[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:28

Weer thuis van werk en bijgelezen.

Er is hier veel geschaatst vandaag.
En die schaatsen van Sita Afgod Ik zou zeggen, kuitbroek aan bij het schaatsen. Zonde om al dat moois onder je broek te verbergen Haha!

Sita; zo is mijn oude verzorghaf ook goed terecht gekomen. De eigenaar wilde hem laten slachten (dampig/zomereczeem), maar als wij een (kosteloos) tehuis konden vinden, mocht hij daarheen. Hij is toen naar Axel gegaan en heeft daar alweer ruim 10 jaar zijn "oude dag".
Daar ben ik zo blij mee.

Eefje03; goed nieuws!

Madame Tussaud kan mij niet vermaken, maar de foto van Poirot wel!

Kira helemaal tevreden met haar mooie stoel Dromen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:35

Krijg nu net mijn sms-je binnen hoe laat ik morgen moet werken; 13.55 uur!!!!
Whhaaa, lekker uitslapen met m'n verkouden hoofd en dan nog tijd over!

D_Travis

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:17

lekker Grit!!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:38

jeetje mina wat gaan jullie hard zeg... heb niet alles bijgelezen (20 pagina's vond k beetje veel Bloos ) heb wel ff snel doorheen gefietst.. Leuke foto's weer Haha!

Ik heb op het moment de vloeibare inhoud van me poetskoffer op de verwarming staan.. was niet echt handig om die in de auto te laten staan Verdrietig Gelukkig is het allemaal alweer aardig ondooid.. Kan ik het tenminste gebruiken morgen Tong uitsteken

Ik wil ook sneeuw!!! We vallen hier echt altijd buiten de boot..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 08:29

Goedemorgen!

Grit lekker uitslapen Dromen

Nathalie bevroren poetskist.
Ik heb juist alles in m'n auto staan vanwege de kou.
Bij stal bevriest het zeker.
Tenminste het water, alle CM en andere flessen staan er nog wel.
Van het weekend es kijken wat daar nog vanover is.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 08:32

Goeiemorgen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:12

Goedemorgen,

Hier heeft het nu ook gesneeuwd.. Pling

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:26

Amy is vandaag op de helft van de dracht.. Pling

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:36

goeiemorgen!!

feli sita! spannend!!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:45

Moggeh...

Jullie gaan te hard hoor voor me momenteel... Stelletje kletskousen.... Waai later wel weer aan Vriendjes zijn?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:19

Goedemorgen Doei!

Hier ook een beetje sneeuw! Yeah! Go jij! Go jij!
Amy op de helft! Yeah! Go jij! Go jij!
Nathalie haar poetskist bevroren! Boe... No Cheer
Grit lekker uitslapen! Yeah! Go jij! Go jij!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:40

Zo, ben om 9 uur uit bed gerold. Wil eigenlijk nog even naar de paarden, maar voel me niet echt fit. Mijn hoofd zit helemaal dicht Scheve mond .
Komt dus wel goed uit dat ik pas vanmiddag hoef te werken, maar ik hoop dat het weer een beetje meewerkt. Ik weet nog niet waar ik heen moet, hoor veel over ijzel, dat vind ik niks

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:49

Goede morgen!

Ik hoef ook pas om 12 uur te beginnen. wel lekker hoor.

Sita wat gaat dat snel zeg, voor je het weet loopt er een veulen naast.

Het is hier ook helemaal dicht. Vandaag is hier een grote schaatstocht, dus het is hier harstikke druk langs de weg.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:09

Morgen Doei!

Nog maar de helft te gaan Sita Haha! Knipoog Tong uitsteken

Hier ligt ook een beetje sneeuw, heb net de paarden even in het andere land gezet, Arme oude Girocco kon zo moeilijk lopen in het land waar ze stonden, dat is een tijd geleden een beetje blub geweest en nu dus een keihard maanlandschap... De arme ouwe loopt dan zo lastig met zijn stijve botjes, aan de andere kant van het huis is nog een halve hectare en daar staan ze bijna niet want daar is verder geen beschutting, maar het was zulk mooi weer vandaag dat ik ze toch maar daar neer heb gezet, was wel glad achter op het erf maarja... moet toch de gok wagen, zit ook steeds te tobben of ik hem nu beter binnen kan zetten 'snachts maar vind dat ook weer zo sneu als hij als enige moet, denk dat hij alles afbreekt en er giga stijf weer uitkomt...

