[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:00

Ppppff wát een baaldag vandaag zeg ..
Ik lees straks eventjes bij, ga zo eerst naar de paardjes.. anders komt het er weer niet van.

Vanochtend ging alles al fout... en toen ik uit school kwam, wou ik naar huis fietsen en bleek m'n band lek.. FIJN!
Ik moet dus een uur naar huis fietsen vanuit school, en hoelang ik daar te voet over doe wil ik niet eens weten ..
Ik dus naar huis gebeld, maar wij hadden dus geen auto thuis staan (heeft m'n vader mee).. dus zegt m'n moeder 'ja, begin maar te lopen dan' ... Ja daaaag! ..maarja, zat weinig anders op..
Gelukkig belde ze daarna terug dat m'n vader in Breda aan het lossen was (die zit op de vrachtwagen, rijdt met keukens), dus uiteindelijk is die me komen halen
Anders was ik nou nog met de benenwagen onderweg naar huis

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:13

Mazzelmeid - was weer een gelukki bij een ongelukki dan.....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:25

mamauba, naast nieuwe voetjes heeft fig een lekkere wortel gehad, hihi ja 1tje maar anders slibt ie me dicht
knap hoor, 20 kilo afgevallen
ff lekker shoppen op p&k dus, leuk hoor!

pellie, hihi deken dus toch goed
leuke camper zeg!

indezz, ja in april is ook iets met tinkers, weet even niet wat waar en wanneer is...
maar tegen die tijd ben ik pas weer geopereerd denk ik, weet t ook nie

yarka, spannend voor morgen
je nieuwe paardje ophalen, ben benieuwd naar nieuwe foto's van dr!

nikita, leuk dat je van je beesten gebruik maakt om mensen te leren kennen
onze oude hond slaat bij iedereen aan en beet vroeger iedereen haha, maarja, meeste mensen zijn ook niet wat ze lijken dan he haha
ik doe ook een beetje mee afvallen, is niet echt de fijnste periode dit hihi, ben niet ontevreden met mezelf maar weet dat ik me lekkerder voel met iets eraf... snoep veel te veel en met het stilzitten komt alles er zo weer aan, woog in januari 80 kilo en ben toen 9 kilo afgevallen, ga nu proberen om eens op die 72 te blijfen hangen want zoals jullie zien komt het er gewoon weer aan

superroos
1.80 m
streefgewicht: 72 kilo
op 11-11-2005: 75,5 kilo

FK, boel al een beetje gezakt bij je van eveline? beetje tot rust gekomen zeg maar

leonoor, ik wordt bang van je nieuwe avater haha

flettie, lekker buikje krijgt ze al

annick, fijn dat damian de appel lekker vond!

tequila, fijn dat je waarschijnlijk iemand hebt voor ivanhoe

marcella, geef je je paardje toevallig soms appels en wortels door elkaar?
bij sommigen veroorzaakt dat een reactie waar ze erg ziek van kunnen worden

tinkermuts, succes voor morge, niet stressen, komt helemaal goed!

chub, terug met de ring dus, is nog emotioneel voor je?
of helemaal niet meer?

ingrid, goed resultaten dus op school, goed hoor
en verder erg druk

mazzelmeid, off-day dus balen hoor

zo fig heeft nieuwe hoefies, hoefsmid gaf hem nog een compliment
alsof ze uit een boekje kwamen hihi, altijd fijn om te horen
vanaaf ff lekker rijden weer en nu eens even analyseren weer
aanvraagjes blijfen binnen stromen...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:53

Zal morgen foto's maken!

Succes Tinkermuts!

Allemaal een fijn weekend!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:01

Zoo Bokt doet weer normaal hoop ik.... Moet meteen even mijn schrik kwijt:

Kom net thuis en Baron (mijn Rottweiler) loopt dan altijd na het begroeten naar de voordeur om daar te gaan liggen op de deurmat. Nu hetzelfde verhaal, ik ben in de keuken wat aan het neerzetten en Baron loopt naar de gang. Hoor ik opeens een harde knal alsof er iets zwaars omvalt....opeens besef ik dat het Baron wel eens kon zijn!! Kom ik in de gang, ligt hij helemaal plat op zijn rechterzij met zijn benen te spartelen (klem tussen de kast en de schoenen), schrik me de pleuris!!!! Hart in mijn keel!!
Ik raak hem aan om te kijken hoe het met hem gaat, komt hij gelukkig zelf weer omhoog maar stond wel te hijgen. Gelijk even gekeken of hij zelf kon lopen door hem te begeiden aan zijn halsband, dat ging goed. Wil die maf gelijk door naar boven lopen, lijkt me niet verstandig als hij net is gevallen om een of andere duistere reden. Let ik even niet op glipt hij toch naar boven en nu ligt hij op bed te slapen......ach laat hem maar ben me het leplazerus geschrokken, dacht echt dat het een hartstilstand/hersenbloeding was in een korte flits, brrrrrr. Gelukkig was het zijn tijd nog niet pfffff jeetje mina!!

