[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:43

nou weetje,
dat zijn leuke springzadels, waar ik ook echt wel wat mee zou kunnen...
maar ze hebben geen teruggesneden kamer dus past het alweer niet :?
en dat is steeds zo, of ik zie een zadel met de juiste boommaat, maar geen teruggesneden kamer, of een zadel met een teruggesneden kamer, maar een hele verkeerde boomaat :(

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:05

M_D_H Lastig hoor zadels.
Met mijn haflinger had ik juist de moeite om een zadel te vinden omdat ze geen schoft heeft. Daar licht nu een torrowcood op (voor kleine kontjes) mijn dochter rijd op haar.

Hugo heeft ook een hoge shoft maar ik had het geluk dat mijn zus haar Tinker een halfjaar eerder had verkocht en haar aangepaste zadel van prestige (hartstikke nieuw)nog had liggen deze paste perfect bij hugo en bij mijn dikke billen :D. Kreeg zo alles van mijn zus.(gewoon Supper)

Heb net de schuur wat leeggehaald ga straks 75 pakken stro halen. Mijn vader helpt even mee.
Dan kunnen we weer vooruit. Paardjes staan wel niet binnen (heb 3 paarden 2 stallen) zouden nieuwe schuur willen bouwen maar gemeente werkt nog niet mee. Maar ik vindt dat bij nood je weet maar nooit toch alles voorelkaar moet hebben zodat ze eventueel de stal in kunnen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:08

ja idd, een vriendin van mij haar haf heeft ook geen schoft, en die heeft dus idd ook altijd problemen met het vinden van het zadel(nu wil zei ook echt maar een heel klein bedrag uitgeven aan een zadel, en dat maakt het nog veel moeilijker :j)

groot gelijk, je weet nooit wat er gebeurd als het straks weer sneeuwt,
ik weet nog wel dat verhaal van die tinker vorig jaar, die was zo de sloot ingelopen omdat ze eht verschil niet meer zag tussen de sloot en de wei :n
echt heel sneu, die heeft wekenlang in de kliniek gestaan :n

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:38

paste jouw zadels ook niet bij die haf??
Rot gemeentes altijd !!! haha, maar idd wel fijn dat je ze binnenkunt zetten als ze iets hebben etc.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:42

ja wel... :j
maar zij is dus het meisje wat niet bepaald euhm...
njaa dat had ik je al verteld :P
en aangezien ze toch niet bereid is er veel geld aan uit te geven...
en ze dan waarschijnlijk mijn zadels gebruikt, en vervolgens snel op zoek gaat naar een ander zadel die goedkoper is...
ach ik ken haar langer dan vandaag en dat heeft me doen besluiten mijn zadels terug te vragen :j
bleek uiteindelijk een hele goede keuze :j

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:43

Qua Frysio weet ik dat ze alles wel netjes voor je aan kunnen passen, en volgens mij ook wel voor verschillende types. (breed en smal dus). Maar ik vindt ze er altijd erg mooi uitzien vandaar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:45

ik had een daaleman te leen <3
met een verende boom...
en ik had echt haat aan daaleman(niet aan de man zelf, maar wel aan zijn dressuurzadels :P) maar zijn springzadel heeft me helemaal doen omslaan <3
helaas moest dat zadel weer terug naar de eigenaresse :j ;(

hebben ze in frysio dan ook springzadels?
ik dacht alleen dressuur

*voelt zich nu een heel dom gansje worden :')*

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:55

Ik wil voor de mannen een boomloos kopen.
Dat is wat makkelijker met groeiende paarden

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:56

daar heb je gelijk in patrick :j

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:57

boomloos is wel fijn idd met groeien, maar weer heel belangrijk wel dek je eronder doet ivm ruggegraat vrijheid.
Troy was echt te bol voor boomloos, de M boom was veel te krap de L boom goed maar zadel gleed alle kanten op. Vond het wel heerlijk zacht zitten, maar verder niet super fijn rijden (gebruikt het dus ook alleen in het bos en als ik wist dat hij rustig was :s)

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:00

Toch zijn de Wintec Zadels met verwisselbare booms ook super!. *D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:37

Vandaag les gehad(koetsiersbewijs)zijn naar buiten geweest.
Was er leuk, jammer dat Patrick nog niet voor de kar staat.
Had ik lekker thuis kunnen oefenen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:40

Mijn vorige tinker staat weer te koop met als reden te weinig tijd. Heeft haar nog maar 2 maanden. Echt heel vreemd. Staat op marktplaats

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:55

Och.. wat apart. kun je niet contact opnemen om te vragen waarom?

