[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:55

Jammer dat ze nu terug de handel ingaat,

Heel erg jammer................

kekaro

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:56

Je hebt gelijk molenhoek!
sterkte want het zal je ongetwijfeld heel veel doen
en ik hoop van harte dat je een heel lief paardje terug krijgt!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:59

En wat gaat de handelaar doen met deze (ik quote, extreem gevaarlijke) Tinker ?

Komt er een volgende koper die uiteindelijk een miskoop doet ??

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:59

Wat jammer, maar ik begrijp het volkomen! Wij hadden een schizofrene hond, dit was dus ook een probleem in de hersenen en volgens de DA was het maar een kwestie van dagen/uren tot hij iemand doodbeet (hij beet al tot bloedens en littekens toe). Eerst dachten we dat die gewoon nog veel moest leren omdat ie uit het asiel was. Want hij kon zo lief zijn en dan zag je zijn ogen wegdraaien en werd die echt agressief.
Zo'n dier moet je zo snel mogelijk weg doen, of zelfs laten inslapen want wie weet waar komt hij terecht... (het kost natuurlijk wel geld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:48

Ariebren schreef:

Cru gezegd is dat mijn probleem niet meer. Als ik ze nu slacht heb ik niets meer. Geen geld, geen paard.

Handelaar had ons een mooi voorstel gedaan, dat blijkbaar na 2 uur al niet meer geldig was want desbetreffende paard was al verkocht. Want hij had nog niets van ons gehoord. 8)7

Het blijkt nu hormonaal te zijn. Hengstigheid poeslief en berijdbaar, week na hengstigheid verslechterd ze weer, tot ze weer 2 tot 3 weken aanvalt.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:51

Kan er dan geen medicatie gegeven worden om haar hormonen weer 'normaal' te krijgen?
Ik heb daar precies al eens iets van gelezen ofzo. Misschien toch de moeite om op te zoeken?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:56

DeMolenhoek schreef:
Het blijkt nu hormonaal te zijn. Hengstigheid poeslief en berijdbaar, week na hengstigheid verslechterd ze weer, tot ze weer 2 tot 3 weken aanvalt.

Mmm, heb ooit ook eens zo pony gekend. Iets minder extreem dan de jouwe maar die was buiten d'r hengstigheid om ook een katje om met handschoenen te hanteren. Deed wel manegewerk maar was maar door 2-3 personen van de wei te krijgen en op te zadelen. Eenmaal zadel erop ging het wel maar uitstappen e.d. werd door die 2-3 personen gedaan.
Iedereen die op de wei kwam probeerde ze aan het te vallen en ze bleef alleen weg als jij sneller en dominanter reageerde maar te pakken krijgen kon je als 'vreemde' wel vergeten.
Eenmaal hengstig draaide ze bij als een blad aan een boom en was ze poeslief en vreselijk knuffelig, om een week later weer een kreng te zijn.

Wat er uiteindelijk van die merrie is geworden? Toen ze te oud werd eindigde ze waar de meeste manege pony's in die dagen eindigde (a 15-20 jaar geleden).

Jouw beslissing? Een verstandige gezien het feit waarvoor jullie je paarden (willen) gebruiken. Of deze merrie nog een kans heeft? Ik betwijfel het, handelaar zou er beter aan doen (voor iedereen en voor de merrie) om hier een einde aan te (laten) maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:57

Oona schreef:
Kan er dan geen medicatie gegeven worden om haar hormonen weer 'normaal' te krijgen?
Ik heb daar precies al eens iets van gelezen ofzo. Misschien toch de moeite om op te zoeken?

Volgens de dierenarts is ze hier extreem voor. Er zijn ook zo honden en daar halen ze de baarmoeder uit. Hier niet mogelijk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:58

Ze kunnen de eierstokken er wel degelijk uithalen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:01

Dierenarts zegt dat het teveel risico met zich meebrengt en het geld niet waard is. Hij zegt dat het onder volledige verdoving moet en de kans op slagen maar 50-50 is. De kosten heel hoog worden en er grote kans is dat het niet alleen hormonaal is maar ook in het koppie zelf echt wat fout zit. Reken daar nog eens de na zorg bij en de grote kans op hoefbevangen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:06

ik snap heel goed je keuze,
maar kon nu opeens de da er wel bij komen??
arme jij, je hebt er zoveel tijd en energie in gespot

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:08

Allemaal leuke excuses.

