[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:54

ik duik ook mijn bedje in! Heb een haarband in mijn haar om krullen te krijgen.
Ben benieuwd :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:55

Een haarband om krullen te krijgen? Dat klinkt interessant...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:56

Ik ben ook aan het bijlezen, maar onderweg ergens verdwaald; vond mezelf terug met dit
Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:56

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 05:36

Bijlezen vanaf pagina 10, in twee dagen tijd 8)7

@Berdien. Over dat bitloos en de optoming van Jessie, ik vind dat iets heel anders dan een bit hoor. Namelijk zolang Jess niks doet werkt hij totaal niet in, hangt hij los om haar neus, als een halster/neusriem. Een bit hangt ook in rust in de mond van een paard, misschien doet het dan geen pijn, maar urenlang een stuk ijzer in de mond lijkt me nooit een pretje. Als Luna en ik wat vertrouwder met elkaar zijn wanneer ik erop zit zou ik graag jouw bosal eens proberen :j

Die Tinkermerrie van 17 staat ook al heel lang te koop, ook al van voordat ik Luna had, en ik heb Luna al een jaar.
Als dat dier echt weg moet, bijv. financiele reden of ruimtegebrek, tja, dan kan ik dat bedrag wel begrijpen. Als het diertje al zo lang te koop staat hoeft er niet altijd iets mis mee te zijn. Ik denk dat in dit geval vooral de leeftijd een grote rol speelt.

@Miesemuisje. Jouw verzorgtinker, is die al eens eerder op de foto gezet door Jorinda? Dan kan ik me jouw Tinker nu ineens heel helder voor de geest halen, prachtig diertje <3

@Faye. Heb je eigenlijk al geïnteresseerden voor een dekking van Denzel? <3 die foto van het wandelen. Beterschap!

@Hinke. Ik doelde op laten weken in iets als sebacil (byemite).
Fijn dat het lesje zo goed ging! En zelfs gedaafd :D Je vroeg hoe lang jullie met paardjes in de bak hebben gereden voordat we naar buiten gingen. Dat verschilt van 8 maanden in de bak en nog niet naar buiten durven tot opstappen en naar buiten wegrijden (zonder zadel en met halster :+ ). Het hangt zo van het paard af en wat er verder al mee gedaan is, of je alleen gaat of samen met een ander paard, of paard bekend is met lange lijnen etc. braaf wijkt voor druk (=halthouden) of gewoon doordenderd, of het dier al veel kilometers aan de hand heeft gemaakt, enz. enz. Ik wil morgen proberen voor het eerst even een stukje los op Luna "echt" naar buiten te gaan. Ik heb twee keer even gestapt in de bak (rem krijgt een dikke 10, voorwaarts een 7,5, sturen een 7, dus dat zit allemaal wel goed) Als ze iets niet snapt/niet wil gaat ze achteruit of stomweg met haar voorbeen slaan, dus dat vind ik ook niet echt gevaarlijk. Het stukje wat we morgen doen heeft ze al minstens 20 keer gelopen, ze is zelfverzekerd genoeg, loopt ook wel eens stukken voor mij uit bijv., er gaat een ervaren paardje mee, en het belangrijkste, mocht ze gek doen, ik sta er zo naast, zonder zadel glij ik zo van 1.45m hoog naar de grond :P Ik denk niet dat het meer toegevoegde waarde gaat hebben als we eerst nog langer in de bak blijven rondstappen, beetje geestdodend gezien ik geestelijk en lichamelijk nog niet teveel wil vragen. Dat ik erop ga zitten is voorlopig wel genoeg belasting. Kom je van het voorjaar/zomer met Patrick mee deze kant op om te rijden? :)) Kan je gelijk Odjus ontmoeten :P Die is leuk hoor :j

