[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:34

Van deze knapperd:
Afbeelding
Oftewel Thunder van de Irish Tinker Stable Kwijl Lovers
Schat van een hengst, heeft schitterende nakomelingen en ja, ik ben gewoon helemaal weg van hem Ja

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:54

Berdien gefeliciteerd!
Wat zal dat een opluchting zijn zeg, toch drachtig!

pfff kom net van een verjaardag, en heb nu weer een feest,
dus spreek jullie pas morgen weer!

Doeiidoeii

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:58

veel plezier lordj !

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:17

Wat een lieve kuikentjes Sita! Hier zit ook weer een kip te broeden, dus als het goed is over een poosje ook kuikens.

Vandaag heerlijk met Banbay getut, en even gefietst met hem. Hij loopt op het verharde nog best stijf en moeilijk, dus maar regelmatig oefenen. Hij vindt het wel heel leuk om achter me aan te sjokken, oortjes naar voren en lopen maar.

Verder heb ik niet veel bijzonders gedaan, lekker in m'n tuin gewerkt, huis schoongemaakt enz.

En nu ga ik lekker bankhangen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:29

Berdien Thunder is leuk *LOL* en zijn nakomelingen vaak nog leuker Cool

Sita schattige kuikentjes Tong uitsteken en ook nog heerlijk wezen shoppen Cool

stalnijmegen --> Ah bij Kanters opgedoken nou hopen dat ie daar lekker bij kan komen en onderzocht wordt wat er nu eigenlijk mee is enzo ... Ach gut

O en dus meerderen waarbij Advil goed werkt Haha! alleen hoop ik natuurlijk voor iedereen dat men het niet teveel hoeft te gebruiken Ach gut

Bloos weet niet of ik verder nog wat gemist heb Vriendjes zijn?

Maar ben druk geweest met voorbereiden voor wedstrijd Bloos!

Say is dus weer WIT Cool --> had haar ff een een groen weitje gezet zodat ze kon drogen en normaal als ze op een vol weitje staat gaat zo dus nooit liggen maar je raadt het denk ik al VANDAAG DUS WEL Rolleyes kon ik 1 kant weer opnieuw afspoelen en toen moest ze maar aan een touwtje drogen Bloos

Nu allemaal duimen dat ze wit blijft tot morgen Rolleyes

Morgen rond 8 u weer naar stal om evt vuiligheid nog eens te wassen en dan nog ff vlechten en hup op trailer op weg naar wedstrijd Nagelbijten / Gniffelen Whoosh! SPANNEND ...

Dadelijk nog even laarzen en hoofdstel poetsen en dan ben ik er denk ik wel klaar voor Nagelbijten / Gniffelen

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:37

Hallo allemaal!

Ik ben na een week weer terug uit Perugia (ligt in Umbrië) Italië.

Foto's volgens nog, ik moet ze eerst allemaal nog uploaden

Het was in 1 woord géweldig, de busreizen van 20 uur waren wel lang, maar zeker gezellig met een groep van 40 man. Ook was het erg leuk om tijdens de busreis naar buiten te kijken, we reden dwars tussen de bergen door!

Ik ben goed terecht gekomen, in een enorm gezellig gezin. Wie ook stinkendrijk waren Haha! , vaderlief had een vliegtuig en een enorm gave BMW M5, geloof ik, waarbij je niet zelf je gordel hoeft te pakken, nee, deze werd je aangereikt door een een of ander apparaat Sigaar . Erg facinerend Knipoog Het was een heel gastvrij gezin, waarbij ik helemaal volgepropt werd Knipoog Ik kreeg een eigen kamertje wat ik erg fijn vond, met daarnaast een badkamer + douche met massagestralen.

Ik verbleef in Castelvieto, een dorpje dicht naast Perugia, het heet niet voor niets 'Castel'vieto want het was een soort Kasteel achtig huisje, wie in de middeleeuwen is gebouwd.
Het is nu helemaal puntgaaf gerestaureed, en geweldig mooi!
Dat is niet alles, want dit huis stond ook nog eens helemaal bovenop een berg!

