Op een gegeven moment, na heeeel veel tijd en aandacht kon ik alles met haar. Mijn maatje! Door studie kon ik haar helaas niet thuis houden. Ze is toen naar mijn tante verhuisd die nog 4 tinkers en 2 shetten in het weiland aan huis heeft staan. (wilde haar onder geen beding verkopen, want ze blijft een ingewikkeld paardje) Ze staat daar helemaal lekker!!! En ik bezoek (en rij) haar natuurlijk regelmatig. In september ga ik met haar een jaartraining natural horsemanship volgen bij Janet Bos. Ik ga dat met haar doen omdat zij een veel ingewikkelder paard is dan Maan, dus grotere uitdaging. Als ik met haar eea kan, dan kan ik dat met Maan ook wel denk ik. Dus maan train ik thuis, en spetter gaat mee naar cursus.
Toen ik weer opzoek was naar een nieuw paard heb ik ervoor gekozen haar daar te laten staan. Ze voelt zich daar heel goed, en ze was zo getraumatiseerd dat verhuizingen haar iedere keer enorm van streek maakte (ben 2 keer van stal gewisseld in die tijd, dat heeft ze bijna niet overleefd door extreme spierbevangenheid door stress.. dierenarts zei dat ze een volgende keer misschien niet zou redden)
(ik weet dat hackemore hier te laag zit, dat er gevaren aan het gebruik hiervan zitten en dat het een onvriendelijke optoming is.. Er wordt dan ook nooit mee gereden..!)

Spet heeft in haar tijd dat ze bij ons woont 3 veulens gehad, Floyd, Jip(pe) en Tjizzie.
Mijn tweede veulentje; Jip