Hier een snotterhoofd! bahhhhh... :S

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:15

Ik ben vorige week gebeld dat er allerlei problemen waren qua gedrag van Dilayla wat ik mij totaal niet kan voorstellen. Is een erg lief paard maar je moet consequent zijn. Ze wilde weten of ik het gedrag herkende enz. Heb ze een mail gestuurd voor extra uitleg na het telefoontje maar tot heden niks op gehoord en nu staat ze op MP met dat ze te weinig tijd heeft. Heb nu het idee dat ze probeerde of ik haar terug ging nemen zodat zij niet hoeven verkopen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:17

Vervelend allemaal zeg

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:20

idd. Vond het echt vreselijk om te horen dat ze qua gedrag echt niet leuk meer was. Maar nu heb ik wel het idee dat ze alles bij elkaar loog op dat moment. Haar moeder belde en niet zij zelf. Verklaart misschien al genoeg aangezien moeder niet wilde dat ze Dilayla kocht.
Dilayla is een heel lief paard waar je echt veel plezier aan kan beleven, maar je moet haar wel de baas zijn. Ze was voor mij te sterk en te onervaren. Heeft een baasje nodig die haar verder kan leren.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:41

Hey Diana,dat is nooit leuk om te horen,maar als ze niet consequent genoeg is,ligt het aan haar,niet aan het paardje
Ik weet er alles van,onze dochter heeft ook heel veel moeite gehad met onze tinkermerrie Enya(losrukken,achteruit lopen,zijwaarts dribbelen,noem maar op).Op een gegeven moment hebben we haar gewoon een paar week laten lopen,toen is ze met grondwerk begonnen en doorgegaan met lessen en net toen we haar weer wilden verkopen ging op de een of andere manier het knopje om en nu gaat het heel goed met die twee,ze hebben zelfs een onderling dressuurwedstrijdje gewonnen,mijn dochter vindt het een heel fijn gevoel dat ze nu heel ontspannen met haar kan rijden en ik ben supertrots op ze! <3

Patrick,geweldig he,mennen! :D

Hier trouwens ook een boomloos zadel,een Kieffer en een Thorowgood Griffin en een Stubben,voor een paard in de groei is een boomloos heel fijn,ook ideaal toen onze merries drachtig waren.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:48

dianalamboo Wat vervelend allemaal. Mijn Tinker Hugo heb ik ook van iemand gekocht die niet meer met hem durfde te rijden omdat hij er regelmatig met haar vandoor ging omdat hij weer eens ergens van schrok of zo! (zij reed bitloos)
Ik wist van zijn verleden en heb hem toch gekocht in april. Ik rij wel met bit (dubbelgebroken) en het gaat hartstikke goed Hij is er 1x vandoor gegaan maar ik had hem snel weer terug.
We hebben zelf veel trekkers en groot verkeer op t erf. dus daar wend hij langzaam aan en Meike is een supper leer paard voor Hugo Meike is nergens bang voor dus Hugo gaat er op hoge poten achter aan.
Als ik op t land rij zijn er helemaal geen problemen meer.

Echt jammer dat je jou vorige Tinker zo snel weer op MP ziet staan ze zou eerst een band met haar opmoeten bouwen en dat duurt wel langer als twee maanden.

Patric Leuk he dat mennen!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:38

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:19

:wave:

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:20

Goeiemorgen :D

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:59

dianalamboo schreef:
Mijn vorige tinker staat weer te koop met als reden te weinig tijd. Heeft haar nog maar 2 maanden. Echt heel vreemd. Staat op marktplaats

Ai wat jammer!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:17

Goedemorgen!

Dianalamboo; om welke tinker gat het dan? Ben wel benieuwd eigenlijk

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:04