Excuses voor mijn egobericht maar moest het even kwijt...

TM, veel succes vanavond en morgen, dit kon ik me nog herinneren;-)

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:10

Das schrikken van je hond Nicole! Hoe oud is hij? Onze eigen hond is inmiddels 15 (of 14? Ben de tel alweer kwijt ) en die heeft soms ook rare fratsen Hij ziet nu bijna niks meer, begint doof te worden, het wordt nu echt een oudje. Wel heel enthousiast nog, maar we moeten er nu toch een keer rekening mee gaan houden dat hij niet al te lang meer zal leven... Wanneer hij binnenkort naar de kaper is geweest, neem ik hem mee naar het bos om nog eens mooie fotos te maken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:10

Dat is even schrikken Chev! Ik zou hem wel ff in de gaten houden hoor (maar dat zul je ook vast wel doen )...

Ik ga ff een sigaretje roken met de mannen en dan naar huus. Paardjes hebben weer binnen gestaan, dus 'mag' weer rijden vanaaf.

Roos, nogmaals van harte met Figje! Ring wegdoen is wel ff moeilijk, maar heel ff gelukkig maar

Fijn weekend allemaal!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:20

Thanks, ben ook wel geschrokken inderdaad. Hij is 'pas' 9 en we hebben dus vorige maand expres mooie foto's van hem gemaakt in het herfstbos omdat hij ons zomaar ineens zou kunnen ontvallen. Ik heb zelf dus al even het gevoel dat dat de manier is waarop hij zal overlijden, plots binnen een paar minuten is het gebeurd (hoop dat het dan zonder pijn mag gaan). Jeetje 14/15 al mooie leeftijd hoor, zo sneu ook dat je ze achteruit ziet gaan, je weet inderdaad dat het op een gegeven moment over zal zijn....brrr wil er nog even niet aan denken, onze Sharpei is vorig jaar ingeslapen en daar heb ik het best een jaar heel moeilijk mee gehad. Deze hond mijn maatje door dik en dun en gaan we voor elkaar door het vuur, beide een moeilijker karakter. Ik geloof dat je me weg kunt brengen als deze me ontglipt. Maar goed niet teveel aandenken, ik ga weer even bij hem kijken of alles nog oke is achter zijn slaperige oogjes, mijn grote beer!

Rijd ze vanavond Chub, balen dat ze vandaag niet naar buiten is geweest....

Lees dat Figor verjaart, gefjorditeerd!!!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:23

cheveyo, is toch geen egobericht!
jeetje naar hoor van baron, zou me ook rot geschrokken zij
hou hem maar ff goed in de gaten, gelukkig slaapt ie al lekker...

tequila, wij hebben ook zo'n oudje, 14 jaar is ze, idd zelfde kwaaltjes als die jij noemt
en heb ook het idee dat ze dement aan het worden is

chubby, hoop dat je lekker kan rijden vanaaf
ennuh wat betreft ring wegdoen, kan me t goed voorstellen...

zo 2 analyses gedaan en mn ogen beginnen te tollen, had vanmiddag ff op bed gelegen en werd wakker alsof ik weer morfine had gehad, vreselijk vervelend, net of mn onderlijf nog sliep ook, echt zie nu ook slecht, bijwerking is dat maar heb niks ingenomen

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:25

Ik moet er ook nog even niet aan denken hoor, dat onze boef weg is Ben met hem opgegroeid, en het is toch m'n maatje hoor Het is een poedel, die staan er gelukkig wel bekend om vrij oud te worden

Nu even snel naar stadskantoor, uittreksel halen voor rijbewijs!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:26

thanx voor alle felies trouwens, ook namens figgemans!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:51

Figor nog gefeliciteerd!

Elke, hoe ver heb je uiteindelijk nog gelopen? Zou idd een pokke-eind zijn zeg!!

