[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:54

Ik had een 1.85 voor Grace vorig jaar, maar ze verzoop erin. Ze is wel veel breder nu, maar nog zal 1.85 te groot zijn voor haar en zij is ook 1.50.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:57

ik heb voor king 195, 185 is te krap voor hem. king is 1.50 en breed gebouwd. bij 185 was vooral de voorkant te krap, waardoor ik achter ook een stuk te kort kwam

nee dit probleem speelt al zolang ik hem heb. Het gaat al stukke beter dan toen ik hem kocht, maar dat laatste stuk lukt niet.
nu ben ik zondag uit het niets ineens in volle rengalop door het bos gevlogen zonder rem of stuur. hij had het bit vast en ging gewoon. (hij schrok niet of wat dan ook) dat was die welbekende druppel. Als hij dit deed toen ik hem net had, had ik nog de energie ook dit probleem op te lossen, maar helaas lukt t gewoon niet meer..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:10

Jeetje wat vervelend.
Dat rennen deed hij ook al vaker of waren er eerst andere problemen?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:19

er zijn te veel problemen :P voor mij iig, zet er een zekere ruiter op en hij haalt geen geintjes uit en loopt braaf wat ie moet doen ;)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:28

hier staat er ook zo een Sandra, Sjaak is een enorme donder straal, als hij maar merkt dat hij een loopje met je kan nemen doet hij het..
Bij mij heeft hij nooit problemen gegeven en op een klein bokje na nooit stout geweest, maar met mijn zus en moeder... nouuu die vlogen af en toe het bos door zijn er verschillende keren afgevallen of zelfs samen gevallen! de eerste keren dat dat gebeurde dacht ik bij me zelf nog van ja ja zal wel meevallen want hij gedraagt zich bij mij prima.. maar toen hij mij probeerde uit te testen dacht ik ahaa daar zit het probleem.. maar daar was hij snel klaar mee en inmiddels zijn de wilde haren wel weg.. ;)

maar het is gewoon ontzettend vervelend en ik kan helemaal begrijpen hoe je je voelt San.
Mijn zus durft inmiddels niet meer te rijden, die is te onzeker geworden.
Mijn andere paarden vond ze te groot, wie weet in de toekomst dat Denzel rustiger en stabieler is. :D
Laatst bijgewerkt door DeCobvan op 04-07-12 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:28

Haha begrijpelijk, dan is de lol ook weg.

Zo heb ik nog een pony staan die tegenwoordig die geintjes ook heeft. Helaas ben ik er te groot voor en heb geen verzorgsters die er iets mee kunnen, dat schiet ook niet op. Al vrees is helaas wel dat het probleem in haar zicht zit. Die doet echt aan paniekrennen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:20

Nou goede middag/avond allemaal. Heb vluchtig wat bijgelezen.

Ging normaal nog een toertje gaan doen met Jack maar als ik zo naar buiten kijk is het nog altijd aan het druppelen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:35

Leuke foto's van jullie samen Magica :)
Slim dat je haar laat keuren.

He wat vervelend dat Kayleigh nog wat schuurt. Ze is niet overgevoelig voor suiker/gras toch?
Ander misschien eens een deken proberen (misschien tweedehands?)

He wat een rotbeslissing Sandra, heel veel sterkte.

Ik heb voor Izzy, die is net 1.50 en best breed maat 185. Maar is natuurlijk net hoe hij valt, Izzy is niet zo lang.

Ik ben gesloopt :P
Na mijn werk meteen door naar de paarden uitgemest en voer klaar gezet (ze staan op de wei) en toen een groot stuk van het bos gekapt. Daar komen de pakken hooi te staan. Dacht nog 2 dagen te hebben, maar ze komen ze morgen al brengen.
Helaas schoot de ketting van de motor zaag en die kreeg ik er alleen niet op, dus heb een hoop bomen met een gewone zaag omgezaagd.
Het is iniedergeval klaar, een mooi kaal stuk.

