Mijn voorkeur is 24/7 buiten. Maar zo kan het ook. Waarschijnlijk gaat ze dat ook als het wat warmer word. Er is een stal te weinig en nu staat rose buiten. En stal nat sproeien word wel eens vergeten..
Goede vakantie gehad. Lekker bij gerust en nu weer hard an t werk. Morgen naar Dana toe.
Hoe is het hier?
Niene87
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-15 10:56
Goedemorgen Laatste vakantie dagje hier vandaar ook minder actief geweest... Deze week druk geweest met onze tuin en de 1e week was ik vooral goed van slag door de verhuizing en al het gezeur er omheen Maar nu beide paardjes happy zijn zelf ook redelijk mn draai weer gevonden...
Aaahh wat is Muppet een schatje! Ellie sterkte na 14 jr ken je patiënten vaak erg goed en is dan wel heftig Mira succes met je concours komt vast goed
Mira283
Geplaatst: 17-05-15 11:00
Fijn dat je weer je draai een beetje hebt gevonden. Na alle nattigheid!
Is pas in augustus dus kan nog even wat conditie met de oma opbouwen. Nu hopen dat mijn faalangst niet de overhand krijgt...
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 17-05-15 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Kaatastrof
Geplaatst: 17-05-15 11:00
Leuk dat je onlangs aan me dacht, lor! Haha, ja, ik woù gewoon rijden. En niets of niemand ging me stoppen die dag ! Oh super van die koets. Ga je dan toch voor een 4-wieler? En geweldig van het tuigje! Ben benieuwd naar een foto!
Hey Maartje! Bedankt. Leuk zeg, dat konijntje! Ik wens je heel veel succes, hopelijk geraakt hij er met goede zorgen door!
Lekker stulpje voor Zac, Dott. Fijn dat de verhuis goed is verlopen. En gefeliciteerd met je resultaten van de springwedstrijd!
Nienke, ik had al iets willen lezen over het voorval met die vrouw. Hopelijk is het snel in orde.. Not fun om zo ziek en gestressd te zijn. Take it easy En kijk naar de paardjes.. Die zijn zo te horen blij met hun nieuwe stulpjes. Haal daar je positieve energie uit! En bedankt!
Succes Chimello met je scriptie! Super dat de trailer in een nieuw jasje gezet wordt! Ben alvast benieuwd naar de 'before' en 'after' foto's als je die plant te maken.
Oh heerlijk zo'n Penny-moment hé Jammer van de foto, maar jij hebt toch wel mooi kunnen genieten. Veel beterschap voor de voet ook! Ze kunnen toch zo vreselijk lomp zijn hé soms Oooh en jouw ratje Heb ik altijd zo'n lieve dieren gevonden, alleen enorm jammer dat ze maar een kort leven hebben vaak.. Daarom heb ik Caafjes
Gekke Storm, Jane! Bizar, hier zouden mijn paarden er zich nooit doorkloppen denk ik. Mijn merrie was de laatste keer bij verdoving van haar tanden zoo suf Ze was er achteraf ook niet goed van..
Oh wow Mira! Alvast veel succes, komt goed!
Wederom prachtig veulen Claudia! Heel mooi die blauwe kijkers. Zoals reeds gezegd, echt een succesvol veulenjaar voor jullie! Houden zo!
Gecondoleerd, Ellie!
Welkom terug Jolanda! Hopelijk gaat het snel wat beter met Dana's bronchitis. Helpt dat goed zo'n natte stal?
---
Zo effe mee-leespost gehad. Hier gaat alles er rustig aan toe. Mijn vriend is terug in België dus het is vooral lekker genieten en af en toe eens knuffelen met de paardjes.
Jacky (mijn Shet) schuurt zich weer helemaal kapot voor een of andere reden.. Heeft schilferige plekjes onder zijn manen, voorpluk en staart. Zijn neus schuurt hij kapot.. Gingen de DA eens laten komen om het na te checken. Zou een schimmel kunnen zijn en dan is het niet gemakkelijk om er vanaf te geraken..
