[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:13

Mira283 schreef:
Lailaa schreef:
Mijn shettendame was ontsnapt. 3 paaltjes lagen plat en mevrouwtje was heerlijk gras aan het eten.
Voor het eerst Lilly met schermer en donker en veel blubber gereden. Ging erg goed. Ze probeert me nu wel uit maar niet gemeen. :)

Doet mijn shet nu nooit O:). Mooi dat het beter gaat met Lilly nu!

Mijne normaal nooit maar paaltjes lagen al plat door een ander paard en zij wandelt er dood leuk over heen want daar is eten. Maar wie zou dat nou niet doen haha! :=

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:46

kyona heeft een 2e premie gekregen.na afloop ging haar eigenaar nog even langs de jury en daar werdt doodleuk verteld dat ze er mooier uitzag dan de winnaar.maar omdat ze iets luxer gebouwd is,waren de punten lager..snap je dat nog?er waren 5 veulens,1 2jarige,en 2 van 3 jaar en ouder.het was een keuring waar meerdere rassen aan meededen

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:30

Van de week even wat foto's gemaakt van m'n tink veulen en heb haar gemeten.
Ze is nu ongeveer rond de 1.10 - 1.12 ( kon haar niet precies meten want die meetstok was natuurlijk dood eng :P )
Ze is wel flink aan het groeien, want haar kont staat momenteel weer wat hoger als haar schoft.
Aangezien ze nog zo jong is en eigenlijk een aantal weekjes mamamelk heeft gemist, hoop ik toch wel dat ze mooi uit gaat groeien.

Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:06

Wat een schattig veulen! Mag je wel zonder strikje hier afleveren. Mijn eigen paardje is kreupel door een trap dus rijden gaat hem voorlopig ven niet worden *baal*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:07

Vervelend zeg!beterschap!

Wat een schattige tinkerbaby! :+:

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:22

@ mira283.. Balen zeg dat je paardje kreupel is.. Hopen dat ze snel weer hersteld is en dat jullie snel weer samen kunnen gaan rijden.

** Ik zoek trouwens nog een leuk maatje voor m'n tinker baby.. Als iemand toevallig iets weet **
Natuurlijk kan zij gewoon tussen mijn mini veulen en jaarling merrie's.. Maar ik vind het toch wel erg leuk voor m'n tink dat ze een maatje heeft van haar eigen hoogte..
Ik zoek een merrie veulen in de D-E maat.. Het liefst een grof gebouwd/koudbloed paardje
maar ook aparte kleurtjes zijn zeer welkom (A)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:50

Ik baal als een stekker op het moment maar goed kan er even niets aan veranderen de osteopaat komt woensdag ook dus geef haar lekker vrij. Heb even op je profiel gespiekt wat een mooie mini's heb je had even een kwijl moment wat een mooie merrie's heb je ertussen! (Heb zelf een mini ruintje met groot ego)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 01:31

@mira.. hihi, thanks! Ben ook stiekem wel een beetje trots op mijn kleine oogappeltjes (a)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:48

Oei, wat een knap veulentje. Leuk hoor.

En wat vervelend dat die van jou kreupel is Mira!

Gister weer een buitenritje geprobeerd met Aranka. Pff. Ze staat voor elk wissewasje stil. Half uur bezig geweest de straat uit te komen. Toen ben ik er maar naast gaan lopen. Bij wat snuiven is er verder niet veel aan de hand. Misschien toch maar met wat meer dwang proberen want ik vraag me af of het geen trucje is ofzo.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:15

gewoon doorzetten en zelfverzekerd zijn,. anders is het truukje over 3 weken dat je dr niet eens meer van het erf af krijgt.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:21

Macht der gewoonte, ik kijk uit interesse elke week wel eens op Marktplaats naar Tinkers.
zag ik ineens deze advertentie voorbij komen. Misschien iets voor iemand hier of een kennis/vriend van iemand http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

In de advertentie wordt een tinker aangeboden voor het rijden van de wintermaanden, weide, stalling en voer zelf regelen in april 2014 gaat ie weer terug naar de eigenaar... het klinkt misschien ook een beetje gek, maar wie weet is iemand wel juist naar zoiets op zoek om kennis te maken met het ras ofzo..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:42

Dat doen die mensen elke winter

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:43

Geloof dat die een minder valide zoon hebben waar die 2 tinkertjes voor zijn

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:53

ik zag die bruikleen tinker ook al op de boktmarkt staan. Nou ja als het voor die mensen zo werkt, prima. Ik zou t niet durven, mijn paard zomaar even 'uitlenen' aan een vreemde.

Vervelend dat Aranka zo aant klooien is.. Een oud bijrijdpaardje van mij had dat ook wel eens op buitenrit, ineens stilstaan en snuiven.. Aanstelleritus, kuit eraan, stem verheffen hoppa erlangs, klaar. Dan was t ook echt klaar, kon je daarna weer met een lang teugeltje.
Anders een keertje achter een ander (braaf) paard naar buiten?