@Karlijn. Diaz gaat er steeds beter uitzien! Het puppy gaat er nu een beetje af. Ik zei toch, een vaderskindje, inclusief late groeispurt? :P Enne, over die prijs, Diaz die heeft jou ongeveer evenveel gekost dan waarvoor ze als veulen is verkocht, das ook zeer zeldzaam, haha. Jouw kleine knulletje heeft echt lieve oogjes :+: Wat verwacht de eigenaresse dan precies van onderhoud van de rijbak? Ik bedoel, mest opruimen is vanzelfsprekend lijkt me, kleine moeite. Slepen, gebeurd dat niet met een trekker? Zoniet, gewoon Diaz voor een sleep beleren :P Kinderachtig van dat voeren. Moet het voer persee in een hooinet? Geen Haybar oid toegestaan? Je kan het namelijk ook zien als dat zij voert als de eigenaar het klaar zet, maar dan vind ik als er alleen staat dat zij voert dat wel erg onduidelijk... Water geven in de paddock, tuinslang leggen? Of hoe anders? Misschien is zo'n waterzak voor in een kruiwagen een idee? Waarom moet dat een uur duren? Ik snap dat je baalt als dit van te voren niet duidelijk was. Verder weet ik niet zo goed wat te doen. Ik ben zelf heel anders, op de wei waar ik eerder stond was de staleigenaresse ook wel eens wat slordig met water bijvullen of wat laat met voeren. Dan deed ik het gewoon zelf, ff een sms'je sturen dat ik het al had gedaan en geregeld. Verder was ze supergoed voor de paarden hoor. Maar ik zou niet gaan verhuizen met Diaz als ik jou was, ze is al zo vaak verhuisd. Confronteer haar met het stalcontract en eis anders vermindering van de prijs. En kom op, wat is zes paarden, wat is haar reden om het werk nu op anderen af te schuiven? Als ze haar poot stijf houdt, kan je dan niet regelen met je stalgenootjes dat iedereen alle taken een dag in de week doet? En misschien kan die dag dan je mannetje mee om te helpen? Alsnog een hele fijne vakantie! Geniet ervan :)

@Mara. Welkom! Foto van je knappe man?

@Jess. Succes met de laatste lootjes. Die birds zijn leuk <3

@Inge. :(:) Ik dacht zelf dat ze misschien hengstig is/moet worden? Maar het kan ook wel van het hooi komen hoor. Struikelen wrs van het niet doorlopen, daar zou ik me als ik jou was niet te druk om maken. Hopelijk snel beter hooi!

@Mara. Hoe is het nu met je nek?

@Sandra. Ik wist niet eens dat je een bijrijdster had joh, heb je die al lang? Wil die niet mee eind april dan? Over dat King buiten degene op zijn rug niet helemaal vertrouwd. Je kan het ook anders zien, hij heeft niet genoeg zelfvertrouwen om te door te "durven" lopen met iemand op zijn rug zonder dat een ander paard of iemand hem "leidt"... Lees nu je berichtje wat later, dikke :(:). Slaan helpt idd niet, een paard voor je laten werken, nee, dan kom je jezelf heel hard tegen uiteindelijk. Een paard moet met je willen werken, en dat is verdomde lastig, neem vooral de tijd, doe niks tegen je zin in, maar als je A zegt (dus je gaat rijden), ook B zeggen, hoe vervelend hij ook is. Volgende keer, King niet meer op stal zetten als hij aan het stieren is, ga dan desnoods longeren of laat Frank hem vasthouden tijdens het stappen. Nu heeft hij geleerd dat als hij gaat stieren hij naar stal mag uiteindelijk, dat is niet de bedoeling natuurlijk... Ik herken het gevoel, zo zat ik op de heide naast Thigor afgelopen voorjaar, niet wetend wat te doen, hij wou alleen maar hard (en niet over het pad)... Ik heb toen uiteindelijk een stapje terug gegaan, alleen maar gaan grondwerken en later longeren. Geen grenzen meer opzoeken, alleen doen wat wel goed ging, en dan weer opbouwen, alle kleine foutjes eruit halen. Toen hij te longeren was met een pink gaan longeren met zadel, en daarna met een bijrijdster erop, daarna los met mij ernaast, en zo uitbouwen. Helaas niet af kunnen maken omdat hij verkocht werd, maar het heeft wel heel erg geholpen. Misschien kan je het rijden voorlopig aan je bijrijdster over laten? Dan kan zij hem even wat opnieuw programmeren :)) Met de sokkenrit hou ik hem wel gewoon aan het touwtje, Een roodbont-behaard-sokken-monster <3 heeft mij wel enigzins geleerd hoe je een paard aan de hand bij je moet houden... (Bang van de zweep alleen tijdens het rijden kan zeker wel, nare ervaring in het verleden misschien?)

