Trouwens Eevj : Ik wil trouwens nog wel even zeggen dat je echt goed bezig bent, en als ik bot of lomp overkom : het is niet zo bedoeld Veel moet je nog leren en ondervinden, en daar ben je nu duidelijk mee bezig, dus da's
Voor die hoeven : ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar ik heb de paarden dus overdag op een paddock staan, dan doe ik in de zomer altijd die waterbak omkiepen voor opnieuw vullen zodat de grond daar altijd drassig is. Dat helpt bij mijn paarden goed om de voeten van een juiste mate vocht voorzien.
Verder zou je eventueel, als het erg brokkelig blijft biotine als supplement kunnen bijvoeren. Maar dat zou ik ook even met je hoefsmid overleggen. Kijken wat hij zegt / ervan denkt. Misschien dat dat brokkelen en scheuren / barsten goed bijtrekt als hij een periode goed naar de smid gaat en alles bijgehouden wordt.
Als ie moeite heeft met kauwen : is er al een DA bijgeweest of een paardentandarts om hem bij te laten vijlen?
En als ik je hele verhaal hoor zou het denk ik ook geen kwaad kunnen om hem nog eens extra te ontwormen?
Ja had me een eerste eigen paard toch even wat anders voorgesteld, maar mallow is het dubbel en dwars waard! Vind het alleen lastig omdat ik hier natuurlijk nog niet zo heel veel ervaring in heb.
Anoniem
Geplaatst: 14-03-09 17:30
Had je het tegen mij Janet? Heb nu weer wat meer tijd... Met vlagen dan
Marleen : linksonder de achterste kies gaat eruit, daar loop ik nu 2,5 maand mee rond bij de tandarts. En omdat ik dan toch onder algehele verdoving ga, gaan ze gelijk linksboven de achterste verstandskies eruit halen want die is ook al in mwoh-staat. Linksonder-verstandskies is vorig jaar er al uitgehaald.
Net lekker op stal geweest.. Iedereen is naar equitana, dus ik dacht dat t wel rustig was.. Was even vergeten dat ik nieuwe stalgenootjes had, en die waren er dus.. Hele vreemde mensen.. Ze denken dat hun paard ontzettend gestoord en stout en weet ik veel wat is terwijl het paard geen ene stap verkeerd zet.. Shania keek zelfs ietwat geïrriteerd achterom en slaakte zelfs een zucht van opluchting toen ze eindelijk richting de bak waren..
Ikzelf heb vandaag heerlijk gereden op Shan, optomingloos.. Heerlijk gedraafd en wat voltewerk gedaan.. Ging eigenlijk best goed, op wat schoonheidsfoutjes na! Eerste keer, maar zeer zeker niet de laatste keer..
Dankjewel maya Ja er is 3 weken geleden een tandarts bij geweest, die heeft hem helemaal bijgevijld. heb zelf mogen voelen. Er zaten me een paar haken aan die kiezen . En nu eet hij weer prima Heb ook een vitaminespuit besteld, die ik hem ga geven voor extra weerstand. En het was inderdaad ook al een idee om hem weer de hele dag in de paddock neer te zetten, maar daar moet dan wel plek voor zijn. En mallow heeft een gigantische hekel aan water. Ik heb eergister zijn hoeven zeiknat gemaakt, en daarna ingesmeerd met hoefvet. Nou hij had zichzelf helemaal in de touwen gewikkeld. Hij vond het vreselijk. Maar het is voor zijn eigen bestwil! Denk dat het gewoon heel erg gevoelig is. Het erge is gewoon dat zijn vorige eigenaresse hem amper nog verzorgde omdat ze al had besloten mallow te willen verkopen. Er kwamen alleen geen kopers. Ze wilde daardoor geld op hem besparen. En ze heeft nu zo'n dure dressuurknol gekocht.
Ik heb een tijdje hoefvocht gebruikt in de zomer tegen de brokkelhoeven van Ziggy. Het lijkt op een soort creme. Ik vond het erg fijn werken, en het suit de hoef niet af.