Ben nu net thuis het is hier binnen zo warm, dit is wat gwyn en van denkt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En Isra is in een doosje gaan zitten :+
Afbeelding

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:03

@draaakje: wat een lieve poezels heb jij :-) en mooie foto's van hun!

@Sandra: ik begrijp je helemaal, al zal het wel moeilijk zijn natuurlijk want zo'n beslissing maak je niet zomaar.

Vanmiddag met mn vriend bij Luna geweest, even lekker gepoetst weer en geknuffeld. Zal later vanavond even de foto's hier plaatsen ;-)
Maar het was wel warm hoor pfff tjonge en die rot horzels ook, heb er verschillende doodgemept haha

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:34

Hier de beloofde foto's *-:)

Afbeelding
Johan en Luna, net uit de weide gehaald om te gaan poetsen

Afbeelding
Johan druk aan het poetsen :D met big smile

Afbeelding
Johan kijkt trots toe hoe goed hij Luna net even had gepoetst haha

Afbeelding
Daar is 't ie weer, de tong :P , Luna's favoriete pose :))

Afbeelding
En deze is gewoon zo lief en grappig haha _O- <3

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:56

Sandra; sterkte met je beslissing en de verkoop van King. Hij vind vast wel een stoer baasje die hem de baas is. Ga je dan zelf wel op zoek naar een andere tinker??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:11

Ahhhh wat een leuke foto's

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:02

Wat een leuke foto's, en wat staat dat halster haar goed!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:12

Dankje Snackie ;-) enne ja ik zag dat halster en verder zoeken was niet meer nodig haha

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:44

Maartje, leuke foto's van je katten en knap hoor zoveel kappen!!

Leuke foto's magica! weet alleen je echte naam ff niet hahaha.

Heidy, ja ik ga op zoek naar nieuw paardje. Ik wil gewoon door blijven rijden. Ik ben ook niet echt bang geworden de afgelopen tijd, alleen maar veel zekerder, maar ik heb geen zin meer om steeds te vechten omdat ik beter in mn vel zit..

Vandaag lekker getut met king, had niet zoveel zin om wat te doen. Was nog steeds niet lekker. Net nog ff terug geweest om te mesten en iedereen nog een knuffel te geven.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:47

Jeetje Sandra: moeilijke beslissing, doe je niet zomaar. Ik hoop dat King iemand gaat vinden die hem genoeg vertrouwen kan geven. Jouw paardje vind je wel weer :)

Jessica: Dat halster staat Luna goed zeg !

Heidy: Jack zn nieuwe plekje ziet er heerlijk uit (zag het in het fototopic)

Leuke katten Maartje :)

Morgen alweer een jaar geleden dat ik voor het eerst bij Kee ging kijken *\o/*
[ITP] Kayleigh door het jaar heen :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 05:29

Jessica je hebt Jack nog niet in het echt gezien maar bij die kun je dus amper een foto nemen van z'n hoofd zonder dat die tong daar uit vliegt. Wel grappig altijd maar goed :). Mooie vastleggingen.

Ben gisteren trouwens toch gaan rijden in de regen, donder en denk zelfs bliksem. Ging echt lekker heb er van genoten. Ook eens gewoon zonder vliegen en dazen..... :). Over dat stuk deed die vroeger 1-2uur en nu nog maar 30min- 45min, z'n conditie is echt zo verbeterd :j

Nog 24dagen (29julli) en heb Jack 1jaar, dat jaar is echt voorbij gevlogen. Ben ook bezig met beelden verzamelen voor in een topic dan te steken. Aah hou zo van dat paard met veel haar aan de been zoals vele mensen bij het voorbij gaan zeggen <3

*\o/*

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:36

Jack was afgelopen maandag alweer 2 jaar bij mij. Veel gedaan in die twee jaar. Beleerd voor de kar en onder het zadel, 2x naar Kootwijkerbroek geweest om te rijden. Verhuisd naar een nieuwe stal

