[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:04

Wat voor een opleiding doe je nu dan Janet? ben blij dat ik voortijdig met de opleiding ben gestopt waarbij ik dat soort dingen had moeten doen. er lag een vriezer vol met dode ratten om ons mee te vermaken.
Met paardenhouderij mochten we ook hoefbekappen op ingevroren paardenbenen. Was niet mijn favoriete vak, heb het op de theorie gehaald en heb een hele fijne hoefsmid nu Haha!.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 01:23

Het gaat allemaal weer veel te hard voor mij, ik kan het weer niet bijhouden Nagelbijten / Gniffelen
Net alles bijgelezen, nadat ik weer eens fijn een avondje heb doorgewerkt. Ik ben net gestopt nadat ik me rot schrok toen ik zag dat het al bijna half 1 was..... Ik moet toch eens een klok in mijn werkplaats ophangen.

Janet, dapper dat je de kittens zelf uit hun lijden hebt verlost. Ik zou het waarschijnlijk ook hebben gedaan als ze geen kans hadden.
Ik heb jaren geleden eens zelf een konijn dood moeten maken, was gegrepen door een hond, rug gebroken en ernstig verwond maar leefde nog wel. Gillen dat hij deed, afschuwelijk.
Ik heb hem toen zo hard mogelijk een klap met een steen gegeven, verschrikkelijk om te doen, maar ik wilde het dat dier niet aandoen om ook nog eens versleept te worden naar een DA....
Te lang doordokteren met een beest zie ik trouwens ook weleens gebeuren, vrienden van ons hadden een stokoude hond, een Newfoundlander. Dat dier was echt óp, kon niet meer zelf opstaan, werd volgespoten met anabolen en als ze haar overeind zetten jankte ze constant. Kon op een gegeven moment niet meer plassen en poepen zonder om te vallen en bevuilde zichzelf steeds, echt zielig. Zo heeft ze nog een jaar geleefd voor ze zelf overleed Scheve mond
Maar moeilijk kan het wel zijn om de beslissing te nemen, zeker met een dier wat je al lang hebt. Onze oudste hond en mijn grote vriend Scott is nu ook 13 en krijgt steeds meer kwalen. Ik heb pas nog voor de beslissing gestaan toen hij echt heel ziek was (longontsteking en daardoor ook hartfalen....), en dat is echt zwaar. Toen we eigenlijk hadden besloten dat het genoeg was knapte hij ineens op en hij ligt nu naast mijn stoel te slapen. Maar ik moet er niet aan denken dat hij er niet meer is.

Jordy had 3 dagen geleden weer eens wat, hij heeft flink geknokt met de merrie van een stalgenootje. Ze stonden samen in de paddock en de merrie stond in een hoek met Jordy erachter en gilde wat naar hem en dreigde wat, normaal geen probleem. Maar die eikel van een Jordy blijft gewoon staan, waarop de merrie in paniek begon te meppen. Er volgde helaas een hele knokpartij op waarbij Jordy flinke klappen heeft gevangen en die komen toch aan met ijzers. Jordy mepte echter ook flink terug, en de merrie is een smal volbloedje, hij sloeg haar zowat door het hek heen...... doodeng.
Wonder boven wonder heeft Jordy eigenlijk niks, een beetje dikke hak maar verder niet onregelmatig ofzo, en niet eens wondjes. De merrie liep daarna echter zowat op 3 benen..... Inmiddels loopt ze al weer beter, maar hij heeft haar toch naar geraakt, o.a. op de sprong, kogel en op haar staartwortel, die laatste is helemaal dik en erg pijnlijk waardoor ze ook moeilijk loopt.
Hoewel het misschien niet mijn schuld is voel ik me toch flink l*llig dat Jordy dat aangericht heeft.....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:14

Goedemorgen,
Wat balen supertje van jordy en de merrie, je voelt je toch schuldig denk ik al kun je er eigenlijk niets aan doen.
Hier gaat het ook lekker mij niet heus.
Trof vanmorgen Janeeba aan met een flinke schaafplek op haar linkerachterbeen. Er zit wel een mooi korstje op maar haar beentje is erg dik.
Gelukkig is ze verder wel levendig maar toch. iemand tips over hoe je het makkelijkst bij een veulen een beentje kunt koelen.Zal een zware kluif worden aangezien mw nogal haar nukjes heeft en nog niet aan een touwtje vast kan worden gehouden.
Zal maar eens een slachtoffer gaan zoeken die niet bang is voor natte voeten en Janeeba gewoon eventjes vasthoud.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:16

Goede morgen!
Ik doe de opleiding paraveterinair.
supertje: wat fijn dat je hond toch weer helemaal opknapte. Op dat huis waar ik op moet passen, hebben ze ook een hondje. Snuffie. Die is dement aan het worden. Hij staat soms 10 minuten naar een muur te staren omdat hij het niet meer weet. Soms heeft hij moeite met liggen. Maar andere dagen rent hij weer achter katten aan, hij heeft zelf laatst weer voor het eerst geblaft sinds tijden. Er zit een mini camping bij die boerderij, en andere hondjes doen hem goed.
Gelukkig is het goed afgelopen met jordy en die oude merrie.

