecht Feike alleen als ik ga rijden, anders zit ik steeds met teugels en manen in de knoop :P
Ik doe zijn manen dan in een hengstenvlecht.

Ik heb gisteren, in weer en wind, les gehad met Feike.
Geoefend met overgangen, halthouden, buigen en stelling.
Feike deed het best goed, was ook een vermoeiende les voor ons, maar was toch wel fijn.
Vanavond heb ik mijn glimworm even gelongeerd, glimmen doet hij om het leven!
Afbeelding
En eventjes een foto van hem lopend, tsja handen vol en paard laten lopen, lastig :')
Hij loopt normaal echt heerlijk, maar tsja dit was ff behelpen :') Maar toch een mooie foto om te laten zien hoe heerlijk hij glimt :D
Afbeelding

En nu ga ik naar bed, want ik sta morgen alweer op tijd naast mijn bed, omdat ik lekker met een stalgenootje op buitenrit ga :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:02

Ik kan geloven dat je met die manen in de knoop kunt raken tijdens het rijden, het is dat ik hier met een lange teugel rijd en de teugels over zijn manen leg of dat zou een ramp zijn :P . Nu ook in draf af en toe dat ik opeens op zijn manen zit want van de lengte komen ze op het zitvlak van mijn zadel :') .

Ik dacht zelf straktrekken maar heeft google opengetrokken en die zei: [HAR] Opmeten van een zadel .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 00:41

@nientsje die van Norton hele simpele. Vandaag uitgetest en de beugels eraf gehaald want ze liep er niet lekker onder. Dus zonder verder en de dressuurproef geoefend! Ging super goed ben zo trots op het hengstige omaatje!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:34

Haha ja dat geloof ik graag Lor :P

Ohh zo eentje :)
Verstandig dat je de beugels eraf gehaald hebt Mira, die zijn heel slecht voor op een bbp.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:37

Ja idd. Je was me net voor Nientsje ;)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:59

O:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:00

Ik leunde er niet in hoor. Maar ze liep beter zonde gelukkig

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:04

Haha nee dat zeg ik ook niet ;)
Maar een bbp moet je niet met beugels gebruiken dus alleen maar goed dat je ze eraf gehaald hebt :)
En natuurlijk super dat ze er fijn mee liep :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:37

Geen conditie en een nette B proef neerzetten was zo trots

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:36

Super!!

Ik ben vanmorgen heerlijk op buitenrit geweest <3
Samen met 2 stalgenootjes zijn we naar het bos geweest.
Wat wel grappig was, Feike is de jongste van die 3 maar toen we bij de brug kwamen moest hij maar voorop, want hij maakte er geen probleem van en die andere paarden wilden eerst niet :')
Feike had er ook heel veel zin in, we zouden draven, maar meneer ging in de galop want dat wilde hij :')
Hoezo enthousiast? Aangezien mijn stalgenoten er geen last van hadden, heb ik hem maar gelaten.
Dus we hebben best wat gegalopeerd :D En wat omgevallen bomen/takken gesprongen :P Blij paard.
En we zijn naar de "schaatsbaan" geweest, maar Feike wilde geen natte sokken, hij vertikte het om in het water te gaan haha :') Held :+
Afbeelding
Een van de andere paarden vond het geweldig dat water, lekker spetteren. Feike keek dat paard echt aan met een hoofd van:"Spoor jij wel?" >;)
Maar wat hebben we genoten :D
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:43

Nice hoor :D

Ik heb een pittige les gehad. Ook erg met mezelf geconfronteerd.
Ik rijd te voorspelbaar en veilig, blijf in de B oefeningen hangen en Zac denkt: Gaaaaap vrouwtje, dit weet ik wel.
Dus ik moet het spannender gaan maken, minder voorspelbaar en uitdagender.
Maat dat vind ik zo lastig, want nu loopt ie op zich heel lekker en braaf.. moet ik weer gaan rommelen zodat het uitdagend word. Ik snap wel dat het is om beter van te worden, zowel hij als ik.. maar t ligt zo ver buiten mn comfort zone.. moeilijk moeilijk.. maar we gaan ermee aan de slag :)

Maandag eerste les op de vereniging, ben benieuwd hoe dat zal gaan :o

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:52

Ik kan dat gevoel wel Dott, ik moet nu ook uit mijn comfort-zone stappen en dat is inderdaad zo makkelijk nog niet!
Maar je kan het wel, daar geloof ik in :j
Alvast veel plezier en succes maandag!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:55

Lori schreef:
Ik kan geloven dat je met die manen in de knoop kunt raken tijdens het rijden, het is dat ik hier met een lange teugel rijd en de teugels over zijn manen leg of dat zou een ramp zijn :P . Nu ook in draf af en toe dat ik opeens op zijn manen zit want van de lengte komen ze op het zitvlak van mijn zadel :') .

Ik dacht zelf straktrekken maar heeft google opengetrokken en die zei: [HAR] Opmeten van een zadel .