Gaaf dat dat was zeg, en wát een uitzicht! Dit had ik er echt niet van verwacht! Ik was dus toch wel opgelucht dat ik zo goed terecht was gekomen.

In een week hebben we enorm veel gedaan, er was een druk progamma op touw gezet.

Zaterdag en zondag waren de 'familiedagen' hierbij mocht het gastgezin bepalen wat er werd gedaan. Op zaterdag ging ik samen met mijn uitwisselingsstudent naar het 'shoppingcenter' daar waren haar vrienden ook, dus deze had ik ook meteen ontmoet. Daarna gingen we door naar het echte centrum van Perugia, daar waren ook meer Italianen met hun Nederlandse uitwisselingsstudenten, dus dat was erg leuk! Met z'n allen lekker een pizzaatje gegeten, en daarna weer terug naar huis.

Zondag had mijn uitwisseling samen met wat anderen geregeld dat we met een boot naar een eiland zouden gaan dat in het Trasimeno meer lag. Het was een geweldig eiland, erg mooi!
We gingen met alle Nederlanders bij een cafeétje zitten, en zo lomp dat we waren was het bier ineens op bij dit cafe Koe Na een tijdje nog lekker gekletst te hebben gingen we terug naar de bewoonde wereld en gingen we met de hele groep uit eten in een Italiaans restaurant.
Wéér pizza, wat ik eigenlijk niet eens zo erg vond.

Maandag was de 1e schooldag, 7 uur hoefde ik pas op te staan, en werden we door haar vader in de BMW naar school gebracht. Dit was een zogenaamde 'kunst'school. Als opdracht hadden we stempelen en printen. We deden dit op de manier, die al eeuwen lang gebruikt wordt. Het was erg interessant om te doen, en ook erg leuk. Nadat we dit alles klaar hadden, gingen we met de hele groep Perugia in. We kregen van onze uitwisselingsstudenten een rondleiding door de stad.
Ook dit was erg interessant en leuk!

Dinsdag was de dag dat we naar Rome gingen! Na een reis van 3 uur en veel file kwamen we aan in Rome. Als eerst bezochten we Vaticaanstad. We gingen de Vaticaan binnen, waar alle pauzen begraven lagen . Ook de laatste paus, Johannes Paulus, lag er. Daar mochten geen foto's gemaakt worden, en veel mensen waren er aan het bidden en huilen. Erg indrukwekkend allemaal.
Nadat we de Vaticaan bezocht hadden gingen we richting een rondvaartboot, ondertussen liepen we door allemaal straatjes waar van dat nepspul verkocht werd. En állemaal verkochte ze hetzelfde. De rondvaart was niet zo heel erg leuk, maarja.

Na de rondvaart mocht je op eigen houtje Rome rond. We kregen een plattegrond, en spraken een bepaalde tijd af waar we ergens moesten zijn. En ja hoor, ik en een paar andere liepen gelijk vekeerd, hierdoor zijn we 6km omgelopen, maar uiteindelijk kwamen we dan toch bij het colloseum. Erg indrukwekkend en mooi gebouw. Hierna zijn we doorgelopen naar de Trevifontein, en ik kon het niet laten om een muntje erin te gooien Knipoog .
Als laatste gingen we nog langs de Spaanse trappen, die erg mooi waren, en met vele bloemen bekleed was.
Hierna hadden we anderhalf uur over, en besloten we maar om er flink op los te shoppen.

Woensdag was de dag dat we een erg druk progamma hadden, eerst gingen we naar de Cashmerefabriek. We gingen naar het hoofdkantoor waar alle prototype worden gemaakt. Het was allemaal erg mooi om te zien hoe dit gedaan werd. Na de rondleiding (van een enorm knappe Italiaanse gids) mochten we nog even in de winkel kijken. Phoe, en of dat duur was! Je betaald snel €600,- voor een trui!.

Na de Cashmerefabriek gingen we naar het plaatsje Spoleto. Hier bezochten we een Amphitheater, dat deels nog in goede staat was. Ook erg gaaf allemaal om te zien. Voor de rest hebben we hier lekker nog een terrasje gepakt met veel Italiaans ijs Knipoog .

