[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:37

Ow ja, Leonie Galdermans... Ook zo'n oudgediende
Volgens mij fokt mijn vader niet meer. Maar aangezien ik hem nooit spreek (al ruim 10 jaar geen contact meer mee), weet ik 't niet zeker.

Tsja, ik weet ook niet of ik een Flatcoated zou nemen. Ze zijn idd erg druk, maar daar kan ik wel weg mee. Er duiken ook zoveel gezondheidsproblemen op. In de afgelopen jaren hebben wij er al veel te veel af moeten geven op jonge leeftijd.

Ik ben nu zo gewend aan mijn Simbaatje. Ook een ADHD hondje geweest heel lang, maar een slag kleiner en dus veel makkelijker te hanteren.

Van de andere kant zou een andere rashond nemen, voelen als een soort verraad

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:18

Sorry Chub, wist niet dat de verhouding met je vader niet zo goed was .

Ik wil graag een hond die overdag lekker buiten is, die graag een lekkere wandeling maakt (maar niet persé uitgelaten hoeft te worden als je een weiland hebt waar hij z'n behoefte kan doen ), die lief is voor kinderen én die 's avonds lekker in de huiskamer ligt. Nou, de eerste drie punten daar scoort de flatcoat een dikke 10, maar dat 's avonds lekker rustig liggen ... nou nee. Na een half uur binnen ligt hij éindelijk, maar als je dan bij wijze van spreken de afstandsbediening van de tafel pakt (of met je ogen knippert ), staat hij op en loopt hij al weer zenuwachtig door de kamer, en dan duurt het weer een half uur voordat hij 'ns ligt ... Wat dat betreft is Bo, onze labrador, echt een verademing, die is in huis zoooo heerlijk rustig.

Maar ik blijf Flatcoats prachtige en geweldig lieve honden vinden hoor ....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:23

Keevagirl schreef:
Tuurlijk Chubby, flatcoatlovers onthoud ik altijd . Is toch ook een uniek ras ...

Swallowsflight was destijds van Leonie Galdermans uit Glane (Achterhoek, vlak tegen de Duitse grens aan). Fokt je vader ook nog steeds
nouja, Flatcoats dan

.. ?) We hebben de Koerier niet meer, na een paar jaar abonnement opgezegd, Clay is toch gecastreerd dus nageslacht komt er toch niet meer ... Zou ook geen Flatcoat meer nemen, eerlijk gezegd. Gewéldige honden hoor, maar zooooo druk ...

Afbeelding Oke, ik kom dan wel niet uit Glane maar wel uit Glanerbrug, what's in a name maar Glane ligt dus in Twente (Ov.) en niet in de Achterhoek (Gld)
Sorry kon het niet laten

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:28

Ooooojeeeee Flettie, sorry dat ik je Twentse hart gekwetst heb . Glanerbrug ligt er inderdaad vlakbij. Praaaachtige streek daar trouwens (even rechtslijmen )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:37

Citaat:
Sorry Chub, wist niet dat de verhouding met je vader niet zo goed was

Geeft niks hoor...! Dat kun je ook niet weten...

Ik snap precies wat je bedoeld verder! Van dat opstaan en dat het dan een half uur duurt voor er weer wat rust in de tent terugkeert

Onze kruising Lab was ook veel relaxter en rustiger.

Ik heb in mijn korte leventje overigens wel een aantal heel relaxte Flatcoateds gekend hoor. Onze Joy was ontzettend cool, bijvoorbeeld.

Suzy is daarentegen zo ontzettend druk. Maar niet zo gek ook, die heeft nooit vrijheid verder om te rennen en te dollen.

Ach ja, hondjes.... Ik zal binnenkort weer eens wat afspreken met de nieuwe baasjes van Nero....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:42

Hondjes zijn gewoon leuk!

Ga over een minuut of 10 er vandoor. Kijken wat oom doc zegt

Prettige aaf alvast!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:49

Succes bij de dokter Jellie!