In de zomer zet ik zijn benen ook wel eens in een emmer water, zodat de hoeven wat vocht op kunnen nemen.
Anoniem
Geplaatst: 14-03-09 17:34
Pradaatje schreef:
Vandaag trouwens even door stal gehuppelt voordat ik naar buiten ging, met het bitloze hoofdstel. Ze reageert er echt super op!
eeh... Joyce, bedoel je nou dat je Prada even gereden hebt op stal met het bitloze hoofdstel? Want nou klinkt het net alsof jij door de stalgang gehuppeld hebt met een bitloos kopstuk, en dat Prada daar heel goed op reageerde naar jou kijken...
Maya, dat klinkt pijnlijk zeg!!! Hopen dat je snel terecht kan bij de kaakchirurg en dat je daarna ook van je klachten af bent....
Eevj, Hopen dat door jouw goede zorg alle kwaaltjes van Mallow gaan verdwijnen..... Maar zo te horen heb je alles voor hem over dus komt het best goed!
Ik heb vanmorgen heerlijk gereden! Bons was actief en ik merkte gelijk dat hij er zin in had dus daar heb ik gebruik van gemaakt. Galop ging op een klein bokje na prims en ben weer gestart met wijken wat hij ook weer goed oppakte! Nog even gelummeld op stal. Voerbak schoon gemaakt, gangpad op stal goed aan geveegd, Mn kast eens een beetje uitgezocht. Best lekker om zo bezig te zijn.
Vanmiddag ben ik met een stalgenootje naar het federatiecentrum in Ermelo geweest, daar gaf Anky een korte clinic met Salinero. Hij heeft na de olympische spelen geen wedstrijd meer gelopen en donderdag is indoor Brabant geloof ik dus nu ging ze kijken hoe de pauze en de trainig daarna uitpakken voor hen samen. Was erg leuk! Ze heeft haar hele eigen proef door gesproken en verteld hoe ze de training weer heeft opgepakt met hem. Toen ze gereden had nog even naar Kirsten Beckers en Edward Gal gekeken en bij de inrijbak wezen kijken, daar was Anky nog aan het helpen bij een aantal leerlingen van haar! Ik heb dus een leuke middag gehad!
Klinkt als een erg leuke dag. Clinic van Anky klinkt ook erg leuk.
Aniekepiek
Geplaatst: 14-03-09 18:31
Kom net van de paarden af. Mashas uier is nog voller en haar banden nog weer wat slapper. Ze is sloom, eet zich vol en gaat dan weer liggen.. K durf echt niet te zeggen hoelang het nog gaat duren met dr! Wel ben ik van gedachten veranderd, al een week hoor maar toch Ik denk nu toch dat er merrietje inzit.. geen puntbuik, niet veel beweging, chagarijnige mams!
Laatst bijgewerkt door Aniekepiek op 14-03-09 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Wanneer is ze uitgerekend? Uier is nog niet zo groot, of is het een eerste veulen? Spannend hoor!
Resi_lover
Geplaatst: 14-03-09 19:06
Spannend Leon! haha, stoute Sem Super Marleen Gafe trekker(s) Hihi, Dagmar vanochtend lekker uitgeslapen Jammer Maya, van 't huis, hopen dat de volgende leuker is Grit lekker gereden Janet, nu al een muggenbult....vreselijk, maar 't betekend wel dat de zomer er nu écht aankomt Super van Prada Shania ook d'r best gedaan Bonscho leuke middag gehad Aniek, spannend hoor, wanner is ze uitgerekend?
Vandaag weer naar de peerdjes geweest, Lord gereden, ging erg goed, morgen ook weer
vanochtend was het zulk lekker weer, maar het werd steeds slechter, al is het nu wel weer gewoon lekker...... *droomt weg in de zomer, paardjes in het weiland, zon, in de avond lekker in het weiland bij je paardjes zitten, en natuulijk het geweldige uitzicht vanuit m'n kamer *