Als laatste gingen we op deze dag naar de Watervallen. Eigenlijk zijn dit geen natuurlijke watervallen, want deze worden met behulp van de mens in werking gezet. Maar toch een enorm indrukwekkend verschijnsel. Je kon ook via een trap helemaal naar boven, 100 meter, om uiteindelijk helemaal bovenaan de waterval te staan. Nou, ik heb het geweten met de ballerina's die in die dag aan had. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel trappen gezien als die dag Clown Helemaal kapot kwamen we dan toch bovenaan, wat toch wel de moeite waard was. Wat een geweldig uitzicht was dat! de waterdruppeltjes maakte het mogelijk dat je een soort van regenboog zat bij de waterval. Erg mooi!

Donderdag gingen we naar het plaatsje Assisi, een heel belangrijk stadje voor Katholieken. Hier ligt namelijk de heilige Fransicus begraven in een Basilic. Deze hebben we dan ook bezocht. De Basilic was erg bijzonder omdat er 2 verdiepingen waren, er was namelijk een kelder (tombe) onder, waar Fransiscus begraven ligt.

Hierna gingen we weer terug naar de school waar we een eindpresentatie in het Engels voor moesten bereiden. Deze moest gaan over wat we allemaal gedaan en geleerd hadden in deze uitwisseling.

Na de presentatie gingen we met de hele groep uit eten in een restaurant.
Het was een 6-gangen menu, maar ik, en veel meer, wisten dit niet, dus bij de 1e gang hadden we ons gelijk volgebunkerd, waardoor we propjevol zaten, en dus niet meer van de overige 5 gangen konden meeëten Clown Clown Maarja, kan gebeuren Bloos

Vrijdag was de dag dat we zouden vertrekken, maar eerst hadden we nog 2 uurtjes om nog lekker te shoppen in Perugia. Wat hier zeker goed kon!

Rond een uur of 2 vertrokken we weer richting Nederland, en na een reis van zo'n 20 uur kwamen we vanochtend om 10 uur aan.

Heerlijk om weer lekker thuis te zijn. Maar de week in Italië is zeker weten geweldig geweest! Echt weer een ervaring rijker!

Sorry dat het verhaal zo lang is geworden, maar nu heb je misschien een beeld van wat we allemaal gedaan hebben! Sigaar

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:38

veel suces grid! Laat je ff weten of je winst en prijs hebt?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:46

Dromen Cool Zo Marije klinkt goed allemaal *LOL*

Haha! Nagelbijten / Gniffelen Tamlin eerst maar eens zien of ik fatsoenlijk aankom en fatsoenlijk de ring door kom verder heb ik nog niet (te) veel verwachtingen Bloos
Maar ik laat t idd wel weten Ja

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:50

ow nou hopen dan maar dat het goed gaat hea?!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:51

marije klinkt goed
Berdien ik vind het ook een geweldige hengst, en heb ook een paar nakomelingen van hem gezien die er erg goed uitzagen.
grid spannend zeg, hopen dat het allemaal lukt

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:54

Ik ga bankhangen doei Doei, doei

En voor straks welstrusten.. Gaaaap

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:22

doei!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:29

Ik krijg net toch een GENIALE ingeving! Ik ga morgen Sheek en Pride naast elkaar op de foto zetten, zowel van de achterkant, als van de zijkant *grinnik*. Kan je het verschil goed zien...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:58

Ik heb een nieuw boekje over grondwerk. Ik denk dat ik morgen even met Ziggy en Dundee wat grondwerk oefeningen gaan doen.

Ik ga nu slapen! Welterusten iedereen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:40

Welkom terug Marije! Klinkt als een superleuke week! Haha!
Wat een luxe bij dat gezin..

Nou visite is weg.. Was gezellig.. Leuke dingen gehad.. Ja

En nu ga ik naar bed..
Morgen naar de kerk.. En daarna feesten in IJzendijke..
's Avonds beginnen oefenen met Amy voor Zondag..