Verder over de prijzen. Het verschilt nog steeds heel erg. Ene handelsstal in Friesland ( :Y ) durft voor een oudere, wel braaf beleerde RUIN 3650,- :wow: te vragen, voor een wat groenere merrie, wat jonger maar minder mooi type, betaal je ook al gauw 3850,-... Ik snap eigenlijk niet dat er mensen zijn die daar nog in trappen :o (van bijna ieder paard valt wel iets leuks te maken, maar voor deze prijs mag je toch een mooi type, mooie leeftijd en netjes beleerde merrie verwachten). In Limburg zit een stal die ook paarden voor die prijs (of hoger) verkoopt, maar, die leveren ook echt keurige paarden, en vooral keurige service. Daar vind ik dat ze een goede naam hebben opgebouwd en die prijzen kunnen vragen. Als particulier zijnde heb je meestal die goede/slechte naam niet, voor de koper dus maar afwachten/keuren op eigen kosten, daarom vind ik dat je als particulier nooit zulke hoge prijzen kan vragen. Luna heeft mij al bolletje wol van bijna 2 1500,- gekost, bij ophalen vertelde de eigenaresse dat ze niet meer naar de smid was geweest, wat we hadden afgesproken, toen kreeg ik 100 euro terug :+

@Patrick. Nu is het voorjaar he, volgens mij hadden wij ooit eens afgesproken dat je dan hier zou komen rijden :D Dusse, wanneer kom je? :Y)

@Julie. Hoe is het met de drachtige dames? Gisteren was het volle maan...

@Maartje. Die teckel is leuk! :))

@Chantal. Gezellig dat je mee komt kletsen :) Anders wil ik je zadel ook wel komen testen, of anders je merrie, of Britta daar een beetje leuke dingen mee heeft gedaan :P Hoe ging de verhuizing?

@Eva. Bijlezen is niet verplicht hoor, gewoon lekker blijven kletsen. Ik snap ook wel dat er mensen zijn die op dit uur van de dag liever in bed liggen dan op bokt zitten :+ Hoe is het met Cloof? Beetje braaf? Oh, lees het al, super zeg! Zo tuigloos! :D

@Inney. :(:) Nu heeft Misty geen pijn meer...

@Juul. Je kan een heleboel rommel kopen voor je paardje :P Belangrijkste is een halster met touw. En een reservesetje is ook altijd handig. Een emmer voor voer of water of sokken/staart wassen? Een paar bostels is ook altijd wel fijn. Ga je gelijk beginnen met haar beleren? Dan misschien ook een longeerzweep + longeerlijn. De rest komt in de loop van de tijd allemaal wel, doe maar rustig aan, nieuwe spulletjes kopen is veel te leuk, zonde om alles in een keer te doen :+ Exzeemdeken, die krengen zijn erg duur, waar Luna eerst stond had een merrie eczeem, deken was behoorlijk snel kapot, en geen reserve, weg maantjes (en Luna was haar levende schuurpaal :( ), dus een reservedeken (2e handsje) is misschien ook wel fijn. Als het geen zin heeft kan je ze altijd weer verkopen.

Cowboy Magic := Dat is dus iets waar ik de meerwaarde echt niet van in zie :o :$

@Andrea. Haha, die Jaron van jou is wel een grapjas, hij heeft een behoorlijke trukendoos, of niet? :')

