[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:15

*meld me even*

Nog geen ADSL --> tinkerpraat weer even niet bij te houden voor mij

zag wel iets over Badges Bonte --> LEUK iniatief
had dit weekend ook naar P&K gewild, maar is er niet van gekomen, maar misschien maar goed ook want moet ook nog vanalles kopen voor kerst enzo
De eerste keer een "eigen" kerst enzo (--> ja mijn ma is van oorsprong Duits, dus ben behoorlijk into kerstsfeer e.d. )

Verder alles wel goed hier --> z'n gangetje

Zaterdag met Sayla en Jill naar ons huisje en dat van verzorgster Jill gereden --> sommige fietsers zijn wel echt levensmoe maar gelukkig niks gebeurt

en hebben ondertussen nu ook echt een vaste dag (zondagochtend) en kluppie waarmee we gaan buitenrijden gezelli (niet alleen tinkies )

Tinker van kennis staat nu trouwens ook bij ons op stal!! (nu dus 5 tinks ) Hij mag er overwinteren, zodat thuis de wei een keer rust heeft en straks weer bij kan groeien enzo...
en bovendien zijn thuis weinig voorzieningen, dus ze had al een hele tijd niet meer gereden en wilde nu toch wel weer aan de slag enzo maar beetje "held op sokken" dus durfde niet goed meteen over de weg enzo --> hier met de mega verlichting buiten en ook nog een fijne binnenbak en bos om de hoek moet dat geen probleem meer zijn

als ADSL er is ga ik echt weer op iedereen reageren enzo!!! maar dus nu even een verhaaltje, zodat jullie nog weten dat ik er nog ben enzo

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:16

Goedemorgen!

Ik geef toe dat ik alles een beetje vluchtig geleezen heb...

Leuke foto's van Chacotay gezien op P&K

Chubby een andere auto? Veel geluk ermee!

Jammer dat het zadel niet past Snowdon.

Wat een leuke pup Roos! Een schatje!

Gave foto's ook van je dochters Des! Top!

Bokt Badges Bonte?! Wat een goed idee!

Voor de rest weet ik het even niet meer...

Heb zaterdag de nieuwe merrie opgehaald!
De terugreis ging top! Helemaal niet gemerkt dat er een paard in de trailer stond, Haha!
Bij thuiskomst paarden even in de andere wei gedaan en Jane de bak in. Ze keurde de andere paarden geen blik waardig.
Gisteren zijn ze voor het eerst bij elkaar in de bak gekomen. Er leuk om te zien hoe de natuur zoiets regelt.
Ik denk dat ze met een paar dagen gezamenlijk hooi staan te eten. Komt helemaal goed.

Ik zal ook mijn zadel even moeten poetsen van de week. Zondag is het zover, dan ga ik beginnen met het inrijden van Cody.
Wel erg spannend.

Nu maar aan de slag.
Fijne dag allemaal!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:24

Bonte; bedankt voor het PBtje!
Wat een leuk idee trouwens, van die badges!

Wauw, Z-dressuur met Tinker.., echt super zeg!

Moet er super uitgezien hebben, Maya!
Een lekker dagje dus!

FK; supermooie foto’s zeg!
Wat een knapperd heb je toch!

Vervelend, Jilleroo, dat het niet op wil schieten.. kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt!

Oei, Jean, gaat niet zo lekker dan!
Beterschap hoor!

WenK; Wat gaaf, een tweespan Friezen!
En lekker gereden op Lisje, leuk hoor!

Dat herken ik, Chubby, dat je dan niet meer kan slapen.. en dat is héél vervelend!
Vervelend dat je Simba niet los kan laten lopen door zoveel andere mensen..

Zo, ik kom ook m’n bed weer uit rollen, maar helaas met knallende koppijn .. geen idee waarvan .. maarja, zo maar eventjes een asperientje en ontbijten.
Ik moet om tien voor half 12 op school zijn, tot half 3, en daarna naar de paardjes!

