Over het vlechten. Ik moet Dana wel vlechten. Dana eet anders haar manen op. In losse vlechten eet ze die per ongeluk mee of staat er op. Vandaar altijd in een hengstenvlecht. Nadeel is dat haar plukje ook vaak onder mijn beugen schiet
Ik punt het regelmatig bij.
Nientsje schreef:Feike ligt alweer lekker in zijn bedje geloof ik, ben vandaag niet geweest bij gebrek aan vervoer

Maar morgenavond weer les!!
Ooh Jolanda wat heerlijk

Ik durf nog niet helemaal alleen naar buiten, moet minstens iemand mee met de fiets

Ik had mazzel met Feike, zijn fokkers kwamen hem gratis brengen toen mijn, toenmalig, gehuurde weiland er klaar voor was (omheining was bagger).
Zondag ga ik met Feike en de trailer weg, ik ga op buitenrit met mijn stagebegeleidster van mijn vorige stage

zouden we nog een x doen hihi dus zondag ga ik naar haar toe

Ik ben gewoon gegaan. Als ik er af zou vallen keek ik dan wel weer. Maar afgelopen zaterdag waaide het te hard en dan slaat de twijfel ook toe. Dan doe ik het niet.. Weet nu dat Dana er ook echt van geniet. Ze is dan zo vrolijk en voorwaarts. Moet haar eerder inhouden dan aansporen. Dat is in de bak wel anders. En flauw is ze soms, maar ja dan kan ik ook wel eens zijn. Proberen niet op te reageren. Ik ken haar inmiddels 4 jaar. Alleen is ze braver dan met 2e. Of dat komt doordat ik onzeker ben en twijfel weet ik haast wel zeker. Komt goed, blijven oefenen. Altijd id en telefoon mee nemen. Kaartje aan 't zadel of hoofdstel met jouw nummer..
Niene87 schreef:Haha ik wil ook graag mn bruine set gewoon houden hoor.. hahah
maar vind bruin met alles zwart zo gek
(zit tussen mn oren hoor)
dus eigenlijk nog in staat naar divoza te gaan straks

mwoa, ik heb een zwart zadel en zwart hoofdstel, zwartbont paard en een bruine cap en bruine laarzen. Echter gaan die niet meer dicht dus heb ik zwarte jophurs. maar om daarvoor nu een nieuwe cap te kopen
jorretje schreef:Jeetje wat gaat t weer hard!
Ninke cross gewonnen met Roos, Ha! lekker ze een peopie laten ruiken, goedzo!
Sheryn een superleuk merrietje erbij!
Hihi ja bruin / zwart. Ik had al zwarte laarzen en zwarte cap. Toen kwam er een mooi bruin hoofdstel. Toen kwam in een tweedehands zadel tegen in Gijs zijn maat, maar ja die is weer zwart, dus toen er ook maar een een goedkoop zwart trainingshoodstelletje bij gehaald.
@ Jolandaa, Even een korte simpele uitleg:
Genen zijn altijd in paren. Er zijn 2 basis kleuren, 'zwart' en 'rood' (vos). Zwart is dominant, dus een zwart paard kan 2x zwart hebben, of zwart en vos. Een vos heeft altijd 2x rood. Agouti is het 'gen' dat van zwart bruin maakt. Een bruin paard is dus altijd een 'zwart' paard mét agouti.
Agouti toont alleen op zwart, dus een vos kan ook agouti hebben, maar dat zie je dan dus niet.
Ik heb je tekst even opgeslagen. Is altijd handig om terug te lezen