Lastig hoor, die oude kerels.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:14

Kan me voorstellen dat het elke weer afwegen is. Ik denk dat ineens afzonderen dan ook meer stress geeft. Maar snap je dilemma, want het is nu wel echt extreem koud.

Wat betekend zo'n pennetje onder je avator eigenlijk?? Zie het wel vaker, geen idee waar het voor staat Blond

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:17

Wikischrijver geloof ik..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:22

hmm lastig! Zolang hy normaal kan lopen, op dat nieuwe stuk byv, zou ik hem buiten laten denk ik!
Waarom wordt iedereen ziek! Bah sta nu al v d 2e dag alleen op t werk. Zo saai!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:22

Haha! Sita hippe schaatsen maar psst het zijn stiekum toch kunstschaatsen Knipoog zie kartels aan voorkant ijshockey hebben dat niet en dan is het ijzer ook meer rond Ja
en alweer op de helft Bloos!

Verder dus ook veel schaatsplezier Cool en blaren en blauwe plekken van schaatsen Ach gut

leuke foto's CP van je kudde Pling

Grit en Janet vanmiddag pas beginnen Dromen
Grit hoop voor je dat het gewoon goed te doen is op de weg Ach gut

Gisteravond ben ik nog lekker bij Sayla geweest Dromen toen ik weer terug in de auto stapte zei die -14 Nagelbijten / Gniffelen
Say heeft in verhouding helemaal niet zo'n dikke wintervacht maar heeft het gewoon niet koud oortjes van oudje waren wel een stuk kouder Ach gut maar ook die stond er nog tevreden bij Ja
Afbeelding

Had 1st bij de BB nog ff boots gehaald Cool want mijn schoenen waren niet meer waterdicht merkte ik toen ik door sneeuw liep Nagelbijten / Gniffelen. Hadden gelukkig nog net mijn maat Cool
Van die met lekkere voering en rubberen voet en dan met veters, zoiets als hieronder maar dan iets hoger en goedkoper Clown
en lopen fijner Nagelbijten / Gniffelen heb onderstaande namelijk ook ooit gehad maar die voet was te stug Bloos
http://www.mountainhorse.se/inc/showpic ... ild&id=809

en Ja idd is maar net wat je onder NH verstaat en wat basis is... ik vind het idd ook niet meer dan normaal dat een paard dat leert Ja alleen vind Say wachten zodat ik weg kan lopen nogal moeilijk zij wil nl volgen Nagelbijten / Gniffelen als het niet te lang duurt lukt het wel Ja maar dan staat ze wel met een groot Verward boven der hoofd en daarna wil ze me "gaan zoeken". Meestal zet ik der dus vast als ik weg wil lopen dan weet ik zeker dat ze op der plek blijft wachten Haha!

Dat ze in de opfok in de hand moeten blijven hoeft van mij niet persé Bloos Want als je het veulen de basis (zoals wij die hier verstaan) leert en hij gaat dan na een half jaar of zo de opfok in dan weet ie dat met 3 jr ook nog steeds hoor Ja
IJslanders gaan bijna altijd standaard de opfok in en daarna kun je het gewoon weer verder oppakken waar je gebleven bent Knipoog alleen als ze er dus idd het 1ste half jaar ook al bijna niks mee gedaan hebt dan heb je idd vaak wel een "probleem/ achterstand" ...
Vind het daarbij wel een voordeel als het gemengde leeftijd groepen zijn ivm het onderling opvoeden Ja