Doei!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 01:54

ziggy_janet schreef:
marije klinkt goed
Berdien ik vind het ook een geweldige hengst, en heb ook een paar nakomelingen van hem gezien die er erg goed uitzagen.
grid spannend zeg, hopen dat het allemaal lukt

http://www.mijnalbum.nl/Album=JXAG4NOC&edit=1

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:02

Loret (op de foto's) is een dochter van Thunder?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:35

goedemorgen iedereen,
Berdien: wat een mooie hengst zeg, gaat vast in zeker een plaatje van een veulen opleveren in combi met jou merrie Knipoog
Marije: klinkt als een heerlijke vakantie die je gehad hebt. en gaaf gezin Knipoog
ben benieuwd naar foto's van de watervallen.
Nou ik ga mij muppets in de andere wei zetten en uit 1 (ongebruikte ) wei, jkk plukken, schrok er gister van vind het zo'n rotzooi dat spul. Hahah hopelijk schijnt het zonnetje lekker kan ik nog een beetje bruin op doen. Verder komt er een koffieklantje, een vriendin die een weekje op vakantie gaat. Ik pas zo'n beetje op haar paarden, nou ja ze staan lekker op de wei en ik moet een beetje in de gaten houden dat alles ok is.Beetje poetsen en zalfjes smeren. Vind het wel leuk zijn twee schatten.Een kwpner en een haflingerveulen. (alleen de kwpn moet ik een beetje aan wennen, zit wat meer euhm temperament in als in die twee van mij Knipoog
Iedereen een fijne dag vandaag en geniet van het weer!
Ga misschien wel eens een waterballet houden hier Knipoog
eens kijken wat de paarden daar van vinden. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:29

Goedemorgen Doei!

Iedereen veel fun bij de paardjes, het is er weer lekker weer voor.. Ja
Ik ga zo naar kerk, en dan vanmiddag feesten.. Vanavond naar Amy..

Ik ben gister op de verjaardag overgehaald om me op te geven voor de westernwedstrijd in Eede Zondag.. Heb me ter plekke ingeschreven. Heb nu al zenuwen.. Vooral omdat ik bijna niet kan oefenen omdat ik zoveel moet werken en ik gewoon denk dat we het niet kunnen.. Nagelbijten / Gniffelen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:20

Goeiemorgen! Sita ook kerkganger dus...

Heb alles gelezen, Marije een hele leuke. luxe week gehad, Grid vandaag wedstrijd, en mooie nakomeling van Thunder gezien.

Wij gaan straks weer lekker met Muis en Mirthe het bos in.

Nu eerst buiten ontbijten!

Doeidoei!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:36

Goedemorgen

Thunder is een hele mooie hengst!!

Marije: lekker genoten dus!!

Wat een heerlijke kuikens sita...

Silas heeft gisteren zijn dekseizoen ingeluid:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZTWWDIVJ

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:37

Morgen,

wat een heerlijk weertje, niet te warm, klein briesje.. otw echt lekker weer om met de beesten te tutte en wat werk te verrichten...
vanmiddag een verjaardag, nou ze kunnen het beklijken, met dit mooie weer ga ik daar echt niet zitten.. Het is tot 8uur vanaaf, dus als ik om half 8 ga, ben ik nog optijd ( hihi, erg he)
Grrr, doe je muis de gr van me, en z'n baasjes??
Sita, het gaat je lukken joh.. je niet te druk maken, is nergens voor nodig
timokyana, veel water plezier
ariebren, gaaf beesie joh...

nou bis later

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:39

zo die silas, zijn drukke tijd is aangebroken hihi

ps hoeveel moet hij er dot jaar dekken, die zich tot nu toe al hebben gemeld??

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:50

stalnijmegen schreef:
zo die silas, zijn drukke tijd is aangebroken hihi

ps hoeveel moet hij er dot jaar dekken, die zich tot nu toe al hebben gemeld??

4 op zeker

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:57

Zo ben weer aanwezig,

heb een druk weekend gehad, hoop verjaardagen achter elkaar pffff daar word je echt moe van, maarja wat moet dat moet.

@ Silas, succes met zijn dekingen dan maar!

Hier dan eindelijk de beloofde foto's, sorry voor het lange wachten haha

Afbeelding

Afbeelding

En nee geen centjes gevonden hihi,
maar me paard is gewoon zo mooi(A)