@Kaat. Leuk filmpje van Tinky. Dat gaat best netjes toch? Ik vind ook dat jij het goed doet, je weet haar mooi te sturen :j
Misschien is Tinky wat geschrokken dat jij nu ineens wat strenger/duidelijker bent. Als je eens probeert wat kleinere signalen te geven? Klein beginnen en als ze niet luistert steeds groter maken. Als ze de stal weer in mag is ze misschien een beetje bang van jou, jij hebt je groot gemaakt en haar weg gestuurd, dan is ze misschien wat onzeker of je haar nu niet weer weg zal sturen. Soms helpt het je dan je letterlijk klein te maken, dus op de hurken gaan zitten en een beetje weg kijken. Of je maakt het wat duidelijker, als je rammelt met de bak dan mag ze komen? Als ze dat doet belonen? Succes met je examens! Die pilletjes kan je volgens mij gewoon bij de drogist halen hoor. Of een kruidenwinkeltje? Die willen misschien ook nog wel dingen hebben die rustgevend zijn...

@Ellie. Hoe is het met Ruana? Nog steeds veel struikelen, of is het wel beter nu? Misschien heeft ze gewoon energie over dat ze zo graag hard gaat, of ze vind het rondje een beetje lastig en probeert daarvoor weg te rennen. Denk aan fietsen, hoe harder je fietst, hoe makkelijker je je evenwicht kan bewaren.
Over die friese paarden, wat vind je van deze dan? http://www.youtube.com/watch?v=aIJROXAg ... re=related Daar zou ik nog best eens een veulentje van willen fokken ooit :P

@Heidy. Balen dat Jack weer last lijkt te hebben van zijn blessure. Het kan niet zijn dat omdat hij nu een paar dagen niet gereden is wat stijf is geworden?

@Jayney. Haha, Gekke stuiterbal. Hoe is het eigenlijk afgelopen met je stalling. Ik heb trouwens mijn rooster van de week van de HK nog niet, maar mocht ik die avond ingeroosterd zijn dan regel ik wel wat, dus ik kan die dag wel in Drachten zijn, help me maar ff onthouden dat ik moet Pb'en :P

@Chantal. Succes met verbouwen, en met de mollen. Wat het avondje op stap leuk?

@Berdien. De bult idd. En nee, geen energie over, dat is gewoon genieten, samen met knollie op stap en de hele wereld vergeten. En als ik er niet op kan, tja, dan maar ernaast he :Y) Had nog een berichtje van Caro, ze wou wandelen met Odjus en rijden met Mel, dus dan gaan we gewoon twee keer. Als ik voor de eerste ronde op tijd ben neem ik Diablo wel mee, en zoniet, mogen jullie lekker samen met de krukkendames op stap en moet je maar kijken of je dan daarna nog mee gaat met Flynn :) Zondag wordt m niet voor mij, werken tot 03u en weer 15u beginnen vraagt om een goede nacht.

En ik ben dus weer wakker :O Was begonnen met bijlezen, gaan slapen, en nu is de slaap vervlogen. Beetje balen, maar ieder nadeel heeft zijn voordeel. Behalve dat ik nu weer bij ben had iknamelijk een helder moment zonet; dat morgen toch maar wat langer in bed blijf :+ . Vroeg eruit klinkt leuk, maar ik moet wel door tot 04u, dus de dag moet niet té lang worden. Ik ben dus (hopelijk) rond half twaalf op stal. Kan ik dan mooi stalletje doen en met de paardjes bezig.

Vandaag dus heerlijk een stuk met Luna gelopen, ben nog nooit zo lang met haar weg geweest, en nog nooit zo ver. Maar ze was zo braaf <3 De koeien onderweg deden haar even grote ogen opzetten, maar verder keurig. Vlak langs een rijdende tractor moeten was ff pittig doorstappen, maar mij voorbij deed ze niet :) In draf ook geen inhaalacties meer, keurig paard *D Wie had dat ooit gedacht? Een jaar geleden ging ze nog zo (http://www.youtube.com/watch?v=bvMAo4Yq ... re=related) tekeer als ik ook maar dacht aan een stap buiten het erf zetten met haar. En vandaag ging het zo:

Baggere telefoonkwaliteit, maar t geeft een beeld. Zie 3:05, perfecte rem toch? :+ (Geluid mag uit trouwens hoor :Y) )