Duivelse Leonoor is dus maar tijdelijk, *pfieuw*

Chev, gelukkig viel het mee met Baron!

Renée, alvast succes voor je rijbewijs!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:43

Toch wel heel gevoelig, die Chuck TM!
Wel vervelend dat hij helemaal zenuwachtig werd..

Jammer dat Chubby nu veel op stal staat waarschijnlijk.
Zo’n jollybal is wel heel handig denk ik!

Druk dagje, Roos!

Knap hoor, Mamauba, dat je zoveel afgevallen bent, Petje af!
Hopelijk heb je lekker gestadt!

Pellie; Wel fijn dat de deken toch niet terug hoeft!!

Dienie; ik denk inderdaad ook wel dat honden en andere dieren dat heel scherp aanvoelen.
Onze hond blaft altijd wel bij een vreemde, maar als ze niet te vertrouwen zijn wel op een bepaalde manier

Best een hoop geld voor zo’n bal zeg!

Wauw, Yarka, wat een knapperd zeg… mooi getekend!
En een prachtig hoofdje erop!

Pellie; stoer hoor, een eigen camper, lekker toeren dus!

Dienie; inmiddels zit ik op goed gewicht, en vind mezelf zelfs wat te zwaar (heb geen idee hoeveel ik weeg eigelijk, durf er ook niet zo goed op te gaan staan..), de laatste tijd snoep ik eigelijk echt te veel.
En moet eigelijk gewoon weer gezond gaan eten!

Oooow wat krijgt Fayette een lekker buikje zeg!! Ik vind het echt jammer dat ik dit jaar (als het goed is) geen drachtige merrie’s heb!

Tequilia; super dat je iemand voor Ivanhoe gevonden hebt, hopelijk klikt het!

Ingrid; jij bent wel lang zeg! Dat zou je vanaf een foto eigelijk helemaal niet zeggen!
Super dat je cyfers vrijwel allemaal voldoendes zijn!

Schrikken zeg, Cheveyo! Hopelijk is het niks ernstigs!

Leon; ik was iets van 5 minuten aan het lopen toen m’n moeder belde dat ik maar terug moest lopen en m’n vader me daar op zou halen. Dus het valt mee

Zo ben weer bij!
Daarstraks eventjes foto’s gemaakt van Darlah en Kaylen.
Ik stond de foto’s te bekijken in de wei, staat Darlah ineens achter me en legt ze haar hoofdje op m’n schouder, en ze bleef mooi zo staan.. Ik heb wel het idee dat het vertrouwen echt steeds beter wordt, heel leuk dus..

De wei van hun 2 ligt trouwens aan de weg, en nou heeft Darlah al het gras aan het zijkantje kapot getrapt. De buren zeiden vorige keer dat, elke keer als er een hardloper voorbijkomt, mevrouw mee gaat draven..
het moet niet gekker worden

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:50

Elke, ik heb vandaag met Snowdon ook nog een bezoekje gebracht aan D. en K. Darlah was helemaal verliefd en Kaylen hobbelde er maar wat sukkelig achteraan Darlah wordt echt mooi hoor! Ze heeft een hele mooie statige houding... en die hals!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:57

Denk ik dus: ik ga ook weer eens reageren. Netjes het andere scherm geopend en braaf reacties opgeschreven. Benik bijna klaar, doe ik bij de verkeerde pagins de vorige bladzij toest. Weg alles
Sorry, ga het niet weer doen.
Ben wel bijgelezen. Voor degene die morgen naar paard &koets gaan. kom even langs de stand.

Ik vind het top dat heleboel van jullie de kaarten gingen bestellen.

Hier het lijstje:
Indezz: 50x
Leon: ??
Fjordkootje: 50x
Dobbel: 30x
Coydog: 30x
Bonte: 50x
Pellie: 40x
Jean: 65x
Chubby: 25x
Leonoor: 30x
Ben ik nog iemand vergeten??

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:00

Dank je
Ik vind inderdaad ook dat Darlah een bepaalde uitstraling heeft, inderdaad heel statig, ze vind zichzelf een hele dame

Afbeelding

Waar ben je trouwens naartoe gereden? Grote buitenrit gemaakt?

Edit; Mariel; ik ga ook eventjes bestellen!
Goed dat je dat nu plaatst, ik vergeet altijd alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:19

Jeee Marcella, waarom niet? Omdat er geweldige kwijlwagens staan waar je heerlijk naar kan kijken, genieten en dromen over de dag dat je er zelf een besteld Alle stands zijn ook erg leuk, evenals de shows Is gewoon een erg leuke beurs!

