[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:25

Haha! Ik ben soms net een }:0, dat zeggen wandelaars ook van mijn vlekken in de wei :+

Misschien dat dat wel een goed idee is. Ze zweet ook op stal, dus haar daar laten drogen na inspanning is ook niet erg nuttig. Of ik probeer het gewoon dit jaar met wintervacht, eens kijken hoe dat gaat. Het heeft altijd wel wat, van die gezellige wollige paarden in de wei.

Maar nu nog even genieten van het heerlijke weer!!! En de pup vangen, want hij eet speelgoed.

_Clocloken_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:47

Onze paarden blijven gewoon lekker wollig, ben er echt weg van :D

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:11

Lilly en Sav worden geschoren

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:19

Jaron ook. Lekker.doortrainen

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:41

eros is geen tinker,maar hij komt waarschijnlijk wel weer onder z,n deken staan.dit omdat we door willen gaan met de wedstrijden en dan is t prettiger dat z'n vacht kort blijft.anders had t mij niet uitgemaakt dat ie wat meer wintervacht had.

ben vanmorgen goed verrast.het hele verhaal vertel ik vanavond wel.moet zo weer werken.
en mams is vandaag jarig.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:52

Hier geen dekens,lekker wollig.

Je maakt t spannend Ellie!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:07

JoanneE schreef:
Haha! Ik ben soms net een }:0, dat zeggen wandelaars ook van mijn vlekken in de wei :+

Misschien dat dat wel een goed idee is. Ze zweet ook op stal, dus haar daar laten drogen na inspanning is ook niet erg nuttig. Of ik probeer het gewoon dit jaar met wintervacht, eens kijken hoe dat gaat. Het heeft altijd wel wat, van die gezellige wollige paarden in de wei.

Maar nu nog even genieten van het heerlijke weer!!! En de pup vangen, want hij eet speelgoed.

Ken het van de pup. Heb een hondje die nu bijna een jaar oud is die ging er met mijn sokken vandoor vanmiddag 8)7

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:13

Haha! Ik ben mijn slippers ook steeds kwijt, ligt ie er bovenop te slapen. Hij is nog geen 10 weken, dus dat wordt hem vergeven ;)

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:29

Wat een droppie!!! Mixje?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:39

Tjah, op de honden van de buren passen terwijl ze een nestje hebben... Het is boerenfox met nog wat. Oftewel een boerenfox.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:40

Owjee mooi hondje!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:44

Ah zou ik ook meteen vergeven :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:31

Ik weet niet wat er hier gebeurd. Dana is drachtig dus in de winter loopt ze minder en is een deken zonde. Mary gaat meer lopen. Of we wachten af hoe ze reageerde op zweten.

Lesgeefster gaf aan dat Dana niet goed is. Wat weten we niet maar het klopt niet. Een paard kan sloom en traag zijn. Maar zo is ze nooit geweest en ik heb dr ook niet verpest . iemand wil gaan fluisteren/paragnost?? Een bekende van mn lesgeefster wil het proberen of ze iets kan vinden. Heeft geen internet dus op zoeken kan niet en ze kent t hele paard niet.
En waarschijnlijk bloed prikken. Ik denk zelf bloedarmoede. Ze wil zo graag maar t lichaam wil niet mee. Zit onderhand western te rijden met een hand aan de teugels en andere de zweep :=

Gister wel een drafbalk gehad. Ze doet t wel maar niet van harte.

Ook gistwe voor t eerst gelopen met de hulp boeren. Uiteraard heel braaf!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:59

dan zit er wel degenlijk iets niet goed met dana.een dagje wat minder actief kan best maar niet iedere keer.

die puppie joana,zo schattig!!!!!