En ook trots op Diablo. Vorige week dacht ik wel even over zijn rug te gaan hangen, nou, daar dacht meneer iets anders over. Zodra hij gewicht voelde stond hij ineens niet zo stil meer :+. Dus tijdens het grondwerken de afgelopen keren er wat aandacht aan besteed, erover heen hangen als ik op de grond sta, naast hem op en neer springen. Het ging vandaag allemaal super dus ik ben er maar weer overheen gaan hangen, volle gewicht, ik had de neiging om te gaan zitten, zo braaf was ie! Alleen maar omkijken, maar verder geen stap verzetten. Paar keer herhaald aan beide kanten, ging super! Dus Carolien, volgende keer dan ga ik zitten. Als ik iemand heb om hem vast te houden, want hij kent niks van lange lijnen dus ik gok zo als ik ga zitten dat hij wel aan de wandel gaat, en tja, kom er dan maar weer eens af. (Zou niet de eerste keer zijn dat ik zo letterlijk vastgehouden wordt op t paard :') )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:35

hihi brave luna, en je verhaal over diablo _O-

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:05

Karlijn vervelend dat er op de nieuwe stal ook al weer problemen zijn, hoop dat ze opgelost kunnen worden. Onderling eventueel dingen afspreken met stal genoten of met hun het bespreken kijken hoe zij over de situatie denken?

Lotte, met de stalling gaat het goed als het Rhino virus niet meer heerst op 31 Maart gaat ze verhuizen :D Dan komt ze een heel stuk dichterbij te staan en komt ze waarschijnlijk bij een ander bokt tinkertje (mits ze elkaar de koppen niet inslaan) :') Voor mij dan echt ideale stalling sfeer is daar ook veel gezelliger gezien er meerdere mensen staan hele aardig boer en mijn meisje kan lekker veel buiten staan *D
Is goed nu hopen dat de hengstenkeuring doorgaat maar ik verwacht het wel want deze zondag is er ook 1 in België van het ics. Is er al iets bekend over hoeveel aanmeldingen er zijn?

Moet de hele week om 5 uur mijn bed uit voor werk mag ik op een zaterdag uitslapen word ik om half 5 wakker en om half 8 weer dus toen maar gaan leren :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:15

<3 Luna
Als je haar toch ooit nog is verkoopt lot.... <3

Spannend Jayney :)

Gister alleen met Clover naar buiten geweest. Ze zat tot een paar dagen terug echt niet lekker in dr vel, ik maakte me echt zorgen om dr.
Gister heeft ze me weer even laten weten dat het prima gaat met haar :')
We gingen lange lijnen en dat vind ze zo machtig mooi. Dus we liepen lekker ons rondje tot er plotseling een kudde tinker etende shetlanders in de wei stond. Staart op dr rug, blaas blaas blaas, trippel trippel trippel. Heb dr maar even naast gelopen en toen was het goed, 500 kilo in je broekzak loopt niet erg prettig maarfijn, we waren er voorbij en toen werd ze weer rustig maar toen was ze weer niet voor uit te branden :+
Naja we hebben weer genoten. Ze vond het wel gezellig geloof ik :)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:21

Eva, lekker dat je zo hebt kunnen genieten met Clover haha ik kan me voorstellen dat 500 kilo in je broekzak een beetje zwaar word maar denk ook dat zo een broekzak dat niet zo leuk vind :')

Ik dacht vandaag lekker aan de gang te gaan met Elmo, maar heb week ov en geen weekend ov dus dan kost heen en terug me bijna 10 euro normaal doe ik niet zo moeilijk maar krijg nu al bijna 3 maanden 300 euro minder aan studiefinanciering doordat de berekening wat mijn ouders verdiend hebben niet is doorgekomen en die zitten nu al 2 maanden in Zuid-Afrika dus daar is niets aan te doen ze komen volgende week terug dus dan hoop ik dat het opgelost word, want heb zo al 900 euro misgelopen en het geld groeit mij niet op de rug. Dus als ik alles wil betalen deze maand mag ik nog 30 euro uitgeven -O- Pfff maar hele dag thuis zitten trek ik ook niet, zou eventueel naar werk kunnen gaan om daar te rijden dat is namelijk nog wel te doen en kost heen en terug bij elkaar 2 euro dat heb ik nog wel ergens onder de bank liggen.
Maar baal er wel echt van want die werkpaarden ja wat moet je daar mee ik besteed veel liever mijn dag uit aan mijn eigen draakje of lekker tutten met Elmo en Brighton.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:29

