[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:29

zo, ik kom na 26 pagina's ook mijn snuit maar even laten zien Bloos! PC is opnieuw geinstalleerd en was totaal not amused met Windows Vista..... Wat een boer niet kent.... hihi Had geen moer zin om achter de pc te zitten met dat stomme nieuwe besturingssysteem, maar moet toch maar effekes wennen eraan...... Boos! Boos! Dit is me eerste berichtje weer sinds al die nieuwe meuk...... Bloos

Mannetje gaat over een half uurtje voor het eerst naar de spieg...

Paardjes zijn vandaag alle 3 weer netjes bekapt en ze waren echt super braaf... Voor de laatste keer in de modder bekapt...... Haha! Dinsdag wordt het hele spulletje geënt...

Wat doen jullie trouwens met tekenbeten? Boyan had een teek bij zijn piep, maar kijk er niet elke dag naar... Nu zat er een bultje waar die teek zat.. De teek is er uit. Dinsdat komt de dierenarts zowiezo, toch hem maar even na laten kijken dan, of direct de DA maar laten komen?

Zoo, en nu ga ik 26 pagina's van dit topic en de rest van het vorige topic bijlezen Bloos

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:30

Sita. Mooie foto's! Heel leuk dat je nichtje zo veel plezier heeft. Ik vind de foto's van Shania er idd ook een beetje trekkerig uitzien, maar dat kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn.

Falke en Flynn zijn aan de wandel Tong uitsteken

Teuntje111: De paarden staan er weer netjes bij Pling

Heb net Gryffindor gereden. Ze liep echt super en lekker geconcentreerd. Dus ging ik nog even werken aan de series in galop. Ze deed het hartstikke goed, dus ik ben hartstikke trots op haar Haha!
Laatst bijgewerkt door shar_ianne op 15-11-08 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:31

je hoeft niet dirct de DA laten komen hoor.
Heb je de teek nog? Anders had je hem kunnen bewaren, en mee kunnen geven aan de DA ivm onderzoek naar teken bij paarden.
dat bultjes is waarschijnlijk een kleine plaatselijke reactie op de beet.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:32

Berdien schreef:
Doei!

Vind het rijden bij Shania er nogal getrokken uitzien eigenlijk Bloos ze lijkt ook haar handen op haar bovenbenen vast te zetten.
Just my 2 cents Knipoog

Getrokken? Trekken is helemaal niet nodig.. Je sluit je hand en ze komt vanzelf al.
Nu moet ik zeggen dat Shania vandaag enorm aan het donderjagen was dus dan moet je wel wat extra weerstand bieden haar ergens doorheen te krijgen..
Handen vast zetten op de bovenbenen doet ze ook niet, ze is juist heel los in haar handen.. Foto;s zijn altijd moeilijk om te beoordelen vind ik zelf, zo van de foto lijkt het idd zo van dr handen, maar in het echt is dat weer helemaal niet zo. Vandaag ging het gewoon wat minder, maar die mindere dagen moeten er ook zijn.. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:33

Ha Dianne! Hoe is het nou bij jullie?
Vista vind ik dikke bagger, maar ik ben dan ook erg verwend met mijn Macje *LOL* Clown

Qua tekenbeten, zo vaak hebben die van ons ze niet. Als ik ze zie trek ik ze eruit, en dan is het een kwestie van in de gaten houden. Als de DA toch komt zou ik hem er even naar laten kijken, maar zolang het nog geen grote rode bult is met een kring (al is dat lastig zien met al dat haar Clown ) zou ik er geen spoed van maken Lachen

Gryffindor gaat lekker dus!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:44

Onze hond krijgt ook altijd een bultje als er een teek is verwijderd, is volgens mij gewoon een reactie die weer weg trekt. We gooien de teek altijd even in het water om te bestuderen of alles eruit is.

Mooie foto's van nichtje met Amy en Shania. Vind de foto's er niet "trekkerig" uit zien, maar haar handen houdt ze wel laag en breed.

Je kunt inderdaad beter filmpjes hebben, dan foto's.
Foto's zijn veel confronterender, altijd net terwijl je je hak op trekt, of kapstokjes hebt, of je paard net iets aan de andere kant wilde zien, om nog maar niet te spreken over mijn eigen gezichtsuitdrukkingen Verward .

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:46

Tekenbeten heb ik geen ervaring mee..
Hier hebben ze ze gelukkig nog nooit gehad..