Hier korte teugels en over de manen. Maar een keer schudden en 't zit er over -O-
Zo irritant, heb dan veel minder stuur mogelijkheid.

Bedankt voor je topic. Ik ga morgen meteen opmeten. Zou zonde zijn als ik denk dat 't een 17,5 inch is en 't blijkt een 18 te zijn..

Gaat goed zeg met Feike. Ik weet zeker dat alleen ook prima gaat op basis van je verhalen :j
heb jij pees beschermers om :o passen die??

Dott, dat is lastig zeg. Ik doe met Dana momenteel veel overgangen maken, en ook doorzitten. Normaal mag ze dan meteen in galop. Ook even afleren nu.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:56

Zo, neusnetje is lekker snel binnen. Morgen ochtend meteen aan 't halster maken. Hopen dat ze vandaag niet verbrand is :=

Morgen sokken was dag en staart mag ook. Sokken zitten nog vol rasp en heb ik al ruim een half jaar niet meer gewassen..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:02

Ik durf zelf nog niet alleen, er is minstens iemand mee op de fiets :o
Feike heeft kogelbeschermers om, de BR Air Tech, dat zijn (tot nu toe) de enigen die ik nog een beetje dichtkrijg, maar dat is ook kielekiele :')

Morgen dus een wasdag hihi :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:05

Rustig aan doen, en ineens heb je straks 't lef!
Mijn tante gaat een dekje borduren. Heb een nieuw oranje dekje gekocht. Wil het logo van de zorgboerderij erop en de naam van 't bedrijf. Als zijnde reclame en 't is hun paard. + mocht ze ooit alleen op de hei lopen en ik aan de andere kant van de heide :') dan staat er een naam op die je zo googled

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:08

Haha wie weet :D
We rijden natuurlijk ook nog maar een jaar hihi
Alleen rijden er nu steeds grote trekkers en vrachtwagens en die zijn nog eng, dus nee dan ga ik niet alleen :=

Haha handig zo'n herkenbaar iets dan, als je paard dan gevonden is dan kunnen ze je wel vinden :P
Ik wil denk ik ooit zo'n kaartje/dingetje (naam ff kwijt) met telefoonnummer etc aan mijn zadel hebben :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:15

Ja z'n koketje? Ik heb een plastic etiketten dingetje hangen aan 't hoofdstel. Aan 't zadel is ook niet zo verkeerd nee..

Dat snap ik, verkeer ben ik ook geen fan van nog alleen. Ik heb 't geluk dat ik over 't land kan, dan 1 weg over moet en ik zit in de bossen. Dana is altijd wel braaf geweest, maar sinds de prednisolon kuur weet ik 't ook niet meer. Ze is 't wel gewend op 't erf. Dat wil ik eerst nog samen gaan doen.
Ik kan ook zo op en af stappen in 't bos, dat is gelukkig ook geen probleem..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:25

koketje?

Nee niet zo'n plastic ding, volgens mij noem je zo'n ding I.C.E. ofzo? Kan je bijvoorbeeld laten maken van leer en dan telefoonnummers erin laten drukken enzo :j

Ik moet echt een stuk over een weg, en daar rijden ze ook als gekken, en dat weggetje is niet zo heel breed, een vrachtwagen of een trekker erop en de weg is vol :+

Hier is mijn eerste cap camera filmpje!
Niet heel speciaal, was echt een testrit :+
Zou het geluid maar uitzetten, alleen maar wind :=

Ook wel jammer van de regen, maarach :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:10

Die Feike toch, jammer dat hij er niet in wou. Mijn merrie Dusty zou dat ook niet doen hoor, die zou echt staan briesen van wat doen die nou! :+

Gisteren productief dagje paardrijden gehad. Eerst Milkshake gereden, ging echt super! Dit was de derde keer weer rijden na haar veulen en nu heeft ze eens echt gewerkt, mooie lange stukken gedraafd en haar veulen Niki, die trekt zich van niks meer aan :D
Daarna Bridie gezadeld, voor haar was het nog erg onwennig, stappen en heel even draven was duidelijk voldoende, continue kijken waar Luna liep in de piste.. maar dat kan ik haar niet kwalijk nemen, de ene merrie is de andere niet, dus na een kwartiertje weer afgestapt. Ik bouw het liever rustig op met haar :j
En als laatste het lieve paard van mijn zusje Murphy voor de eerste keer weer opgezadeld, haar veulen Delphine vond het geweldig mama die mee draafde en galoppeerde van Murphy had ik wel verwacht dat ze niet moeilijk ging doen, die is echt haar gewicht in goud waard <3 Maar toch ook voor haar heb ik het nog niet te zwaar gemaakt hoewel Murphy best meer kon na een half uurtje weer afgezadeld :)

Trots op zo'n brave merries <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:25

Hier ook heerlijk buiten gereden. Man war was madam hyper haha. Maar zo trots op de beide paarden, voor het eerst over een bruggetje. Wel eng eerst maar ze liepen er zo over! En het mooie is de jongste van 5 loopt voorop :')