[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:17

Kan je niet iedereen iets mee laten nemen Ellie? Dan is er voor ieder wat wils en scheelt een hoop in de kosten en voorbereidingen!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:20

jorretje schreef:
Kan je niet iedereen iets mee laten nemen Ellie? Dan is er voor ieder wat wils en scheelt een hoop in de kosten en voorbereidingen!

Heel goed idee! Doen we hier ook regelmatig

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:10

het is zoiezo al een hele opgave om het voor de bruid geheim te houden.maar ik denk wel dat t moet lukken.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:10

het is zoiezo al een hele opgave om het voor de bruid geheim te houden.maar ik denk wel dat t moet lukken.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:22

Als iedereen gewoon zijn mond houd komt het vast wel goed!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:42

cadeautje is al zo'n beetje bedacht,dus we moeten even naar het restantbedrag kijken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:07

65 euro is niet veel. Maar gewoon simpel houden. 14 man is 10 stokbroden. X 17 ct bij lidl is 1.70 of als ze 35 ct zijn 3.50. Bak kartoffel huzaren en vlees salade. Fles.mayo ketchup en curry is 10 euro. Dan heb je nog 50 voor vlees. Zelf.bereiden is goedkoop. 5 pakken kip. Waarvan je van 2 sate maakt met peperzout en knoflook. 3 pakken speklappen. 3 worst. Pak frituur hamburgers. Dan is t eennsimpele goedkope bbq. En neem je van t restant frisdrank? Allen bij lidl

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:11

Andrea: je klinkt ervaren haha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:13

Nee hoor. Een bbq voor 4 personen kost dat bij mij al. Omdatnik alleen lekkere dingen haal. Maar op deze.manier kun je veel voor weinig meenemen. Even goed rekenen

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:22

er moet nog geld af voor t cadeautje ,maar je hebt me wel al lekker vooruit geholpen!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:12

Goede tips over een bbq!

Ik kruip even onder mijn steen vandaan, heb het laatste tijd druk... Relatie is ook naar de knoppen.
Druk met Lilly.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:19

Lailaa is ook niet fijn maar je hebt gelukkig je twee paardjes nog! En mooie foto's!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:38

Sterkte meis

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:10

Dankjewel! Zat er eigenlijk al wel aan te komen hoor!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:30

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:55

Conclusie Dana:

ze heeft geen conditie en ze kan niet goed tegen de warmte.
Heel herkenbaar, ik heb het beide ook.
Wel is het bij Dana ook wel logisch. zodra ze moe word stop ik. En ze ademt wat zwaarder, tja tis ook een tinker die meer moeite moet doen dan de kwpn van stal. Dana maakt een beetje misbruik van de situatie. Nadat ze flink gewerkt heeft en echt moe is en niet meer kan lopen, kan ze nog wel los op 't erf achter een bak voer aan rennen :=
Er word toch nog bloed geprikt als de vee arts weer moet komen.
Als dana niet om de dag gereden word valt haar conditie heel snel terug.

Wat mij vorige week zorgen maakte is dat ze voor mijn gevoel naar adem zocht. neus op de grond lopen.. Nu blijkt dat ze dit bij de 2 jongens die op haar lessen (verstandelijk beperkten) ook doet om ze eraf te trekken. Beetje uit proberen dus.

Dana vandaag even flink op haar nummer gezet, ze liep heerlijk door. veel gestapt tussendoor maar wel door stappen. En als ze bij mij ook weer wil trekken een ophouding en een mep op de hals. Na een rondje was ze daar zo klaar mee.. Wat een trut zeg, gewoon heel de boel zitten dissen en wij niet eens gaan zoeken naar deze problemen, maar verder gaan denken dan nodig was..

Dana deed het vandaag dus goed, ben er erg blij mee. Afgelopen week was ook bagger, maar het was toen heel warm. En iedere keer dat het bagger ging was het ook warmer dan 20 graden. En dat trekt ze gewoon niet. En dat herken ik in mijzelf ook wel terug, als het warm is kan ik daar ook slecht tegen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:02

Diaz schreef:
JO!! ik ben terug van vakantie! :D
Lekker zuid frankrijk en daarna Disney gedaan.