Ik ben er ook zo vandoor, kijken wat oom bank zegt

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:00

Suc6, Chubby!

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:08

Thanks FK, verwacht geen problemen hoor....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:09

Mooie fotos voorbij zien komen, mooie dochters Dess.
ze vroegen voor de kar 950 euro, maar hij is te klein, dus we gaan de kar van Leonoor opknappen en dan gaan we daar maar eerst mee oefenen, hehehe hoop niet dat deems hem aan flarde trekt }>

Jammer van het zadel leon, misschien kan je hem wel verkopen en dan sparen voor een nieuwe

Damian hoeste maar een keer gisteren en vandaag heb ik hem niet gehoord, geef hem nu Fennekriek, morgen komt de dierenarts en die gaat effe naar z'n longen luisteren.
wie van jullie heeft wel eens Horselyx Respiratory aan zn paard gevoerd??? het is dus een liksteen, echt heel duur, maar dan eet ik maar wat minder.

Annick
Laatst bijgewerkt door Annick op 14-11-05 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:09

Ik ook niet Chub

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:46

FK, haha nu snap ik hem 'in de oren groeien' beetje blond van mij
super geweldige foto's van mira, vind haar erg veranderd, veel openere uitstraling idd en het wit rond de ogen gewoon 'rustig'
dat kan je niet zo zeggen hihi maar je begrijpt wel wat ik bedoel
fijn dat ze zelf ook veel initiatief nam met aanraking enzo

peetorlan, pupje is 4,5 maand oud
had je nog gelezen dat ik wel een analyse wilde maken van je merrie om te kijken of de problemen misschien echt door het karakter komen?
wil me niet aandringen, misschien heb je het al gelezen maar misschien zou je er wat aan hebben

mazzelmeid, heb meestal niet veel moeite om me aan te passen aan een ander paard, zijn trucjes voor hihi
de passenger lessons van parelli, je speelt gewoon passagier eerst zeg maar en doet ff niks, gaat mee in alle bewegingen met je handen op de schoft zeg maar... als je dat een paar rondjes doet ben je gewend aan de gangen en rij je zo weg hihi
vind het verder heerlijk andere paarden te rijden, is gewoon ervaring opdoen enzo, en kijken naar andere paarden aan het werk vind ik ook super

bonte, leuke foto's van het carrousel!

maya, grrrrrrrrrrr heb jij jean francois pignon gezien hihi, damn ik wou ook mee ney kei gaaf hoor
fijn dat je een leuke dag hebt gehad!

marcella, fijn dat het wat beter gaat al
balen dat ie bij het rijden ging klooien omdat ie eerst die wormenkuur had gehad
zaterdagavond flink ziek gewees dus, verkeerd gegeten ofzo, nu alles weer helemaal goed?

ff broodje eten, lees zo te rest bij!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:11

Keevagirl schreef:
Ik heb er geen probleem mee dat ze jagen, had ook braaf aan de jongetjes uitgelegd dat het belangrijk is dat er konijntjes geschoten worden als het er te veel worden ... . Maar dat er gewoon voor de leut een duif uit de lucht geknald wordt, daar heb ik wél moeite mee ...

Duiven schieten ze niet "zomaar" voor de lol uit de lucht hoor. Die zijn momenteel echt een pest voor de producten op het land. Maar dat ze het doen voor de ogen van jouw kids is belachelijk.
Bij ons wordt ook "fanatiek" gejaagd en mijn oudste zoon vind het prachtig, maar mijn middelste zoon zou er getraumatiseerd van raken. Die vind het echt verschrikkelijk....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:16

jilleroo, jammer dat je nog geen startsein krijgt om hier weg te gaan

bonte, super idee met de badges, echt leuk van je

jean beterschapjes, bloedneuzen enzo, t is niks
lief dat je kids je helpen

wenk, leuk met 2 friezen voor de kar, lijkt me ook gaaf
en lekker gereden met lisje