Hier in NL worden ze dan ca elke 3 mnd keer ontwormd/ bekapt en verder gaan eigenaren wel eens op bezoek en heb je wandelaars/ bezoekers in de gebieden dus is er wel contact (maar soms is dit dan wel weer een nadeel Bloos )
In Duitsland en Frankrijk bv staan ze gewoon "in de natuur" (in de middle of Nowhere meestal) daar is een opzichter die alleen let op of ze gewond zijn/ ziek zijn en daardoor evt uit de groep moeten en/ of behandeld moeten worden en evt bijgevoerd moeten worden in de winter maar verder niks en dan kun je er daarna meestal ook zo weer mee aan de gang Ja

Zo zag het er trouwens maandagochtend bij ons in de straat uit Haha!
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:26

ik wil ook zoveel sneeuw Ja dan kan ik mijn mini merrie voor de slee gaan binden Ja
Maar helaas ligt hier ongeveer een halve centimeter

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:28

Grit schreef:
Kan me voorstellen dat het elke weer afwegen is. Ik denk dat ineens afzonderen dan ook meer stress geeft. Maar snap je dilemma, want het is nu wel echt extreem koud.

Wat betekend zo'n pennetje onder je avator eigenlijk?? Zie het wel vaker, geen idee waar het voor staat Blond

Tja, en dan maar hopen dat je de juiste beslissing neemt. Nouja, zolang hij nog loopt en vrolijk is neem ik aan dat het wel goed gaat. Maar blijf het contstant in de gaten houden. Hoort er ook bij met een ouder paard.

Dat is inderdaad een wikischrijver ding. Ik schrijf nooit wat hoor Tong uitsteken toevallig 1 keer iets over teken.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:12

CP lastig idd Ach gut maar denk idd dat ie op stal nog veel stijver zal worden Scheve mond dus idd als ie er nog vrolijk bij staat !
Merk in alles dat Say er alleen maar baat bij heeft dat ze 24/7 buiten staat ook in deze kou Ja

Hoor net dat A29 is afgesloten ivm gevaarlijke rijomstandigheden Bloos!

Eigenlijk jammer dat ik nu niet overdag naar de paarden kan om leuke sneeuwkiekjes te maken No Cheer

Het is hier nu trouwens door de vorst overal waar het wat aangelopen/ aangereden is spiegelglad Scheve mond Ach gut
Doorgaande wegen zijn wel oké, die hadden ze maandag al goed geschoven/ geveegd en daarna natuurlijk veel gestrooid dus daar ligt geen sneeuw meer maar de rest is leuk als je nergens heen hoeft Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door grid op 07-01-09 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:13

Ik zal zo eens wat sneeuwfoto's maken, kan je daar van genieten Grid Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:17

Als ik naar buiten kijk zie ik ook sneeuw genoeg Haha!
en met auto ook al lekker geglibberd Nagelbijten / Gniffelen zolang het niet echt schuiven wordt vind ik het best grappig en winterbanden geven echt wel goede grip en ABS is ook handig Tong uitsteken maarja met andere weggebruikers enzo hoop je toch dat niet iedereen gaat glibberen en glijen Ach gut dan duurt het ook zolang voor je weer thuis bent enzo Bloos

maar foto's zijn altijd leuk Knipoog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:19

In de Nissan Patrol voel ik mij ook wel veilig hoor, zitten ook nog eens terreinbanden onder dus moet goed gaan, het linke vind ik dus ook altijd de andere weggebruikers.....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:21

Iew, glibberwegen zijn niets voor mij.
Grit, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat met werken!
Ben je al wat opgeknapt?

Grid ook al lekker aan het glibberen gegaan... En kan niet naar Say..
CP, GIEV foto's van je mannetjes Haha! (en nieuwe vrouwtje Haha! )

Ik heb nog een super leuke foto van Bazooka Haha!
(Nigel is momenteel een beetje saai: hij eet, hij drinkt, hij slaapt, hij knaagt en als ie zin heeft, voedt ie Bas op.. Clown Maar het feit dat Bas nu in zijn deken gaat hangen als hem iets niet bevalt, zegt genoeg, lijkt mij Nagelbijten / Gniffelen )

Afbeelding
Bijtring, maar dan voor veulens Vork
Laatst bijgewerkt door Puchje op 07-01-09 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt