tamlin schreef:uuhh,, nou misschien hoe een tinker keuring gaat en over wedstrijden met tinkers dat ze waarschijnlijk niet tot de z2 kunnen komen enzo zulk soort dingen ik heb nu als hoofdstukken:
1. Bijzondere eigenaardigheden (over maanogen enzo)
2. Verzorging.
3. Tinkers in Nederland.
4. Waarom houd ik mijn spreekbeurt ovet tinkers en wie is tamlin?
5. Typische tinkerziektes.
6. Type omschrijving van de tinker.
Tip! Zet je huidige hoofdstuk 4 als eerste of laatste! Dat is iets persoonlijks, de rest is informatief. Probeer dat een beetje gescheiden te houden. Het is wel heel leuk om er bij te houden idd. Verder zou ik de hele volgorde omgooien overigens, kijk daar nog even naar 
Er loopt een topic over tinkers in de wedstrijden hier op het tinkersubforum, wellicht vind je daar nog wat informatie. Misschien is het handig als je enkele succesvolle tinkeramazones per pb wat vragen stelt hoe ze zover gekomen zijn en wat tinkertypisch is geweest in de training. En uiteraard wat hun realistische verwachtingen en streven zijn.
Ik weet niet wanneer je die spreekbeurt hebt, maar het zal vast op korte termijn al zijn. jammer genoeg kan je dan niet zelf al een keuring meemaken. Misschien wel een keuring van een ander stamboek zodat je een beetje weet waar men het zoal over heeft als men spreekt over 'premies', 'rubrieken' 'categorie', 'dagkampioen', etc... Over de keuringen zijn er meer dan genoeg hier op bokt die je daar wel wat meer over kunnen vertellen (als ze willen) qua ervaringen, resultaten en meningen.