He balen zeg! Ik vond het ook altijd zo oneerlijk met die studiefinanciering.. Ik moest alles zelf betalen, maar kreeg het minimum door het inkomen van mijn ouders.. Alsof zij de rest gaan bijleggen? Beetje krom vond ik het

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:37

Goedemorgen.. :O

Studiefinanciering kan leuk zijn maar zo te lezen ook heel erg niet. Aan de andere kant, wat is oneerlijk? NL is één van de weinige landen met een dergelijk laag collegeld en waar de overheid ook nog eens bijspringt. Ik heb in Ierland gewoond en gestudeerd en daar zijn ze niet zo schappelijk. Ook mijn Amerikaanse vrienden zouden héél blij zijn met het NLse systeem :)) Wat niet wegneemt dat het gewoon heel erg vervelend is als het niet lekker loopt . Maar om het nou oneerlijk te noemen....

Zal de bosal even voor je oppoetsen Lotte :j kun je hem gewoon een keer proberen. Je mag hem ook wel testen op Jessie maar die is momenteel niet representatief := Of je moet gewoon willen sturen in stap, dat kan en mag altijd.

Clover onder de indruk van geváárlijke shetlanders :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:40

Zo oneerijk vind ik de studiefinanciering niet hoor. Het is toch ogisch dat studenten waarvan de ouders meer verdienen minder stufi krijgen. Je ouders kunnen het leiien mee te betalen.

Ik kreeg volle beurs, omdat mijn ouders te weinig verdienden. Maar al verdienden ze wel meer dan kreeg ik toch niks :Y) Maargoed, dat is tussen student en oduers, en daar heeft IB groep (DUO?) of de regering niks mee te maken.
Je mag al bij zijn dat je wat KRIJGT.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:43

Mwa vind ik niet helemaal waar.. Ik kreeg 70 euro pm en mijn ouders betaalde mijn studie. Maar ik had een klasgenootje welke ook 70 euro kreeg maar haar ouders betaalde niets. Ze wilde dolgraag nog verder studeren op HBO maar kon dat na de MBO dus gewoon niet meer betalen..
Snap dat de IB groep daar niet zoveel mee te maken heeft, maar zou toch leuk zijn als ze het door studeren eens wat aantrekkelijker / makkelijker te betalen zouden maken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:47

Ja dat is toch echt aan haar ouders.
Ik kreeg (schrik niet) 570 per maand. Maar, gezien mijn ouders in het buitenand wonen dus sowieso al uitwonend.
Ik kwam er prima van rond. Maar dan heb ik het over 2 jaar geleden want van wat ik hoor is het allemaal gekort. Dus nu zou ik dat sowieso niet meer krijgen.

Er wordt overal geklaagd dat studeren meer voor de rijken wordt weer. Maar dat valt wel mee, ik vind het logisch dat er gekeken wordt naar het inkomen van de ouders. verdienen die genoeg? Dan betalen ze wel mee aan de studie van hun kinderen, tenminste, als ze dat wat zou interesseren, wat bij mij dus niet het geval is :Y)

Nadee voor mij is, dat ik mn studie niet af heb gemaakt en die euke hoge maandbedragen inc rente terug moet betaen, en ik heb even uitgerekend laatst en ik kom over de 20.000 euro aan studieschuld (inc OV) ;) Dus eh, zo happy moet je er ook weer niet mee zijn, er zit veel rente op. Bij mij liep ales anders dan geplant en nu baal ik ervan dat ik zoveel stufie keeg, ik had er liever wat harder bij gewerkt en mijn eigen centen erin gestopt

( de LLLL van mn toetsenbord haperd :Y))

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:55

Ja ze gaan er inderdaad wel vanuit dat je de studie afmaakt, maar dat vind ik dan weer meer dan logisch. Ze investeren erin, dus ze verwachten ook dat het resultaat levert ( een diploma ).

