[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:03

Heerlijk Lor!

Haha Selda, verwennen? Ze moet er altijd wat voor doen hoor, ze kan al kusjes geven, jambette, en natuurlijk complete basisopvoeding; voetjes geven, pasje achterwaarts, wenden met de achterhand, wenden met de voorhand. Ze heeft ook al op een zeiltje gestaan, binnenkort maar eens aan de buren vragen of ik hun trailer eens mag lenen om mee te oefenen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:05

Jullie gaan hard dames!
Beetje weinig energie,wil wel onze nieuweling welkom heten,leuk dat je zo blij bent met Lady :j

Wij hebben zondag onze nieuwe aanwinst opgehaald,Legend,een 4 jarige zwarte tinkerruin,eigenlijk voor Bert om weer te gaan mennen,hij is wel beleerd voor de kar,maar heeft alweer een tijd stilgestaan,dus moeten we hem weer oppakken.
Gisteren voor het eerst in het tuig gehad,ging best goed,hij wou ook door de plassen heen! <3

Helaas ook minder goed nieuws,onze allerliefste Duitse Dog Spike hebben we maandag in moeten laten slapen,ze had een tumor in haar buik,mis haar echt enorm |(

Verder alles zijn gangetje :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:09

Ooh jammer van je hond zeg :(:) Proficiat met je nieuwe aanwinst wel :j

Kleine Cup moet ook altijd wel iets kleins doen zo heel even tussen door voetjes geven kan die nu al vrij goed vandaag begonnen met de voorvoetjes "uitkrabben" (2x licht krabben neerzetten en belonen met een kriebel). Achteruit zit er ook goed op, moet eens rondzien voor iemand met een trailer heel dicht bij ik wil wel dat hij het kan ook al is het pas over een paar maand dat ik eens oefen :) .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:11

:(:) Carolien, Diesel mist haar zeker ook? Komt er op den duur een nieuw maatje voor hem bij misschien, of moet hij het doen met Malu voorlopig (vind ie vast heel erg :+ )

Braaf van Legend!! Leuk hoor :) Heb je ook al foto's van hem gemaakt? :))
(Als ik de site moet aanpassen trouwens, roep maar, weet ook niet of Pearse al zover is inmiddels?)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:29

Lotte,wil met Pearse niet te snel gaan,gaat nu heel goed,maar moet nog wat ervaring opdoen,Hij durft al wel voorop te galloperen.
Legend gaat eerst nog niet onder het zadel,eerst maar aan het mennen.
heb nog geen goeie foto,echt heeeel slecht weer hier.

En natuurlijk komt er een nieuw maatje voor Diesel,maar voorlopig zijn we nog niet echt op zoek,komt wel op ons pad als het zover is.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:42

Caily schreef:
Heerlijk Lor!

Haha Selda, verwennen? Ze moet er altijd wat voor doen hoor, ze kan al kusjes geven, jambette, en natuurlijk complete basisopvoeding; voetjes geven, pasje achterwaarts, wenden met de achterhand, wenden met de voorhand. Ze heeft ook al op een zeiltje gestaan, binnenkort maar eens aan de buren vragen of ik hun trailer eens mag lenen om mee te oefenen.

Dacht al die komt overal met dr schattige veulen snoetje vanaf haha.

@tinkerplein sterkte met het verlies!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:44

Komt allemaal met de tijd vanzelf Carolien, lekker genieten van wat je hebt, en de rest een plekje geven :(:)

Haha Selda, waar zie je me voor aan. Ik geef toe, moeders krijgt met haar blikken bijna alles gedaan, maargoed, die is 14, daar moet je met respect mee om gaan (al is nee bij mij ook gewoon nee hoor, don't worry), die kleine, die moet respect krijgen, en dat zal ze weten ook :D Maar wel mijn lieve kleine vriendinnetje hoor. Als ik de wei uitmest sjouwt ze iedere dag zo trouw achter me aan <3

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:24

Princesje Lola :P Gezellig hoor, zo'n volgveulen. Hier loopt Khaleesi ook nog elke dag een rondje mee :)

Och, sterkte met het verlies van jullie hond...
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik vind Legend prachtig!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:51

Wat is het leven toch hard soms. Er komt er eentje bij, maar er valt er ook eentje weg. Heel veel succes tinkerplein. Snap je verdriet heb een paar maanden geleden mijn rottweiler in moeten laten slapen. Mis hem nog steeds.

