[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:40

snowdon schreef:
desillies schreef:
lijkt me sterk,is al een oude afbeelding namelijk......
was twee jaar terug al in Duitsland te koop....

Pitalo was 2 jaar terug ook al een goedgekeurde Tinkerdekhengst...

waarom leggen jullie de link dan nu pas???
of had je het plaatje nog nooit gezien?

trouwens,op paard en koets kostte de sticker bij de een 11 euro en bij de andere 14,95......
ff zoeken leverd dus al snel een behoorlijk voordeeltje op!

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:43

snowdon schreef:
Van wie is dit Tinkercarrousel? Toch niet die uit Apeldoorn?

Van een manege uit Rotterdam. manege Laansbergen of zoiets.

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:45

Lien. Je link in je onderschrift doet het niet. Ik denk dat die tekst erna er te dicht achter staat.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:46

Bonte schreef:
Lien. Je link in je onderschrift doet het niet. Ik denk dat die tekst erna er te dicht achter staat.

ooohh dank je,ik pas het even aan.

een van de tinkers uit die carrousel liep erg lekker,degene die dus een solootje deed,liep echt lekker dat beest....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:49

desillies schreef:
een van de tinkers uit die carrousel liep erg lekker,degene die dus een solootje deed,liep echt lekker dat beest....

Die loopt dus Z- dressuur.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:55

desillies schreef:
waarom leggen jullie de link dan nu pas???
of had je het plaatje nog nooit gezien?

Ik had deze sticker van Keevagirl nog nooit gezien idd. Maar wist al wel geruime tijd, dat Pitalo gebruikt werd

Bonte, dit carroussel is dus nieuw in paardenshow-land... Ziet er nog wel wat rommelig uit op de foto's moet ik zeggen, maar in het echt komt het altijd nog beter over uiteraard en het is ook niet altijd even makkelijk als het lijkt...

Wel knap dat die ene al Z loopt! Petje af!

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:59

snowdon schreef:
Bonte, dit carroussel is dus nieuw in paardenshow-land... Ziet er nog wel wat rommelig uit op de foto's moet ik zeggen, maar in het echt komt het altijd nog beter over uiteraard en het is ook niet altijd even makkelijk als het lijkt...

Het zag er heel goed uit hoor. De foto's zijn gewoon slecht
Ze deden dit voor de eerste keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:07

En begint aan de 5 page's bijlezen... Ga ik wel beetje scrollend doen hoor...

Leon, foto, merk type?? Cool joh! He dju... dan jat je maar een camera van iemand op stal Ooh cool.. hij's bruin, ik ben nu helemaal into bruin tuig Alleen jammer dat het alleen mooi op Amanda staat, bij Dewi staat het afgrijselijk... He jammer dat het niet past... Te smal?

Grinnik, Pellie heeft zich dus echt goed vermaakt zo te lezen

Roos, lievv die foto's!

Irishlady, ik sprak toen eigenlijk meer over euh... 3 jaar terug toen ik haar voor het eerst eraf haalde. Nu gaat het stabiel, in de winter kan ik gewoon blootsvoets rijden, ook over asfalt draven etc. Net steentjes vindt ze niet zo heel fijn. Maar in de zomer voel ik me gewoon veiliger met ijzers eronder, rijd dan toch veel meer, en wil niet dat ze per ongeluk te hard slijten... Het is gewoon eenmaal zo dat het zo beter is...

Sprekende gezichten hebben je dochters Desillies, hoe oud zijn ze?

Cheveyo, leuke dag toch nog wel gehad ondanks die chauffeur...

Jacky, dat zou een superding voor een trektocht wezen... Kan me voorstellen dat je daar bij stond te kwijlen

Spetter.. wanneer komt de keuken dan weer terug?

Keevagirl, felies met bestellen barefoot Je gaat de westernversie bestellen denk ik?

