[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:02

teuntje111: mijn zusje zou het absoluut ook niet kunnen (die moet dit ook maar niet te weten komen) Maar ik ben een stuk nuchterder. Het is nu eenmaal zo in het leven, als ik het niet had gedaan, waren ze ook dood geweest. (want moeder poesje had helemaal geen zuigplekjes aan de tepels en vreselijk weinig melk.)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:04

Er is een keer of 10 mee gereden en dat is dan 10 x 1.30 uur.. Dus ik snap wel dat ze al kale plekken heeft.. Lachen
Gister had ze het nog niet, vanmiddag heet Nique gereden en vanavond zag ik rare vage plekken.. Kort geschuurde haartjes, precies die vorm van de druk waarhet zadel komt..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:05

@ ZJ ik ben ook behoorlijk nuchter, moet ook wel met mijn job, maar iets bewust van het leven beroven blijf ik moeilijk vinden Haha! Ik zou ze naar de dierenarts brengen om ze daar in te laten slapen Nagelbijten / Gniffelen Erg he haha! Beter zo eindigen als doodhongeren hoor! Maar als het dan eenmaal echt dood is, heb ik nergens moeite meer mee..

Grrr: ontzettend mega bedankt!! You make my day!
Laatst bijgewerkt door DianneM op 20-07-07 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:06

Trouwens, je mag de boom wel even langsbrengen..
Breng maar naar Intertoys, je bent daar toch bij de boekhandel.. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:09

Nou.. Ik ga nog een beetje puzzelen.. Tot morgen! Doei!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:12

ziggy_janet schreef:
ik denk dat je nu inderdaad niet meer snel een echt tinker veulen kan vinden voor 750 euro.

Zeg dat niet te snel. Je moet even zoeken maar er zijn op sommige plaatsen nog mensen die niet weten wat een tinker doet in prijs,. Ik heb vorige maand in deze prijsklasse een jaarling gekocht. Is 3/4 tinker en net iets te chique voor de huidige markt, even afwachten hoe ze uitgroeit. Vond het wel een leuk projectje aan het eind van de zomer als ze iets meer kent en beter in conditie is gaat ze waarschijnlijk weer weg, hangt er net vanaf hoe leuk ik haar blijf vinden.

Nu ik toch zo blond binnen kom vallen zal ik mezelf even voorstellen. Ik lees namelijk al even mee, maar jullie gaan me soms zo snel dat ik dacht nog wel mee te lezen tot na mn vakantie.
Ik ben Marjolein, 23 jaar, woon in Beemte Broekland een gehucht bij Apeldoorn. Daar hebben mn ouders sinds 2 jaar een boerderij en doen we leuk hobbyboeren. Onze veestapel bestaat uit 2 katten met hun 3 kittens, een kudde schapen en een stelletje kippen. Daarnaast staat mijn grote liefde Ailin ook bij huis. Ailin is een 9 jarige tinkermerrie, zij is al 6 jaar in mijn bezit en op dit moment moeder van Dabado. Haar maatje is Zwanet een 4jarige fjord. Zwanet is de moeder van Dalton en op dit moment ben ik bezig met haar zadelmak te maken. Daarnaast heb ik sinds een paar weken een jaarling merrie erbij, ze staat nog niet thuis, maar vanaf begin augustus maakt ze onze veestapel compleet.
Verder heb ik naast de beesten niet veel andere hobby's, ze zeggen dat paarden een way of life zijn en ach dat bevalt me wel.

Ik hoop dat ik jullie een beetje bij kan houden Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:14

Welkom marjolein,
*spiekt in profiel naar foto's Lachen *
Wauw wat is ailin mooi uitgegroeid zeg, echt een beauty geworden Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:24

marjolein: welkom
teuntje111: ik heb vaker van dit soort dingen moeten doen. Vind het nog steeds wel lastig hoor, ook het gewone in laten slapen. Maar het hoort bij mijn toekomstige beroep (inlaten slapen dan, niet het doe het zelfen zeg maar).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:26

pfff janet, dat was net voor mij de reden niet verder te leren voor DA.
Lijkt me best zwaar. alhoewel je wel zo'n beestje uit het lijden verlost.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:27

Welkom Marjolein!

Ik zou het ook niet kunnen hoor Janet, daar heb ik mijn ouders voor Bloos

Jessie lijkt echt niet genoeg melk aan te kunnen maken Scheve mond Niet verwonderlijk met zo'n zuiperd, maar het is niet helemaal de bedoeling Ze staat nou op 2kg merriebrok per dag, verdeeld over twee voerbeurten. Wil haar niet teveel voeren ivm haar overgevoeligheid voor eiwitten. Maar ze moet natuurlijk wel genoeg melk hebben Scheve mond Toen ze de auto aanzag komen stond ze al bij het hek, en toen ze het brok hoorde hinnikte ze. Ze heeft echt HONGER Nagelbijten / Gniffelen

Positiever nieuws: morgen komt Harry Potter 7 uit! Hyper! Go jij! Go jij! Dus ik sta om acht uur bij de Albert Heijn Bloos Kan echt niet wachten tot ik hem in handen heb! Hyper!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:28

Ik vind het heel vaak veel zieliger als mensen heel lang door dokteren met een dier. Soms vind ik mensen daar heel egoitisch in. Ze willen het dier dan niet los laten omdat ze hem dan gaan missen. Maar denken dan niet aan het leven wat het dier op dat moment dan nog heeft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:32