Als je nu heel eerlijk bent !!

Enkeltje slager, 90 cent de kilo schoongewicht.

En je bent dan van alle problemen af.

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:10

DeMolenhoek schreef:
Ariebren schreef:

Cru gezegd is dat mijn probleem niet meer. Als ik ze nu slacht heb ik niets meer. Geen geld, geen paard.

Handelaar had ons een mooi voorstel gedaan, dat blijkbaar na 2 uur al niet meer geldig was want desbetreffende paard was al verkocht. Want hij had nog niets van ons gehoord. 8)7

als het jouw probleem nu toch niet meer is laat d'r dan ook met rust.... de ene dag dit dan weer dat,wel proberen, niet proberen dan wel weg dan weer niet :?
het gaat jouw met deze onverschilligheid niet lukken hoor volgens mij kan je het paardje het beste schenken aan iemand die het wel ziet zitten, het is rot voor je dat je je geld kwijt bent maar om nu nog te onderhandelen met een "gevaarlijk" paard is ook niet helemaal eerlijk voor zowel het paard als voor een nieuwe toekomstige eigenaar. klinkt misschien wel cru zo maar zoals ik (en ik denk meerdere met mij )dit lees ben je zelf niet zeker van want nou de bedoeling is met dit paardje gun d'r of een nieuwe goede kans bij iemand die er met de volle 200% voor gaat of als het echt zo hopeloos en gevaarlijk is laat haar dan inslapen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:10

henk, meisje heeft meer als pak hem beet 450 x 0.90 betaald

ene dan ken ik nog wel een slager die 1.25 geeft ;)
Laatst bijgewerkt door stalnijmegen op 15-10-12 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:11

Ariebren schreef:
Allemaal leuke excuses.

Als je nu heel eerlijk bent !!

Enkeltje slager, 90 cent de kilo schoongewicht.

En je bent dan van alle problemen af.

Meer, want TS is belgische en daar liggen de prijzen een stuk(je) hoger.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:14

tuurlijk want jij kan makkelijk voor een ander beslissen hé Ariebren...
De slager geeft er €540 voor terwijl de TS er vrij waarschijnlijk veel meer voor heeft betaald.

Voor iemand met zo'n doelen voor ogen is dat gewoon verkwisting van je geld.
Ze heeft het paard gekocht als goed paard en er blijkt niets van waar te zijn.
Dat de handelaar het dan maar oplost.
Als het diertje maar vaak genoeg terugkomt zal hij haar zelf wel naar het slacht brengen maar intussen heeft de TS tenminste een paard waar ze veilig mee kan werken.

Groot gelijk dat je haar terugdoet, de slager is 1 grote verliespost.
Als jij haar toen niet had gekocht had ze evengoed in de handel gezeten.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:14

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel met fraske eens ben.
Opeens is het hormonaal en jouw probleem niet meer, ik snap best dat je radeloos bent maar dit wel een extreme omslag.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:15

DeMolenhoek schreef:
Slager word sowieso niet gebeld :)
Desnoods is ze een levenslange grasmaaier. Ze staat hier goed :)
Ik heb echt altijd het gevoel gehad dat er een reden is waarom ze bij ons is gekomen, dat ik haar moest helpen. En ja, ik heb helemaal in het begin echt het gevoel gehad dat ze weg moest. Dat ik me af vroeg wat ik nu weer had gekocht. Maar nu de knoop definitief is door gehakt is er een last weg en weet ik dat dit paard de tijd van haar leven bij ons gaat hebben :)

Ik moet zeggen dat het wel met een dubbel gevoel is hoor. Ik moet opeens gewoon worden aan het idee dat ze gewoon blijft. Ook vraag ik me af of het wel 'fair' is tegen mijn ouders. Maar ik denk dat deze oplossing het beste is voor Jessica. Een stabiele en rustige, vooral mentaal heel rustige kudde :) Niets moet en ze kan gewoon mentaal weer in balans komen.

