[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:19

@patrick,t zit ook niet mee met aslan he.ik hoop dat dit maar van korte duur is,dit mooie ventje mag wel eens een tijdje zorgeloos leven(volgensmij heeft ie dat denk ik toch wel..)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:33

oh jee arme Aslan! Zit ook niet mee he?!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:23

hetlevenwint schreef:
Aah jammer dat het niet paste, was het proberen waard :). Hopelijk vind je iets dat past voor der.

Ben al druk aan het kijken voor dr. En voor mij ik moet in het zadel passen namelijk

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:25

dat lijkt me wel mira

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:41

Klopt Ellie maar ben gezegend met een vol achterwerk dat bijna niet in de normale maten in past

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:44

haha leuk uitgedrukt :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:52

Leuk hé :P. HEeft iemand ervaring met die vererende bomen in het zadel?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:13

Juliekeuh schreef:
Ooh wat een schattige pup :D

@Jolanda, mijn bwp merrie heeft vroeger ook zo'n "dip" gehad. Had altijd parcour gesprongen, wou dat niet meer dus is in de manegelessen gekomen. En toen ik haar kocht was ze ook nogal aan de lome kant, had niet veel zin meer om te werken enzo. Nu zij had ook nog problemen met kramperigheid, na een tijd bloed laten prikken (dacht dat ze eerst wel wat zou bekomen van de weide enzo en het mindere werk, deed wel iets...) en bleek dat ze een serieus tekort had aan vitamine E /selenium. Nu omdat het bij haar zo laag was die waarden is het chronisch dus die moet om de paar dagen in de zomer en in de winter dagelijks haar supplement hebben, maar ik merkte wel paar jaar terug in de zomer als ik haar dat iedere dag gaf en ze stond op het gras dat ze echt na een tijdje veel vinniger werd omdat het terug op pijl was.
Hopelijk is het ook zo iets 'simpel' bij je paardje dat je met een doosje supplement kan oplossen!

ik houd dit even in m'n achterhoofd. ik zelf denk aan bloedarmoede. heb ik zelf ook regelmatig gehad en zie er wel bekende dingen in dana terug. al ben ik een mens en dana paard. ik weet niet wanneer de va komt. maar ik ga niet meer rijden, of lekker stappen zonder zadel. het doet pijn haar te zien lijden en zeer om haar vooruit te moeten slaan terwijl ze gewoon niet kan :(

hetlevenwint schreef:
Hoi hoi!

Patrick beterschap van Aslan!

Net zelf eindelijk na een maand tijd terug ritje met Jack, die was super braaf.
[ Afbeelding ]

heeft hij voor nu 2 zwarte sokken? of zijn ze eigenlijk wit? :P
leuk dier zeg!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:34

Citaat:
Er waren volgens haar twee dingen. Er is iets met haar buik, maar dit geeft geen probleem. Dat zou dus kunnen. Ze is toch drachtig? Het tweede is heel zielig. Ze is down, lusteloos, depressief. Er is iets weggehaald bij haar wat ze mist en erg om treurt.

Dana heeft een fotoreading gehad..
wat geen probleem geeft is het veulen waarschijnlijk.
mevrouw heeft geen idee hoe het paard heette, van wie het is en heeft ook geen internet.

Ik kan me er wel in vinden. Van de winter stond ze met haar 2 jarige veulen (al lang afgespeend), een paard en haar moeder. nu nog met haar moeder en dat paard.
misschien mist ze haar twenter, of andere veulen wat verkocht is.
dana word hysterisch als ze een veulen hoort hinniken. van welk paard dan ook, een wild vreemd veulen en ze staat te springen midden op straat :=

toch ben ik ook wel benieuwd wat er uit komt bij de bloedtest als ze die gaan doen :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:52

JO!! ik ben terug van vakantie! :D
Lekker zuid frankrijk en daarna Disney gedaan.

Diaz onwijs gemist! gister gelijk naar haar toe geweest, en zelfs heerlijk gereden! :D 14 sept ga ik nog een onderlinge wedstrijd doen met haar ook als het me lukt! (gister lukte me maar het halve proefje. maar ik had niet veel energie)

Echt super lief, normaal mag je niet afzeggen/betaal je alsnog voor de proef, maar voor mij is een uitzondering gemaakt, dus als ik die ochtent me alsnog niet goed voel. mag ik kosteloos afzeggen. Ik hoop zo dat ik wel kan!
Sterre gaat hopelijk ook een proefje doen, even overleggen met haar ouders ;)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:04

Jack is leuk.
Hopelijk vind je snel een goed zadel Mira!
Wanneer wordt het bloed getest van Dana?
Leuk dat je een fijne vakantie gehad hebt! Ook altijd fijn om zo thuis te komen bij je paardje. Succes met de wedstrijd met Diaz!