Gisteren eerst les gehad met Storm. Hij was een bonk energie en kon alleen maar voorwaarts, hahaaa. Maar toen barste de bom. Hij draaide om en bokte. Goed uit te zitten, maar ik schrok er wel van. Heeft hij namelijk nog nooit gedaan. En zo nog een paar keer. Toen heeft Wendy hem vast gepakt en zijn we samen een rondje gelopen. Toen weer een flinke bok en 3 passen lopen en er maar af gegaan. Dan maar grondwerk en aan de longe. Jeetje wat kan hij hoog en gecontroleerd steigeren. Kaars recht omhoog en een kracht dat er uit die achterbenen kwam. We zijn rustig naar huis gewandeld. We denken dat er gewoon te veel rond de bak gebeurde waardoor hij alleen maar energie opbouwde. Normaal kan ik dat weer wegrijden, maar nu niet. Ach ja, vrijdag een extra lesje ingeplant om hem weer eens in de roundpen door te pakken. Hij is nog jong, dus ja, hoort erbij.

Daarna zijn we naar Pat Parelli geweest. Jeetje wat is die man goed. En legt hij het goed uit. Ziet ook alles. Hand een beetje zus, been een beetje zo....en wallaa rijden. Super avond gehad met gezellig groepje.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:58

Ik heb jammer genoeg niet kunnen gaan naar Parelli maar ik kan het een beetje meevolgen van mensen die wel zijn kunnen gaan. :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:01

Jongens ik was een dag vrij en jullie kletsen weer gewoon heeeeeeeel veeeeell

Bianca welkom! En we meeten op de tinkerdagen. welke dag start je B onofficieel?
Caily succes met je prinsesje :')
Hopelijk valt het mee met Boris
Tinkerplein gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. foto's?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:27

Heerlijk om jullie uitgebreide verhalen te lezen :) meeste hk waar ik zar was het hoi en meer niet :+

Ik start zondag 14 sept :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:51

Poeh, dat is even schrikken als je het niet gewend bent, zou het misschien door zijn naam komen? :P
Hij gaat natuurlijk steeds beter in zijn vel zitten, en is jong, gewoon doorgaan, komt vanzelf goed dan!

Hihi Nienke, jij was een dag vrij? Bedoel je nou dat je enkel bokt op t werk? :')

Caily is de sigaar de komende dagen. Vandaag mooi weer, dus 10 km op de planning, inclusief zwemmen. Bak zal ideaal drogen voor morgenochtend, dus dan daar een rondje te doen, en zaterdag visite, mag ze nogmaals dat rondje van 10 km doen :(:)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:08

Elmo Browny, ik start de zaterdag helaas dan meeten we niet...
Caily, eh ja dat heb je goed :') soms wel thuis maar dan even snel en reageer ik bijna niet... dan ben ik te druk
maar ben nu op werk ook veel drukker dus hopelijk kan ik jullie bij blijven houden .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:39

Caro, sterkte met t verlies. Hoe gaat t eigenlijk met jullie jongste hondje, daar heb ik jullie tijden niet over gehoord.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:44

Carolien sterkte met je hond :(:) en gefeliciteerd ook met je nieuwe aanwinst. Mennen is populair hier zeg.