Ze moet overigens ook komen voor Tinky. Ik vermoed dat ze pollenallergie heeft, of toch in een bepaalde mate. Ze schudt constant met haar hoofd en briest. Zeker onder het rijden maar ook gewoon in het weiland. Heeft er iemand hier ervaring mee?
Overigens had ze ook een plekje vlak achter haar kaak, op de plek waar haar klieren zitten. Het was ook eerst wat schilferig. Maar gisteren zat het vol geel plakspul.. Pus dus vermoed ik. Heb het uitgewassen met isobetadine shampoo en dan MSM zalf opgedaan. Ze vond het niet zo leuk dat ik er aan zat. Dus effe de kat uit de boom kijken en zien of het verbeterd.
He bah twee zieke paardjes... Schimmel is toch ook wel dood te krijgen? Hoop dat tinky opknapt en geen pollenallergie heeft. (Heb zelf zware hooikoorts weet er helaas alles van)
Al eens een pollennetje geprobeerd? Misschien word het dan beter?
Lori
Geplaatst: 17-05-15 11:46
.
Laatst bijgewerkt door Lori op 04-02-25 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Nientsje
Geplaatst: 17-05-15 12:32
24/7 buiten is wel het fijnst inderdaad
Fijn dat je paardjes happy zijn en jijzelf de draai ook weer wat gevonden hebt Nienke
Rustig aan Mira! Die faalangst heb ik ook heel erg, wat een drama was dat voor mij, voor de wedstrijd. Maar kop op, je kan het En je hebt nog wel even de tijd
He bah Kaat 2 ziekje paardjes.. ik kan je helaas niet helpen maar de DA hopelijk wel. Sterkte met ze!
Haha moet wel goedkomen toch Lor? Veel plezier iig
Cup werd niet zo groot toch Lor? Want dan kun je beter voor een tweewieler gaan voor cup.
En Nietsje moet goed komen ook al verne*k ik de hele proef maakt mij geen bal uit haha. Gaat mij om de faalangst onder ogen te zien
cp112
Geplaatst: 17-05-15 12:40
*komt uit meeleesmodus* Kaat,voor dat schudden tijdens t rijden een neus en een oornetje gebruiken. Ik heb er ook een die dat doet omdat ze zo kriegel is op alles wat vliegt. Helpt super.
Dat is wel fijn! Haha nee ik ben nog steeds een enorme stresskip
Dott
Geplaatst: 17-05-15 12:55
Nientsje schreef:
Rustig aan Mira! Die faalangst heb ik ook heel erg, wat een drama was dat voor mij, voor de wedstrijd. Maar kop op, je kan het En je hebt nog wel even de tijd
Hier ook hoor, als ik er maar eenmaal op zit is t goed, maar slaap de nacht ervoor vaak al beroerd..
Mira283
Geplaatst: 17-05-15 13:32
Nientsje schreef:
Dat is wel fijn! Haha nee ik ben nog steeds een enorme stresskip
weet ik dat ook weer haha
@Dott ik ook hoor dan slaap ik echt beroerd maar goed we gaan de in augustus gewoon voor. Natas (pony) sleept me er wel doorheen
Lori
Geplaatst: 17-05-15 13:51
@Mira klopt ik twijfel er persoonlijk zelfs aan of die ooit echt geschikt gaat zijn voor het mennen. Die is momenteel 73cm, zijn achterste staat op ongeveer 76cm. Ik blijf hopen dat die de 80cm haalt dat zou het beste zijn vanaf die maat vindt je al het een en ander om ook ermee te mennen. Nu uiteindelijk Cup is ook een koudbloed en hengst schijnt dat die eerder de breedte ingaan en dan de hoogte in en sowieso dat ze lang iets pietsje nog blijven doorgroeien dus ik blijf hoop houden .