Denk dat ik morgen zelf eens op Shania ga zitten en kijken of het er bij mij ook zo 'getrokken' uitziet.. Bloos
En over dat op de bovenbenen zetten trouwens, ik heb geleerd dat je in het begin beter je handen op je bovenbenen kan houden (niet vastzetten, maar breed en laag) dan ze onstabiel in de hoogte te houden.. Dan trek je onnodig veel los/vast in de mond. En op je bovenbenen kan je ze leren stilhouden, het is absoluut geen excuus, maar liever dat dan steeds los vast in de mond.. Lachen

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:47

als ik teken trek gooi ik die ook altijd direct weg, bekijk ze nooit.
Trek ze wel bijna altijd met blote handen, daarom ook dat ik ze direct weggooi.
Maar bultjes heb ik eigenlijk nog nooit gezien bij de paarden of de poezen hier.

Handen op de bovenbenen heb ik eigenlijk nog nooit van gehoor om zo je handen stil te houden.
Wij moesten onze buitenhand, geloof ik, vasthouden aan de manen om het te leren. Maar ja dat was nog op de manege lang geleden.

Wij hebben trouwens professionele keurders voor onze nieuwe zetel Knipoog.
Afbeelding
vlnr: Onyx, Bruce en Sira

Onze 2 stoere mannen nog eens. Onyx slaapt onverstoord door Slapen
Afbeelding

En onze mooie Sira
Afbeelding

Tabi staat er helaas niet op, maar die vind de zetel blijkbaar maar niks.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:52

Niet weggooien, dan leven ze verder. Verbranden! Duivel en dan net zolang wachten tot dat ze *knap* zeggen.

Van die manier heb ik ook nog niet eerder gehoord. Lijkt me dat je je handen ook wel gewoon netjes stil kan houden als je ze bij elkaar en boven de schoft houdt? Als je zulke 'foefjes' nodig hebt, dan vraag ik me af of je op een jong paard moet stappen Lachen
No offence though, just my 2 cents Lachen

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:53

Hier thuis verzuip ik de teken wel als ik ze bij de katten trek. Maar bij de paarden gooi ik ze dus gewoon weg zoals eerder gezegd Knipoog

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:53

Bah teken....

Mooie foto s van Sita_

Schattige poezen..

Hier net naar de sinterklaasintocht geweets, wilde eigenlijk tuis blijven maar had meteen ruzie met 3 kids omdat iedereen ernaartoe ging Hamer toch maar ff geweest dus

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 17:54

Goedenmiddag Haha!

Shania gaat lekker zo siet! Van fotos beoordelen is altijd moeilijk! je kan het altijd eens laten filmen kan je het rustig terug kijken om te zien hoe het dan is Lachen

Vandaag pallieter geschoren, zonder verdovind en deed geen stap verkeerd! Was zo trots op kleine vent hij stond aan een los touwtje te genieten alsof hij het al jaren deed! Er kwam zowaar een paard onder al dat haar vandaan. Ben erg blij dat ik dit gedaan heb, hij heeft nu een(dun) dekentje op en staat lekker te genieten zonder zweet Haha!

Hier wat fotos tijdens en na het scheren:

Snoer was net van me schouder afgevallen, pallieter staat gewoon op rust Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zijn nieuwe dekentje
Afbeelding

Is hij niet lief Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:56

Dat vertelden ze mij altijd op les.. Bloos
Nu inmiddels kan ik mijn handen wel netjes stilhouden, en heb dat foefje ook niet nodig, alleen ze zitten niet altijd op de plaats waar ze moeten horen. Maar volgens mij heeft iedereen wel eens moeite met handhouding etc. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:00

Leuk contrast dat witte velletje van Pallie tegenover de 'vieze' witte delen.. *LOL*

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:03

haha wel he Tong uitsteken
Je ziet wel hoe smerig hij was hahahaha, en hij werd echt gepoetst hoor Tong uitsteken

Je wil die quarter niet zien, die is ook geschoren heeft nu een creme kleurtje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:22

Jasses, wat zien geschoren paarden er in het begin toch altijd vreselijk uit. Niet persoonlijk nemen he Knipoog Vind ik van iedereen, ook van die van mezelf Clown Het wordt wel steeds meer een echt paard Ja Haha!

En TinkerTom, hoe was Sinterklaas? Heb je nog wat lekkers gekregen? Haha!

Teken zie ik nooit hier.

Lekker voor de haren Sjintoo Clown Haha!

Zowel foto's als filmpjes vind ik maar een magere weergave van de werkelijkheid. Op de een of andere manier mis je dan toch teveel omdat het plat beeld is, ipv driedimensionaal zoals IRL.

Vanmiddag lekker dagje gehad Ja Heb eerst de ponies pogen schoon te rossen. Voor gevaar met eigen leven ook de uier en achterkant wat bijgewerkt. Zag bij beiden wat vage prut, en bij Dewi was het wat roodachtig gekleurd... Dus Scheve mond wat dat was... Verward Dewi was echt zwaar not amused Nagelbijten / Gniffelen Paar keer gedreigd en een keer naar me uitgehaald, dus ik een keiharde brul gegeven, en vervolgens nog een beetje lopen dreigen, maar ze liet het uiteindelijk wel redelijk toe. Zijn weer redelijk proper iig.