Fijne dag allemaal!

edit; Grid, fijn dat het samen allemaal zo goed gaat!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:46

Goedemorgen,

Net even de huisarts gebeld. Zit op mijn romp onder een rode uitslag die kriebelt. Ook al een tijd last van mijn oog. Mag er om 10 v. hafl 4 zijn

Las hier leuke verslagen over P&K.

Chev, gaaf zijn ze he pipowagens! D gaaf van die scrapspullen!

Cindy, lekker chinees. Wel afzien zonder keuken

Fk, thanx voor de omafelies leuke foto's!

Roosje, thanx… Jan heeft veel foto's gemaakt juist gisteren. Best mooi dus ik wil er vanaaf een topic van maken Lastig ben je dus niet, hihi. Maar doe maar een x een normale wolf inscannen haha, fig kon lekker uitkateren. Flan had ook al te diep in t glaasje gekeken Leuk dat je op Dola's paardje hebt gereden. Gaaf dat je bij die Jaan langs kan. Ben benieuwd!

Keeva, ook aan de zuup geweest Jij hebt iig lekker ingekocht

Bonte, jouw foto's kijk ik vanaaf even. Daar wil ik echt even de tijd voornemen Wat een leuk plan van die badges!

Maya, die mam heet toch iets van pignon?

Marcella, gaat dus al weer beter met Fjordo! Hopelijk ben je zelf ook weer opgeknapt!

Jean, betershapjes!

Chub, thanx Hihi, jij een verwaarloosd paard, mafkees! Jammer dat t op t strand zo tegenviel Snap je ergernis.

Mazzel, dat zijn nog eens tijden!

Yarka, allemaal goed gegaan met je nieuwe paardje

Grid, alles goed bij jullie! Leuk van die kennis

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:47

Zo, weekend is weer om dus ik kan weer eens uitgebreid gaan reageren

@ Leon: mazzelaar! Zo maar een westernzadel cadeau krijgen
Edit: nu lees ik dat ie niet past.. jammer.

@ Jellie: jammer voor jou en Fenno dat jullie niet meer mogen springen maar misschien ook wel beter voor Fenno.

Jagers? Tja, ze lopen hier ook rond en eigenlijk heb ik er niet zoveel problemen mee. Al die wild west verhalen geloof ik eigenlijk niet in. In Duitsland mag je jezelf niet zo maar jager noemen. Je moet hier eerst dmv soort van examens je jachbrevet halen. Heb je eenmaal je jachtbrevet dan moet je je aan bepaalde regels houden. Zo mag een jager niet schieten binnen een omtrek van 200 m. van een huis/stal/gebouw en moeten ze altijd met 'gebroken' geweer door een weiland lopen. De jagers bij ons lopen ook niet door weilanden heen waar paarden of koeien staan. Laat staan dat ze in zo'n weiland gaan schieten. Een dronken jager is helemaal uit den boze want dan ben je dus wel mooi je jachbrevet kwijt. Lukraak op ieder reetje of konijntje schieten doen ze ook niet. Ieder jaar wordt nauwkeurig bij gehouden hoeveel reetjes, konijnen en hazen in een bepaald jachtgebied rond lopen en voor het jachtseizoen wordt vastgesteld hoeveel beesten de jagers mogen schieten maar ook welke. De jagers kennen het wild dondersgoed en schieten van het grootwild alleen de zwakkeren en/of ouderen dieren. Op de zomerwei waar Fayette en Hercules hebben gestaan mogen ze zelfs niet op reebokken jagen omdat er in dat gebied te weinig reebokken rond lopen. Op de bokken jagen zou het natuurlijk evenwicht verstoren en ervoor zorgen dat er helemaal geen bokken of reeen meer zijn. Fayette en Hercules schrikken tegenwoordig niet eens meer van de knallen. Alleen al die mannen die door een weiland sluipen blijft zeer interessant om naar te kijken

@ Debo: Mooie foto's van Chakotay op P&K!
Is er iemand gisteren nog geweest en heeft diegene toevallig foto's gemaakt van de show van Gulliver O'Britain?

