[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:25

Hopelijk voor het paardje,dat volgende koper er beter mee om kan gaan, steviger in de schoenen staat en paard ook op zijn plaats zet bij onaangepast gedrag, ipv alle gedrag negeren .

Misschien heeft ze wel echt een kronkel , en is salami het beste, feit is dat dit paardje nu een stempel heeft, terwijl De Molenhoek ook erg veranderlijk is, tis jammer voor het paardje, maar daar stond ze in ieder geval niet op haar plaats, het ging van kwaad naar erger.

Het is jammer , in mijn ogen heeft Jessica geen eerlijke kans gehad, en had ze deskundige hulp moeten aanvaarden voor haar.
het is verbazend dat nu ineens wel duidelijk is waar haar gedrag vandaan komt.
Laatst bijgewerkt door julian op 15-10-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:27

Mag mijn mond even heel hard openvallen Julian? De merrie wordt wel degelijk elke keer op haar plaats gezet als ze smijt.

IEDEREEN DIE ZEGT:WEES EERLIJK EN STUUR ZE NAAR DE SLACHT, KOM ZE HALEN VOOR DE PRIJS DIE IK HEB BETAALD EN DOE JULLIE PLICHT, PAARDENMENSEN!!!!!

Nu duidelijk?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:30

Ariebren schreef:
Dus dit topic ontaard in weer het gebeuren dat de TS alles al uitgeprobeert heeft.

Dus waarom vraag je raad ??

Ik gaf aan, afscheid nemen, en dat is voor mij een enkeltje Belgie.

Is een opmerking van mij in het begin van het topic.

En met het enkeltje Belgie bedoelde ik voor de dood naar Belgie.
Is een uitdrukking hier in mijn regio voor waarlose paarden.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:30

DeMolenhoek schreef:
Mag mijn mond even heel hard openvallen Julian? De merrie wordt wel degelijk elke keer op haar plaats gezet als ze smijt.

IEDEREEN DIE ZEGT:WEES EERLIJK EN STUUR ZE NAAR DE SLACHT, KOM ZE HALEN VOOR DE PRIJS DIE IK HEB BETAALD EN DOE JULLIE PLICHT, PAARDENMENSEN!!!!!

Nu duidelijk?

Belachelijk hoe je reageert. Zijn is jouw hormonaal wel in orde ?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:32

TS het lijkt jou alleen maar om het geld te gaan momenteel.....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:33

Zullen we het een beetje netjes houden hier? ;)

Ik vind het heel spijtig om te lezen dat het niet gaat zoals gewenst of verwacht en ik hoop dat de handelaar in deze de juiste beslissing neemt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:34

Tjah op gras kunnen wij niet leven.
TS heeft zoals je kan lezen wel meerdere paarden te onderhouden.

Ze heeft ook gewoon gelijk.
Alles moraalridders kunnen Jessica gewoon kopen voor de aankoopprijs en ze zelf weggeven of laten slachten.

Ik hoop dat ze van de handelaar een leuk paardje krijgt dat wel ruim voldoet en zonder gebreken is :j

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:37

DeMolenhoek schreef:

Nu duidelijk?

Nee het is jouw plicht om voor een goed einde voor dit paard te zorgen jij hebt haar gekocht dat ze niet is wie jij wilt dat ze is ,is inderdaad heel erg voor je maar omdat je zelf om hulp en advies vraagt en zelf schrijft dat je er voor gaat en het uiteindelijk opgeeft wat je eigen beslissing is en je goed recht is als je het niet ziet zitten maar er heeft al iemand weet zo gauw de naam niet meer voor gesteld om haar bij haar te brengen als je dan het beste met dit dier voor hebt breng haar dan bij diegene aub.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:38

'komt uit de pagina's lange meeleesrol'

1 ding snap ik al pagina's lang niet: paard is gevaarlijk/onberekenbaar en zou eigenlijk beste af zijn in stukjes als men begrijpt wat ik bedoel maar dat mag niet want dat kost de TS veel geld.......is hier dan toch het financiele aspect belangrijker dan het welzijn van opa,pa en andalusier? Om nog maar over de merrie zelf te zwijgen, merrie gaat nu weer in de handel en zal metzekerheidgrenzendewaarschijnlijk dan een minder vriendelijke behandeling krijgen dan nu bij TS en met welke gevolgen??

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:38

Het is haar plicht helemaal niet, ze heeft dit paard nog steeds in de periode dat ze het mag terug brengen wegens verborgen gebreken.

