[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:59

Wat een schattige pluisjes!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:02

Owja en van het 1ste nest heb ik 1tje gehouden :o .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:03

Hoeveel heb je er zelf nu in totaal? :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:13

super schattig!

Dit is ons konijntje van net hier tot eergister
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:23

Moet die extra geënt worden omdat het wild is trouwens?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:49

Heh bah jorretje wat naar van je kat :(:)
En schrikken van Gijs, gelukkig is hij ongedeerd!

En de foto's wat gelukt chimello? :D

Oohh die konijntjes Lor <3

Ohh Maartje die van jou is ook leuk zeg <3

Ff een egospam :D

Ik heb vandaag toch zo heerlijk buiten gereden met Feike <3
We zijn naar het bos gegaan om gewoon paden te verkennen, dus elk pad die we tegenkwamen zijn we zowat ingeslagen :D
Zo kwamen we de mooiste dingen tegen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We hebben ook weer een heleboel meegemaakt :D
Smalle paadjes, paden met laaghangende takken waarbij ik op Feike moest liggen om niks in mijn gezicht te krijgen; dus teugels los en bukken, Feike liep er rustig en vastberaden onderdoor :)
Of over wegversperrende takken springen, wantja waarom zouden we er omheen moeten?
Of enorm steile hellingen op en af? Feike weet er wel raad mee en twijfelt geen moment <3
Over gekke bruggetjes is ook geen probleem, Feike doet het wel.
Of gewoon met losse teugels een lekker eind draven, helemaal alleen, heerlijk :+:
Ben weer super trots op mijn topper, ik kan hem overal heen sturen, hij loopt wel door met zijn oortjes naar voren en goede zin :D
Afbeelding
Afbeelding
Thuis weer lekker in de vliegenpyjama en lekker een slokje drinken en daarna weer rustig grasjes eten :D
Afbeelding
Afbeelding
Top paard :+:
Ben zo gelukkig met hem <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:05

dat kan ik me wel voorstellen nientsje!

we zijn weer terug van een fietsbingo;eerst 20 km fietsen,met tussendoor op de route bordjes waar getallen op staan.die moet je afstrepen,zoals een bingo.toen iedereen weer terug was(en dat waren er echt veel),ging de bingo verder in een zaal.verschillende prijzen konden gewonnen worden.hoofprijs was een diepvrieskast,geen kleintje..
helaas in deze ronde geen prijs,maar met de tweede ronde wel.een loopfietsje voor kinderen.leuk voor m'n nichtje.
kortom ;geslaagde middag!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:11

Chimello, dank je wel ^^ hopelijk vrijdag testen, maar is niet zeker.
Staat in de planning om maar de Veluwe te gaan maar gene waar we mee gaan is paard niet rad van :(
Anders sowieso dinsdag volgende week, impuls wedstrijdje.

Lor wat een lieve fluffies <3

Draaakje, wat goed. Gaat t goed mee?

Nientsje, ziet er goed uit! Wij zijn vandaag ook op pad geweest in onze nieuwe omgeving. Vast kijken hoe lang we rijden naar de manege waar we dinsdag springles hebben :D
Mooie omgeving ook zeg! Jaloers!!

Leuk zeg ellie! Nog nooit van gehoord.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:21

Haha dat klinkt echt geweldig leuk Ellie!
Ik had vroegah met bingo altijd wel prijs :=

Heerlijk is dat heh Dott!
Was ook heerlijk weer voor een rit <3
En hoe lang is het rijden naar de manege? :)
Ja deze omgeving is echt heerlijk, vanalles wat :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:02

bij ons wisselt het winnen van prijzen.de ene keer hebben we echt veel,dan weer 4-5 keer helemaal niks.vindt t overigens wel een beetje beschamend als je veel wint..beetje hebberig voelt dat voor mij :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:08

Chimello ik heb er 7 die hier echt blijven en 3 die nog mogen verhuizen (die kleintjes van de vorige pagina). :)

Leuke foto's, ziet er een leuke rit uit!