Chubby, wat zijn tot nu toe eigenlijk al je opties (merk, leeftijd, kleur, soort, km-stand etc.) ??

Afvallen, dat doe ik door 3 stevige maaltijden te eten, en zo min mogelijk tussendoortjes, ik drink wat, eet fruit of een volkorenkoekje. Het is even flink omschakelen en ook geestelijk, maar het gaat me steeds beter af.

Een gemiddelde dag van mij:
* Ontbijt : 2 bruine boterhammen met duo penotti, mijn enige zonde omdat ik totaal niet van eten houd 's ochtends.
* Lunch : 4 boterhammen 2 pindakaas + 2 rookvlees. Eerste zijn gezonde vetten, tweede is mager.
* Avondeten : 1 á 1,5 vol bord met warm eten. Bijv pasta of rijst (zgn dikmakers dmv kooklhydraten).
* Tussendoortjes: 's Ochtends 1 beker koffie + soms glas water. 's Middags met naar huis rijden eet ik een appel, of 2 van die Time Out volkorenkoekjes. 's Avonds drink ik thee en eet fruit.

Hier val ik zodra ik meer beweeg mee af. Ik geloof gewoon echt in goede stevige maaltijden, en tussendoor niks te eten. Het werkt echt super voor me. Afgelopen weekend was het heel slecht bij klussen (2 x portie friet als avondeten en in totaal over beide dagen 6 saucijzenbroodjes + 3 worstenbroodjes.) Ook gigantische dikmakers natuurlijk, maar door het schema van hierboven zijn die 2 kg + 1 kg extra er weer af)

In het weekend ben ik iets losser, mag ik ook chips en noten. En gebak sla ik bijvoorbeeld niet af. Af en toe mag zoiets best.

NikitaGoGo Ik zal zo die link verder bekijken

Ingrid, fijn van de goede cijfers!

Elke een hele dikke

He Cheveyo, wil geloven dat je dan even flink schrikt...

Mariel, quanta costa? Ik heb eigenlijk sinds vorig jaar besloten niet meer te sturen.. je krijgt er toch nooit meer terug.

Ben ik ook weer, vanmiddag wezen rijden op Amanda, en Dewi mee, heb lang zitten twijfelen of ik het wel moest doen. Waaide nl flink, Amanda geeft daar niet om, maar Dewi ken ik gewoon gevoelsmatig nog niet zo heel erg goed. Maar toch gedaan, onder het motto, het geluk is met de dommen en dat was het. Heb gewoon weer super gereden, het is gewoon geweldig om te zien hoe ze op elkaar inspelen. Tempo gelijk houden (Amanda is langzaam, Dewi loeisnel), ze geven er niet om om vlak naast elkaar te lopen als we in de berm moeten om iets langs te laten gaan.

Ook met het verkeer passeren ging het super. Dewi heeft nl nog altijd wat moeite met landbouwverkeer als je erop zit vindt ze het doodeng. Aan het hand met mij op de grond gaat het wel redelijk goed, maar schijnbaar is dat dus ook zo als ze met Amanda samen is, en ik dr zo aan het handje meeheb. Hebben nog een tijd achter de achterbuurman gereden die met de wentelploeg voor ons reed. Ook nog een Manitou gepasseerd, ook geen trubbels, en daarna nog eens 3 auto's tegelijk afwisselend vanaf voor en achter. Dus ben gewoon helemaal happy Ze hebben als beloning nog een suikerbiet en voederbiet gekregen. T zijn je reinste kannibalen zoals ze daarop afvliegen met die moordlust in hun ogen...

Toen koffie gedronken met een heerlijk stuk speculaas. En de auto gaan wassen, had ik de mijne net klaar en wou de ramen gaan doen. Komt Ivo (broer) thuis, zet auto ernaast, en zegt, deze mag ook... En het was nodig ook, helemaal bruin ipv zwart. Toen de stallen gemest, lekker opgestrooid en bij Dewi de vlechten uitgehaald, en beetje wezen knuffelen enzo. Best fijn

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:23

Klinkt helemaal top Maya!! Ik had bij Dewi als handpaard ook gemerkt dat verkeer veel minder eng was.
Heb jij niet dat ze enorm plakt aan amanda? Ze deed dat bij Baggio enorm en leerde haar aan dat 'afstand' (als ik dat zei) ook echt afstand betekent en dan liet ze er 30 cm tussen.