gisterwilde m'n laptoppie niet meewerken,dus dan maar nu t verhaal:
was gister lekker aan het werk.tegen kwart over 10 gaat de bel,dus ik denk ik zal wel even open doen,dan hoeft de klant niet door t huis haar weg te zoeken(ik schuif alles aan de kanten om maar ruimte te hebben met zuigen).ik dacht,t kan goed de buuf van klant zijn om iets te vragen want die staat wel vaker aan deur smorgens.
blijkt t mijn baas te zijn.chips wat heb ik gedaan waardoor ze komt.had totaal niet in de gaten dat ze een cadeautje en gebakjes bij had.voor....mijn jubileum van vorige week.ik dacht dat ze me vergeten waren,dus ik was verast met deze onverwachte komst.
blijkbaar heeft mijn baas de klant vorige week al benaderd met de vraag of t goed was dat t bij haar gebeurde.klant heeft t dus smorgens toen ik aan kwam goed stil gehouden,want ik zei nog tegen haar:nou ,ik heb helemaal niets van mijn jubileum gehoord,zelfs geen klein berichtje per mail.

ik zit nu wel een beetje in gedachten.want ik weet dat mijn baas gister naar een collega moest,die gister een eindgesprek kreeg.deze collega is dupe van de bezuinigingen om t zo maar te zeggen en per eind augustus is het exit voor haar.raar hoor,ik mijn jubileum vieren en zij die haar baan kwijtraakt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:14

Zo weinig lust is inderdaad niet helemaal zoals jij dana normaal omschrijft.
Verder kijken kan iig nooit kwaad!

Puppies <3

Leuke verrassing ellie! en hoe banketstaaf het ook klinkt. Wees blij dat jij niet op dat eindgesprek zit.
Je baan kwijtraken is vreselijk. en het gebeurd veel in de zorgsector momenteel.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:09

Ik heb foto's gekeken van een jaar geleden. Ik moest gewoon huilen. Toen kon ze het wel. Koste moeite maar ze kon t. Nu kost het al haar energie en ze kan dat niet opbrengen.toen reed ik 2 dagen in de week en nu 4. Moet alleen maar beter zijn.
T klopt gewoon niet voor mn Gevoel. En dat heeft mn Lesgeefster ook. Tis Dana niet. Tuurlijk ze is braaf en beetje lui. Maar t is hoe dan ook niet vooruit te krijgen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:10

Gefeliciteerd Ellie! Ik snap je dubbel gevoel wel hoor. Dat is rot ja.. Hoelang ben je in dienst?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:37

Ik zou eens bloed laten trekken herinner me een gelijkaardig verhaal en toen had het paard zwarte tekorten dacht ik. Nu je wil het laten onderzoeken dat is al iets hopelijk komt er uit wat er precies scheelt aan der :(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:34

jolanda ikwerk nu 12,5 jaar in de thuiszorg.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:12

Ooh wat een schattige pup :D

@Jolanda, mijn bwp merrie heeft vroeger ook zo'n "dip" gehad. Had altijd parcour gesprongen, wou dat niet meer dus is in de manegelessen gekomen. En toen ik haar kocht was ze ook nogal aan de lome kant, had niet veel zin meer om te werken enzo. Nu zij had ook nog problemen met kramperigheid, na een tijd bloed laten prikken (dacht dat ze eerst wel wat zou bekomen van de weide enzo en het mindere werk, deed wel iets...) en bleek dat ze een serieus tekort had aan vitamine E /selenium. Nu omdat het bij haar zo laag was die waarden is het chronisch dus die moet om de paar dagen in de zomer en in de winter dagelijks haar supplement hebben, maar ik merkte wel paar jaar terug in de zomer als ik haar dat iedere dag gaf en ze stond op het gras dat ze echt na een tijdje veel vinniger werd omdat het terug op pijl was.
Hopelijk is het ook zo iets 'simpel' bij je paardje dat je met een doosje supplement kan oplossen!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:53

Wat naar dat Dana nog steeds niet zichzelf is!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:09

:wave: :wave: :wave:

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:15

Hoi hoi!

Patrick beterschap van Aslan!

Net zelf eindelijk na een maand tijd terug ritje met Jack, die was super braaf.
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:27

Helaas het zadel paste niet. Zo jammer. Moet eentje met een wijde boom hebben en 19 inch argh. Iemand nog tips? Wel lekker met mijn kleine shetten mannetje gewerkt. Hij heeft eindelijk het longeren door na flink wat bronco gedrag.... :'). Hij denkt dat ie heel hoog kan steigeren ahum met zijn 80 cm...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:15

Aah jammer dat het niet paste, was het proberen waard :). Hopelijk vind je iets dat past voor der.