[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:51

Annick schreef:
Indezz: wat een prachtige honden heb je.
wij kunnen geen grote honden hebben hier in huis, tis veel te klein, maar mijn voorkeur is toch ook een grote hond eigenlijk.
Annick

Het is er maar 1 hoor! 2 Foto's van dezelfde hond. Ik hoop dat er volgend jaar 1 bij komt, maar ik vind het wel prettiger als die wat kleiner is.
Deze past zo moeilijk in de auto op een gegeven moment!!
Maar het is een grote hond met een echt puppyhartje

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:00

Elke, dat van Kaylen dat had Snowdon dus ook vorige week... Ik weet ook nog steeds niet wat het nu was....

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:16

indezz , wat een mooie honden, die foto met peos, geweldig.

Chubby, hoop dat het gelukt is bij de bank, en vervelend van al die honden

Jellie, ben zo benieuwd naar de uitslag, heb idd vroeger ooit een keer gordelroos gehad, herinner het me nu nog, duim voor dat het dat niet is

WenK het zit je ook niet mee

Het is hier ook zo koud, wil liever hele dag binnen blijven, maar ja gaat niet he, rondje paarden gedaan, altijd leuk, lekker dat ze allemaal nog zo buiten staan, alhoewel het schijnt te gaan sneeuwen????????????

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:18

Ja ik hoorde ook dat er met Sinterklaasavond misschien wel sneeuw op de daken ligt!

Als we dan ook een witte kerst krijgen, mag het van mij wel... ik heb meer een hekel aan storm en hagel Brrrr

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:24

Indezz mooi verhaal in je profiel en leuke foto's!
Wenk
Jellie, hoe was het bij dokter?
Het wordt nu idd kkkouderrrr brrr

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:24

Jean - dat verhaal over sneeuw heb ik vanmiddag ook al gehoord......

Leuke foto's van verschillende mensen bekeken.

Hebben jullie al op de site van HONDENOPVANG BOSNIË gekeken? Deze honden hebben jullie steun deze winter hard nodig en zeker als het gaat sneeuwen in Bosnië.

Afbeelding

www.hondenopvang.com

Jellie – is er al iets bekend van je rode uitslag ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:36

Jellie dacht ik Het zou idd iets met Pignon kunnen zijn... Ah, zie nu post van Roos, François Pignon is het dus idd

Annick schreef:
wie van jullie heeft wel eens Horselyx Respiratory aan zn paard gevoerd??? het is dus een liksteen, echt heel duur, maar dan eet ik maar wat minder.

Ik! Amanda (en Snowdon trouwens ook) hebben daar eens van mogen likken van dat ding van een stalgenote op Dronten. Amanda was er helemaal lijp van. Heb er vaker bij staan twijfelen, maar vind hem net te duur eigenlijk

Qua honden, wij hebben hier een Duitse Staander, is miskoop geweest. Beest heeft gewoon teveel energie, en als hij los is, dan luistert hij niet meer. Verder is ie wel lief, maar hij staat aan de ketting omdat ie wegloopt en niet meer terugkomt. En gezien we buren met schapen hebben, kan dat niet. Vorige hond was ook kruising Duitse Staander * Drentse Patrijs, en die had eerst ook zo'n slecht luisterende periode, maar daarna niet meer.

Verder wel bijgelezen maar ben gewoon moe. Lange dag gehad.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:38

Indezz, prachtige hond heb je !! Hij lijkt zelfs nog wel wat op een flatcoat ! Ik had er nog nooooit van gehoord, en ken toch heel wat rassen. Deze ga ik zeker onthouden, wie weet ooit in de toekomst.... Zijn zeker nog niet veel fokkers van in Nederland ? Maar voorlopig hebben we genoeg aan drie honden . Manlief wordt gék als ik er nog eentje bij wil. Bovendien is Tara, de Friese Stabij, als het goed is gedekt, en krijgen we in januari zelf puppies ...

SNEEUW ?? Zijn ze helemaal gék geworden daarboven ?

Jellie, hoe was het bij de huisarts ?

Waarschijnlijk komt m'n Barefoot deze week nog binnen. Ik heb inderdaad de western versie genomen Maya, maar dan wel het "oude" model :

Afbeelding

Als er straks liefhebbers zijn die het een keertje willen proberen : wees welkom !