Vervelend dat Emira kreupel is!

Gijs is ook afgespeend met 4 maanden en dat heeft m echt niet belemmerd in zijn groei hoor. Komt helemaal goed met je veulen, Ilse.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:57

ilse_89 schreef:
@ mira283.. Balen zeg dat je paardje kreupel is.. Hopen dat ze snel weer hersteld is en dat jullie snel weer samen kunnen gaan rijden.

** Ik zoek trouwens nog een leuk maatje voor m'n tinker baby.. Als iemand toevallig iets weet **
Natuurlijk kan zij gewoon tussen mijn mini veulen en jaarling merrie's.. Maar ik vind het toch wel erg leuk voor m'n tink dat ze een maatje heeft van haar eigen hoogte..
Ik zoek een merrie veulen in de D-E maat.. Het liefst een grof gebouwd/koudbloed paardje

Heb je mijn berichtje dan wel ontvangen ?
Je zoekt nog ...

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:22

Als ik dat zo lees denk ik inderdaad dat het flauwekul is van Aranka. Ik ga het vanavond nog eens proberen met een zweepje. Op been reageerde ze gister niet zo goed. Ga ik hetzelfde rondje, dan weet ik zeker dat ze niet écht ergens bang voor is.

Vorig weekend met Quint gewandeld. Die is ook nergens van onder de indruk :)

Nog een fotootje spammen :o

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:26

vervelend mira dat mira kreupel is.hopen dat t snel over gaat

mooi veulentje ilse!groeien gaat snel genoeg.als ik zie hoe groot kyona nu is met ruim 2 jaar.die zal wel groter gaan worden als haar moeder.ik stond echt raar te kijken zaterdag toen ik ze zag.ik herkende haaraan haar vlekken,maar tjeempie wat een reusje...

gister is er weer wedstrijd geweest.mijn bijrijder was redelijk opgeknapt dus ze kon starten.
en toch weer flink wat punten meer.173 en 175.ze was zelf nog niet tevreden na afloop van het rijden,maar toen ze de uitslag kreeg,kwam er weer een big smile op haar gezicht.t was overigens voor de eerste keer binnen

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:47

Lepel schreef:
ilse_89 schreef:

Heb je mijn berichtje dan wel ontvangen ?
Je zoekt nog ...

Die heb ik ontvangen.. ben helemaal vergeten te reageren (a)
Ze is helaas niet mijn type

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:07

Ik neem aan dat dit over Kristy ging? Hoe kán dat nou je type niet zijn :+
Nee hoor ieder zijn eigen smaak, maar ze past perfect in je beschrijving, dus ben nou wel erg benieuwd wat dan wel jouw type is?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:02

JoanneE schreef:
Oei, wat een knap veulentje. Leuk hoor.

En wat vervelend dat die van jou kreupel is Mira!

Gister weer een buitenritje geprobeerd met Aranka. Pff. Ze staat voor elk wissewasje stil. Half uur bezig geweest de straat uit te komen. Toen ben ik er maar naast gaan lopen. Bij wat snuiven is er verder niet veel aan de hand. Misschien toch maar met wat meer dwang proberen want ik vraag me af of het geen trucje is ofzo.

en met een ander paard mee nemen?
Dana moest vandaag ook voorop. ze staat niet stil maar gaat liggen spoken. overal snorren. en langzaam lopen. toen ik er beu mee was even een flinke tik gegeven en toen was het over. Als ze achter iemand loopt doet ze helemaal niets.. En daar houd ik niet zo van.

ze was toenstraks wel geschrokken en ik begon te gillen omdat ze nu echt schrok. nog net niet stond ze in een split :') Hoofd echt plat op de grond in de hoop dat die fietster haar niet opat ofzo.. moest zo lachen..
maar verder vind ze alles goed als ze achter iemand aan loopt en voorop loopt ze gewoon te treuzelen..
scheelt op de terug weg dat dat andere paard wel voorop wil. Naar huis is de beste weg

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:28

Cp112 heeft ook een mooi merrie veulen te koop.

Netjes hoor ellie! Mooienpunten!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:43

:D ok !

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:58

jorretje schreef:
Ik neem aan dat dit over Kristy ging? Hoe kán dat nou je type niet zijn :+
Nee hoor ieder zijn eigen smaak, maar ze past perfect in je beschrijving, dus ben nou wel erg benieuwd wat dan wel jouw type is?

Ik vind persoonlijk haar tekeningen niet mooi.
En zelf zie ik liever zwart bont bij een tink (a)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:27

Sorry dat ik er even in spring.. Ben in meelees modus..
Maar, ben ik de enige die echt totaal GEEN reacties meer krijgt op topics?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:34

Hoe bedoel je kaat?