[TI] [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:47

Ah Eva en Carola kan best }>

Ook handig vasthi 8-)

puck lekker bij verwarming :z hier is het trouwens ook altijd koud binnen := (t trekt) daarom lekker trui aan :z

Jammer trouwens dat t nu alweer om 18u donker is -O-
Laatst bijgewerkt door grid op 26-10-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anita67

Re: [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:48

Ik heb de houtkachel aan gedaan.

Nu nog zin maken om me nog verder nuttig te maken( heb de was al gevouwen en ligt in de kast:))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:49

Op mijn vorige stal hadden we gewoon een mestbult die eens in de zoveel tijd uitgereden werd. Mijn huidige stal heeft maar één boxachtigiets waar nooit een paard in staat, de groep staat in zijn geheel 24/7 op het land. Anders is er nog een kleine mesthoop, geen idee wat daar mee gedaan wordt :))

Verdrietige oude mensjes, mijn oma had er in dit jaargetijde ook altijd zo'n last van. Mijn andere oma is altijd wel wat verdrietig, dat is niet echt een opgewekt mens.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:49

GRID ,..daar baal ik ook van zo vroeg donker.

gisteren lagen wij nieuwe tijd om ½10 op onze bedjes...

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:51

Ja , ouder worden gaat meestal niet over roosjes.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:51

:wow: da's vroeg :=

Vind het aan de ene kant ook wel gezellig lekker knus met kaarsjes enzo :z

maar vanavond weer 1st keer op stal dat t meteen al donker is... gelukkig genoeg lampen :D alleen achter op de wei niet :=

anita vermoeiende dagen zo op werk :(:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:53

Mijn omaatje is al 35 jaar alleen, we proberen zo veel mogelijk langs te gaan, maar dat is gewoon lastig omdat we t allemaal heel druk hebben. M'n andere oma spreek ik bijna nooit. Lieve arme oude mensjes. Heb er op m'n werk veel mee te maken, en vind de meeste toch vaak wel erg aandoenlijk..

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:58

Dat is lief Mallow, ze voelen zich vaak zo eenzaam , dan kan het nog zo vol zijn in het bejaardenhuis .
De eenzaamheid .....

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:02

me man heeft een snelweglamp( zacht oranje) naast de schuur .
Geeft wel lekker veel licht.
Diesel loopt meestal op het land, 1 a 2 x op stal .
Als Devynn der is dan meer op stal , snachts iedergeval.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:03

Grid hoe komt het dan bij jou altijd koud is ?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:11

Instellingen verwarming/ airco hier op kantoor zijn voor 4 verdiepingen dus is het op de 4e prima dan is beneden koud en andersom :=
Hebben ze al vaak proberen te verbeteren maar nog niet gelukt :+

Als we de deur dichthouden is het beter, maarja we zijn een werkondersteundend onderdeel en hier geldt ook: deur dicht is niet storen deur open loop binnen :)

Hebben in winter al eens post-it opgehangen met "Welkom, kom binnen! alleen deur is dicht ivm temperatuur" :')
en dan ben ik nog iemand die gister nog in shirtje buitengereden heeft kun je nagaan ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:16

Mijn oma is ook heel lang alleen geweest, haar man is ook al zo'n 30 jaar geleden overleden. Bij haar kwam ik regelmatig, voor de boodschappen of zomaar even kijken hoe het ging. Zij is in maart overleden, dat was best heel heftig.
Mijn andere oma heeft 20 jaar geleden haar man verloren, en afgelopen maart (twee weken voor mijn andere oma :\ ) haar partner.

Ik heb zelf heel weinig met oude mensjes, ik kan er niet zoveel mee. Net zoals met kinderen, daar weet ik me ook geen raad mee.

Bluh, ik moet nog studeren, boodschappen doen, eten koken en dan om vijf uur werken. En ik heb GEEN zin meer :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:19

Vanmorgen geschrokken. Spoek heeft een nadeel, als ze bang is, gaat ze er vandoor en ziet of hoort dan niks meer. Meestal ben ik dit moment voor, je ziet het wel aan haar gedrag. Maar vanmorgen in het park bleken ze te jagen. Ik had ze niet gezien, maar ineens klonken er schoten. Gelukkig liep Spoek net een een meter voor me, dus voor ze er vandoor kon gaan, een snoekduik gemaakt en haar vastgepakt.
We zaten allebei trillend in de auto, Spoek van de knallen en ik omdat ik het zo'n eng idee vind als je je hond kwijt bent.

Dat zijn de goede vrienden Puck :D

Goed bezig Leon!

Grid; ik heb al die dingen die jij noemt met liefde ingeleverd (nouja, leaseauto was wel jammer). Maar het moet inderdaad ook financieel kunnen, daarin heb je niet altijd keuze :n .
Koud op het werk en vanavond weer in het donker naar stal :\

Ik vind het moeilijkste om je warme huis uit te moeten de kou in. Maar als ik eenmaal op stal ben, dan maakt kou me niet meer uit. Er hangt dan ook een andere sfeer, heeft ook wel iets :z .

Hier gaat de mest ook op een hoop en de boer verwerkt dat dan weer, lekker gemakkelijk.

Mijn ene oma is overleden, mijn andere oma woont erg dichtbij, maar zie ik misschien een keer per jaar. Lang verhaal.
Anita, wel fijn dat je er nog wat van probeert te maken voor ze :j

Nu de kou en miezer in naar de paarden *\o/* (positieve benadering)
Ook voor Berdien, go meid, lekker aan de gang, dan zit je zo weer vol energie *\o/* *werkt niet he ^) *

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:23

Oeh schrikken grit :(:) buiten kou geen last van... de nattigheid wel brrr

Hoop dat John dadelijk op niveau zit dat ik gewoon kan kiezen zonder er echt bij na te denken wat dat ons oplevert :)
Tot dan houden we het wel uit... ben eigenlijk ook té verwend hier :o ;) Zouden ze me bv NU bellen dat Say ziek is, bel ik baas en kan ik (vrijwel) meteen naar huis. Ook zomaar dagje vrij of zo kan altijd wel als ik maar zorg dat werk op tijd af is en hebben ook nog leuk aantal ADV uren per jr :=
Dus mag eigenlijk helemaal niet klagen :n , da's soms ook t probleem :o extra drempel om te gaan omdat ik nu zoveel vrijheid heb en bang ben er spijt van te krijgen als ik vertrek...

Lijkt me ook moeilijk voor oudjes dat ze steeds meer mensen om hun heen verliezen :(:) merk het aan mijn familie van vaders kant die beginnen ook allemaal goed op leeftijd te komen (70+) en hebben het alleen nog maar over "wist je dat die en die is overleden, die zat klas lager dan mij" of "las pas in de krant dat... nog maar .. oud " enz enz :(:)

Succes met alles vandaag nog Berdien!
Laatst bijgewerkt door grid op 26-10-09 15:36, in het totaal 4 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:30

*pinkt een traantje weg bij Monkey Life*
Ik kan geen Animal Planet kijken zonder een traantje weg te moeten pinken, heel erg :=
Lief geprobeerd Grit, maar het helpt nog niet zo nee := Werkt ook niet mee dat ik vijf avonden moet werken deze week, en daar ook al helemaal geen zin in heb :=
Wat schrikken met Spoek! Gitta heeft dat ook een beetje, als ze echt schrikt dan sprint ze er vandoor. Meestal naar huis, ze zijn inderdaad zo weg :\

Mijn ene oma was heel eenzaam, die had iedereen behalve mijn vader, mijn broertje, ik en de schoonmaakster van zich weggejaagd. Mijn andere oma is wel heel sociaal, die gaat overal heen en kent heel veel mensen. Die ziet begrafenissen enzo voornamelijk ook als 'gezellig' en gratis koffie&cake := := :=

Ik ga eens boodschappen doen. Zul je zien dat dan nét de TNT komt waar ik al de hele dag op zit te wachten ^)

Tot later! :evaw:

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:38

Duimt dat TNT niet komt als je wegbent!

5 avonden werken naast studie best pittig :\ :(:)

en ja zo kom je wel allerlei mensen weer tegen op begrafenis en koffie en cake/ broodjes :=

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:23

opa's en oma's, ik mag me erg rijk rekenen met nog 2 opa's en 2 oma's! weet heel goed dat het bij veel mensen van mijn leeftijd of zelfs nog jonger heel anders is. Mijn ene opa gaat nu wel heel hard achteruit (alzheimer) maar de andere 3 zijn eigenlijk nog best vitaal!