@ MM: fijn dat Darlah het zo goed oppakt. Dat ze het longeren nog niet zo goed snapt komt waarschijnlijk omdat ze het nog niet zo vaak heeft gedaan. Kwestie van regelmatig blijven doen.

@ Jacky2: Yes!! Fotootje van Gulliver Ennuh.... dat alleen Gulliver mee deed komt omdat door een blessurre van Flanagan ze hun klavertje-drie niet mee konden nemen. Hun merries zijn hoogdrachtig, hun andere hengst is nog niet zo goed getraind als Gulliver en Merlin, hun andere ruin, is niet zo cool als Gulliver
Wie heeft trouwens dit jaar de prijs voor mooiste (stamboek)stand gekregen? (wordt uitgereikd bij de stamboekparade).

Wat lees ik nou allemaal? Truien, jacks en stalnaambordjes bij de NSvT-stand? Wordt tijd dat ik weer eens bij Noelle en Herman kom buurten

@ Bonte: leuk die badges Als je er een vergoedinkje voor wilt moet je het zeggen he! Ben wel benieuwd naar wat je er van gaat maken.

yarka schreef:
Ik zal ook mijn zadel even moeten poetsen van de week. Zondag is het zover, dan ga ik beginnen met het inrijden van Cody.
Wel erg spannend.

En onze afspraak dan?

Zo en nu dit even plaatsen en dan straks mijn eigen verhaaltje houden

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:57

Appaloosa heeft gewonnen,het tinkerstamboek zat wel bij de beste tien, ja blessure's zijn altijd vervelend.

Ik had het alleen leuk gevonden als er meerdere tinkers van verschillende eigenaren hadden meegedaan,net als bij de appaloosa's.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:04

Zo en dan nu mijn eigen verhaaltje

De afgelopen dagen door tijdsgebrek weinig gedaan met Flet maar gisterenmiddag eerst uitgebreid gepoetst en getut met elkaar. Daarna opgezadeld wat ze toch al wat minder fijn gaat vinden. Hercules was echter in de tussentijd naar het weiland van de buurman geslopen dus nadat ik Fayette had opgezadeld moest ik hem eerst uit dat weiland plukken. Met dat ik bij Hercules in die wei staat hoor ik dat Fayette wat aan het panieken is. Trippel, trippel, trippel en toen was het weer stil. Ik kom terug en zie dat Fayette met een bolle rug, linkerachterbeen op rust, rechtervoorbeen ook 'op rust' en helemaal naar links gebogen staan en erg gespannen was. Ik tegen haar aan praten en toen ontspande ze weer. Heb haar toch maar meegenomen naar de bak maar na 10 minuten stappen en 5 minuutjes draven merkte ik al dat ze geen zin had. Weer de bak uit en even (nou ja, even... is 1.5 km heen en terug dus doe je in stap al snel 30 minuten over ) aan een lang teugeltje langs de weg gestapt.
Ik denk dat baby-Flet aan het sporten was in mamma d'r buik want tijdens het afzadelen had Roy even zijn hand op haar flank liggen en opeens riep hij: "He, ik voelde wat! Net een schopje!"
Potverdrie waarom hij wel en ik niet?

Toen ik Fayette en Hercules weer op de bak had gezet wilde ik weer gaan spelen met Hercules. Hij was namelijk al eerder die dag erg balorig. Dus ik met de leadrope meneer een beetje opjagen. Hij weer helemaal blij maar Fayette ook! Die deed me toch fanatiek mee Op een bepaald moment aan het begin van de lange zijdes zag je haar echt die kont eronder zetten en dan vol in galop wegsprinten om dan weer hoog op de rem te gaan en het aan de andere zijde weer te herhalen. En showen dat ze deed Blijkbaar lag baby toen weer te slapen Ik hoefde niet veel meer te doen dan in het midden van de bak te staan en af en toe wat gek te doen met mijn armen.

jacky2 schreef:
Appaloosa heeft gewonnen,het tinkerstamboek zat wel bij de beste tien, ja blessure's zijn altijd vervelend.