Daarna nog even een eind gaan wandelen met beide ladies langs de weg. Is Dewi er ook effe uit, en het was net te kort om te zadelen en rijden, want dan mistte ik m'n bakje koffie Clown Haha! Beetje gaan hardlopen enzo. Dewi let heel goed op je, als jij zelf vertraagd, doet zij dat ook. Aman trekt gewoon al flierefluitend dr eigen plan Huilen van het lachen en dan komt ze er ineens achter dat ik niet mee was *LOL* Nog een lekkere suikerbiet gegeven Kwijl

Toen lekker bakje koffie gedaan, kranten bijgelezen, nog wat bladen enzo. Doe dat te weinig, kranten bijlezen. Na de koffie Aman t kopstuk omgedaan en even twintig minuten wat gaan hobbelen. Was behoorlijk drassig, dus het eerste stuk veel stap met af en toe een voorzichtig drafje. Daarna de dijk op, en die is beter, dus ff lekker in galop geknald Haha!

Bij thuiskomst weer de auto gewassen, gestofzuigd en opgeruimd. Neem nu van de week steeds m'n ene collega mee omdat die een half jaar niet mag rijden. Dus dan moet de boel er weer netjes uitzien he? Haha! En ook omdat ie dinsdag op date gaat... Nagelbijten / Gniffelen Kreeg alleen niet alle modder goed weg. Djiez, mega klompen om de vering en die kast daaromheen. Maargoed, zodra ik het erf afrijd zit ie weer voor de helft onder...

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:23

ziet er netjes uit Annique..!!

mooie foto's sita...

teken ieuw

handhouding....zucht heb ik ook moeite mee....ze gaan soms nog hun eigen leven leiden hahahahahha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:24

Maya is weer druk geweest.

Tja, een 2.5 jarige scheren en er vervolgens een deken op doen.. Ik denk er het mijne over Lachen
Pal is in ieder geval weer knap zoals altijd Haha!

Go jij! Go jij! Op onze postcode was de IjsPrijs gevallen, dus ik ben net nog even door de zeikregen naar De Boer gescheurd op het fietsje, die bak B&J is binnen en van mij Cool Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:26

Ooooh!!! Wat voor smaak hebbie gescoord? Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:27

De *kucht* New York Super Fudge Chunk? Ik geloof dat ik één of twee woorden mis Clown maar die in ieder geval *LOL*
Ze hebben potverdorie Boos! Boos! Boos! de Fossil Fuel eruit gegooid.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:29

Hihi, arme Pal, het ziet er nog een beetje vreemd uit! Maar over een paar weekjes is die overgang natuurlijk al veel minder! Hij is wel mooi wit onder die vacht! Clown

Siet, ik vind de foto's er wel redelijk uitzien. Je ziet niet dat Shania echt met haar mond in het bit hangt, ziet er wel heel vlot uit. En idd, van een foto.... moeilijk te zien! Amy met klein meisje is SCHATTIG!!! Knipoog

Zag ook nog de poesjes van Sjintoo.... lief!

Maya lekker dagje gehad!

Dianne: Met teken op een paard heb ik geen ervaring, wel op hond. ZOu het idd gewoon even in de gaten houden... Gaan ze al bijna naar hun nieuwe stek?

Sjo, ik ga nu wokken met schoonfamilie.... Scheve mond

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:31

Geen in zin Marleen? If that's the case, sterkte! Wokken is wel lekker Vingers aflikken

Morgen is de snertrit *mental note: camera opladen!* en Jessie is alweer ( Bloos ) een week niet gereden. Gelukkig is het ruim 20 km, en wordt Jessie vanzelf wel moe.

Gaan nog meer westernTinkerbokkers mee, dus dat wordt vast een dolle boel Haha! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:31

Oftewel :
Afbeelding

Da's mijn favoriete merk... Kwijl

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:34

Pallieter is toch echt een stoere jongen!

Maya: ik veronderstel dat je de poezenharen bedoelt Knipoog. De zetel is ook voor hun hoor. Hebben we gekregen van iemand die hem niet meer gebruikt.
Jouw dagje was precies goed gevuld vandaag!
Laatst bijgewerkt door Sjintoo op 15-11-08 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:36

Niet heel veel zin in nee, schoonfamilie is wat anders dan ons.... Bloos Da's niet erg, maar ondanks dat ik een enorme kletsmajoor ben, weet ik vaak spontaan niets meer te zeggen. Geeft niet, eten zal wel lekker zijn... Clown

Ijs, ziet er lekker uit, maar kkkkkkoud! Haha!