Aaarghhh kan het nog erger iemand dichtbij verkoopt voordroog maar er staat geen telefoonnummer bij dus ze gemaild maarja hoe snel ze terugmailen is afwachten. -O- . En mag Jack niet op de weide steken zo lang ik geen nieuw eten heb voor hun, mijn logica is dat als ik Jack op de weide steek ik die laatste pakken wat kan sparen nog en dan maar 1 plak per dag moet geven dus we dan de tijd wat kunnen rekken om nieuwe te vinden maar de hare is "die loopt de weide direct kapot"... komaan het gras is nu ook weer niet kapot in 1 dag ze :') . De weide is 3,5 jaar geleden heringezaaid en is prima in orde in mijn ogen :+ . Oke we hebben jaarlijks onderhoud nodig in de zin van kalken en mesten en eventueel zelfs dingen doodspuiten maar iedere weide heeft dat eigenlijk nodig dusja.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:22

Nientsje schreef:
Haha dat klinkt echt geweldig leuk Ellie!
Ik had vroegah met bingo altijd wel prijs :=

Heerlijk is dat heh Dott!
Was ook heerlijk weer voor een rit <3
En hoe lang is het rijden naar de manege? :)
Ja deze omgeving is echt heerlijk, vanalles wat :D

Iets meer dan een half uurtje op de heenweg, maar toen hebben we alles gestapt.
heb hem in t bos bij de manege even lekker laten galopperen, en op de terugweg meer gedraafd dus toen ong 20 minuten erover gedaan.
ondanks wat gekke acties (je dood schrkkken van een auto op een oprit,en daar a nog harder schrikken van de man die er achter zit met een tuinslang :') ) was ie echt braaf.
dus dinsdagavond onder t zadel naar springles gaat lukken

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:48

Mail terug die gene kan ook niet brengen verdorie -O- . Hebben nog geen trekhaak dus kan er ook zelf niet achter, morgen toch die ene van iets verder eens bellen en vragen of die kan brengen want heb echt een probleem..

Staan bijna geen advertenties op met nog oud spul dichtbij en de 1ste snede is nog te vers om te voeren (voordroog moet eerst enkele weken "besterven") sh*t sh*t sh*t. Enige optie anders nog voor nood dat ik kan bedenken is toch maar hooi laten komen en desnoods enkele pakken in Cup zijn stal stapelen. Die gaat er wel wat van knabbelen maar niet mega veel. Zal maar een pak of 15/20 kwijt kunnen maar bon heb wel terug wat speling dan... als ik iemand vindt die het kan brengen tenminste :roll: .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:51

Lekker Dott! Goed te doen dus :)

Jeetje wat ontzettend kl*te Lor... ik kan je helaas niet helpen maar ik hoop dat je snel wat vind!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:57

Afbeelding

Terwijl de rest graag op de foto wilde dacht Guess er toch anders over :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:59

*komt onder steen vandaan*

Lor, zit er niet ergens iemand die meerdere paarden houdt, met wel een mogelijkheid tot brengen met de tractor waar je misschien wat voor over kan nemen? Of die wat extra wil nemen als diegene een nieuwe partij gaat halen?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:18

Guess was veel te druk met slapen :=

Lor is er geen belgische paardengroep op FB waar je een oproepje kunt plaatsen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:21

chimello schreef:
[ Afbeelding ]

Terwijl de rest graag op de foto wilde dacht Guess er toch anders over :')

Knock out :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:26

Ik zou echt serieus boeren lastigvallen, die hebben allemaal een tractor...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:04

Heb de mensen die ik ken die paarden aan huis hebben al gevraagd maar hun halen meestal maar enkele baaltjes per keer. Heb die optie zelfs niet want de trekhaak moet nog geplaatst worden en de aanhanger terug in orde worden gezet dat kan nog enkele maanden duren. De andere die ik ken van hier halen die hele grote van 400kg of staan op een pensionstal.

Bij de boeren vragen is een al even erge teleurstelling want hebben hier koeienboeren, varkensboeren, kippenboeren of boeren die in groenten doen maar bijna geen enkele dat ik weet die in voordroog of hooi doet. De velden die ik heb zien omgaan van gras was ook voor de koeien en was afdoen en direct de kar in, vermoed dus als koeienvoer bedoeld. Ook geen idee van wie die velden waren en ze allemaal afgaan is echt geen doen. Zijn wel nog enkele mensen dat ik een poging durf doen als die telefoontjes niks uithalen maar verder weet ik het dan echt niet meer... snap wel dat weinig boeren het er op wagen hier want het weer is hier totaal niet stabiel te noemen... en je verdient er amper iets aan :+ .

