Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juliekeuh schreef:Ooh wat een schattige pup
@Jolanda, mijn bwp merrie heeft vroeger ook zo'n "dip" gehad. Had altijd parcour gesprongen, wou dat niet meer dus is in de manegelessen gekomen. En toen ik haar kocht was ze ook nogal aan de lome kant, had niet veel zin meer om te werken enzo. Nu zij had ook nog problemen met kramperigheid, na een tijd bloed laten prikken (dacht dat ze eerst wel wat zou bekomen van de weide enzo en het mindere werk, deed wel iets...) en bleek dat ze een serieus tekort had aan vitamine E /selenium. Nu omdat het bij haar zo laag was die waarden is het chronisch dus die moet om de paar dagen in de zomer en in de winter dagelijks haar supplement hebben, maar ik merkte wel paar jaar terug in de zomer als ik haar dat iedere dag gaf en ze stond op het gras dat ze echt na een tijdje veel vinniger werd omdat het terug op pijl was.
Hopelijk is het ook zo iets 'simpel' bij je paardje dat je met een doosje supplement kan oplossen!
hetlevenwint schreef:Hoi hoi!
Patrick beterschap van Aslan!
Net zelf eindelijk na een maand tijd terug ritje met Jack, die was super braaf.
[ Afbeelding ]
Citaat:Er waren volgens haar twee dingen. Er is iets met haar buik, maar dit geeft geen probleem. Dat zou dus kunnen. Ze is toch drachtig? Het tweede is heel zielig. Ze is down, lusteloos, depressief. Er is iets weggehaald bij haar wat ze mist en erg om treurt.
Jackytje schreef:Bij Tinky's proefje waren haar manen gewoon los, maarja, was proefje van het stamboek en de manen moésten dus losIk vind een mooie hengstenvlecht altijd chique, en de voorpluk dan in een soort visgraat vanboven, maar de rest los (?)
Vandaag zijn we met Tinky en Boris samen voor de 2de keer gaan wandelen. Ze deden het alle 2 weer toppie! Alleen heeft Boris echt een eet-probleem Alles wat hij kan meepakken, pakt hij mee en hij gaat soms echt op ongelegen tijden stilstaan om te grazen. Ik vind dat mijn broer dan ook te lief reageert.. We hebben wel bijna een accident gehad op de Congoberg.. poedersuiker auto!! Bijna zelfde tafereel als bij die Aurelie. (maw dat ongeval met paard+ruiter dat op VP nieuws stond, gebeurde trouwens ook in deze gemeente..)
Was daar op die kasseien, dus maakt veel lawaai. Auto komt in volle vaart vanachteren over die kasseien gereden en VLAMT ons voorbij, waardoor Boris schrikte en bijna tegen de auto sprong! En nog niet eens vertragen, de kl**tzak! Mijn broer heeft dan ook terecht zijn middelvinger laten zien.. Daarna hebben we bij alle auto's het teken gedaan om te vertragen. Triestig dat je dat moet doen.. Dat de mensen tegenwoordig niet beter weten..
Heb 't gecopy paste van een chatberichtje op fbEn die persoon kent de omgeving ook wel. Ik hoop dat jullie 't een beetje snappen. We waren érg geschrokken! (Tinky gaf geen kik en liep op kop)