Diaz onwijs gemist! gister gelijk naar haar toe geweest, en zelfs heerlijk gereden! :D 14 sept ga ik nog een onderlinge wedstrijd doen met haar ook als het me lukt! (gister lukte me maar het halve proefje. maar ik had niet veel energie)

Echt super lief, normaal mag je niet afzeggen/betaal je alsnog voor de proef, maar voor mij is een uitzondering gemaakt, dus als ik die ochtent me alsnog niet goed voel. mag ik kosteloos afzeggen. Ik hoop zo dat ik wel kan!
Sterre gaat hopelijk ook een proefje doen, even overleggen met haar ouders ;)

heel veel succes :D

Diaz schreef:
Tinkers horen gewoon vies hihi :P

Over het tegenovergestelde gesproken.. we moeten Diaz wel even netjes maken over 2 weekjes met wedstrijd! Hoe doen jullie de manen met wedstrijd?
Ik zag laatst een Haf met 2 rijen knotten, dat was erg gaaf.. maar ik zit vooral met wat te doen met de voorpluk..

Het is nu zo:
[ Afbeelding ]
Dus opzich ook ideaal voor een hengstenvlecht ofzo..

hengsten vlecht of los.

Junia schreef:
Zijn hier nog meiden die met hun tinker mee willen rijden in Showteam Epona? Of kennen jullie iemand in Brabant, die een tinker heeft en van wie jullie denken dat ze plezier zou beleven aan het rijden van shows?

Zouden jullie die naar onze website http://www.showteamepona.nl willen verwijzen?

We willen zo graag een achttal bij elkaar krijgen! We zijn blij met alle hulp, hoe klein ook. Bedankt!

hmm, lijkt me echt super gaaf. Heb alleen geen auto die een trailer kan trekken. geen trailerbewijs, geen trailer en geen eigen paard. Denk ook niet dat Dana dit kan. :(

Diaz schreef:
Muhaha, mijn pinguinpakje is binnen! Ik ben klaar voor mijn onderlinge B proefje zonder galop! :D
[ Afbeelding ]

Nice :j

Snackie schreef:
65 euro is niet veel. Maar gewoon simpel houden. 14 man is 10 stokbroden. X 17 ct bij lidl is 1.70 of als ze 35 ct zijn 3.50. Bak kartoffel huzaren en vlees salade. Fles.mayo ketchup en curry is 10 euro. Dan heb je nog 50 voor vlees. Zelf.bereiden is goedkoop. 5 pakken kip. Waarvan je van 2 sate maakt met peperzout en knoflook. 3 pakken speklappen. 3 worst. Pak frituur hamburgers. Dan is t eennsimpele goedkope bbq. En neem je van t restant frisdrank? Allen bij lidl

Lidl heeft lekker vlees voor de bbq :j

Lailaa schreef:
Goede tips over een bbq!

Ik kruip even onder mijn steen vandaan, heb het laatste tijd druk... Relatie is ook naar de knoppen.
Druk met Lilly.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

wauw, mooie foto's!

Snackie schreef:
word er niet makkelijker van... :(:)

[ITP] Wat begon als een regenachtige dag....

gaaf zeg!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:38

@lailaa:die bovenste foto is echt onwijs gaaf!
@jolanda:dana is dus een boefje als ik jou mag begrijpen?
ik ga idd voor de meeste dingen naar de lidl,en iemand anders kon zorgen voor fruit.veel vlees hoeft niet.2 a 3 dingen pp is voldoende.dus inprincipe moet het wel te doen zijn

vandaag is mijn dag niet.begon smorgens al,met dat ze op mijn werk begonnen met het dak te renoveren.vorige week was er nog niets van bekend waneer de aanvang zou zijn.de hele morgen een klereherrie dus!
smiddags sms-t de bijrijder.ze gaat al eerder naar eros,want ze heeft les.nice,dan heb ik dus niks te doen bij eros.dan maar alleen gaan kijken.nu heb ik morgen afgesproken,maar dan kan ik pas om 3 uur beginnen met de post.ook niet fijn,want dan is de kermis al aan de gang en is bezorgen nog veel lastiger!
toen orgelles die flink uitliep.
kom ik thuis,kan ik niet parkeren waar ik altijd sta,en pap stond al op de oprit.heb die van mij er maar achter gepropt.
bijkomend nadeel:kon dus niet met de fiets erlangs en moest via de bloementuin de fiets over t hek tillen en zo gaan.
inmiddels weet ik dat de trailer klaar of bijna klaar is.stalhouder heeft foto's gezien,maar helaas liep ik mijn bijrijder dus net mis.hij is idd zwart geworden!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:41

Ja, ze bedonderd de boel.
nouja voor een deel dan.

Ik was zo gefocust op 't probleem dat ik te ver ging zoeken. Als dana een week stil staat dan is dat ook een probleem, dan is haar conditie echt foetsie.
Afgelopen donderdag kon ze met gemak een uur lopen met de jongens. ze was wel moe, moet dan veel stappen maar het lukt wel. maar met mij tien minuten niet. :=

Toch willen ze nog wel gaan bloed testen ook omdat ze dragend is. Maar in combi met het hete weer waar ze niet tegen kan is het nu wel duidelijk. Ik kan ook echt slecht tegen de hele hitte. ik ga dan gerust in onze vijver liggen, incl koi karpers. Als ik maar af koel.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:41

Rot dag vandaag Ellie :(:)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:54

even kijken!!