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:40

hoe kan dat nou een verborgen gebrek zijn :?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:43

Een merrie met serieuze hormonale problemen lijkt me toch een behoorlijk verborgen gebrek :)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:46

Ach kom nou toch, je koopt toch niet een paard als je niet zeker weet dat hij of zij het is.
Je gaat toch niet over 1 nacht ijs met zoiets ?
Dat is iets wat ik sowieso al niet snap. Dit gedrag had ze ook al op die stal.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:47

Ik zou het paard ook terug brengen. Wellicht brengt de handelaar het dier zelf naar de slager en misschien ook niet, maar wie zegt dat het bij een andere eventuele nieuwe eigenaar niet goed kan komen? Misschien is een heel andere aanpak wel doeltreffend en komt het uiteindelijk wel goed met deze tinker.
Zie niet in waarom TS dit dier moet laten slachten of gratis laten ophalen. Het is niet haar schuld dat ze zo is. Ze heeft het geprobeerd en het dier een kans gegeven maar is niet gelukt. Dus terug naar waar ze vandaan komt en die moet een beslissing nemen wat er verder met dit dier gebeurd.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:57

Moet TS behalve dit paard, ook haar droom om een leuk paard te hebben, opgeven door het naar de slacht te brengen?

De handelaar heeft haar niet verkocht wat ze dacht dat ze kocht en gezegd heeft te willen kopen.
Kortom: het dier voldoet niet aan het gebruiksdoel.

Een auto of computer breng je ook terug als het niet naar behoren functioneert.
Natuurlijk gaat het in dit topic over een levend dier en is het geen auto of computer, dat maakt het allemaal een verschrikkelijke situatie.

TS lijkt hier nu koel en gevoelloos over te komen, maar zit ondertussen wel al weken in een achtbaan van hoop en wanhoop.
En niet alleen zij, maar ook haar familie en andere paarden worden geraakt, zowel letterlijk als figuurlijk.

Natuurlijk mag iedereen hier aangeven hoe hij of zij het zelf zou aanpakken, maar uiteindelijk is het TS haar paard en haar centen.
En ik geloof dat ze behoorlijk ziek is van deze hele situatie.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:09

LBLGypsyCobs schreef:
Moet TS behalve dit paard, ook haar droom om een leuk paard te hebben, opgeven door het naar de slacht te brengen?

De handelaar heeft haar niet verkocht wat ze dacht dat ze kocht en gezegd heeft te willen kopen.
Kortom: het dier voldoet niet aan het gebruiksdoel.

Een auto of computer breng je ook terug als het niet naar behoren functioneert.
Natuurlijk gaat het in dit topic over een levend dier en is het geen auto of computer, dat maakt het allemaal een verschrikkelijke situatie.

TS lijkt hier nu koel en gevoelloos over te komen, maar zit ondertussen wel al weken in een achtbaan van hoop en wanhoop.
En niet alleen zij, maar ook haar familie en andere paarden worden geraakt, zowel letterlijk als figuurlijk.

Natuurlijk mag iedereen hier aangeven hoe hij of zij het zelf zou aanpakken, maar uiteindelijk is het TS haar paard en haar centen.
En ik geloof dat ze behoorlijk ziek is van deze hele situatie.

Ik zit al eventjes te bedenken hoe ik mij gevoel nu wil weergeven, maar LBLGypsyCobs doet het heel mooi. Dit is precies hoe ik er over denk. De TS heeft er meer dan haar best voor gedaan, ze heeft voor het paard gevochten, maar als het leven van je andere paarden/familie in gevaar komt, dan mag je een grens trekken.

TS: Ik hoop dat je dit nog leest, ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe. Hopelijk vind je snel een leuk ander paardje.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:23

Ik had TS een pb'tje gestuurd met wat vragen en ook over de vraagprijs die ze in gedachte had en waar het paard stond.
Helaas staat het paard toch echt te ver weg voor mij en vond ik de vraagprijs behoorlijk aan de hoge kant.
Maar heb ook aangeboden de merrie hier te brengen mocht het allemaal niet willen lukken.
Niet voor verkoop maar om te kijken of er mogelijk wat veranderingen zouden plaatsvinden.
Dat aanbod blijft wat mij betreft staan totdat ze eruit is gekomen met de handelaar.

Ik weet wel zeker dat ze het zich aantrekt dat merk ik ook echt wel uit de privé berichten die ik ontvangen heb.