Lotte Chihiro was als veulen de duivel. Ze stopte voor Cheyenne als ik reed, ze trapte naar me en Cheyenne en eiste om te drinken en ze sprong en trok aan het halster touw iedere keer als we samen liepen. En een keer trok ze zich los en rende ze op de wei hard weg. Daarna draaide ze zich om en kwam ze zomaar op me af gerend en stopte naast me en daarna is ze volledig omgeslagen en nu is ze de liefste die ik ken. Luistert echt geweldig en laat haar eten staan om te knuffelen. Lola is een kleine stouterd nu maar die draait wel bij :j

Succes met je herexamens Claudia! Gaat je wel lukken hoor. Ik heb een keer 5 herexamens moeten doen in een week en ze alle 5 gehaald terwijl ik echt geen moed ervoor had dus het is zeker haalbaar als je een beetje moed hebt!

En Maartje hoe staat het met de meubels voor je huisje? Wanneer laat je eens een foto zien van het huis ik ben benieuwd joh!

Lor, omg die foto's van Cupcake met z'n dekje waren zooo schattig. Wat een mini is het!

Nou, gister dus naar de clinicgever gegaan, naar Rodinde Rutjens in Weert. Ik wist niets van mennen maar nu snap ik het al een beetje beter haha. Het was super leuk, Rodinde was heel vriendelijk en spontaan en enthousiast over haar clinic. Wat stonden daar trouwens mooie koetsen! Haar vader spaart antieke koetsen en hij heeft echt een prachtige verzameling. We zijn echt lang gebleven, maarja dames die over paarden kletsen he...

Niene (en anderen?) succes op de tinkerdagen!

Welkom Bianca, hoeveel mensen zijn er nu eigenlijk in het topic volgens mij haal ik er door elkaar ;(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:45

Kan het zo ff niet vinden maar ik las toch gister nog ook iets over iemand's paard dat een pijnlijk been had, beterschap ermee en gaat het al beter?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:52

Meiden! Ik hou het niet meer bij! Haha! :+
Iedereen veel plezier op de Tinkerdagen!

Wat erg van je hond! Heel veel sterkte!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:01

Zo mijn eerste schooldag zit er weer op. Wanneer is het vakantie? :+

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:11

Sterkte met het verlies van jullie hond tinkerplein. Wel een leuk paard erbij, hopelijk verzacht dat de pijn wat.

Al uitslag van Boris?

Lekker zo'n ondeugende Lola. Hoe meer ze nu leert van haar grenzen, hoe minder je dat later hoeft te doen denk ik. Veel plezier met alle buitenritten :D

En stoute storm. Zal inderdaad de leeftijd wel even zijn, of een rare bui. Wie zal het zeggen. Ik hoop dat het snel over is!

Het kost me een boel tijd om alles bij te houden, ik ga in de af en toe meeleesmodus ;) Ik wil weer dat het tot 10 's avonds licht is ;(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:17

Neen.. DA is nog niet geweest :n

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:22

Jeetje zeg, Bones hadden we bloed af laten nemen voor pssm test, lange tijd geen nieuws dus DA gebeld en die belde het lab en daar is iets verkeerd gegaan. Dus maar besloten gewoon haren te trekken en dat naar animal genetics te sturen. Dacht mijn moeder het naar UK te sturen maar weer geen nieuws. Dus met hun gemaild voor de bank gegevens zodat we het konden overmaken. Geen reactie daarop maar wel dat de kleur test (voor agouti) klaar was en nog niet betaald was... Omdat mail duidelijk niet werkte dus maar gebeld. Bleek dat het niet bij hun lag! Zij met Amerika gebeld, lag het daar dus :') Dus maar naar Amerikaanse lab gemaild van ja mag ik dan jullie gegevens hebben dan kan ik geld overmaken want m'n moeder vond dat niet op hun site. Kregen we weer de test zo van ja het is on hold en klaar maar geld is nog niet overgemaakt. Noooooo oliebol!
Dus nu straks maar eens naar Amerika bellen?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:15

Lastig zeg, hopelijk heb je snel de uitslag :)

Ja, foto's hadden jullie nog te goed :)
Heb niet van de huiskamer enzo gedaan omdat daar de meubels van de verkopers in staan en vind dat niet zo netjes :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:16

wauw!!!
mooie keuken mooie badkamer!!
gaaf huisje hoor!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:32

Wauw wat een prachtige keuken! Leuk huis ziet er gezellig uit!