Aaah, jammer maar het leek me ook stug dat het Tinkerstamboek 2 jaar achter elkaar zou winnen

Edit: oeh, bijna vergeten te vertellen! Heel misschien kunnen we via een kennis (= Hercje zijn fokker) aan vrij nieuw mentuig voor Flet komen Schijnt een siertuig van een Fries te zijn geweest. Ben erg benieuwd! Jan zou vandaag naar zijn broer gaan (die dat tuig had) en vragen of het er nog steeds was. Was dat tuig weg dan ging Jan nog wel verder voor ons op zoek Altijd handig om zulke kennissen/verre familieleden te hebben

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:13

Flet, ik vind t ook jammer maar zeker begrijpelijk. Is geen doen als hij steeds een paar dagen boxrust moet hebben vanwege knie op slot na een springles. Blijkbaar is hij er toch gevoeliger op geworden.. maar voor mijn gemoedrust wel fijn dat ik moet stoppen om deze reden dan dat ze vindt dat ik onverantwoordelijk met haar paardje omging ofzo Als je begrijpt hoe ik t bedoel. Zie een paardje natuurlijk liever gezond
Bij jullie netjes geregeld met de jagers Jammer dat ze die tinkerproducten niet via de site verkopen, ben er ook wel in geïnteresseerd
Hihi, hercje nog naar de wei van de buren geslopen. Blijf lachen om dat beest Fletje wat in de stress.. jammer dat jij iniminiflet niet voelde en Roy wel

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:15

flettie schreef:
Jagers? Tja, ze lopen hier ook rond en eigenlijk heb ik er niet zoveel problemen mee. Al die wild west verhalen geloof ik eigenlijk niet in. In Duitsland mag je jezelf niet zo maar jager noemen. Je moet hier eerst dmv soort van examens je jachbrevet halen. Heb je eenmaal je jachtbrevet dan moet je je aan bepaalde regels houden. Zo mag een jager niet schieten binnen een omtrek van 200 m. van een huis/stal/gebouw en moeten ze altijd met 'gebroken' geweer door een weiland lopen. De jagers bij ons lopen ook niet door weilanden heen waar paarden of koeien staan. Laat staan dat ze in zo'n weiland gaan schieten. Een dronken jager is helemaal uit den boze want dan ben je dus wel mooi je jachbrevet kwijt. Lukraak op ieder reetje of konijntje schieten doen ze ook niet. Ieder jaar wordt nauwkeurig bij gehouden hoeveel reetjes, konijnen en hazen in een bepaald jachtgebied rond lopen en voor het jachtseizoen wordt vastgesteld hoeveel beesten de jagers mogen schieten maar ook welke. De jagers kennen het wild dondersgoed en schieten van het grootwild alleen de zwakkeren en/of ouderen dieren. Op de zomerwei waar Fayette en Hercules hebben gestaan mogen ze zelfs niet op reebokken jagen omdat er in dat gebied te weinig reebokken rond lopen. Op de bokken jagen zou het natuurlijk evenwicht verstoren en ervoor zorgen dat er helemaal geen bokken of reeen meer zijn. Fayette en Hercules schrikken tegenwoordig niet eens meer van de knallen. Alleen al die mannen die door een weiland sluipen blijft zeer interessant om naar te kijken

Toevallig waren ze bij ons afgelopen weekend ook aan het jagen. Liepen met 5 jagers met honden op ± 10 meter afstand van onze omheining, de kids (2 en 5 jaar) stonden in de wei te kijken (ze liepen van te voren zelfs "los" op het land om maiskolven te zoeken, maar gauw er van afgehaald), en 1 van de jagers was zo "attent" om op 20 meter afstand van die 2 mannetjes even "voor de lol" een duif uit de lucht te schieten ... kinderen compleet overstuur, wat een plezier