Ik heb mijn spulletjes net gepakt, en ga zo naar mijn oppas huis toe. Heb gewoon internet, dus kan jullie goed volgen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:18

veel plezier janet.
Is de hond al wat ouder?Sneu dementie. gelukkig heeft hij ook nog zijn goede momenten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:23

He supertje wat naar Scheve mond Tja, Tinker versus smal warmbloedje.. Als je alleen al de hoefgrootte vergelijkt, dat komt veel harder aan.

Misschien koelen met een spons TK?

Ik ging helemaal speciaal om acht uur (!) naar de AH voor Harry Potter, hebben ze hem niet! ARGH! Lips are sealed Stoom uit je oren Hamer
Moet ik zo alsnog voor negenen richting boekhandel Lips are sealed

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:24

Thx berdien, zou het kunnen proberen maar of het afdoende helpt.Geen idee.

Balen van HP, ben je zo voeg op, hopelijk hebben ze hem bij de boekhandel wel voor je.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:25

die hond zal een jaar of 15 zijn denk ik. Want ik kom al vanaf mijn 5de ongeveer bij die mensen en toen was snuffie er ook al.

Ik denk dat je een slachtoffer moet gaan zoeken om te helpen met Janeeba. Je kan het beste met de waterslang koelen denk ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:26

Dat mag ik hopen! Nagelbijten / Gniffelen Ik kaggel er speciaal voor de stad in, en toen ik er laatst was hadden ze wel allemaal borden hangen met HP enzo.

Spons, wel overvloedig nat maken en dan erop flotzen, dat het been ook echt afkoeld Ja Succes ermee!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:28

berdien nog geen HP.nu toch maar naar de boekhandel.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:35

Doei!

Goedemorgen!

Wat een zwaar onderwerp om zo op de vroege morgen te lezen..
Doodmaken kan ik niet, maar als ze dood zijn vind ik het nog veel erger.. Bloos Ik had ooit eens een wedstrijdduif gevonden, was vezwakt.. Maar toch doorgegaan.. De ringen van de duif moet je dan opsturen naar duivenstamboek ofzo en dan krijgt de eigenaar de horen dat zijn duif dood is..
Nu het probleem.. Hoe krijg je die ringen er af.. Mijn broer had wel een oplossing, knipt zijn poten door.. En ik had de (dode) duif vast.. Nou ik heb nog nooit zo hard staan gillen..
Wat dat betreft heb ik echt een afkeer van dode beesten.. Ik vond het ook al heel wat dat ik toen bij Hotze op de boerderij mijn dode flessenlammetjes zelf naar de destructiebak heb gebracht.. Vraag niet hoe, maar heb het wel gedaan..

Welkom Marjolein!

Ik las iets over de prijsklasse van Tinkers.. Dat die erg hoog is, maar je moet gewoon geluk hebben ook.. Clown Ik heb Amy op 8 jarige leeftijd gekocht voor 750 euro incl alle toebehoren. Clown

Wat balen van Jordy en die merrie! Bloos! Hij heeft haar behoorlijk geraakt zo te lezen! Ach gut

Zo.. Vandaag laatste dag werken.. Morgen eindelijk vrij! Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:39

Met een spons moet je zelf ook vrij dichtbij het been komen en het veulen moet stilstaan. Dan is een waterslang makkelijker. of een coolingpack ertegenaan houden. Hangt er ook een beetje vanaf hoe groot de wond is of die alleen oppervlakkig is en alweer dicht zou ik daar calendula opsmeren en op het dikke gedeelte na het koelen extra collingsgel. Voordeel is wel dat je nu wel wat moet doen met het veulen en daar worden ze best mak van. Dabado smeer ik met mooi weer smorgens zonnebrand op de neus, die werd ook een stuk liever en op mensen gericht daardoor. Als ik Ailin af spuit dartelt ze daar omheen en krijgt ze vanzelf natte beentjes.

Supertje dat zijn altijd nare dingen, maar je kan je paard ook niet alleen zetten. Snap wel dat jij je wat schuldig voelt, maar neit vergeten dat een verkeerde klap van die merrie ook fout had kunnen zijn. Jordy is gewoon net wat slimmer geweest.