chubby, balen dat je zo slecht hebt geslapen
balen dat er op dat mooie stuk zoveel mensen lopen met honden
had het hier vanochtend gelukkig bijna 1,5 uur voor mezelf, denk 6 hondjes tegen gekomen, eindelijk eens normaal opgevoedde, want hier lopen ook verschrikkelijke beesten rond hoor
misschien op een ander tijdstip meer geluk jij

jacky, haha verf fig wel bont voor de bokt tinker show
of hij moet het gouden paardje zijn dat kwijt is :p haha grapje

grid, hoop dat je snel ADSL hebt
leuk zo'n buitenrij groepje wij hebben een parelli oefengroepje haha

yarka, spannende tijden voor je
nieuw paardje eindelijk bij jou, super dat dat zo goed ging
en zondag beginnen met cody, succes hoor

mazzelmeid, ik had ook al koppijn vandaag heb ik bijna nooit
veel plezier bij de paardjes

jellie, nu nog bij de docter denk ik, balen hoor al die kriebels en plekjes beterschap, hopen dat ie weet wat het is

flettie, roy een schopje gevoeld, mooi zeg, nu jij ook snel schopje bij dr voelen
hopen dat het tuig wat is, zal wel mooi zijn!

tequila, gefeli met je rijbewijs!!!

keevagirl, onze pup doet aan je verwchtingen
heerlijk enthousiast als je het wil maar savonds lekker moe en dan is ze zo lief, als je drop schoot pakt slaat ze zelfs pootjes om je nek en blijft ze heerlijk languit liggen hihi
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KUCQWICF
zoiets maar dan op schoot

annick, fijn dat damian al minder hoest
ken die liksteen niet, hoe duur is ie dan als ik vragen mag, en wat zit erin, hoe groot etc?

vanmiddag al ff lekker op fig gereden, oww in het begin was ie boos haha had gister niks gedaan met hem, nou dag rustdag dus he haha }>
moest even heel consequent zijn met voltes en zn schoudergebruik dus en daarna deed hij het voor het eerst echt super en had ik ook het idee dat hij het heel bewust deed
dus heb maar een half uurtje gereden en hem daarna lekker op stal gezet met zn eten
ff kijken of ik vanaaf ga, zou eigenlijk naar jaan maar wil ook wel naar figje haha, ik moet eens afkicken geloof ik

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:20

Keevagirl schreef:
Ik wil graag een hond die overdag lekker buiten is, die graag een lekkere wandeling maakt (maar niet persé uitgelaten hoeft te worden als je een weiland hebt waar hij z'n behoefte kan doen ), die lief is voor kinderen én die 's avonds lekker in de huiskamer ligt. Nou, de eerste drie punten daar scoort de flatcoat een dikke 10, maar dat 's avonds lekker rustig liggen ... nou nee. Na een half uur binnen ligt hij éindelijk, maar als je dan bij wijze van spreken de afstandsbediening van de tafel pakt (of met je ogen knippert ), staat hij op en loopt hij al weer zenuwachtig door de kamer, en dan duurt het weer een half uur voordat hij 'ns ligt ... Wat dat betreft is Bo, onze labrador, echt een verademing, die is in huis zoooo heerlijk rustig.

Maar ik blijf Flatcoats prachtige en geweldig lieve honden vinden hoor ....

Wij hebben een Grote Munsterlander. Hij heeft al die punten die jij opnoemt : maakt graag een wandeling, ligt graag binnen aan je voeten en is ontzettend lief voor kinderen.... Hij is echt geweldig (vind ik persoonlijk). Gewoonlijk hoort het ras iets van een hoogte te hebben zoals een labrador, alleen die van ons is een uit de kluiten gegroeide Munsterlander....met een schofthoogte van 72 cm..... Mag ik dus niet mee fokken..... Heb een foto van hem in mijn profile gezet als je hem wilt zien. Mijn oudste zoon heeft hem Asterix genoemt en zo heet 'ie dus nog steeds... Maar eigenlijk zijn er heel veel honden die ik leuk vind!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:25

indezz, zie de foto van asterix niet staan in je profiel ben ik nou scheel hihi

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:51

Hoihoi,
Jellie succes bij de dokter! Jean beterschap!, Jacht, tja... ik doe aan jachttraining met mijn labrador. Alleen dan met dummy's en geen echt wild. Is erg leuk, zolang ik maar geen dood beest zie.
Heb een dagje BHV gehad. Vanmiddag brandjes blussen, dat was echt wel leuk, even blussen.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:15