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:20

Keevagirl schreef:
Toevallig waren ze bij ons afgelopen weekend ook aan het jagen. Liepen met 5 jagers met honden op ±
10
meter afstand van onze omheining, de kids (2 en 5 jaar) stonden in de wei te kijken (ze liepen van te voren zelfs "los" op het land om maiskolven te zoeken, maar gauw er van afgehaald), en 1 van de jagers was zo "attent" om op 20 meter afstand van die 2 mannetjes even "voor de lol" een duif uit de lucht te schieten ... kinderen compleet overstuur, wat een plezier

Volgens mij mag dat in Nederland dus ook niet. Als je ze echt wil pakken voor dit gedrag kun je de desbetreffende jager(s) volgens mij aangeven bij de politie. Dat zij zich niet aan de jachtregelementen hebben gehouden. Maar ik zou er eerst even zelf vriendelijk wat van zeggen dat je het dus niet op prijs stelt dat ze schieten vlak in de buurt van je kinderen. Daarna vriendelijk om hun naam vragen en desnoods aangifte doen. Als ze echt pech hebben zijn ze dan wel mooi hun jachvergunning kwijt

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:21

Flettie, ik stuur je even een PB, goed?

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:51

Is een mailtje geworden Flettie!

BTW moeten de jagers hier ook een behoorlijk zware opleiding volgen voordat ze mogen jagen. En jaarlijks moeten ze het schieten oefenen op een schietbaan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:27

Ow meeeen, wat is het hier kkkkk koud.... ga zo maar ff spieken of er chocomel is, en dan in de magnetron....

Ik geloof ook niet dat er in NL 'zomaar' gejaagd mag worden. Als de jagers zich niet netjes gedragen zou je dat gewoon moeten melden bij de KNJV.

Mijn vader is overigens ook druk met jacht. Hij schiet zelf niet, maar gaat mee met de honden om het geschoten wild binnen te brengen.

Ik trof vroeger nogal eens een garage vol met dode konijnen, hazen, fazanten en eenden aan.

Jellie, heb je alle kinderziekten al gehad? Hoop dat het geen gordelroos is!

Vanmiddag ben ik lekker op tijd weg hier. Moet om 16.00 bij de bank zijn ivm lening voor auto... Dus kan vanaaf lekker op tijd met Chubje aan de slag, zodat ik om 21.30 CSI kan kijken. Is 'wordt vervolgd' aflevering van Quentin Tarrantino en erg spannend!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:31

Ik heb er geen probleem mee dat ze jagen, had ook braaf aan de jongetjes uitgelegd dat het belangrijk is dat er konijntjes geschoten worden als het er te veel worden ... . Maar dat er gewoon voor de leut een duif uit de lucht geknald wordt, daar heb ik wél moeite mee ...

Ze hadden hun honden (waaronder ook 1 flatcoat !) overigens "geweldig" onder appél, ze stonden met z'n vijven bij onze honden aan de omheining .

Hier ook al zo koud Chub, brrrrr. Heb gisteren op P&K zo'n lekker jack met bontvoering gekocht, denk dat ik die maar aan doe

Jellie, hoop niet dat het gordelroos is, schijnt behoorlijk pijnlijk te kunnen zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:37

Wij hebben ook flatcoateds

Kan me helemaal vinden in wat je bedoeld Keevagirl!

Heb de airco nu toch maar aangezet (op 30 graden ). Choco is op en in thee heb ik geen trek...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:52

yarka schreef:
Is een mailtje geworden Flettie!

Ontvangen Ik zal je nog weer terug mailen!

Hier op kantoor is het wel lekker warm. Verwarming staat op 5, deur dicht tegen de tocht. Kortom, lekker temperatuurtje hier
Ik moest vanochtend voor het eerst alweer krabben Wel mooi hoor, zo 's ochtends vroeg. Beetje mistig, zonnetje die net op komt, bevroren dauw op de weilanden, dampende adem uit de neuzen van de paardjes en daarna snel weer naar binnen en je handen opwarmen aan een kopje thee