Als ik dit bericht van je lees vind ik je nou wel heel kil en koud over de merrie praten. Ik zou het niet kunnen in ieder geval om zo'n paard de handel weer in te sturen, heel sneu voor haar en alle ellende die ze dan weer mee moet gaan maken...! Dan maar wat geld er achteraan en een goed gevoel, maar ja wie ben ik..?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:15

Dat is bijna 500 euro.
Gaan de uitbeen en bijkomende keurings kosten nog vanaf.
Heb je ongeveer 300 euro netto over.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:17

Een hormonaal paard dat af en toe ineens alles bij elkaar slaat laat je ook niet gewoon in je kudde lopen waar geregeld een veulentje tussen loopt.
Een gedragsprobleem had opgelost kunnen worden, dit ligt blijkbaar een stuk moeilijker.
Aan de TS haar post te lezen heeft ze ook voldoende geïnformeerd.

Het paard is nu eenmaal de handelaar zijn probleem :)
Laat hem er maar verlies op doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:18

Ach ja, ik ben lekker egoistisch, laat ik mij toch lekker het ziekenhuis in kloppen? Weggeven? Tjééé. Leuk hoor, wacht maar dat het om jou geld gaat. Ben er nu echt klaar mee. Dat ze naar mij zo doet, fijn. Maar dat MIJN vader niet meer in de wei kan en MIJN ANDER PAARD mank is geklopt. Nee. Ik ben verdomme liever egoistisch tegenover familie. Ik geen mijn familie en andere paarden niet op voor een paard dat op 5 dagen tijd weer alles en iedereen verrot klopt. Noem me dan egoistisch. Ik ben nu echt hier klaar!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:20

Ik verbaas me enorm hoe de TS over dit paard praat.
Eerst is ze alles waard en verdiend ze een kans... TS wil alles proberen, tot aan de raarste dingen toe.
Daarnaast wordt al het gedrag van het paard goedgepraat.
En dan kan ze terug de handel in en is het ineens niet meer haar probleem.
Dan maakt het geen donder meer uit wat er met dit beestje gaat gebeuren.... in welke risico's ze de merrie brengt en misschien nog wel meer de mensen die haar vervolgens op stal krijgen.

Erg vreemde gang van zaken en bovenal erg sneu voor Jessica....

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:20

stille meelezer meld zich,

ik heb je topic heel lang gevolgd en was blij met de vooruitgang voor het paard.

als de handelaar nu alweer het aanbod van tafel heeft gehaald kies dan voor het paard in plaats van je geld.
geef haar een laatste reis richting de eeuwige weides of geef haar aan een bokker die eerder in het topic gereageerd heeft of iemand anders die echt de tijd, geduld, geld, liefde en eerlijkheid/ respect heeft voor dit dier.

ik begrijp dat het voor jullie nu klaar is, maar moet je perse een ander paard erbij NU op dit moment, je schrijft over een anda, had je nog meer paarden? kun je hier niet verder mee, en verder zoeken naar een paard wat echt! bij je past, in je straatje en in je idee wat jij voor ogen hebt?

succes met je beslissing en ik hoop op het beste voor dit dier, want tenslotte ben je toch een dierenmens?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:23

Kijk, ik weet dat ik weer de gebeten hond ben in dit topic.

Maar wat Molenhoek nu wil en doet, 27 pagina's adviezen en ideetjes zijn voorbij gekomen.

En uiteindelijk gaat het goed met de merrie.
Maar die merrie trapt ineens haar ruin de vernieling in.
Pa en opa zijn nu ook flink bang geworden.
En de veearts heeft een mening over de oorzaak ??

Heel in het begin had ik het al over een PIS merrie.

Wie heeft verstand van paarden ??

Ik niet, de Molenhoek wel.

Succes met deze gestoorde moordenaar merrie.

Wees nu eerlijk en laat die merrie ophalen door de slager.

En iedereen mag temmen.
Maar dit is een mening van mij over omgaan met paarden, geschreven door een paardenmens. :7

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:25

Maar waarom moet TS het dier weggeven of tegen een minimale prijs aan het slacht verkopen?
Moeten jullie zelf dan niet hard werken voor je geld dat het gewoon zonde is als je het op zulke manieren moet kwijtspelen?

Ariebren:Jij beheert de portefeuille van de TS toch niet?
En als je zo'n goed mens wil zijn kan je haar uiteraard voor de aankoopprijs van haar overnemen en zelf laten slachten?