Ja, je bent scheel, SuperRoos
Helemaal onderaan in Indezz d'r profiel staan 2 foto's van hem. Schitterende hond!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:21

zo vandaag even bijghouden met lezen.

Jellie sterkte bij de dokter,

chub succes bij de bank, balen van je strand wandeling,

Bonte goed idee van die badges kunnen we elkaar eindelijk eens goed herkennen,

tequila gefeliciteerd met je rijbewijs,

Leon balen van het zadel dat het niet past,

Ik heb hele leuke foto`s voor bij zien komen van bonte weer mooi gemaakt,

Nou net op stal geweest en ik had al besloten om Biggels vandaag te wassen het is ook zo`n smeerzak, lekker met warm water en hij vond het erg lekker had alleen op het eind geen geduld meer, maar hij is weer schoon, Het wordt ook al een echt mannetje erg leuk om te zien,

Lonan rijden ging best goed na donderdag niet meer gedaan en meestal is hij dan erg stijf maar nu niet, hij was juist lekker fris en zeker nu hij geschoren is, ik merk wat dat betreft echt verschil,

Ik ben ook een echt honden mens we hebben er zelf 2 een newfoundlander een echte lobbes wil graag wandelen(nog wel) is het liefst overdag de hele dag buiten, is lief voor elke mens en hond echt een andermans vriend, dan hebben we nog een jackrussel een met korte rechte pootjes een machtig fanatiek beestje wat ook de hele dag buiten is waaks is maar wel lief is voor andere honden, zolang een hond hem niet aanvalt zal hij dat ook niet doen, wordt hij wel aangevallen vecht hij wel terug hoe groot ook, verder is hij wel wat waaks maar niet storend, hij blaft ook bijna niet(mag hij ook niet) alleen in zijn speel momenten
is ook lief voor kinderen alleen als ze te klein zijn blijft hij er een beetje uit de buurt omdat hij niet weet wat hij er aan heeft,

verder vind ik de meeste honden wel leuk maar geef mij toch maar zo`n lobbes goed van aard en lekker rustig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:26

Jellie succes bij de HA.

Bonte leuk idee die badges.

Bij ons op stal zijn ze een poosje terug duiven wezen schieten, maar wij hadden er binnen op stal behoorlijke overlast van. Ze hebben er toen een stuk of 35 geschoten en nog zijn ze niet allemaal weg.

Zag leuke foto's voorbij komen.

SuperRoos schreef:
marcella, fijn dat het wat beter gaat al
balen dat ie bij het rijden ging klooien omdat ie eerst die wormenkuur had gehad
zaterdagavond flink ziek gewees dus, verkeerd gegeten ofzo, nu alles weer helemaal goed?

Ach ja heb een fjord met karakter he. Weet niet wat er nu verkeert ging, maar toen het eruit was luchtte het wel op. Ben daarna gaan douchen en naar bed gegaan en tot de volgende ochten 10 uur op mijn bed gelegen.

En ben zondag weer lekker bezich geweest eerst 's ochtends de voliere schoongemaakt planken schoonschrappen en leegscheppen. Middageten en toen naar stal gereden, uitgemest, zadel ingevet, halster ingevet, en hoofdstel in de olie gezet. En nergens meer last van gehad.

Had alleen vanmorgen dat mijn ogen dus een beetje erg dik waren, maar ik denk dat het kwam door het zand van het schoon vegen van de voliere. Liep ook behoorlijk te hoesten en te niesen. Heb nu een ander soort bodem erin liggen.