Ik hoop oprecht dat het goed komt, zowel voor ts als haar paard natuurlijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:00

Lieve TS, je snapt wellicht niet waarom mensen zo op je reageren maar probeer het je eens voor te stellen.
Ik snap de reactie's wel, je gaat nogal op en neer qua gedachten over de merrie, eerst was ze levensgevaarlijk en moest ze weg, toen wilde je het proberen, toen moest ze weer weg omdat je vader dat wilde en daarna zou ze voorgoed blijven tot ze oud zou zijn, we zien wel hoe het eindigt.
Lijkt het verhaal een goed einde te hebben en boek je vooruitgang, kom je ineens binnenvallen dat ze je paard getrapt heeft, dat de DA is geweest en die weet nu ineens wel wat het is en ze gaat per direkt weg...
Ook ik ben verbaasd en snap er niets meer van.

Ik heb je in het begin van het topic nog gevraagd of het verstandig was ervoor te gaan, ga je er echt voor, je hebt er niets aan om erop terug te komen. Maar toen wist je het zeker, ook je familie stond erachter en het moest zo zijn.

Ik snap dat het rot is dat ze je paard stevig heeft getrapt maar zoiets kan gebeuren in een groep, zeker bij een paard wat psychisch niet helemaal in orde is lijkt met dat risico groter. Dat wist je toch van tevoren ook wel, waarom dan nu ineens toch van mening veranderen om een relatief simpele reden?
En hoe komt het dat de DA nu ineens wist waar het aan lag? Hij was toch al eerder geweest, of niet?

Wbt die handelaar; eerlijk gezegd snap ik hem wel, je hebt hem al aangegeven haar te willen houden en na maanden kom je daar alsnog weer op terug, zo kan een handelaar ook niet werken.
Dat het paard wat je wilde verkocht is voor je op het aanbod in kon gaan is jammer maar ik denk dat de beste deal nog steeds is; gewoon je geld terug, dan kun je kopen wat je wilt.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:01

Ik heb ook zo,n paard gehad, je kunt ermee oefenen en geduld hebben tot je een ons weegt, diep in je hart weet je dat dit
nooit over gaat, het paard dat ik had heb ik voor 2700 gulden gekocht, heb ik voor 4300 gulden destijds verkocht, en ik heb hem weer terug genomen omdat de nieuwe
eigenaar ook er niets mee kon, hij heeft ook nog twee maanden bij een professionele stal gestaan om ingereden te worden wat niet gelukt is.
Dit gedrag noemden ze "stille kolder" , ik heb er geld op toegelegd en hem laten doodschieten op het erf en daarna laten verbloeden.
Ik kreeg 500 gulden voor hem terug wat ik niet wilde en ruilde hem tegen een geslacht varken bij dezelfde slager en de les die ik ermee geleerd heb is onbetaalbaar, geen
enkel paard is het waard om er zo'n risico voor te lopen, wees blij dat er (nog) geen ongelukken zijn gebeurd en laat dat dier slachten, dat is de kortste pijn voor jou en haar.
Ik heb er verdriet van gehad maar was ook opgelucht dat ik er een einde aan had laten maken, er viel een last van mijn schouders.
Ik wens je een gezond en normaal paard toe in de toekomst en alle goeds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:09

Wij hebben de handelaar niets gemeld ;) We zijn er altijd contact mee blijven houden. Je weet nooit. En lekker hé, geld terug, als hij niet wil?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:32

Dan had je denk ik meteen wat duidelijker moeten zijn tegen hem, je geld terugkrijgen heb je gewoon recht op want het paard heeft een flink mankement wat al langer aanwezig was.
Natuurlijk wil de handelaar dat geld niet terug geven maar die keuze moet je niet aan hem laten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:34

Wij zijn duidelijk genoeg geweest. Helaas hier in België is hij niet verplicht geld terug te geven. Een gelijkaardig product. En dat is in dit geval een paard. Ik heb me heus wel al genoeg geïnformeerd. Het was hij die een maand op vakantie was, niet ik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:35

Is dat echt zo? Je hebt in belgie toch zeker ook wel garantie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:47

Ja, en dat is een gelijkwaardig product aanbieden. Dus een ander paard.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:52

Bizar, zo werkt het in nederland dus niet.
Maar goed, hopelijk kun je het eens worden en bied hij je niet iets aan waar je niet op zit te wachten of wat veel minder waard is.