Tinkers zijn echt leuk heb ik besloten. Gister voor het eerst met Quint een stukje langs de weg gelopen. Alsof hij het dagelijks doet! En naar auto's kijkt hij niet eens, terwijl dit een hele smalle weg is. Briljant!
Aranka weer een paar keer gelongeerd, dit gaat super. Af en toe trekt ze hard en ze draaft lomp aan, maar ze luistert wel heel goed naar de stem. Vanavond als het meezit erop. Ben benieuwd.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:28

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:07

Jolanda; mijn merrie heeft ook zoiets gehad en bij haar kwam het door een verstoorde hormoonhuishouding. Dat prikken ze niet standaard, maar misschien kun je dat nog aangeven? Bij mijn merrie kwam het ook na een veulen (jaar later), en inmiddels gaat het nu weer helemaal goed :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:14

Jack zijn 2 achterste sokken zijn wit maar moeilijk te houden hier door viezigheid (nu is het goed maar vanaf het regent is het terug vies) < word aan gewerkt!

:)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:23

Tinkers horen gewoon vies hihi :P

Over het tegenovergestelde gesproken.. we moeten Diaz wel even netjes maken over 2 weekjes met wedstrijd! Hoe doen jullie de manen met wedstrijd?
Ik zag laatst een Haf met 2 rijen knotten, dat was erg gaaf.. maar ik zit vooral met wat te doen met de voorpluk..

Het is nu zo:
Afbeelding
Dus opzich ook ideaal voor een hengstenvlecht ofzo..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:44

Bij Tinky's proefje waren haar manen gewoon los, maarja, was proefje van het stamboek en de manen moésten dus los :) Ik vind een mooie hengstenvlecht altijd chique, en de voorpluk dan in een soort visgraat vanboven, maar de rest los (?)

Vandaag zijn we met Tinky en Boris samen voor de 2de keer gaan wandelen. Ze deden het alle 2 weer toppie! Alleen heeft Boris echt een eet-probleem Alles wat hij kan meepakken, pakt hij mee en hij gaat soms echt op ongelegen tijden stilstaan om te grazen. Ik vind dat mijn broer dan ook te lief reageert.. We hebben wel bijna een accident gehad op de Congoberg.. poedersuiker auto!! Bijna zelfde tafereel als bij die Aurelie. (maw dat ongeval met paard+ruiter dat op VP nieuws stond, gebeurde trouwens ook in deze gemeente..)
Was daar op die kasseien, dus maakt veel lawaai. Auto komt in volle vaart vanachteren over die kasseien gereden en VLAMT ons voorbij, waardoor Boris schrikte en bijna tegen de auto sprong! En nog niet eens vertragen, de kl**tzak! Mijn broer heeft dan ook terecht zijn middelvinger laten zien.. Daarna hebben we bij alle auto's het teken gedaan om te vertragen. Triestig dat je dat moet doen.. Dat de mensen tegenwoordig niet beter weten..

Heb 't gecopy paste van een chatberichtje op fb :P En die persoon kent de omgeving ook wel. Ik hoop dat jullie 't een beetje snappen. We waren érg geschrokken! (Tinky gaf geen kik en liep op kop)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:02

Zijn hier nog meiden die met hun tinker mee willen rijden in Showteam Epona? Of kennen jullie iemand in Brabant, die een tinker heeft en van wie jullie denken dat ze plezier zou beleven aan het rijden van shows?

Zouden jullie die naar onze website http://www.showteamepona.nl willen verwijzen?

We willen zo graag een achttal bij elkaar krijgen! We zijn blij met alle hulp, hoe klein ook. Bedankt!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:06

Jackytje schreef:
Bij Tinky's proefje waren haar manen gewoon los, maarja, was proefje van het stamboek en de manen moésten dus los :) Ik vind een mooie hengstenvlecht altijd chique, en de voorpluk dan in een soort visgraat vanboven, maar de rest los (?)