Ik vind zeker dat studeren tegenwoordig meer voor de rijke is. Ik heb 4 jaar stufie gehad en ben nu een HBO opleiding gestart, maar had geen recht meer op stufie. Nu heb ik dus besloten om het in de duale vorm te doen, omdat ik daarnaast dus 5-6 dagen pw moet werken om rond te komen. Ik ben zo'n 400 pm kwijt aan m'n studie. Ik denk niet dat iedereen dat kan betalen..

Ik zou het meer terecht vinden als ze ook zouden kijken OF de ouders meebetalen aan de studie en dat meenemen in de berekening. Nu was dat bij jou het geval in de vorm van een uitwonende beurs, maar dat kost in andere gevallen dan ook weer veel geld ( huur / hypotheek etc. )

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:19

Dat krullending heb ik niet nodig.. Na een paar minuten in de regen te lopen, heb ik super veel kleine pijpkrulletjes _O- Of gewoon haar nat maken, en tadaa! Handig hé, zo'n natuurlijke krullen :P Het irritante is dat mijn frou telkens wel gaat krullen..

Dat is idd een goed idee Lotte! Ik zat toen al automatisch op men hukje en met de bak te schudden, de shetten wouden niet binnen, maar dan heeft Tinky ze letterlijk omver geploegd en het signaal gegeven dat het etenstijd was. Eens zij binnen was, kwam de rest ook. Dat sturen bij het vrijspringen probeer ik deels met de longeerzweep te doen, maar ook deels met men haden. Dus handen wijd open zodat ze er 'ingedreven' wordt en geen keus heeft. Maar zoals je kan zien, ben ik ook niet altijd snel genoeg :P

Ik ga straks effe Tinky borstelen en er effe lekker mee bezig zijn. Daarna Frans vocabulaire studeren (maandag Dictée examens en Comprehension Orale), na Frans al SEI & WW samenvatten.. Dàt word werk !

Ohja, heb moeder EINDELIJK overtuigd om een DA te laten komen voor de wondjes :D Maar waarschijnlijk dan een andere DA dan die wat we nu hebben.. De laatste keer dat we vroegen achter mijt, keek ie gewoon even en gaf ons gewoon direct een product mee.. Geen afschraapsel etc genomen.. En hij zei dat ze geen mijt zou gehad hebben, nou, ik heb wel korsten gezien in der sokken :roll: (Is al behandelt geweest, moet binnenkort nog eens)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:38

Wat grappig die krullen :)
Is het gelukt?

Lotte lekker met Luna gewandeld, leuk filmpje
En hele brave Diablo :)

Agut, Clover bijna verslonden door ee groep bloeddorstige shetters :P

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:11

lotte, ik ben ook niet zomaar afgestapt, hij heeft gewoon een rondje moeten lopen aan de lijn met mij erop.
Eerst deed ik dat wel altijd, afstappen en stoppen maar dan had ie idd zn zin.

ik moet gewoon niet alleen in de bak gaan rijden, dan gaat het wel goed. Op de grond luistert hij juist normaal wel heel erg goed.
en lang niet gaan rijden heeft geen zin, dan word ik alleen maar onzeker. Bij mn bijrijdster(die ik pas 2 weken heb hahahah) doet hij dit soort dingen niet.. dus dit eruit rijden gaat ook lastig. Buiten gaat ze dat idd wel aanpakken, want ik durf toch niet bij een ander weg, dus king heeft altijd steun. King is gewoon onzeker, net als ik en in de bak is hij zekerder dan ik. Als meneer dan geen zin heeft gaat hij drammen en dan is ie heel zeker.
maar denk dat ie vandaag wel weer braaf zal zijn, ik ga gewoon eerst lekker tutten en doen, ff het targetten oppakken dan wat longeren en als meneer dan weer wel in zn hum is erop zitten, maar als ie loopt te drammen met longeren ga ik er gewoon niet op, dan sluit ik het longeren wel goed af.
manlief zou vandaag meegaan, maar die heeft geen zin en gaat morgen mee, dus morgen gaat ie heel serieus gereden worden!! Als frank erbij is, ben ik veel zekerder en dan luistert ie ook altijd beter(ben ook veel zekerder als bijrijdster erbij is, dus dan is ie ook veel braver.. )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 12:29