Vandaag dus naar Brussel geweest voor Audi's Jumping Equestrian, was best leuk Spijtig dat veel van de stands in het Frans waren, maarja wat wil je in Brussel Springen zag er goed en leuk uit, het VIP-eten was ook redelijklekker en gewoon een leuke dag gehad

Moest ook nog aan Leon en Roos denken, die "trainer" waar Roos geloof ik eens foto's hier heeft geplaatst van een man die VD-achtige dingen doet met schimmels. Die deed vandaag ook nog een showtje. Onder andere die truc met steigerende schimmel, hand door kruis dan de manen vasthouden en benen langs hals, en andere hand op kont steunend. Zag er loeisimpel uit Maar denk niet dat ik het ooit ga proberen Was verder een erg leuke show, 4 grote schimmels (nja van klein naar groot en ook van verschillende leeftijd gezien er 1 superwitte en nog een grijze appelschimmel was. En er was ook 1 klein bruinschimmel ponietje bij. En die was zo kjoet! Een van die grotere schimmels was ook nogal baldadig, die rende bij een oefening ervandoor, en ging uit de afrastering van de planten eten. Ging die man er speels achteraan. Prachtig om die dieren zo te zien spelen. Dit was geen onderdrukt of overtraind paard (zal vast veel aan gewerkt zijn, maar paard had zelf ook duidelijk veel lol.

En nou ga ik slapen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:12

Maya, geweldig om zo te lezen van die man met z'n schimmels!! Ik ben de naam ook ff kwijt

(zadel was idd te smal..)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:21

Weten trouwens wat ik vandaag heb gedaan???
40 badges besteld. Ik ga voor de Tinkerpraters badges maken met Boktlogo en hun naam. Dan kan je die op een NST evenement een keer ophalen en dan goed bewaren voor eventuele ander evenementen. Dan kunnen we elkaar eens herkennen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:22

Quanta Costa? Are You Mad?

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:32

snowdon schreef:
Quanta Costa? Are You Mad?

en nu nederlands?????
Maar het antwoord is Ja. Ik ben nu vaak aan het zeggen van: daar loopt die en daar loopt die en ik ken ook niet iedereen. Er wordt steeds gezegd dat we iets moeten hebben om elkaar te herkennen, maar er gebeurd niets. Dus bij deze.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:14

jacky2 schreef:
Snowdon:

Deze naambordjes waren het,erg leuk !
https://ssl.kundenserver.de/s116841616. ... 10x180.jpg

OH die heb ik ook 2 stuks. Stonden op de duitse site in vette uitverkoop dus gelijk maar 2 gekocht. Heb 1 tinker........reden om er nog een bij te gaan zoeken hahah.

Nu verder lezen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:24

haha veel te veel om op terug te reageren.
heb een hele zak scrapspullen gekregen van mijn schoonmoeder (maar zij was juist jarig hihi).

Leuk badges Bonte, normaal zou ik zoiets niet op doen maar omdat je het speciaal hebt aangeschafd zal ik niet tegenstribbelen, maffie!

Leuke foto's van PenK gezien en nog een josti hihi, grapjuh!

Maya gaaf dus die dag met Audi!

Pfff veel te veel in mijn hoofd nu.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:33

irish_lady schreef:
Marcella: sterkte met je pony, hopen dat hij snel weer opknapt!

Bedankt.

SuperRoos schreef:
marcella, het zou goed kunnen dat het komt van de combinatie appels wortels, veel mensen geloven er niet in maargoed, heb het vaker gezien
dus als ie nu niks meer krijgt van anderen zou die toch op moeten knappen
goed dat je de da erbij haalt als het niet beter gaat

Het gaat nu alweer een paar dagen goed, maar heb gisteren ook maar even een wormenkuur gekocht (was 7 weken geleden). En om uit te sluiten dat het dat dus was gelijk gegeven. Was alleen dus niet zo wijs om dat dus voor het rijden te doen, want meneer had er gelijk de pest over in. En liep dus tijdens het rijden behoorlijk te eteren. Heb ook gelijk een zak wortels gekocht en hij krijgt alleen nog maar wortels (hoop ik ).

Jellie schreef:
Marcella, ik had er blijkbaar overheen gelezen maar wat balen dat Je Fjordo niet helemaal lekker was

Er word zoveel geplaatst de laatste tijd dus niet alles is even makkelijk bij te houden.

Ben zelf een zaterdagavond behoorlijk beroerd geweest had gegeten en nog geen kwartier later was ik het weer kwijt. En een uurtje later lag ik al te slapen op bed was helemaal versleten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:38

Leuke Chakotay foto's Bonte!

Vanmiddag was er 1 met een gouden randje. Toen ik op de boerderij aankwam werd ik zo aangekeken:
Afbeelding

Een open blik, ze werd al snel ongeduldig, deed druk met haar hoofd, zei tegen me "mam, ik wil d'r uit, en wel NU!"