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:40

Maya schreef:
Annick schreef:
wie van jullie heeft wel eens Horselyx Respiratory aan zn paard gevoerd??? het is dus een liksteen, echt heel duur, maar dan eet ik maar wat minder.

Ik! Amanda (en Snowdon trouwens ook) hebben daar eens van mogen likken van dat ding van een stalgenote op Dronten.

Pff dat jij dat nog weet zeg!! Knap Mij zei die naam dus echt helemaal niets! Maar nu je het zegt.. dat moet dan die snoep/liksteen in dropsmaak geweest zijn, dat zwarte in zo'n emmertje ofzo?

Keevagirl: Wanneer heb je het zadel binnen? (edit: lees t al hierboven...) Ow trouwens.. ik kom dan wel in januari langs, kan ik gelijk wegsmelten bij de puppy's!! Wanneer gingen Kyara en Muirne over naar Tiel?
Laatst bijgewerkt door snowdon op 14-11-05 19:51, in het totaal 2 keer bewerkt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:41

spetter, brandweervrouw gespeeld, hihi brandjes blussen

FK, *kijkt nu in indezz's profiel* geweldige foto's van de hond
kan het zijn dat ze er pas in staan haha heb ze echt niet gezien
dacht onderaan alleen de foto van lucy te hebben gezien
lees nu reactie van indezz en staat idd in dat ze nog niet geplaatst waren

dobbel, fijn dat rijden met lonan lekker gaat nu, apart ook wel zo'n verschil na zn scheerbeurt

marcella, pas maar op met vogels/kippen met je ogen enzo
mn moeder had een keer een kip vast gehouden, zat van top tot teen onder de dikke rode bulten hihi
leuk trouwens, jonge parkietjes

mazzelmeid, kaylen ook al kokhalzen, had snowdon laatst ook toch
gelukkig ging het snel over

annick, klinkt erg interessant ja, alleen dr zit dus ook melasse in, wel gedroogde maar zal het eens navragen
teveel melasse is vaak niet goed voor de pancreas, weet niet of dat ook voor gedroogde geldt maargoed, de rest wat er in zit klinkt wel super zeg...
zit nu te denken, we hebben ooit zoiets gehad hier voor de paarden, in een grote zwarte vierkante bak zeg maar, meen dat wij 20 kilo hadden, kan dat, was rond de 40 euro ofzo denk ik, paarden vraten het zo op hihi

wenk, off-day

indezz, gafe hond, dacht al dat ik gek werd hha
super foto ook met die kat erbij

jean, gaat het sneeuwen, dat zal mn koppijn veroorzaken
van mij mag het komen, kan ik lekker sleeen met fig

maya, jammer dat je hond wegloopt, hoe oud is hij dan
is een jachthond toch zeg maar, hoorde dat die wel 3 jaar de 'pubertijd' kunnen hebben zeg maar
bij bordercollies staat er 1 jaar voor, tala begint er nu mee, liet zich slecht aanlijnen vanochtend toen ze door had dat we weer naar huis gingen haha maar eigenlijk luisterd ze toch perfect

keevagirl, gaaf hoor je zadel, ik kom langs hihi
ney heb eens in het gewone model gereden zeg maar maar had er totaal geen steun aan met mn benen, wel jammer
ben toch gewend om zonder zadel of met barback te rijden dus daar lag het ook niet aan

niks van jellie nog, als t maar niks is...

nou ik ga me bed in denk ik
loop de hele dag al tegen migraine aan te hikken, het is het nog net niet zeg maar maar voel dat als ik doorloop dat ik dan ga overgeven
zag de hele dag al slecht, bijna scheel haha en beetje duizelig en zwart voor de ogen soms
dus geen jaan vanavond

morgen vroeg op, ga naar cesara toe om te helpen met trailerladen met paardje
was er al eens eerder geweest en toen had ik hem na 20 minuten erop staan
hij liet zich daarna super laden, nu loopt ie er nog zo in, maar zodra hij de stang achter zich hoort rent hij achteruit de rotzak hihi
ney gaan we morgen even kijken of we het op kunnen lossen...

welterusten!!!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:48

Leon, januari is prima. Kyara en Muirne gaan pas in maart naar Tiel.

Roos, lekker naar bed . Ik heb het "gewone" Barefootzadel nooit gehad, wil toch alleen nog maar westernzadels .

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:49

ja weet je zeker dat je wel een echte continental hebt hihi, dat je de barefoot lekkerder vind, dan moet ik deze versie toch ook eens proberen
had op sky een continental, nou ik ging er het liefst mee naar bed
haha zo jammer dat ie op fig niet paste

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:55

NikitaGoGo schreef:
Hebben jullie al op de site van HONDENOPVANG BOSNIË gekeken? Deze honden hebben jullie steun deze winter hard nodig en zeker als het gaat sneeuwen in Bosnië.

Afbeelding

www.hondenopvang.com

Oh mèn, dit kan ik niet aanzien!
Voor één van die beestjes daar betalen wij een hok en ze wordt meteen door ons op afstand geadopteerd.

Goeie aktie, NikitaGoGo, ben jij zelf betrokken bij die stichting?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:57

Jean/Keevagirl bedankt voor de complimenten!

Ik heb hem nu 3 jaar en er zijn toch al behoorlijk wat fokkers van hoor. Hiervoor heb ik een rottweiler gehad, maar die moest ik met veel pijn in mijn hart weg doen. Was te beschermend voor mijn kids en dulde geen andere kinderen in de buurt van die van mij. Ging niet helemaal goed dus. Heeft nu een heerlijk huis met oudere kinderen! Maar ik vond het verschrikkelijk om hem weg te doen.

SuperRoos : die kat is gekker op de hond dan de hond op de kat. Geweldig om te zien, want normaal gesproken vreet die hond alle katten in de buurt op. Behalve deze jeweetwel kater! Die vrijt heel die hond plat als hij de kans krijgt...

Keevagirl : geweldig dat zadel! Volgens mij heeft Fjordkootje deze ook voor Mira pas gekocht. Ik zou hem dolgraag eens uit willen proberen, maar ja, jullie wonen niet naast de deur.... helaas....

Nikita : best zielig hoor die honden in Bosnie. Maar aangezien hier in Nederland er al zoveel zielige beestje in hokken gepropt zitten ben ik er absoluut geen voorstander van om al die honden in het buitenland te helpen. Je kan tenslotte niet het leed van de hele wereld op je hals nemen en de asiels hier kunnen ook best een donateur gebruiken voor al die beesten die zomaar gedumpt worden of aan een boompje worden vastgezet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:57

snowdon schreef:
Pff dat jij dat nog weet zeg!! Knap Mij zei die naam dus echt helemaal niets! Maar nu je het zegt.. dat moet dan die snoep/liksteen in dropsmaak geweest zijn, dat zwarte in zo'n emmertje ofzo?

Klopt, groene emmer, vierkant, 5 liter, en zwart dropachtig spul. Maar werkt idd op de luchtwegen. Je hebt er nog een andere variant van in een oranje emmer, maar weet niet precies wat die doet

En dit soort dingen onthoud ik wel, en andere niet... lijpe geest zeg maar

Roos, Bobbie gaat straks 3 worden geloof ik. Is idd een jachthond. Maar hij jaagt op de kat en ganzen wat ie niet moet doen. Blaft altijd naar alle overvliegende vogels (en dat zijn er heel wat), dus er zitten wat draadjes los... Hij is eigenlijk alleen echt lief als ie moe is. Want dan kan je hem aaien zonder dat ie je (speels) bijt.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:58

De Continental is wel fijn hoor, maar zoooo zwaar, en nu Keeva drachtig is (en dus steeds boller wordt) vind ik hem wel steeds meer schuiven. En voor straks, als Kyara ingereden wordt, is de Barefoot ook wel fijn denk ik. En ja, ik ben gewoon een verwend kreng met 2 van die mooie zadels zometeen !

Heb m'n Continental nog nooit mee naar bed genomen, daar ligt Frits al . Denk wel dat het zadel minder hard snurkt .

Edit : gauw nog even een foto opgezocht van Continentalletje . Ik zie ook wel dat het een hele andere kwaliteit zadel is dan de Barefoot, ben ook nog steeds blij met deze hoor, maar de Barefoot is zo heerlijk licht, en zacht ....
Afbeelding
Roos, als ik nu alleen m'n Barefoot nog maar gebruik, mag jij deze wel een tijdje mee naar bed nemen

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:07

Sneeuw zou wel erg leuk zijn,het beste met de kerst !