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:02

Keeva, een minder prettige ervaring met jagers

Chubb, hier ook al zo koud.. brrr komt volgens mij dat in t weekend de cv uit gaat in dit kantorenpand. Kinderziekten heb ik al gehad. Vreesde ook voor gordel/netelroos. Las vanmorgen ook nog dat je als je last van je oog hebt je kontakt op moest nemen met HA. En dat had ik vanaf donderdag/vrijdag al Maar voor t zelfde is t iets heel anders…
Lekker op tijd naar huus

Flet, ik hoefde niet te krabben maar baas uit braboland wel…

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:19

Hier is het ook vrieskoud,maar gelukkig schijnt de zon !
Ik ga zo bewapend met mijn nieuwe trui naar macho.

Renske die hem voor me berijd gaat rijden en ik wil zelf even kijken want ik vind dat hij niet altijd even lekker loopt(vooral aan de longeerlijn wat ik maar een keer per week doet ) en dat zit me niet echt lekker !

Zelf hoop ik eind van de week weer te gaan lessen als ik wat opgeknapt ben .

Ik neem even de foto's van de menkar mee die ik wel leuk vind om te kopen (die van E500,00,niet mijn droomkar ).
Even kijken wat hun ervan vinden.
Volgende maand krijg ik vakantiegeld dus als hij ernog is kan ik hem dan kopen.

Werk ze en tot vanavond !

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:31

Chubby schreef:
Wij hebben ook flatcoateds

Wist ik Chub, daarom zei ik het ook . Wij hebben er zelf ook eentje, een zwarte reu van 8 jaar, Clay (voluit : Swallowsflight Raven Clay ).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:35

Wat goed van je onthouden Keevagirl!

Swallowsflight is een bekende. Van Saskia Rattenau? Is lang geleden hoor, dat ik de namen kende van alle fokkers enzo
Ik zou zo niet eens weten hoe onze Suzy heet qua stamboom. Is ook een bekende fokker wel, uit het hoge noorden, bij Drachten uit de buurt...
Mijn vader heeft de kennel "Van Dijk tot Dijk" en is dus ook voorzitter van de jacht-afdeling van de FRC. Als je de Koerier krijgt, moet je maar eens kijken. Hij staat er meestal wel in met een stukje.

Heb net een soepje op. Wel vroeg daarvoor, maar ben nu iets warmer gelukkig.

Ow, zag net dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=494474

Van harte Tequila!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:00

Ik ben ook weer opgewarmd door een champignon soepje

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:05

Geweldige foto's..... Echt prachtig om te zien....

Tinkermuts : ziet er gaaf uit allemaal.....Heb je het naar je zin gehad?
Laatst bijgewerkt door Heike op 15-11-05 04:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: graag geen foto's quoten

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:06

Nou doe ik het weer @**kl**t@ foto's quoten..... Sorry Sorry Sorry

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:10

Hihi Indez, automatisme he

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:30

Chubby schreef:
Wat goed van je onthouden Keevagirl!

Swallowsflight is een bekende. Van Saskia Rattenau? Is lang geleden hoor, dat ik de namen kende van alle fokkers enzo
Ik zou zo niet eens weten hoe onze Suzy heet qua stamboom. Is ook een bekende fokker wel, uit het hoge noorden, bij Drachten uit de buurt...
Mijn vader heeft de kennel "Van Dijk tot Dijk" en is dus ook voorzitter van de jacht-afdeling van de FRC. Als je de Koerier krijgt, moet je maar eens kijken. Hij staat er meestal wel in met een stukje.

Tuurlijk Chubby, flatcoatlovers onthoud ik altijd . Is toch ook een uniek ras ...

Swallowsflight was destijds van Leonie Galdermans uit Glane (Achterhoek, vlak tegen de Duitse grens aan). Fokt je vader ook nog steeds nouja, Flatcoats dan .. ?) We hebben de Koerier niet meer, na een paar jaar abonnement opgezegd, Clay is toch gecastreerd dus nageslacht komt er toch niet meer ... Zou ook geen Flatcoat meer nemen, eerlijk gezegd. Gewéldige honden hoor, maar zooooo druk ...