Een sulky ga ik moeilijker in evenwicht krijgen achter Cup dan een lichte vierwieler behalve een eenzitter maar ook niet mijn keuze maar ze willen minimaal de mogelijkheid voor met 2 (een eenzitter zou beter zijn achter Cup), maar het is wel zo dat ik de vierwieler zou willen gebruiken om hem voor de kar te zetten maar we daarna sowieso moeten zien voor iets extra als we ze beiden tegelijk willen mennen, maar eerst zien of die geschikt is... onder de 80cm vindt ik hem eigenlijk persoonlijk te klein maar Cup is niet van mij maar van mijn zusje en mijn moeder dus het is uiteindelijk wel echt hun keuze, Finn is wel volledig van mij maar heb ik sowieso het probleem niet met te klein voor een tuig en kar te vinden .
Laatst bijgewerkt door Lori op 17-05-15 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Ik zit aan 16 pagina's van m'n scriptie, wie weet krijg ik het zowaar nog af? Morgen ga ik alles bijlezen, nu is het doorlezen maar snel
Guess is officieel 3 jaar sinds gister. Toch al een aantal dekkingen verkocht al in Amerika, super cool nu sparen voor een huis in Zweden. Als we dat volgend jaar zouden doen komen jullie toch wel eens op bezoek he?
@Lor in het shetlandertopic ment er ook iemand met een 78 cm hengstje maar kleiner dan dat kan niet voor de kar. Ik ben blij dat Pip wel 80 cm. Gelukkig is Finn helemaal van jou wat is dat een knappe pony!
Ach, ziek is een groot woord natuurlijk. Voor de rest zijn ze wel gewoon kiplekker. Gewoon van die vervelende kleine kwaaltjes waar je je vinger niet op kunt leggen. Vermoed overigens dat het plekje een insectenbeet was en ze er een reactie heeft opgekregen. Voelt nog altijd wat opgezwollen en hangt weer wat geel spul aan, maar gelukkig véél minder erg dan eerder. Pollennetje heb ik nog niet geprobeerd, maar mocht er eentje hebben van een vriendin Dus dan zal ik het zeker eens proberen. Bedankt voor de tips allemaal! Oornetje is denk ik overbodig, vermoed niet dat er vliegjes in der oren kruipen.
Aha, ja, dat klopt wel Lor. Heb ooit eens voorgehad dat men tweewieler achterover is geklapt doordat men nieuw tuig blijkbaar niet 100% goed was ingesteld Dat wil je niet meemaken Gelukkig is ponylief DOODbraaf en die stopte dan ook meteen! Komt wel goed met je zusje en Jack, Lor. Rijd je nog veel met 'm eigenlijk?
Oef, ja wedstrijd rijden. Niets voor mij. Na mijn 'horror' proefje op de keuring ben ik daar volledig van afgestapt, haha. Het enige wat ik misschien nog wel wil doen is een TREC wedstrijdje in de laagste klasse. Maar dan moeten Tink en ik wel nog flink oefenen op zelfstandig rijden (en ik kaartlezen )
Oh huisje in Zweden.. Ook mijn droom! Vriend komt uit het Noorden (Estland) dusja.. Heeft zelf ook in Zweden gewoond. Deze zomer gaan we gezellig 2 weken naar Åland en doen we 2 dagen Stockholm. Åland ligt wel in Finland en niet in Zweden, maar is wel door en door Zweeds. Dus Chimello, ik zou je dan met héél veel plezier bezoeken, hehe!
Nientsje
Geplaatst: 17-05-15 20:46
Haha Mira, ik ben over het algemeen al een enorme stresskip hoor De dag voor mijn wedstrijd was ik echt zo van "Ik ga NIET" maar ben blij dat ik toch gegaan ben
Hopelijk wordt Cup groot genoeg Lor, wel zo leuk
Je kan het Chimello!! Gefeliciteerd met die knappe Guess Ik kom graag eens langs dan!! Gaaf
Iemand zin om mee te gaan naar Noorwegen dan? De vrouw waar Feike zowat in de tuin heeft gestaan die heeft daar een huis en daar mag ik zo heen, maarja ik kom er niet zonder rijbewijs en alleen gaan is ook stom
Ik ben vandaag maar niet op buitenrit gegaan, wat ik van plan was. Het waaide enorm en Feike was echt enorm heet vandaag. Dus heb maar in de bak gereden, pfoe was "zwaar" genoeg met die stuiterbal