Bonte, leuk he, verkeerde knop indrukken??

Maya, die kaarten zijn 1 euro incl. envelop en verzendkosten. Vind ik reuze meevallen!!

Goed, ga wat doen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:27

Hee super, Maya, dat het zo goed ging!!

Bonte; ik heb 10 kaarten besteld trouwens

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:31

Goedenavond!!!

ff een paar reacties:

Superroos schreef:
wenk, lisje dus ook al zo'n enorme spiegel, mooi hoor!
succes bij fysio..

Ja, vooral bij mij, maar eigenlijk bij iedereen wel. Zij is echt heel erg gevoelig daarvoor. Sterker nog, als ik geirriteerd ben (door iets anders) en ik kom op het land blijft ze bij me weg. Dat vind ze eng/moeilijk...

Mamauba schreef:
WenK toch maar hopen dat Fysio werkt. Merk je al een verbetering?

Nee, eerder een verslechtering, daarom ben ik ook terug gegaan naar de huisarts.

Ik moet zeggen dat de behandeling van de Fysio wel fijn was, de spieren eromheen zijn in elk geval iets losser en ik heb oefeningen meegekregen...

Vandaag weer gewerkt, rond half 3 zat ik er helemaal doorheen, om 5 uur kon ik dan eindelijk weg.

Fysio ging dus goed, daarna nog even paardjes gevoerd waar Maddox een nieuw grapje heeft ontdekt: Als je over de breedte van de strook gaat staan kan er geen veulen meer langs en als dat te lang duurt springt ie in het draad...

Scheelt dat het draad snel knapt, maar we gaan mevrouw dit grapje wel even afleren...

Nu ben ik lekker thuis, net gegeten. Strakkies lekker fillumpje kijken...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:33

Mariel, ik heb trouwens 14 kaarten besteld

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:36

Leonoor schreef:

Hier het lijstje:
Leon: 14x
Mazzelmeid: 10x

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:49

SuperRoos schreef:
FK, boel al een beetje gezakt bij je van eveline? beetje tot rust gekomen zeg maar

Ja, ben alleen zoekend hoe ik zelf kan doorgaan met d'r helpen in de tussentijd. Het leek alsof ze minder moeite had met achtervoeten geven (moesten toch even uitgekrabd worden). Ze stond trouwens te genieten van de 2 handjes Equiral Structuurmix. Dat spul ruikt ZO lekker! Ben net een uurtje thuis en ik heb 't weer , ik wil weer terug naar stal.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:52

Bonte schreef:
Leonoor schreef:

Hier het lijstje:
Leon: 14x
Mazzelmeid: 10x

Ja ,ik ga zo nog bestellen voor mijn moeder haar kerstkaarten !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:06

@ Leonoor, Dewi zit inderdaad heel dicht op je als dat moet als we iets passeren, dan zit mijn been gewoon tegen haar buik. Maar daar geeft ze niks om. Maar verder houden ze afstand onder het draven. Meestal loopt de een in de berm en de ander op de weg, wissel dat ook af. Geloof dat er ongeveer een meter gemiddeld qua afstand tussen zit, maar ze is heel makkelijk met het sein om opzij te gaan, ik wapper eens met dat touw en ze snapt het gelijk Verder vind ik het gewoon geweldig hoe ze op stemcommando's reageren. Ook qua al het andere gedoe, even ergens wachten, of paar passen terug etc. Dus dat heb je haar super geleerd

Had trouwens op een gegeven moment nog een auto vanachteren, en toen die op 15 m achter ons was vloog er ineens een vogel uit de sloot. Amanda schrok daarvan omdat ze zat te suffen, dus kont naar de grond en flinke sprong naar voren, van whoo! wat was dat? (vond dat wel een lekker gevoel, ineens die verzameling van kracht onder je.. is dat nou penny? ) Dewi liep gelukkig gelijk mee, maar wel met een enorm vraagteken op haar hoofd, huh? er is gevaar? Maar wat mis ik dan? Dus ik in reflex gelijk HOW geroepen, en daar reageren ze goed op. Automobilist ook gelijk in de remmen...

En dan ga ik nu dit posten mits Bokt weer werkt En dan naar die site kijken voor kerstkaarten

Gosamme wat is Bokt irritant!

*Springt in het rond uit ergernis en ramt voor de 6e keer op enter binnen 20 minuten*