Afbeelding

Het oog wat wit omrand is is nu ook een stuk rustiger
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/52210389/large

Toen ze er dan "eindelijk" uit mocht, liep ze niet achter Kootje aan het landje in, maar bleef bij mij....
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/52210419/large

We hebben ruim 10 minuten staan frunniken, freubelen en neuzelen (adem in neusgaten blazen). Al dat gefrunnik, gefreubel en geneuzel was haar eigen initiatief.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 4/original
Maar Max moest wel oprotten
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 2/original

Landingsbaan voor vliegen
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 5/original

Heb d'r na onze 10 immens intense minuten toch maar in het landje gezet, ben heeeeeel rustig de stal en drollen gaan doen, en na 3 uur ben ik Kootje gaan borstelen, daarna heb ik Mira's sokken weer met Betadineshampoo gewassen en de achterkootholtes zagen er ERG rustig uit. Het wassen ging niet zo makkelijk als normaal, want madam moest zich er steeds mee bemoeien, kopje naar me toe draaien, aandacht vragen, wat ze uiteraard kreeg.
Na afdrogen heb ik ze nog niet ingesmeerd met Sudocreme, morgenochtend ben ik daar weer en ga ik de kootholtes cm voor cm nakijken.

Wow.

ps Trouwens, de lijst met voeding die de Prinses op de Erwt NIET eet wordt langer en langer, er staan nu al 2 dingen op
1) mandarijn
2) banaan
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 14-11-05 00:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:41

hmmm lekker wijffie!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:44

Om op te vreten, net als bananen, en mandarijntjes.....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:50

mijne lust geen komkommer hihi

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 02:02

ha maay, heb nog gekeken naar de audi masters maar ik kon je niet ontdekken op de tribunes hahaha.... maskertje toch geholpen gister

pffffff en ik word gek van het wachten.. ik wihil naar oekraine... maar ik krijg het startsein maar niet.. stomme investeerders .. altijd wat aan de hand ermee.. nja.... ik ben braaf zoals iedere trouwe slaaf.. ik wacht dus geduldig af...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 06:56

Bonte schreef:
Weten trouwens wat ik vandaag heb gedaan???
40 badges besteld. Ik ga voor de Tinkerpraters badges maken met Boktlogo en hun naam. Dan kan je die op een NST evenement een keer ophalen en dan goed bewaren voor eventuele ander evenementen. Dan kunnen we elkaar eens herkennen

Bonte, je bent

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 07:06

Goedemorgen allemaal,

NikitaGoGo schreef:
Jean – ik vind de website wel leuk zo hoor, ben benieuwd wat het nu gaat worden dan. Kost erg veel tijd hoor om een website te verbouwen. Wie onderhield de website eigenlijk altijd?

Een vriend van Gerald, Nu moeten er 4 onderdelen op, de paarden, verhuur van appartementen, kano's en fietsen, bedrijfsuitjes en de theeschenkerij.

FK, ik heb het gelijk doorgegeven, bedankt.

Jellie, nee dat gaat goed, wel een hele uit elkaar getrokken zwaan of roofvogel zo nu en dan, ja was een erg leuk dagje.

Roos, pas je goed op, als je valt ben je verder van huis met je been.

Pellie, klinkt enorm leuk allemaal.

xingridx en mazzelmeid, succes met jullie huiswerk

cheveyo, altijd hetzelfde met die auto's balen hoor.

spetter, best lekker kook vrij een poosje, hahaha

Jacky, je moet altijd opletten ook al ben je zonder hengst, wat me opvalt [vorig jaar deden wij ook mee met paard en koets] dat mensen zo nonchalant met paarden omgaan als er zoveel bij elkaar zijn.

Bonte, hahaha leuke foto's hoor en wat een super idee badges

fk, ook jou foto's vind ik erg mooi.

zit me helemaal suf te niezen hier, kids in paniek, bloedneus, zo snipverkouden. hebben ehbo, mam voorover neus dicht, ik stik zowat, hun helemaal dubbel.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 07:55

Goedemorgen!!!

Heb niet echt bijgelezen.

Leon, wat jammer dat je zadel niet paste.

Mariel, grappig idee...

Gister lekker avondje bij vrienden gehad. Gooische vrouwen gekeken, man wat is dat lachen, af en toe nog bekenden die je langs ziet rijden haha best leuk...

