[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:43

Ik heb met de snack-a-ball goede ervaringen opgedaan bij een andere stal met een fjordenpaard, ze zijn er echt uren zoet mee..... Deze stond op dieet en had zodoende veel afleiding ermee en had af en toe toch wat te bikken.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:49

Voor degene die de foto's nog niet gezien hebben, komt ie!

Afbeelding

Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:51

oh dus toch zo'n idioot dure!!

eejee wil al jaren een camper, helaas voor hem ben ik pas na de laatste lowlands overtuigd van dit gegeven... wij hebben nu dus een camper!
eejee koopt ook al jaaaaren allerhande auto's, gewoon voor de leuk, geld uitgeven aan projecten die opgevoerd zijn en daardoor niet altijd stabiel. gelukkig is dat nu voorbij!

Afbeelding
Afbeelding

WOW!! leeeeeuke dame!!! vertel eens iets meer? (sorry, heb vast alles gemist hierover!!)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:55

De Equiball heb ik al jaren voor Kootje, was toendertijd 99 gld, en net nadat ik em gekocht had ging de prijs naar 109 gld, dus ze zullen nu nog wel weer duurder zijn.
Afleiding voor Chub... een likit? http://www.paardendrogist.nl/index.php? ... 000132.php
Kootje doet er niets mee, Mira wel. Hooibal wil ik niet, moet je ophangen en 't lijkt me dat stof en schimmels dan eerder de neusgaten binnenkomen dan als je hooi op de grond legt. Van de grond eten is ook de natuurlijke houding.

Tinkermuts, heel veel plezier vanavond, en goed dat je em nog rustig kreeg. Paarden zijn inderdaad veel gevoeliger dan wij denken.

SuperRoos, felidepeli met je VIER jaar jonge Figor!! Hieperdepiep.... hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaa

20 kilo Mamauba? Djeeeezzz, ik pas 6 kg, maar ik doe het met het halveren van alles. Mijn maag is er inmiddels goed aan gewend en ik kan soms een gewoon bord eten niet helemaal meer leeg krijgen. Ik moet alleen geen sjips in huis halen, want die "moeten" op. Goed dat ik ze gisteren niet in huis had

Yarka wat een mooi popje ga je ophalen!

Leuke camper, Pellie!

Ik wil trouwens nog even kwijt dat ik heel blij ben met jullie allemaal.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:58

oh wat lief FK... dank je!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:59

Wat lief om dat te zeggen FK Ik ben ook heel blij met de TPers!

Was wel van plan om de bal op te hangen (laag), want Chub staat op zaagsel en is best een viezerik op stal. Om daar nu tussendoor te laten wroeten...

Een lik-it vreet ze echt in 1x op... Chub is iets te gek op zoutstenen enzo.

Dank voor jullie ervaringen overigens!

Het is echt een leuke jongedame Yarka!

Pel, wat heerlijk burgerlijk, een camper

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:02

En de likit zo ophangen dat ie niet tegen een muur aankomt en dat ie dus rondzwiept als ze eraan zit?

Soms is ik wel lief, ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:05

burgelijk!!! bedankt he, dat is nou net datgene wat ik NIET wil horen chubby!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:07

Citaat:
En de likit zo ophangen dat ie niet tegen een muur aankomt en dat ie dus rondzwiept als ze eraan zit?

Dat gaat niet lukken. Het gebouwtje waar ze in staat is erg hoog. Ik moet een speeltje aan de wand vastmaken...

Citaat:
burgelijk!!! bedankt he, dat is nou net datgene wat ik NIET wil horen chubby!!!

Te koop: camper

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:09

Ben der ook maar weer eens!
Zo weer eens lekker rijden ...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:14

Dank je Fjordkootje, ben ook blij met haar.

Pellie: Ze is 2 en een half jaar oud (iets ouder intussen) en nu ongeveer 1.47m hoog. Haar vader is Dublin. Dat is wel te zien aan haar behang!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:18

oooh ja nu je het zegt, dat dublin de vader is was ik idd wel ergens tegen gekomen
nou een ploatie is het heur!

chub ghe ghe, denk niet dat eejee hem zich nog laat afpakken

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:18

Wat een mooie merrie zeg!! Kwijl!!

Heb 30 kaarten besteld bij manege zonder drempels!! Zal ook beetje reclame maken ervoor!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:20

Hehe, een leverancier gevonden die Equiral Stuctuurmix verkoopt, moet er voor naar Zoetermeer, maar dan heb ik ook wat
We gaan nu eerst iets voor Peter zijn pc halen, dan Peter thuis afzetten en de honden inladen, naar Zoetermeer dat voer halen, en dan naar mijn peerdjes toe. Jullie zien me vanavond wel weer verschijnen
Suc6 TM! (oh, had ik al gezegd geloof ik..... nou ja...... )

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:31

Yarka - leuke tinkermerrie hoor, O ja van Dublin inderdaad, had je al eens verteld

Tinkermuts - veel succes vanavond en morgen bij P en K ....!!

Chubby - ik heb de weegschaal ook weer gevonden deze week, was hem kwijt door het verhuizen, vond hem in de kelder in een doos waar een dubbele bodem in zat.

Snel ff wegen dus, en het valt me niet tegen moet ik eeerlijk bekennen, ben toch zeker 6 kg afgevalen sinds 1 juli, dus.... nu wil ik er nog 8 kg eraf hebben, misschien is het wel leuk idee voor iedereen die af wil vallen een nieuw topic te openen? Ben trouwens de laatste weken wel weer extra bijgekomen, heb echt van alles gegeten: chips, chocolade, drank etc.

Een nieuw topic met: Tinkerkonten, hoe zwaar weeg jij nu?

Is misschien een goed middel om ook ECHT af te vallen.

Te dik zijn is niet goed, niet voor je hart en bloedvaten, maar ook niet voor je gewrichten.

O en Jean en Elke, jullie kunnen ook meedoen hoor en een streefgewicht invullen, maar bij jullie moet erbij i.p.v. eraf.

Gewicht op dit moment van mij..........., ok................, mijn gewicht is nu op dit moment............... 86,9 kg om precies te zijn en heb 93 kg gewogen, ja ja, veel te zwaar dus bij een lengte van 1.80m en wil naar de 79 kg toe, dan pas ik namelijk al mijn kleding weer. Nu pas ik dus bijna niks, en ik wil geen kleding kopen groter dan maat 44, als ik 79 kg weeg, dan pas ik maat 42. Dus ik loop vaak met een broek van mijn partner, omdat ik zelf niks passend heb. Koop ik grotere kleding dan blijf ik te dik en dat wil ik dus echt niet.

Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden en anders houd ik gewoon voor mezelf een lijstje bij, wat ik altijd doe als ik bewust af wil vallen, werkt goed hoor, maar dan moet je echt ELKE dag 's morgens wegen EN opschrijven.

Ik begin:

NikitaGoGo
Lengte: 1.80m
Streefgewicht: 79 kg
Gewicht op 11-11-2005 86,9 kg

En nu jullie........

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:42

NikitaGogo, ik heb ff een reactie geplaatst in je topic. Ik ga overleggen met de mods of we dit wel/ niet doen op [TI], er is ook nog het forum Voedertijd namelijk.

Maar wil best verklappen wat ik woog enzo:

Chubby
Lengte: 1.72m
Streefgewicht: 70 kg
Gewicht op 01-11-2005 77 kg

Huidig gewicht weet ik dus ff niet. Ben in afwachting van de nieuwe batterijen voor de weegschaal

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:46

NikitaGoGo schreef:
Ik ben er dus van overtuigd dat dieren haarscherp de aura's aanvoelen van mensen. Dus spanning bij de mens voelt ook als spanning aan bij het dier. Heb het al zo vaak meegemaakt met mijn honden, door mijn honden heb ik veel mensen leren kennen en de honden vertellen je echt de waarheid. Soms nam ik weleens een hond mee om de mens te leren kennen als ik twijfelde, nou mijn teefje vertelde het me wel hoor door te grommen, te blaffen of juist heel lief te zijn. Wist ik weer of iemand eerlijk en te vertrouwen was.....

En? Ben ik geslaagd?

Sorry, dat ik een tijd niks van me heb laten horen maar heb het nogal druk gehad. Thuis, op het werk en 's avonds/weekend geen puf om ergens op te reageren
Jullie hebben in de afgelopen periode teveel gekletst om op te reageren hoor. Dus voor iedereen die het nodig heeft:

Met de paardjes gaat verder alles goed. Flet ontwikkelt een heerlijk buikje al Over een weekje zit ze op de 6 maanden dus we zijn al over de helft heen
Als ze stapt waggelt ze af en toe al.... zo liehief En laatst met rijden tijdens het eerste rondje draf voelde ik die buik ook al heen en weer gaan. Daarna had ze hem weer onder controle Rijden gaat nog steeds lekker. Ik stap meestal op met het idee om eerst te zien of ze zin heeft of niet. Tot nu toe na 10-15 minuten aan een lang teugeltje stappen heeft ze nog altijd aangegeven dat ze meer wil dus dan doen we dat maar
Gelukkig heb ik sinds afgelopen zondag
eindelijk

verlichting bij mijn rijbakje dus nu kan ik ook 's avonds na het werk rijden. En als dat niet meer gaat dan in ieder geval poep scheppen met licht

NikitaGoGo schreef:
Ik begin:

NikitaGoGo
Lengte: 1.80m
Streefgewicht: 79 kg
Gewicht op 11-11-2005 86,9 kg

En nu jullie........

flettie
Lengte: 1.57m
Streefgewicht: 57 kg
Gewicht op 11-11-2005: 65 kg

Wie volgt?

Afbeelding 171 dagen buikje

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:57

Yarka
Lengte 1.72m
Streefgewicht: 58 kg
Gewicht op 11-11-2005: 58 kg

Ben misschien wat ligt in verhouding tot mijn lengte, maar ik voel me er prima bij. Ik moet alleen opletten dat ik niet meer afval.
Dit is niet gemeen bedoeld naar de mensen die wel willen afvallen, echt niet. Op gewicht blijven is soms ook lastig...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:00

Citaat:
Flettie - En? Ben ik geslaagd?

Jaaaaaaaa, jij bent ook heel lief !!
Druk druk druk dus Flettie, geeft niet hoor, zo heeft iedereen zijn eigen besognes af en toe.....

Leuk weer iets van je te vernemen.

Er hebben al 4 mensen een gewichtenlijstje gemaakt...., ben benieuwd wie er nog meer mee gaan doen !!

Ohhh Yarka jij moet wel erg gelukkig zijn met je gewicht.....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:12

hallo allemaal, effe snel tussen door ben op mn werk

Yarka spannend je paardje halen, veel succes.

FIG GEFELICITEERD, damian vond de appel heerlijk.

Damian heeft een bal in z'n stal op de grond en een hangt erop, en hij heeft een lickit, en die is toch wel favoriet hoor, liefst kersen smaak.

Tinkermuts: succes he, jullie kunnen het

voor de rest weet ik het niet meer, o ja Cora beterschap, en blijf nou in je nest liggen deze keer

Doegie

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:18

yarka schreef:
Yarka
Lengte 1.72m
Streefgewicht: 58 kg
Gewicht op 11-11-2005: 58 kg

Ben misschien wat ligt in verhouding tot mijn lengte, maar ik voel me er prima bij. Ik moet alleen opletten dat ik niet meer afval.
Dit is niet gemeen bedoeld naar de mensen die wel willen afvallen, echt niet. Op gewicht blijven is soms ook lastig...

Kan ik over meepraten Yarka, ik zou er ook liever wat kilootjes bij hebben, maar ben te dynamisch denk ik . Ik kan eten wat ik wil, ze komen er gewoon NIET bij. Wat ik altijd gek vind, is dat mensen wel gewoon glashard zeggen "Wat ben jij dun"!!!, en dat er bij dikke(re) mensen altijd omheengedraaid wordt (vaak tenminste) ... Terwijl je er ook best van kunt balen dat je niet wat méér kilootjes weegt ... heb jij dat nooit ?

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:31

ha sorry maar ik zou echt niet weten wat ik weeg

Annick: lengte 1.65
Streef gewicht: als ik me maar lekker in mn vel voel.
Gewicht: al sla je me dood zou het echt niet weten.

is inderdaad zo Keeva: mijn schoonmoeder weegt 47 kilo, en daar zeggen mensen ook altijd wat van, en ik ben te zwaar en mensen zeggen dan altijd, ach meid valt toch mee, terwijl ik er niet echt mee zit wat mensen ervan denken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:37

Ben ook nog een paar kilo te zwaar na bevalling. Het was eraf, maar heb het er weer aangegeten. Maar ik ga pas lijnen als ik stop met de borstvoeding En dat duurt nog wel even, mjin streefgewicht is 72 kilo met 182. Dus moet nog een kilo of 8 kwijt....

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:40

Chubby schreef:
De keuring is in januari, de show is in april inderdaad.

Dus er is ook een voederbal voor paarden... Mooi! Ga gelijk ff rondsnuffelen... Ow nee, moet werken

pas geleden stond er een te koop hier op bokt!

Cindy ik hoop dat de Opkikker net zo goed bij Spetter werkt als dat het ooit bij Pepper heeft gedaan!

leest verder en ziet allerlei gewichten voorbijkomen (schaamt zich gelijk diep)

lengte :176 cm
gewicht: 104 kilo schoon aan de haak
gewicht 4 weken geleden 109 kilo
vraag me niet hoe het kan maar ik val momenteel giga af,tewijl ik er niet echt veel voor doe(en dat na 20 jaar lang allerlei lijnpogingen ondernomen te hebben)
ik snoep niet of nauwelijks tegenwoordig fiets wat meer en maak me wat zorgen op zijn tijd
streefgewicht : 95 kilo
da's nog wel veel maar het staat me goed weet ik uit ervaring en dan is het nog te behappen,nog 'maar' 9 kilo te gaan YYYiiihhhhaaaaaaaa
(ben ik eenmaal daar dan gaan we voor de 90!)
Laatst bijgewerkt door desillies op 11-11-05 12:50, in het totaal 4 keer bewerkt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:42

Streefgewichten doe ik niet aan mee. Ik zal wel te zwaar zijn, maar ben stabiel. Zodra ik denk te moeten afvallen, vliegen de kilo's er aan omdat ik dan begin te eten, hahaha. Dus doe er niks aan en ben al jaren 85 kg met 1.80-1.83 weet niet zo goed hoe lang ik ben, ben al aan het krimpen...
Nu snel eten, spijkerbroek kopen en dan werken.