[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:58

He, dat is niet handig Lori... ze wouden zekker een zwembad..

Wat goed Dott ! Leuk dat Zac zo goed is in springen :)

Och, sterkte Ellie, 14 jaar is ook niet niks.

Denk het wel Jolanda, zou niet weten hoe ik het anders moet noemen... Maar jonge eendjes noemen we ook wel pulletjes, misschien is er voor kwartels ook wel zo iets?

He, vervelend voor Tinky, hopelijk kan de dierenarts iets voor haar betekenen, en die jeuk is ook niet fijn...

Gister stond Indy ook ineens haar hals te schuren, heb het maar ingesmeerd... Misschien is ze gestoken door een beestje ofzo, want verder is er in haar voeding niets veranderd.

Konijntje gaat gelukkig goed, is goed aangekomen in gewicht, heeft de oogjes nu ook open. Hopelijk blijft het zo doorgaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:23

Mira@ Met een enkelzitten die speciaal gemaakt is lukt het inderdaad nog wel maar mijn voorkeur is toch groter dan 80cm om me te mennen.

Kaat@ Nou het rijden met Jack is inderdaad iets minder voor de moment ben vooral bezig met Finn momenteel met hem beleren en alles leren kennen. Wel deze week nog een rit gedaan met hem maarja nu ga er misschien morgen middag terug even op, die is echt positief veranderd onder het zadel met een jaar geleden nu vertrouw ik echt kinderen er op en weet ik dat die braaf gaat zijn.

Nientsje@ Had ik in nl gewoond had ik direct mee gewild maar 't is mij een afstand tot jou en dan nog het taal verschil plat West-Vlaams :') .

Draaakje@ Ik hoop mee voor het konijn :j .

Goed van vandaag nou tja broertje er in het begin op heerlijk ontspannen had Jack niet eens vast, liep er zo wat schuin achter die trok zijn plan. Zusje er even opgezet maar die verkrampte echt volledig he -O- ... geluk dat meneer braaf is want zo verkrampen en continu moeten zeggen van "laat die teugels wat los" :(:) . Daarna het laatste stuk broertje er terug op gelaten langs de drukkere baan en die waren terug los weg, wel enkel stap hoor meneer kan nog niet goed in de fenders steunen dan vindt ik draf niet zo een goed idee. Nu zusje geef ik op om te doen met Jack, ze durft niet en verkrampt vanaf ze er op zit heeft er geen lol in verder tja ... ken ook verder niemand in de regio die haar het vertrouwen zou kunnen geven ze heeft autisme en is eens van Jack gevallen en sinds dien is die angst er niet meer uitgegaan jammer genoeg.

Dan Finn vandaag eens zusje er op gezet van 4, ik hield haar vast maar die pony maakt het echt allemaal niks uit he gewoon blijven doorvreten van het gras. Maar heel eventjes want die is pas over een kleine week 3 jaar. Nu is niet echt de bedoeling dat die "gereden" wordt maar ze is klein genoeg mijn zusje en licht om af en toe is mee te liften op zijn rug echt beleren onder het zadel bij zo een kleintje is sowieso moeilijk of je moet al een ruitertje vinden met ervaring die heel klein is maarja waar vindt ik een ;) . Het is ook niet zo noodzakelijk op zich, als die iemand verdraagt die meelift is het mij prima :) .

Dan was Finn mee met zijn tuig op wandeling, mijn mama had die vast en terug komende thuis aangezien die haar al hele tijd vooruit aan het trekken was (verkeerde leiderspositie maar moest bij Jack blijven he) eens toch de teugels er aan gehangen en geprobeerd en meneer was er bijna direct mee weg, klein rondje door het dorp gedroog ment je zou echt niet zeggen dat die 3 weken terug nog niks kende behalve de pure basis... die leert zo enorm snel hem tegenhouden kan ik niet maar kan wel gewoon lekker veel droog mennen en gewoon wandelen dan en de stemcommando's er goed opsteken zodat dat goed vlot gaat gaan tegen dat ik een kar heb :) .

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:37

Ziet er goed uit! (Ik ben misschien gek maar ik heb het voor Pip over een op maat gemaakte sulky dan maar even geen rijpaard hoor)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:38

Is niet gek :) ik vind dat wel tof

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:39

Ja dat is natuurlijk ik zelf ga voor Finn ook direct voor kwaliteit als het even kan :j .Voor Cup zou HCA eigenlijk goed zijn maarja nu zie wel hoe groot die is over een jaar enkel wel binnenkort beslissen wat we gaan doen op vlak van vierwieler. :D
Laatst bijgewerkt door Lori op 17-05-15 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:42

Die HCA's zijn zo gaaf! En weet ook al welke kleuren ik dan wil haha erg hé? Maar Cup moet eerst maar flink wat Pokon gevoerd krijgen denk ik haha

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:48

Jammer dat je zusje zo verkrampt, maar idd dan kan je beter stoppen, moet wel leuk blijven.
En wat doet Finn het goed zeg! Top poownie :D

Ik vind dat ook gaaf hoor Mira!
Lijkt me geweldig om met een shet en sulky rond te sjeesen :=
Maar dat zit er voor mij niet in haha en als er al een 2e paard komt dan wel weer een rijpaard :Y)

Ik vind die HCA's ook gaaf!
Alleen zijn die er niet in maatje Feike :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:40

Jawel maar dat heet een sjees :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 06:45

:')

Fijn dat het goed gaat met het konijntje Maartje!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:25

Ik heb gister mn scriptie ingelevered! 27 pagina's damnnn
Ik krijg zo nog even een preek denk ik omdat ik daardoor mn campagne al 5 dagen niet heb aangeraakt maar trek ik me weinig van aan even :+ ik ga straks alles braaf bijlezen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:55

Fijn dat het af is! Wanneer krijg je daar nu de beoordeling van?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:57

Moet een fijn gevoel zijn dat die af is of niet?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:04

Noah heeft het geflikt!!
Trotse mama

Dat het bij lange na nog geen Anky is dat weten we.. maar ze heeft eindelijk een beetje lef
En plezier staat voorop, voorrheen zat ze echt huilend in draf en nu ineens deze verandering <3

Sulky's zijn leuk! Wil er ook graag 1 voor Roos maar ja de prijzen staan me nog niet aan haha
FIjn dat met de konijntjes goed gaat!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:04

Hahaha vind het echt een briljant filmpje :) dat muziekje ook.

Ik ben soms echt een impulsief gevalletje :')
Mijn trailer is technisch helemaal prima, maar de verf bladderd af aan de buitenkant.
Om hem weer in orde te krijgen aan de buitenkant gaat best wat werk en tijd in zitten. En ik heb echt 2 linker handen, dus als ik t echt mooi wil hebben moet ik t uitbesteden.
Ik een beetje rondgekeken op mp, mooie trailer gezien, inruil mogelijk, maar die vent wilde geen fatsoenlijke prijs geven voor mijne (lees: 250 euro -_- )
Dus besloten mijne te koop te zetten.
Komen donderdag kijkers voor, die trailer van die man is inmiddels verkocht :') en volgend weekend ga ik met Zac naar de veluwe.

Gaat allemaal wel goed komen.
Maar soms HAAT ik mezelf echt |o 8)7

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:42

Niet doen joh, komt wel goed :)

Is indd een fijn gevoel dit nu af hte hebben tot de jury ervan is en ik te horen krijg of ik correcties moet gaan maken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:07

Spannend

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:56

Soms he heel soms he vraag ik mij af of ik Jack niet beter de verkoop zou ingooien :\ . Die is doodbraaf en zie 'm doodgraag maar zoals nu moet terug voordroog hebben is een ramp voor iemand te vinden die er wil brengen en zelf halen is geen optie want heb nog geen trekhaak :\ . Het zelfde met extra weide, er is gewoon géén te vinden hier. Je kan dan zeggen je hebt de 2 mini's ook maar die eten amper dus merk ik geen verschil verder ;) .

Maar dan bedenk ik mij terug hoe heerlijk het is de ritten samen, de kilometers. De knuffels die brommige hinnik van 'm <3 . Maar toch is het wat frustrerend op sommige dagen, ben momenteel bijna door mijn pakken heen en vindt niemand die kan leveren OF het is iemand die overdreven veel vraagt voor dat leveren... weet ook wel dat brandstof geld kost en voor die mensen tijd ook geld maar toch je hebt normale prijzen en abnormale _-:( . Hooi opslaan is ook geen optie want heb 1 geen plek genoeg om droog op te slaan en 2 last van schijtend ongedierte die er in gaat gaan zitten :r .