Moet ook altijd best wennen aan het ingaan van de wintertijd! het is zo vroeg donker!! Maar het heeft ook wel weer iets gezelligs vind ik.

Bij ons staan de meeste paarden op vlas. De mesthoop wordt één keer in de zoveel tijd leeggereden maar waar het heen gaat?? Ik heb echt geen idee.....

Heb hier al best veel gedaan! badkamer is schoon, alle zomer kleren uit de kast en de winterkleren erin, gestoft en gezogen, wasje gedraaid en wat afwas weggewerkt! Mag nu van mezelf lekker op de bank met een kopje thee en een tijdschrift! Denk dat ik dus niet veel meer doe vandaag!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:49

ah nu weet ik waarom mijn kast zo uitpuild en ik toch nooit iets heb om aan te trekken :)*
Note to herself: winter en zomerkleding niet in 1 kast proberen te proppen :')

Nog geluk met nog 2 opa's en oma's :) 1tje wel alzheimer :(:)

en nu lekker op de bank :z

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:21

Goeiemiddag :D

Ellen vanmorgen in de file :(:)

Grit de uitslag van het mestonderzoek binnen, gelukkig is alles goed *D

Bianca :(:) ;( Sterkte vanavond Y;(

Maartje het leuk gehad in Disney 8-)

Whaha, Gekke Travis :')

Puck :wave: 200 kruiwagens mest :oo

Gefelciteerd Maartje :D

Leon de administratie weer gedaan :Y)

sorry, laatste pagina niet bijgelezen... :o

Mama vind Mambo wel eens op een Wolf lijken, gek he :o?
Hij was aan het blaffen naar mensen :=
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:23

Zo ook weer terug van de paardjes, het bleef maar miezeren... alleen maar gemest, gevoerd, geknuffeld en gewandeld.
Werd nog gebeld nav 1 vd solli-brieven van vanochtend! Morgen om 1 uur solli-gesprek!

En we kunnen langzaamaan afscheid gaan nemen van de loonse en drunense duinen op 'kruip- en spuug'afstand..... moet alleen stalhouder nog even treffen deze week.
Per begin december gaan Snowdon, Chayenne, Shiloh, Sierra & Himesh verhuizen :):)
Alles lekker op 1 locatie en dichter bij huis (fietsafstand!). En het scheelt (niet alleen qua benzinekosten!) in de portemonnee. Moesten even wat knopen doorhakken en gordel aanhalen zegmaar :)

Luxe positie van één van de mooiste gebieden van Nederland hebben we bij deze dus ingeleverd, maar verder gaan we er weer op vooruit en daar doe je het toch voor. Enne gras is gras :)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:31

De hele kudde verhuizen dus :D
Lekker dat ze op fietsafstand staan en allemaal bij elkaar :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:33

Leuk gedaan Lois, die bewerking! Zag hm net over het hoofd toen ik mijn bericht plaatste.
Kan je dan ook nog die hoekige schaduwrand van Mambo's foto weg krijgen denk je? Dan is ie echt leuk :j

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:37

Zal eens kijken of dat met PSP lukt :P

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:41

gaaf leon.!!! Fijn alles op 1 plek :j

lois gave mambo!!

Hier gaat de mest op de bult en wordt als hij te vol is afgevoerd geen idee waarheen haha

owja als ze hier eens op stal staan, staan ze op stro. Maar komt niet vaak voor.

Ben voor het werk nog ff wezen spieken bij de paardjes en ze stonden nog samen. Niet bij elkaar maar ik hoop dat ze mekaar wel een beetje lief gaan vinden :(:)

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:43

Resi_lover schreef:
Mama vind Mambo wel eens op een Wolf lijken, gek he :o?
Hij was aan het blaffen naar mensen :=
Afbeelding

Anita67 schreef:
Ps wat doen jullie met jullie mest ?
En wat ligt er in jullie stal ?

Lois,mooi gemaakt dat van je moeder vind ik niet.
Anita67,ik heb zelf geen stal maar op de stal waar ik een lease pony heb heeft een mesthoop en die word 1 keer in het jaar word leeg gegeschept door eenn vrachtwagen.