Vandaag zijn we met Tinky en Boris samen voor de 2de keer gaan wandelen. Ze deden het alle 2 weer toppie! Alleen heeft Boris echt een eet-probleem Alles wat hij kan meepakken, pakt hij mee en hij gaat soms echt op ongelegen tijden stilstaan om te grazen. Ik vind dat mijn broer dan ook te lief reageert.. We hebben wel bijna een accident gehad op de Congoberg.. poedersuiker auto!! Bijna zelfde tafereel als bij die Aurelie. (maw dat ongeval met paard+ruiter dat op VP nieuws stond, gebeurde trouwens ook in deze gemeente..)
Was daar op die kasseien, dus maakt veel lawaai. Auto komt in volle vaart vanachteren over die kasseien gereden en VLAMT ons voorbij, waardoor Boris schrikte en bijna tegen de auto sprong! En nog niet eens vertragen, de kl**tzak! Mijn broer heeft dan ook terecht zijn middelvinger laten zien.. Daarna hebben we bij alle auto's het teken gedaan om te vertragen. Triestig dat je dat moet doen.. Dat de mensen tegenwoordig niet beter weten..

Heb 't gecopy paste van een chatberichtje op fb :P En die persoon kent de omgeving ook wel. Ik hoop dat jullie 't een beetje snappen. We waren érg geschrokken! (Tinky gaf geen kik en liep op kop)

Wat vervelend zeg, moet wel zeggen dat ik hier ook soms het omgekeerde meemaak.
Dat ze dus achter het gat van onze paarden blijven rijden, Dusty wordt daar altijd erg zenuwachtig van.
Maar traag rijden is natuurlijk nog altijd beter dan als een gek voorbij vlammen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:49

wat een mafketels af en toe op de weg.ik volg nu weer t programma de slechtste chaufeur van nederland en ojojoj wat een drama.ik vindt mezelf echt niet de beste,maar probeer wel verstandig te denken en te handelen.bij paarden ga ik gewoon kalm voorbij zodra t kan,want idd erachter hangen geeft stress.

voelde me vandaag even een niet moderne jongere.moest namelijk werken bij een moderne oudere.echtpaar op leeftijd maar die nog meegaan met de tijd.dhr had gisteren een tablet gekocht,maar wist niet hoe ie aan moest,of ik dat wist,want meiden van mijn leeftijd hebben allemaal zo'n ding.
nou ik heb er geen,zou niet weten wat er mee te doen.dus kon m helaas niet helpen.voelde me een beetje dom...

vandaag weer lekker uit gaan eten.had een gratis eten bon liggen,dus ja dan doen we toch een etentje?gezellig t kindje van vriendin er ook bij.daar heb je overigens geen kind aan.een schatje!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:42

Ik zie dagelijks idioten op de weg.. sommige mensen moeten ze echt hun rijbewijs afpakken... Achteruit gaan rijden terwijl je er achter langs loopt.. je bijna aanrijden, terwijl je voorrang hebt.. op het paard ook genoeg meegemaakt aan rare mensen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:39

Muhaha, mijn pinguinpakje is binnen! Ik ben klaar voor mijn onderlinge B proefje zonder galop! :D
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:31

netjes!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:03

mooi hoor!

heb nu de opdracht gekregen een stalbbq te organiseren.wel met een beperkt budget.en of dat nog niet genoeg is,het is ter ere van iemand die gaat trouwen.en de bbq is al over anderhalve week dus dat wordt eventjes brainstormen.
vandaag is het begin van opknappen van de trailer gemaakt.de vader van bijrijder zorgt dat de rotte plek wordt vervangen(ik denk een nieuwe wand maar dat weet ik niet zeker),hij is schoongespoten en hij is voor de eerste keer geschuurd en geschilderd.ben benieuwd naar het resultaat.heb nog niet hoeven te helpen,maar als dat nodig is help ik met liefde.ben zo benieuwd naar het resultaat!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:21

Heb je foto's Ellie?

Ben beneiuwd!

Heb je een megafoodstunter in de buurt? Daar heb je heel veel goedkoop stokbrood en vlees.
Anders Lidl en Aldi, kun je het meeste bij halen

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:36

heb nog geen foto's andrea,ik wacht ook in spanning op t resultaat.we wilen het houtwerk zwart schilderen,dat was bruin.als t goed is zit de eerste laag er dus op en vandaag zou de 2e erop gaan.maar met dat weer weet ik t ook niet.

ik ben ook idd van plan om naar lidl te gaan,en voor de bordjes en zo naar de action.maar t budget is voor 14 personen maar 65 euro.niet veel dus