Balen is dat.. Het is dus echt dat hij reageerd op het zeker en onzeker zijn dus.. Je kunt er natuurlijk niet altijd iemand bij hebben. Is het wennen? Of iets 'blijvends/ continues'

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:37

dit is al 3 jaar zo helaas..
ik kan in de ring wel zelf rijden, maar dat is zo verschrikkelijk saai na 5 minuten dat ik dan weer afstap.
we blijven echt hangen in het hele rijden zeg maar.. want op de grond doe ik alles.. buiten doen we dan ook alles zelf(en kan ik hem ook los meenemen, we fietsen samen, we gekken buiten) dus alles gaat gewoon perfect, behalve rijden.. terwijl voor ik king kocht ik dus niet onzeker was. op mn laatste verzorgpaard heb ik zelfs stap draf galop in een enorme bak gereden en zonder zadel hobbelden we ook samen rond.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 12:45

Het zit dus echt in de uitdaging van de bak.. Misschien leuk om een boel afwisselende dingen op te zoeken? Pionnetes om te slalommen, springen, parcourtjes door balken ed? Gewoon op die manier afgeleid bezig zijn, en zo minder foccussen op zenuwrn ed

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:00

springen achterwegen maar laten hahaha dat durf ik echt niet, plus king rent gewoon de hindernis omver hihi.
maar als het fout gaat, gaat het al fout net na het opstappen, als ik dus helemaal zet en wil gaan wegrijden..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 13:37

En longeren voor het rijden?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:39

@Inge: Jeetje wat vervelend dat Pebbel niet lekker in haar vel zit, misschien puur met het weer te maken... krijgt ze ook nog brokken buitenom het hooi? hier zitten de paardjes nog wel lekker in hun vel, al wil Denzel ook niet graag de padock in, omdat er veel water plassen instaan.
Misschien een vitaminespuit geven aan Pebbel??? gewoon als extratje.

Jessica: hier waste ik met mooi weer de staarten met silvershampoo, goedkoopste van de drogist.

Andrea: Springende Jaron gezien, leuk.

Hinke: balen, maar komt vast wel weer goed! :(:)

Linda: Oeehhh ik ben benieuwd naar je krullen, zeker om eens uit te proberen.

Lotte: Wel al wat mensen die gereageerd hebben, maar nog geen definitieve. wacht het gewoon rustig af.... ;)
Mooie LUNA!! wat een manen krijgt ze al he!! super leuk filmpje!! :D

Eva: Clovertje... fijn, dat het beter met haar gaat!!

Jayney: Ga je nog naar de ICS keuring 1 april?? Ikke wel (i think) haha
Erg vervelend van je studiefinanciering... ik heb ook zoveel problemen gehad met dat irritante bedrijf dat IB groep.... grr

Sandra: oehh King onder de indruk van manlief,.. hopelijk heeft King snel door dat dit niet leuk is, hoe het gaat...

Naja ik voel me nog niet goed, gister mn nachtdienst om 00:00uur afgeblazen en lekker naar huis gegaan (lieve collegas heb ik toch)..
Zo toch nog even naar mijn ouders waar Denzel en Shakiro staan, even de stalletjes doen en dan snel weer lekker de bank op en wachten tot vriend lief van de voetbal terug is en samen even wat eten halen, al heb ik helemaal geen honger want ik houdt nog geneens een appel binnen... ;(

Had graag de wei afgemaakt, want de missende prikpalen die ik besteld had zijn binnen, maarjaa misschien morgen of dinsdag... en wie weet is het morgen dan zo lekker weer dat Denz. zijn nieuwe weitje op kan... dus dan mogen de lady's op bezoek komen! haha ;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:41

En Nessa, heb je krullen??
En lekker geslapen of lig je de hele tijd op die band met al dat haar ertussen?
Ik ga nu naar het voetballen van mijn jongste zoon kijken. Het regent best wel hard dus ik heb er enorm veel zin in :(