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:48

Lieve Luna!
Leuke poezels! Die van ons zijn net zo de ene licht altijd languit (jeweetwelkater) en de ander kruipt in holletjes (poes).
Lekker aan het rijden geweest met Jack en bijna een jubileum *\o/*
Andere Jack ook een jubileum, gefeliciteerd!
Wat vervelend van King zeg!Lijkt me erg frustrerend. Sterkte hoor! Y;(

Ik heb besloten dat ik iig bij Gijs ga proberen de schimmel een beetje onder controle te houden en heb betadinascrub (om de korstjes eraf te srubben) en imaverol (voor de behandeling) besteld. Mijn vriend had het idee om de imaverol verlengd met water in een grote plantenspuit te doen en dat dan mee naar achter te nemen (het is een kilometer lopen en een emmer water gaat volgens mij nooit vol blijven tussen al die nieuwsgierige jonge hengsten haha). Geen idee wat Gijs van een plantenspuit vind,.. hij heeft nog nooit een spuitbus of sproeier gezien..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:49

Gijs staat in een opfokgroep? En er wordt door het bedrijf wat dit aanbiedt niets gedaan aan die schimmel?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:41

Straks de keuring van Luna :):) wel een beetje nerveus hoor, het zijn allemaal weer stapjes dichterbij natuurijk :D
Zonet nog even een plekje geregeld voor de harde volte (als dat nodig is) want bij de stal zelf is het misschien net niet groot genoeg.
Vlakbij zit de paardenfokkerij waar laatst een tweeling veulen is geboren, en heb die mevrouw gevraagd.
Ben niet zo'n ster in het bellen, al helemaal niet als de vraag ietswat brutaal is, maar het was geen probleem dus dat is super fijn +:)+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:50

Wat geweldig met Luna!
Heel veel succes!

@ Lepel:
Kayla, Koen, Koby, Knurt :+
Kay

Misschien even op een babynamen site spieken?
De leukste naam heb je al _/-\o_ (Karlijn)

Ik heb net de weideeigenaresse gesproken. Er is een stalling voor de winter voor Diaz vlakbij hun, €110,- p.m. excl hooi
De verzorgster kan dan blijven! Lijkt me ideaal! Dus vanmiddag even bellen!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:51

Kailonne schreef:
Jack was afgelopen maandag alweer 2 jaar bij mij. Veel gedaan in die twee jaar. Beleerd voor de kar en onder het zadel, 2x naar Kootwijkerbroek geweest om te rijden. Verhuisd naar een nieuwe stal

Gaat super snel!! Jack is ook enorm volwassen geworden en gegroeit in die tijd! :j
Echt fijn dat je hem hebt gehouden! :j

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:56

oeh spannend! Zal vast wel goed komen met de keuring van Luna!

Leonoor schreef:
Gijs staat in een opfokgroep? En er wordt door het bedrijf wat dit aanbiedt niets gedaan aan die schimmel?

Ja Gijs staat in de opfok. In de zomer is dat op t weiland, in de winter op stal en in de paddock.
Normaal gesproken is de stalhoudster altijd zeer vlot met het signaleren en behandelen en heeft ook echt het beste voor met de paarden en denkt altijd mee. Het gaat nu om 20 jonge hengsten (enters en twenters) die achter op een weiland staan, wat een kilometer van de wasplaats af is. Ik snap daarom ook wel dat de stalhoudster ze niet even snel kan behandelen. Sowieso er een uit de kudde halen is al een karwei en als je dat 20x achter elkaar moet doen en ze dan ook nog moet wassen, wat de meesten ook totaal niet gewend zijn...
Ik zou natuurlijk graag zien dat er een behandel dag / weekend georganiseerd wordt en dan met hulp van de eigenaren alle paarden werden behandeld.
Weet ook niet zo goed wat ik er nou mee moet.. Gijs heeft het daar fantastisch, maar als er niet iets aan de schimmel gedaan wordt ben ik geneigd m uit de kudde te halen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:59

Knurt _O- niet slecht bedoeld hoor, vind het gewoon grappig. :o

Keuring van Luna deze middag.

Kallione jou Jack 2jaar leuk :D

Hopelijk lukt het wat met de schimmel bestrijden bij Gijs.