Ooh ik ga mn HP ook ophalen! Wilde hem bewaren voor dinsdag, dan ga ik op vakantie, maar ik denk niet dat dat gaat lukken...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:51

Dankjewel voor de tips allemaal. Had hier geen slachtoffer dus heb het nu met een spons en twee emmers water gekoeld. Voordeel is dat janeeba erg mens gericht is, blijft ook wel staan als je maar kriebelt Knipoog
Het is oppervlakkig en er zit een mooi korstje op, moet natuurlijk ook uitkijken dat het niet te week word (?)
Ze vond het water niet vervelend in ieder geval, volgens mij vond het zelfs wel fijn.
Ik hoop maar dat het snel minder is, ben nogal een miep die het liefst gelijk de dierenarts zou bellen bij zo'n kleine hummel. Bloos
@marjolein: Ik lees weleens vaker van calendula zalf.Waar kun je deze krijgen? Drogisterij of de paardenapotheek?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:00

Volgens mij bij allebei. Ik vind het ideaal spul, de wond heelt er een stuk sneller door. Als je het gaat halen, denk er dan aan dat een tube veel hygiënischer is dan een pot.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:17

goedde morgen Haha!
heeft niet bij gelezen ziet wel dat er een nieuwe is *zwaait en zegt hallo*
gaat even niet zo veel reageren Tong uitsteken
ben druk bezig met harry potter aan het lezen Tong uitsteken
heb zometeen ook nog les Nagelbijten / Gniffelen

mensen prettig weekeinde voor als ik jullie niet zo 123 mee spreek Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 13:09

Teuntje111 schreef:
en als ik het paspoort opstuur, komt haar achternaam "of Gypsy Diamonds" erachter, maar vergeet er steeds aan te denken.. Er staan 8 bonita's in het ICS haha

Als je merrie al eens geprimeerd is, kan dat schijnbaar al niet meer....
Ik weet niet precies hoe het zit, maar bij onze Chayenne is het niet gelukt uiteindelijk.
Maar aan de andere kant... ik kwam erachter dat ze de enige 'Chayenne' is bij het ICS Clown De rest is net wat anders geschreven, bijvoorbeeld als Cheyenne (zoals het officieel geschrveen hoort te worden) of Cheyenna.... (of Shaienne Tong uitsteken)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 13:16

Zo... ik heb bijgelezen!

Ik heb gisteravond HP5 in de bios gezien.. wij vonden hem met z'n allen zwaar tegenvallen eigenlijk!
Vanavond Shrek 3 Clown

Maya, dat is gewoon een rood-witte kater Clown
Lapjes is rood-zwart-wit en Schildpad is Rood-zwart

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:21

je kan alleen de naam niet meer wijzigen als je merrie al een veulen heeft gehad, want mijn stalnaam kon er gewoon nog bij, moet dan het paspoort op sturen en een kleine financiële bijdrage leveren voor de administatie Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:46

HP 7 is halverwege Bloos Snel naar stal gevoerd om een érg hongerige Jessie te voeren, toen ik een kruiwagen voordroog er neer legde plaste Flynn er wéér over heen. Rotknol Hamer Knipoog
Net snel de caviakooi verschoont, nu weer sssssnel verder lezen Hyper!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:00

Wat een harrie poter fans hier allemaal. Heb nog geen 1 boek van HP gelezen. Heb alleen de eerste 3 films gezien. Moet de rest ook maar eens nodig gaan kijken.

berdien, flynn is zo te horen een echt hengstje. Dundee moet ook altijd even over alle vreemde dingetjes heen pissen. Vooral stront.

Vandaag mijn debuut als camping eigenaar. en het bevalt tot nu toe best wel. Net de eerste gasten ontvangen en naar een plek gewezen. Vanochtend gezellig samen met wilco heel romantisch de toilet gebouwen schoon gemaakt, hoort er allemaal bij.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:03

rommulus schreef:
jellie van het zelfde Haha!
ga je nog leuke dingen doen ???

Gisterenaaf hadden we een feestje van stalgenoot die jarig was. Was erg gezellig en errug laat voor we op bed lagen Haha!
Verder niet veel plannen. Lekker met Flan in de weer en in de tuin werken.. Lachen

Blackstar, moeilijke eter in je uppie..

Sita, jammer dat de wintec niet goed paste..

Welkom Marjolein Doei!

Supertje, balen van dat voorval met Jordy en die merrie.

Rom, veel leesplezier!

Dieren doden is ook niet aan mij besteed. Lijkt me heel erg moeilijk..

Fijne dag allemaal!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:10

Harry Potter is oo zo leuk. Ben zelf ook enorme fan. Maar nog net niet gek genoeg om de engelse versie te halen. Ik wacht wel.

Ik kan dat dat oo niet hoor, diertjes uit hun lijden verlossen. Mijn moeder moest altijd mijn muizen doden wanneer ze kankergezwellen hadden. Ikzelf vind het al vreselijk als mijn beestjes dood in het kooitje liggen en mijn moeder is er niet. Dan moet ik het zelf doen. Jakkes.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:54

TK: hoe gaat het nu met het beentje van janeeba?
Veel hp fans. M\Ik hoor veel positieve verhalen over die boeken, misschien ga ik er zelf nog wel een keertje in beginnen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:56

Zeker een aanrader ZJ. Ik wilde er in het begin ook niet aan. Die kinderboeken, wat moet je ermee. Maar 1x gelezen en verslaafd. Wees gewaarschuwd.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:59

janet: Nog steeds dik. gelukkig blijft ze braaf staan bij het koelen.