Ga naar huis eten, parkieten voeren (heb 11 jonge parkieten) en dan naar stal toe.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:50

Flettie; een druk veulen dus in de buik! Echt heel leuk!
Bij Shakyra heb ik Kaylen eigelijk heel weinig gevoeld, maar dat is ook maar een sulletje
Wat gaaf van dat tuig zeg, zou wel helemaal geweldig zijn!

Hihi, Chub CSI- verslaafd, ik heb dat echt nog nooit gezien *schaam*, maar m’n nichtje is ook al zo’n verslaafde

Vervelend zeg, Jellie.
Hopelijk is het geen gordelroos

Zou wel super zijn, Jacky, als je je droomkar kan kopen!
Bij mijn oom staat onze recreatiewagen een beetje weg te stoffen.. Shak moet eigelijk snel maar eens voor de kar!

Tequila; gefeliciteerd! Super zeg, dat je geslaagd bent!

Jammer Annick, dat de kar toch te klein is! Succes met oefenen!!

Haha, karakterpaard die Figor van jou, Roos!
Shak is juist blij als ze een dagje niks hoeft te doen

Lonan lekker fris, kan idd best door het scheren komen!
De mijnes krijgen echt een gigantische vacht nou, en nu het gaat vriezen schiet het helemaal op!

Toh iets verkeerds gegeten dan zaterdag misschien? Marcella.
Leuk, zoveel parkieten.
Wij hebben hier thuis ook een paar volières staan, m’n vaders hobby!

Kaylentje deed een beetje vreemd vandaag. Stond als het ware te kokhalzen, heel eng…
Dus eventjes m’n oom erbij gehaald maar toen was het gelukkig al minder. Hij stond ook niet te schuimbekken ofzo, maar was wel eventjes schrikken…

Ik heb zo theorieles echt geen zin in...

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:05

Zo even bij gelezen, kon vanmiddag niet op mn werk.

Bonte : wat een gaaf idee zeg die buttons, hoe wil je datnou precies gaan doen dan??

Jean : beterschap

yarka: gaat dus super met de merrie, fijn.

mazzelmeid,: hoofdpijn, lastig is dat heb ik ook zo vaak

jellie,: hoe was het bij de docter??

tequila, gefeli met je rijbewijs

Indezz: wat een prachtige honden heb je.
wij kunnen geen grote honden hebben hier in huis, tis veel te klein, maar mijn voorkeur is toch ook een grote hond eigenlijk.

Roos: hier een link naar de liksteen:http://www.blueskyarabians.be/Horslyx/horslyx2.htm
het lijkt me wel wat , ook als je paard geen last heeft van zijn ademhaling: kost 22.95 voor 5 kilo.

Marcella: dikke ogen??? toch geen alergish??

Mazzel-meid: wat gek zeg van Kaylen??
en succes met je theorieles.

Annick

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:26

Goedenavond!!!

Ik heb echt een baaldag vandaag, dus reageer ff niet...

Heb gezeur gehad op werk (over de paarden) en toen bleek dat een aantal collega's fouten hadden gemaakt die ik op moest lossen. Verder hadden we nog een aantal zieken en dus stress...

Grrrrrr!!!!!!!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:48

SuperRoos schreef:
indezz, zie de foto van asterix niet staan in je profiel ben ik nou scheel hihi

Staat er nu bij!! Moest hem nog plaatsen!!!!! Maar die van jouw is ook een schatje hoor.... Ik sta nu zelf op de wachtlijst voor een Hollandse Smous. Die vind ik ook zo ontzettend leuk en net wat kleiner en handzamer voor de kids.....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:48

fjordkootje schreef:
Ja, je bent scheel, SuperRoos
Helemaal onderaan in Indezz d'r profiel staan 2 foto's van hem. Schitterende hond!

Dank je Fjordkootje!