Ooooohh begin er niet over Hamer Stoom uit je oren
Hier in de buurt is dat zo vaak, dat de eigenaren niet los kunnen laten en het dier onnodig lang laten lijden. Dat vind ik zó erg Lips are sealed

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:34

Dat is altijd een afweging die je moet maken bij je beesten. Zij kunnen niet zelf beslissen wat ze nog aankunnen. Maar ik zou zelf nooit een van mn eigen dieren het nekje om kunnen draaien. Alleen in absolute nood om verder lijden te voorkomen misschien. Gelukkig heb ik die keuze nog niet hoeven te maken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:35

Ja dat vind ik ook.
En dat is ook mijn rede geweest dat ik die katjes uit hun leiden heb verlost. Met moeders is het ook sneu gesteld, ze weet het gewoon niet. Ze likte de katjes af en toe, maar wist niet hoe ze ze moest laten drinken enzo, ze ging er ook niet voor liggen.
en de kleintjes laten verhongeren is ook sneu.

misschien moet je toch iets meer gaan bijvoeren. Is er geen andere merrie broek met minder eiwitten? loopt zo ook nog in een volle wei?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:36

Zeker, dat valt voor mij onder onnodig lijden. Het is beter zo Ja

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:38

Voelde me zwaar k*t, toen ik eraan dacht dat ik het moest doen. MAar toen ik het eenmaal had gedaan, was ik opgelucht en was er tevreden mee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:42

Kan ik me voorstellen. Arme jij Ach gut

Ik ga er weer vandoor, moet morgen vroeg op Clown Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:42

Sita_ schreef:
Trouwens, je mag de boom wel even langsbrengen..
Breng maar naar Intertoys, je bent daar toch bij de boekhandel.. Lachen

Ja als ik het niet vergeet... Clown

Hai Marjolein! Een oude bekende Lachen

Berdien, als je bang bent voor eiwitten kan je ook naar ander voer kijken als aanvulling naast de merriebrok? Dewi eet niet graag brok, en zeker niet in die hoeveelheden dat ze het moet va mij. Vandaar dat zij zo'n mix krijgt (nu deelt ze het met veulen).

Ik heb zelf eigenlijk nog geen huisdier-achtige moeten doodmaken... Wel behoorlijk wat wild zoals muizen/ratten, konijnen, fazanten, duiven, of andere vogels... Het is even slikken, maar je kan het beter 1 keer hard en goed doen, dan 'voorzichtig' omdat je niet durft.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:44

ik ben tijdens mijn opleiding gestopt met artikel 12 (proefdierkunde) omdat ik niet een bak met ratten kon doden met CO2... Toen ze al dood waren kon ik ze wel canuleren, maar toen ik de nog levende ratten af moest maken ben ik afgehaakt Bloos Een van de redenen dat ik mijn propedeuse niet heb gehaald..

Ben echt er wel zo hard dat als 1 van mijn dieren ziek wordt ze niet onnodig lijden, maar iemand anders mag ze dus echt verlossen.. Ben ook zo'n harde dat ik het wil zien dat het gebeurt, anders heb ik geen goed afscheid kunnen nemen en voelt het niet "echt"..

Edit: Heb trouwens wel vroeger een ekster met de luchtbuks uit onze schoorsteen geschoten Nagelbijten / Gniffelen Dat vond ik toch net wat anders als "met je blote handen" Bloos
Laatst bijgewerkt door DianneM op 20-07-07 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:45

@maya en janet: Ik zou toch kiezen voor de optie langs dierenarts en inslapen, zou het niet kunnen. Lachen
Teuntje: zulke dingen zijn dus geen fabeltje.Waarom moet dat gedaan worden met proefdierkunde, wat was het nut ervan?
Laatst bijgewerkt door timokyana op 20-07-07 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:45

Mijn hond had ook een keer een kip van mij te pakken gehad, De kip lag helemaal in shock bij ons op het gazon.
Dus ik een schep gepakt en een giga harde klap op die kip gegeven. Die kip maakte het zelfde piep geluid als zon rubber speel kip, toen ik erop sloeg Nagelbijten / Gniffelen . Ze was wel gelijk dood hoor. Nu moet ik erom lachen, toen niet

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:48

haha, zie het helemaal voor me... bleehh Haha!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:51

@ Timokyana: ik kon een boel facultatieve studiepunten halen met het artikel 12. We moesten ze dood maken, om er dus van te kunnen leren (anatomische les en het aanbrengen van canules).. Met levende proefdieren mochten we toen nog niet werken. Het waren dan wel laboratoriumratten met echt 0 weerstand, maar dan nog vond ik het echt te moeilijk.. Na de 2e les ben ik gestopt en wilde er ook niks meer mee te maken hebben..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:54

Als bij ons op een school een rat/konijn/hamster enz dood is gegaan, of afgemaakt moet worden, staan wij met de hele klas te springen. Als het dier dan doodt is, mogen wij hem opensnijden en kijken wat er mis is. Best wreed, maar super leerzaam. (we gaan geen dieren dood maken, om er in te gaan snijden. Ze moeten we echt ziek zijn, en niet meer te redden zijn)

Maar genoeg vieze verhaaltje, kan er nog wel een hele zooi vertellen.
Maar ik ga nu naar bed.
Truste iedereen!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:59

Daar bestaat mijn werk uit.. Ben obductie-assistent en histologisch analist geworden in plaats van dierenarts Haha!
trusten ZJ!!