jorretje schreef:oeh spannend! Zal vast wel goed komen met de keuring van Luna!Leonoor schreef:Gijs staat in een opfokgroep? En er wordt door het bedrijf wat dit aanbiedt niets gedaan aan die schimmel?
Ja Gijs staat in de opfok. In de zomer is dat op t weiland, in de winter op stal en in de paddock.
Normaal gesproken is de stalhoudster altijd zeer vlot met het signaleren en behandelen en heeft ook echt het beste voor met de paarden en denkt altijd mee. Het gaat nu om 20 jonge hengsten (enters en twenters) die achter op een weiland staan, wat een kilometer van de wasplaats af is. Ik snap daarom ook wel dat de stalhoudster ze niet even snel kan behandelen. Sowieso er een uit de kudde halen is al een karwei en als je dat 20x achter elkaar moet doen en ze dan ook nog moet wassen, wat de meesten ook totaal niet gewend zijn...
Ik zou natuurlijk graag zien dat er een behandel dag / weekend georganiseerd wordt en dan met hulp van de eigenaren alle paarden werden behandeld.
Weet ook niet zo goed wat ik er nou mee moet.. Gijs heeft het daar fantastisch, maar als er niet iets aan de schimmel gedaan wordt ben ik geneigd m uit de kudde te halen.
Denk ik dan te simpel als ik zeg, auto + aanhangwagen, daarop 2/3 grote teilen met imaveroloplossing, door de wei naar de groep en maar aan de slag.
Natuurlijk is het veel werk als stalhouder, maar bij een opfokgroep wel je verantwoordelijkheid.
Behandelen moet namelijk vaker dan 1 keer.
Houd je er ook rekening mee dat de schimmel besmettelijk is voor jezelf en eventuele huisdieren/paarden waar je mee in aanraking komt?