Gistermiddag eerst nog een ritje gemaakt met 2 Friesen voor de kar. Wat is dat machtig zeg. Ze stonden pas voor de 2e keer in het 2 span, maar het ging echt super goed. Wat een geweldig mooi gezicht is dat zeg, echt genieten.

Daarvoor een ritje met Lisje onder het zadel, lekker rustig aan gedaan en daarna koek en sopie bij rijmaatje thuis (dochter van de bakker, dus dat zat goed )...

Nu paarden voeren en werken...

Tot later!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 08:36

Goedemorgen!

Heb net ontzettend bij mogen lezen, want i-net lag er gisteren uit thuis

Ga even kort reageren, want moet eigenlijk aan 't werk...

Bonte: leuk initiatief met die badges!!

Snowdon, zou het zadel passen op Chubje? Eventueel wil ik het dan wel overnemen voor een zacht prijsje?

*Gatver, er zit een vlieg in m'n kantoor en die wil mij hebbu*

FK, klinkt als een prima 10 minuutjes met je paard. Heerlijk hoor! Lieve foto's ook!

Roos: zuuperd!

Jellie, fijn dat het zaterdag zo boven verwachting goed ging! Ze kunnen ons af en toe lekker verbazen huh! Foto's zien er gezellig uit!

Pellie, klinkt leuk dat I love Techno. Nu ben ik niet zo Techno, maar toch Is voor mij alweer veel te lang geleden, een lekker feest. Maar geen idee met wie ik moet gaan

Banaan lust Chubje ook niet... Mandarijn en komkommer wel hoor. En pinda's en sjips enzo (dat heb je op een manege huh, kindjes die rondlopen met sjippies en dan Chubby willen aaien *hap*) ... Vreetzak

Heb Chubje gisteren 'verwaarloosd'. Heb haar in de bak laten spelen, eerst met Bejoni (andere Tinkermerrie) en daarna met Bolero (arabierenruintje). Chub was wat opstandig en fris en liep beide knollies behoorlijk uit te dagen.
En heb de halve nacht wakker gelegen Zaterdag veel te lang uitgeslapen en niet eens zo laat naar bed. Zondag weer veel te lang uitgeslapen en 's middags in bed liggen lezen. Om 19,00 lag ik er weer in (lekker tv kijken). Maar ja, toen was ik vannacht niet moe meer...

Gisteren heb ik me trouwens op het strand onwijs lopen ergeren. Het is een prachtig hondenuitlaatgebied; dus waar ik een paar jaar geleden zowat alleen liep, lopen nu echt honderden mensen met hun hond. Is niet erg, als het allemaal sociale honden zouden zijn. En mensen met wat meer hondenverstand. Echt iedereen moet z'n hond schijnbaar vermaken met ballen en stokken. Zelf snuffelen of spelen met vriendjes is er niet meer bij. Overal klinkt gegrom en gegrauw.
Nu is mijn Simba dus helemaal verzot op alles wat rond is. Ze apporteert als de beste, is ontzettend snel en bijzonder fanatiek. Maar ik neem haast nooit een bal (met zo'n werpding) mee. Simba heeft namelijk als pup haar pootje gebroken. Daar is een pin in gezet, die na 8 weken natuurlijk helemaal in het bot vergroeid zat en er dus niet meer uitkon. Normaal geen enkel probleem, maar korte wendingen en dat soort apporteer- gein is dus not done langer dan een 30 minuten.
Maar als 10 meter voor je iemand met zo'n bal werpding bezig is, en 10 meter achter je ook.... Dan kan ik mijn hond dus een uur lang aangelijnd houden

Volgend weekend ga ik dus maar weer eens op een ander tijdstip, in de hoop er niet zoveel mensen aan te treffen...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:11

Morge,

Was een leuke dag gisteren !

Ik heb straks nog meer leuke foto's zitten bekijken,de tinkercarousel was ook leuk !

Lijkt me ook leuk om zelf in de toekomst te doen,we kunnen natuurlijk met onze goede boktclub ook een show bedenken,misschien voor volgend jaar ????????

Cayusejuhh:

De reden van verkoop vind ik echt vaag,dat hun dochtertje er niet genoeg naar omkijkt en dat na een half jaartje ?

Bonte:

Heel goed idee van je om buttons te kopen,net als gisteren waren er bokkers maar in die drukte zie je niemand !
Ik was nog in staat om een pet te kopen en macho erop te laten borduren !
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 14-11-05 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt