[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ringelberg

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:35

Tja daar heb je t al,met Bert heb ik ook meegegriend,ook omdat ik het verhaal van het 4 tal een beetje volgde.Ik ben ook altijd wel zo geweest,maar sinds mijn moeder ben ik veranderd.Bij ons heeft t ook wel iets positiefs gebracht,mijn vader en ik hadden vroeger eigenlijk niets met elkaar,voornamelijk door miscommunicatie van beide kanten.Sinds mijn moeder is gestorven is de band steeds beter geworden,als mij nu iets dwars zit kan ik het gewoon tegen hem zeggen,en anders om,zonder dat dat scheve gezichten oplevert.We hebben ook beide een hand vastgehouden toen mijn moeder haar laatste adem uitblies.Heel heftig...pfff wat een zware kost zeg.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:39

jongens,ik ga slapen,iedereen weltsrusten enDianne,sterkte morgen. Doei!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:39

Fijn dat je band met je vader verbeterd is Inge, zeker na zoiets ingrijpends.

Ik neem nog een beker Citrosan en dan ga ik slapen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:41

Ok nadeel van niet bijlezen en spontaan binnen komen vallen heb ik nu ondervonden... Vriendjes zijn?

Ik zou goed mee kunnen praten met dergelijke onderwerpen, maar ik hou me even afzijdig nu.

Grit

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:49

Boncho schreef:
Soms denk ook ik dus weleens dat ik niet moet zeuren om kleine dingen...... het kan allemaal veel erger.

Nee, dat hoort erbij. Stel je voor dat we het alleen nog maar over "zware kost" zouden hebben, daar zouden we geen van allen van opknappen.
Op zijn tijd is het goed en prettig, maar op andere tijden is lekker om te zeuren over klitten in de manen, omgelopen waterbakken en verkoudheden.
Schrik er wel van dat er in dit topic al een paar zijn die hun ouders te jong hebben verloren, besef wel dat een onbezorgde jeugd veel waard is.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:51

Dat is het zeker grit. maar ik denk bij mezelf vaak, dit heeft mij allemaal wel gemaakt tot wie ik nu ben, en ik vind dat iedereen best trots op zichzelf mag zijn Lachen

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:51

Grit schreef:
Boncho schreef:
Soms denk ook ik dus weleens dat ik niet moet zeuren om kleine dingen...... het kan allemaal veel erger.

Nee, dat hoort erbij. Stel je voor dat we het alleen nog maar over "zware kost" zouden hebben, daar zouden we geen van allen van opknappen.
Op zijn tijd is het goed en prettig, maar op andere tijden is lekker om te zeuren over klitten in de manen, omgelopen waterbakken en verkoudheden.
Schrik er wel van dat er in dit topic al een paar zijn die hun ouders te jong hebben verloren, besef wel dat een onbezorgde jeugd veel waard is.

Daar schrik ik inderdaad ook wel van! Eigenlijk niemand in mijn omgeving is al 1 van zijn ouders verloren en als ik hier dan lees hoeveel dat er eigenlijk zijn!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:53

Grit schreef:

'Schrok' er ook van... van een enkeling wist ik het wel. Kreeg een soort van "he, zij ook... ben dus echt niet de enige"- gevoel bij.
Ik ben dus mijn vader verloren toen ik 11 jaar was. Nog dagelijks ondervind ik de 'last' er van.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:53

PFff wat gaan jullie hard zeg!

We hebben net de nieuwe pony opgehaald, Beauty Miranda, wou haar eerst gewoon Miranda noemen maar dat klinkt zo raar Vork ik ken iemand die zo heet, denk dat het gewoon Mira wordt, dat vind ik wel grappig Haha! Ze staat nog even lekker alleen in de stal (rest staat gewoon buiten, is hier nu -6 oid) morgen overdag ben ik vrij dus dan gaat ze gescheiden van de rest naar buiten, eens zien hoe dat allemaal gaat.

Ik zag ook iets over onbeperkt hooi oid voorbij komen (stennnisje?)
Hier hebben ze sinds een week of 2 onbeperkt hooi Ja daarbij krijgen ze ook 2 keer daags wat brok/muesli/luzerne, eigenlijk is er maar 1 die het nodig heeft Vork mijn oude KWPN krijgt 1 schep muesli, een kwart brok en dan nog een goede hand luzerne. Guus krijgt een kwart brokjes met een handje muesli en luzerne (brok is eiwit arm) en binq gewoon een handje muesli. Maarja, die 2 zijn dus veel eerder klaar dan het oudje Vork soms wel een ramp, helemaal die kleine, die heb ik laatst het schrikdraad tegen z'n neus gedaan, ik moet zeggen dat hij nu wel minder snel gaat stelen Tong uitsteken Paflov reactie

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:54

snowdon schreef:
Grit schreef:

'Schrok' er ook van... van een enkeling wist ik het wel. Kreeg een soort van "he, zij ook... ben dus echt niet de enige"- gevoel bij.
Ik ben dus mijn vader verloren toen ik 11 jaar was. Nog dagelijks ondervind ik de 'last' er van.

Ach gut, pfoe er zijn dus echt veel mensen in dit topic die het mee hebben gemaakt.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:54

Wat een emotionele verhalen... Ik ben tot m'n 17e ongeveer totaal onbezorgd opgegroeid, en toen begon de ellende. Kanker, zelfmoordpoging, gehandicapt kind, nog een keer kanker, nog een keer kanker, overspannen mensen, verslavingen en ga zo maar door. In m'n familie dan he? En m'n familie is me inderdaad alles waard, dus dat heeft me allemaal diep geraakt. Vooral omdat ik het een soort van niet kon begrijpen dat in onze familie dit allemaal kon gebeuren... soms nog niet trouwens.
Sommige dingen zijn nog niet leuk, maar alles went wel op een of andere manier. Je leert er mee om te gaan en soms afstand te nemen. Ik ben er wel erg door veranderd, soms jammer genoeg vind ik.

Iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel Ach gut en Dianne, jij nu even speciaal!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:55

Ik schrik daar dus ook even van.. Had dit echt niet verwacht..
Ben blij dat ik zelf beide ouders nog heb, ook al scheld ik wel eens op ze. Maar doordat ik Hotze heb leren kennen ben ik me er zeer zeker van bewust hoeveel impact het heeft op iemand zijn leven..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:04

Leon jij je vader ook vroeg verloren Ach gut

Alles goed gegaan met het ophalen van Mira, Chantal?

Marleen ook veel voor de kiezen gehad in de familie Ach gut

Ik ben van m'n 14e t/m 17e aangerand door een vent waar ik pony's verzorgde.
Ben behoorlijk de weg kwijt geweest en heb thuis ook helaas weinig steun gehad, achteraf konden ze er gewoon niet mee omgaan.
In hoeverre het m'n leven nu beïnvloedt weet ik niet, ik weet niet hoe het er nu voor zou staan zonder dat.
Maar ik weet wel dat ik mezelf er uit geknokt heb en ik knok nog steeds.
En ik heb al veel bereikt, leuke baan, huis, kat, paard.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:05

bah wat een nare verhalen allemaal!!
klinkt heel l*llig nu maar ik ga naar mn bedje mensen. Vandaag weer de eerste werkdag gehad en ik ben het zat!! SLAPEN!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:06

als ik dit alles zo lees mag ik mij gelukkig prijzen met een redeijk 'gezond' gezin altijd. Mijn opa heeft wel inmiddels Alzheimer wat behoorlijk zwaar was in het begin, hij zit nu in een tehuis en het gaat nu beter, ook vooral met mij oma. We zijn niet de gezondste thuis (reuma, hartkwalen e.d.) maar geen van ons hebben daar direct last van.

De reis met Mira ging goed Ja gelukkig is het maar 10 minuutjes rijden vanaf hier anders had ik het nooit gewaagd met deze gladheid de weg op.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:06

Ik ga ook m'n mandje opzoeken, truste allemaal!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:07

Pf jeetje denise dat is ook niet niks zeg Ach gut
Slaap lekker allemaal!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:07

Heftig Denise... lange tijd ook zeg, jeetje!

Truste luitjes!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:12

pff wat heftig allemaal zeg....

Het is wel weer een serieuse avond zeg, gelukkig kan het hier. En kan hier iedereen zijn verhaal doen tussen de dagelijkse dingen en lolletjes door.

Iedereen een hele dikke knuffel!!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:13

_janet_ schreef:
pff wat heftig allemaal zeg....

Het is wel weer een serieuse avond zeg, gelukkig kan het hier. En kan hier iedereen zijn verhaal doen tussen de dagelijkse dingen en lolletjes door.

Iedereen een hele dikke knuffel!!!

Inderdaad! Super Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:13

Jemig Denise, wat een verhaal.. Zo'n lange tijd ook.. Verschrikkelijk.. Scheve mond

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:14

denise: vind je het nu niet moeilijk om intiem te zijn met een man?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:15

Ja achteraf vraag je je af waarom ik daar niet gelijk van het erf weggebleven ben.
Maar we (ik was niet de enige) wilden onze verzorgpony's niet kwijt dus we verdrongen het steeds.
Tot de eerste aangifte deed, toen kwam alles net zo hard weer terug.
Toen nog 3 jaar rechtszaak en in de 'rust' daarna kwam de klap.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:17

Dat hoor je inderdaad vaker, dat het verdrongen word omdat er dan zoveel om de paarden geven word.. Verschrikkelijk eigenlijk..En volgens mij gebeuren zulke dingen nog vele malen vaker dan je denkt ook.. Scheve mond

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:19

_janet_ schreef:
denise: vind je het nu niet moeilijk om intiem te zijn met een man?

Zo... Bloos! Lekker direct Clown