Heb een oproepje in de West- Vlaanderen paardengroep gezet, niks reactie tot nu toe >;) . Ook een advertentie al enkele dagen op kapaza, 1 telefoon gehad maar al snel bleek dat meneer geen oude meer had liggen en zijn nieuwe pas over 2 weken afdeed dus daar was ik ook niks mee :') .

Dus hoop enorm dat die genen morgen bellen wat uithaalt :\ -O- . Ga ook de loonwerker eens bellen die destijds hier het hooi heeft ingepakt of hij niemand weet die kan brengen. Is wil nu enkele oude snede en zodra de 1ste snede safe is om te voeren zou ik een grote lading laten komen waarmee ik toe kom tot volgend jaar maar moet echt eerst nog enkele oude hebben eerst of onverpakt hooi.

Chimello aaw schattig! <3

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:13

Loonwerken kun je gewoon inhuren om het hooi te brengen, maakt niet uit waar die het moeten halen, als ze de km's en tijd maar betaald krijgen.
En anders gewoon een fourage handelaar? Die leveren door heel het land hier, dat zal in belgie toch niet anders zijn?

Desnoods een auto met trekhaak lenen/huren?

Het idee dat ik zonder hooi zou zitten zou ik verschrikkelijk vinden (dus regel het op tijd). Maar in een paar dagen moet er toch wel iets te regelen zijn?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:19

Ja awel weet dat een loonwerker het ook wel ophaalt als ze er maar voor betaalt krijgen. Enkel als iemand op de streek zal de boeren kennen die in hooi doen zal hij het wel zijn vermoed ik aangezien hij er gaat gaan inpakken overal... dus zien of ik hem morgen kan bereiken. Is morgen een feestdag dus hopen, die advertentie's die ik nu in de gaten heb zal ik wel te pakken krijgen dat zijn gsm nummers.

Nou ik zou op zich geen probleem hebben met een auto lenen met trekhaak van iemand maar heb enkel mijn tijdelijk rijbewijs dus ik beslis daar niet over. Als morgen niks uitkomt durf ik op zich nog mijn kennis vragen of die geen avondje vrij heeft om naar iemand dichtbij er een lading te halen, hoeven er maar een stuk of 15/20 zijn kwestie dat ik rustig kan doorkijken... maar dat is echt als ik niemand vindt want hij heeft ook al Finn opgehaald met mij 3/4weken terug.

Nou die ene die mij opbelde was zo een fourage handelaar vermoed ik maar die had er geen liggen momenteel...
Eventueel als iemand kan brengen en hier stapelen kan ik ook balen afnemen van 100/150 kg (zal in een week max 2 op zijn per baal) maar ja moet dan iemand vinden natuurlijk en owja nog eetbaar spul ook, ken er enkele die adverteren dat ik uit ervaring weet dat het plastiek zodanig slecht is dat er overal schimmel inzit. -:(-

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:07

Vind het heel raar dat je zo moeilijk moet doen om voordroog of hooi te krijgen. Ik snap dat je wat de kosten betreft zo voordelig mogelijk uit wil zijn. Maar er is toch wel iemand in je familie die een auto met trekhaak heeft. Een aanhanger of een trailer? Er is vast iemand die je even kan helpen tegen een vergoeding een flesje wijn of stuk chocolade of benzine geld. Sorry bedoel dit niet vervelend, maar snap het probleem echt niet.

Guess geniet heerlijk van het zonnetje. Wat een geweldige foto is dit. Het heeft zelfs een pret hoofd als hij zo ligt.

Nientsje, heerlijk een paard dat je zo goed vertrouwd dat hij overal door loopt. Echt genieten van je heerlijke buitenritjes.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:03

Wij hebben ze al eens op de achterzitting van de auto vervoerd omdat we hooi nodig hadden :P Hooi is er nog niet helemaal uit haha

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:30

Hahaha, ik heb ook nog steeds vlas in de auto liggen van de verhuizing