Vandaag ging het rijden erg goed,ik ben weer gerust gesteld,nou alleen weer zelf rijden dan is alles weer zoals het hoord !
En dat hoop ik woensdag te gaan doen.
viewtopic.php?f=53&t=494731&hilit=

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:09

Indezz schreef:
Nikita : best zielig hoor die honden in Bosnie. Maar aangezien hier in Nederland er al zoveel zielige beestje in hokken gepropt zitten ben ik er absoluut geen voorstander van om al die honden in het buitenland te helpen. Je kan tenslotte niet het leed van de hele wereld op je hals nemen en de asiels hier kunnen ook best een donateur gebruiken voor al die beesten die zomaar gedumpt worden of aan een boompje worden vastgezet

Het grote verschil is dat ze hier in Nederland een hok hebben en in Bosnië (nog) niet. Daar vriezen ze dood en worden afgeschoten als ze op straat blijven lopen. Voor EUR. 40,- koop je al een hok.

Op de website schrijven ze letterlijk:
In het asiel verblijven nu gemiddeld 280 honden. Er werken 4 mensen dag en nacht. Er is nog geen elektriciteit en stromend water. Het asiel in Tuzla is geheel afhankelijk van onze Stichting Dierenopvang Bosnië. Als ze van ons geen steun meer krijgen dan houdt het asiel op met bestaan. Het kost enorm veel geld om een dierenasiel helemaal van de grond af op te bouwen. We vragen daarom dringend om uw steun. Voor 10,00 euro per jaar bent u al donateur en redt u daadwerkelijk leventjes. Dit is toch het mooiste en dankbaarste wat er bestaat! De honden van Tuzla zullen u dankbaar zijn.

Je kunt niet iedereen helpen dat klopt, maar alle kleine beetjes helpen toch ook?

Meer zal ik er niet over vermelden.

Jacky2 - het gaat goed zo te lezen, volhouden hoor....

Keevagirl - leuk zadel heb je daar....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:11

indezz, haha grappig hoor met die kat
hier liggen soms 3 katten op bed en dan de oude hond er ook bij, 1 van de katjes kruipt er ook wel eens tegenaan

maya, 3 pas, dan kan het wel zijn dat hij over een jaar of over 1,5 een stuk rustiger is en wel luisterd, heb ik me laten vertellen tenminste en ben geen echt hondenmens haha net zoveel verstand van als van dressuur

keevagirl, hoe zwaar is ie dan, kilotje of 14/15 zeker, was mijne wel,
heb ook een big horn gehad, 19 kilo was die haha, weg gedaan ook maar, is om koeien mee te ropen en die zie ik hier niet op de weg lopen om te vangen hihi
haha ja ik wil wel een keer met je continental naar bed hoor

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:12

SR wilt dus wel met Keeva's Cont'je naar bed haha

Hier delen kat en hond altijd het kussen wat in de woonkamer ligt, erg schattig om te zien die twee zwarte even 'grote' beesten zo samen.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:13

SuperRoos schreef:
haha ja ik wil wel een keer met je continental naar bed hoor

Lellebel dat je bent !
Zo, nu uitgeBokt, lekker Expeditie Robinson kijken...

Leon, a dirty mind is a joy forever

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:14

haha je weet het altijd mooi te zeggen leon maar daar komt het dus wel op neer ja

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:14

ondertussen denken jullie:

valt die koppijn bij haar nou mee of is de verslaving gewoon te erg

ALLEBEI haha

koppijn is nog te doen dus we bokken vrolijk verder : p

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:16

Hhhm, raar Leon, dat Snowdon dat ook al had.
En Sneeuw? Leuk! Alleen die drab die het een paar dagen later is, is dan weer wat minder…

Mooi Keeva, die westernuitvoering.
Ik rijd zelf eigelijk meer Engels vandaar dat ik een standaardmodel heb.
(ik heb een Randolls, geen idee of daar een westernuitvoering van is trouwens)
Maar op een Tinker vind ik een westernuitvoering wel heel stoer!!

Hopelijk is het op te lossen, dat trailerprobleem, Roos!
Kyra flipte toen ook helemaal toen we de stang erachter deden..
Maar die had ook echt een trailertrauma.. wel heel sneu eigelijk.
Darlah is wat dat betreft echt super, die loopt er zonder aarzeling op, zelfs naast een drukke weg! Shakje wil nog wel eens wat twijfelen, maar dat ging vorig jaar (naar Maxolo) ook best redelijk vlot!

Wat sneu zeg, van die honden… 3 euro per maand is eigelijk helemaal niet veel!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:17

Jullie gaan ook hard
Ik post net, en er staan alweer 4 berichten boven ofzo!