Laila: prachtige fotos weer!
Jolanda: Wij mensen denken al vaak tot er meer aan de hand is:P ik zelf ook.
ellie: Dat is idd wel weer rot.. *typisch zon dag tot alles fout gaat!*

ikzelf zit de laatste tijd ook niet zo goed in me vel.. maar dat komt door me werk...
ik werd namelijk 4 dagen gelede op staande voet ontslage, zonder dat ze enige reden hadden.. en ik een vast nul uren contract heb..
nu had ik vrijdag avond een email gestuurd naar me werk vanuit het juridisch loket.. tot ik dit weekend gewoon vrij ben om te komen werken *anders gooien ze het op werkweigering*
dus ik zaterdag werken.. en ik had een gesprek van te voren waar in uit kwam tot ik nog maar 3 uur mag werken.. (met andere woorden: we gooien je er over 2 maanden uit en dan krijg jij lekker nog maar heel weinig uitkering..)

dus me advocaat gaat me helpen om of me uren terug te krijgen, of dat ik een uitkering krijg.. |o ;(

en ja ik ben dus behoorlijk gespannen en gestresst..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:03

dat snap ik wel.momenteel zit ik veilig kwa baan,maar ik zie her en der collega's hun baan verliezen dcoor de bezuinigingen.vreselijk!
tegenwoordig hebben ze bijna geen reden meer nodig om iemand te ontslaan.voor jou 10 anderen.wel erg jammer hoor.ik heb nog veel vrije dagen,maar geen idee waneer ik ze moet opnemen.wil wel,maar ze hebben gewoon geen geld voor invallers...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:11

leuke foto's van lily! de rest ook wel gelezen hoor! :D

Even (alweeeer) een egopost verder.. ik ben ZO blij.. ik heb vandaag les gehad op Diaz! En het ging super! Ik ga proberen elke week les te nemen nu, en a.s. ook nog eens een proefje rijden.
Zo blij dat het me allemaal lukt nu!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:35

Ach lailaa, sterkte hoor!
Stoute Dana, gewoon een beetje lopen faken haha.
Fijn Karlijn!
phoe Juul, dat komt ook even rauw op je dak zeg!
Ellie ook al een pech dag pff...

Gisteren Gijs weer van t 'zomer'weiland terug naar weiland bij stal verhuisd. Het duurde welliswaar een half uur voor dat ik m een halster om had (pffff), maar daarna was ie super braaf. Hij bleef netjes naast me en was meer met mij bezig dan met zijn omgeving en liet zich goed corrigeren. Hij schrok wel van een wegmarkering (gele driehoek op de weg, die bijten) maar bleef keurig bij me. De galmende brug waar ie over moest geeft ie dan weer geen kick om.
Super trots dus! Hij kan nu keurig meelopen.. nu t halster probleem nog...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:08

mooi filmpje zeg!

banen. :( Ik werk in de zorg in een onwijs toffe baan. mag zeker niet klagen, heb het enorm naar mijn zin. maar helaas kom ik niet verder dan een nul-uren contract. dus na 3 jaar mag ik er 3 maanden uit. werk er nu pas een half jaar. En mijn vriend snapt dat niet, die vind dat ik op m'n strepen moet gaan staan.. maar helaas zijn er voor mij geen 10 anderen, maar 100 anderen. En die zijn er echt.. Ik vind het prima zo, maar ik kan niets qua hypotheek. Aan de andere kant, ik heb werk. Werk op een zorgboerderij met dementerenden. Kan hier enorm groeien en ervaring op doen en heb het ook naar mijn zin. voordeel van nul-uren is dat ik iedere maand op kan geven voor de volgende maand wanneer ik liever niet werk. en dat komt goed uit met mijn andere hobby de carnaval.. maar vast contract..
Het is wel privé zorg en niet aangesloten bij een cao of instelling. Hierdoor is er meer tijd voor de mensen en kunnen we ook veel doen door meer personeel als bijv op een gesloten afdeling.

Fijn dat het je nu allemaal mee zit zeg! hoe oud is Diaz eigenlijk?

Ja die gele driehoeken zijn ook eng hoor. Dana heeft dat ook. Tractoren en vrachtwagens geen enkel probleem. zelfs als ze zouden toeteren nog niet. maar drempels :o of van die witte paaltjes.. die hebben toch gevaarlijke tanden := Wel fijn dat Gijs goed mee ging. Hoe groot is hij inmiddels?