Ik hoop er snel terug te hebben met kwalitatief plastiek zodat ik terug op mijn gemak ben... maar toch is het iets dat ik mij soms afvraag, moest die een super uber mega geweldig thuis vinden sta ik er op zich voor open maar je bent dat nooit zeker als je verkoopt op voorhand en als ik 'm verkoop ben ik 'm kwijt maar zie 'm doodgraag ;( :+ . Frustraties... en wetende als ik gewoon een goede leverancier van dat voordroog vindt ik dat ik redelijk op mijn gemak ben he verdorie :') :') .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:18

Balen is dat zeg. Lastige situatie :(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:39

Heb je geen fourage bedrijf in de buurt? Of een manege waar je kleine pakjes op kunt halen?
Anders even door sparen voor een trekhaak? Hier betaal ik me ook scheel aan goed hooi... Zeker met 3 van die dikbillen...

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:18

Ik wil heel graag met Storm door het water rijden. Maar krijg hem er niet in. Daarom vanmorgen een les in het bos afgesproken bij een vijvertje. Heerlijk ritje naar het water. Daar tuig eraf. Wendy kwam met haar brommer. Met wat parelli werk liep Storm het water in. Een half uurtje geoefend en zadel er weer op en fijn ritje naar huis.

Afbeelding

Afbeelding
Storm geslaagd voor zijn zwemdiploma!!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:30

Ach nee Lor wat een k*t situatie voor je... Zit er echt geen boer in de buurt ofzo?

netjes met Storm zo in het water, vraag me af of die van mij er allemaal in zouden gaan :P

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:07

Hallo sorry dat ik weer even afwezig was, heb het druk druk druk met de veulens en de examens die eraan komen! Maar nu alles weer braaf bijgelezen hoor :j

Oh Nientsje jouw Muppet is ook superleuk :D heb zelf ook nog ratjes gehad vroeger.

Lor, daar hou ik je aan hé ;) als je zin hebt spreken we wel eens af, kun je uigebreid kennismaken met onze veulens hier :j

Ellie superveel sterkte! :(:)

Leuk dat je een goed vakantie hebt gehad Jolanda!

Dankje Kaat, inderdaad een succesvol veulenjaar achter de rug, gelukkig nu terug normale nachtrust :j het blijft toch stress een geboorte..

Met pollenallergie bij paarden heb ik helaas geen ervaring Kaat

Wauw Sheryn, naar Zweden! zou je daar vast gaan wonen of als vakantieverblijf?

Leuk dat het met het konijntje goed gaat Maartje.

Wauw flink van Finn :j jammer dat je zusje zo verkrampt. Ik heb Skippy ook beleerd met mijn zusje indertijd. Eerst hem flink aan de longe leren werken en op commando's leren. Daarna met de lange lijnen heb ik de hulpen wat aangeleerd en toen men zus erop aan de longe, ging prima :j

Fijn dat je scriptie af is Sheryn, zag het op Facebook :j ik moest vandaag ook een taak inleveren van 24 pagina's ben je toch altijd blij als je die kunt afgeven!

Wat super van Noah Niene +:)+

Super van Storm ook!

Ik heb vandaag weer heerlijk geknuffeld met lieve Muppet <3 Hij houdt van likjes geven!

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:37

Vandaag een ritje in het bos gemaakt. Zonder zadel en het was heel erg leuk! Zeker voor herhaling vatbaar!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:51

Ga je Muppet houden? Ik las iets van dat jullie gewacht hadden op een hengstje dus was wel nieuwsgierig :P
En ja, fijn is dat he! Hoop dat je eigen taak er ook goed uit is gekomen dan. En wat Zweden betreft dat zou voor vast wonen zijn en de fokkerij uitbreiden op 10+ hectare :o

Afbeelding
Sansa <3

Hoe gaat het met het zorgen van de andere paarden @mira?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:55

Neen, we gaan Muppet niet houden alle veulens gaan naar een nieuwe thuis :j
Ik wou gewoon een hengstje omdat ik al zooo lang met die naam in mijn hoofd zat en ik hengsten veel leuker vindt qua karakter :o
Wat niet wegneemt dat ik stiekem wel heeeeel verliefd ben op Muppet <3 Maar dat ben ik ook op zijn moeder Pretty Women hoor :j Hij is even voorzichtig als zijn moeder en toch erg nieuwsgierig en speels!

Wauw super dan dat plan van Zweden!!! Hoe mijn taak het heeft gedaan weet ik pas op het einde van het jaar, was soort examentaak..

Leuk die selfie van jou en Sansa :D