Wat gaaf Dott! Veel plezier. Wil ik ooit ook eens doen
Werkse Maartje!
Nog even wat fototjes van gisteravond
Vanmiddag krijgt Feike een energetische behandeling, nou ik ben benieuwd
_Clocloken_
Geplaatst: 14-05-15 11:27
OOOh die kuikens
Sorry dat ik te laat ben met mijn foto's, heb het gewoon erg druk Maar beter laat dan nooit, zie hier kleine Delphine Het is een schatje, ze likt nu al heel mijn handen af! betere foto's volgen als ze op de wei mag met mama
jorretje
Geplaatst: 14-05-15 15:20
Zo leuk die kuikentjes Maartje! veulenfoto's blijven altijd leuk, laat of niet.
Hier (nog) niet zo veel (last) van muggen, wel vliegen, die zijn ook mateloos irritant.
Gijs zijn staart eens in t sop gezet, viel me mee had verwacht dat ie smerig geel zou blijven, maar vind t toch veel resultaat voor een kwartiertje werk:
Knappe Feike, knappe Delphine, knappe Gijs met witte staart en knappe kuikentjes
Ik ben blij dak eindelijk even zit. De kast is geschuurt, schoongemaakt, staat in de beits en is nu aan het drogen. Stal is bijna leeg, auto is volgestouwd, en Zac zn staart is ook gewassen vandaag Vanavond verhuizen en dan ben ik ook wel bekaf voor vandaag.
Morgen de stal leeghalen, en de kast verhuizen. En voor de laatste keer nog paarden binnen halen en voeren.
En dan zaterdag springwedstrijdje. Druk druk druk. Maar dan is t hopelijk ook klaar met alle stress.
Zo, even een schop onder mijn eigen kont om hier terug actief te worden. Ik mis namelijk héél erg het sociale aspect aan Bokt. Ik neus elke dag wat rond, maar als ik wat post, heb ik het gevoel dat ik oninteressant ben en genegeerd wordt. Heus, ik hoef geen aandacht, maar het is echt vervelend dat mensen mijn posts niet lijken te lezen..
Ik lees hier al een hele tijd mee. Natuurlijk heb ik niet alle verhalen opgepikt, dus mijn excuses als ik me vergis met zaken/paarden
Voor diegenen die mij niet kennen.. Ik ben Kaat, 17 jaar en wonende in België. Ik ben in het bezit van 2 hele leuke Tinkers (Tinky en Boris - zie profiel) en 2 Shetlanders. Ik klets toch wel al enkele jaren mee hiero. Maar tegenwoordig lag het op een laag pitje.
----
Heerlijke foto's van Feike met het langelijnen. Zou ik eigenlijk hier ook eens moeten proberen ter afwisseling Goed voor het vertrouwen. Ik ben benieuwd hoe de energetische behandeling is verlopen. Altijd interessant, zulke alternatieve manieren.
Had al foto's gezien op FB van die heerlijke Delphine, Claudia. Prachtig veulentje Moet wel zeggen dat alle veulentjes meer dan geslaagd zijn bij jullie dit jaar!
Gijs met een witte staart... Is hier ook broodnodig met mijn pismerrie.. *zucht* Die staart is om te huilen om dit moment. Twijfelde om hem te wassen vandaag maar moest me haasten om een regenbui te ontlopen. Met wat was je zijn staart? Cowboy Magic krijgt de staart hier niet echt wit. Probleem is bij mij dat er ook echt mest in hangt.. Ik heb nu een bus zilvershampoo van de Kruidvat gekocht en ben héél benieuwd hoe goed dat zal werken.
Die kuikentjes zijn echt zooooo lief Super knappe foto's! Kan je zo gebruiken voor een paaskaartje.
Productieve dag gehad, Dott. Is soms wel fijn om zo veel gedaan te hebben.
----
Vandaag ging ik eigenlijk zelf met mijn bijrijdster (die ik sinds kort heb) rijden. Helaas had zij zich dus vergist van datum en dit weekend is al erg druk.. Ik heb namelijk bakken huiswerk en mijn vriend komt terug naar België, dus niet zo veel tijd voor de paardjes. Natuurlijk liep ik dus wat vervelend. Want ik wou écht rijden. Dus Tinky met wat moeite uit de wei geplukt. (Mevrouw wou terug naar de wei crossen zoals altijd) In een recordtempo haar geborsteld - heb niet eens haar manen gedaan, dat is echt not-done voor mij Mijn nieuwe zadel erop gegooid en rijden maar! In het begin natuurlijk weer heel aarzelig. Ze is weeral hengstig en Boris flipt helemaal zonder haar en loopt dus de hele tijd te hinnikken. Dus moest haar extra aansporen, en dan nog ging ze vooruit in een slakkengangetje. Eens op het pad wou ze niet over die verdomde brug heen Ze kent dat ding al jààààren. Maar vandaag wou ze écht niet. Het is wel niet de richting dat ze gewoon is.. Maar toch. Besloten om af te stappen. Dan was het natuurlijk niet eng. Opstijgen is gelukkig wel gewoon gelukt, enkel schoof zadel dus helemaal opzij. Mijn andere Trekker ligt wel veel steviger, maar vermoed dat dat komt omdat het al ingereden is + ik reed met mijn schapenvel erronder. Eens we verder reden kreeg mevrouw plots de lente in der bol en begon ze nog te bokken ook. Voor de rest van de rit was het vooral constant hinnikken, dan weer traag, snel, aarzelen, ... Maar eens naar het einde toe was ze echt géweldig. Zo braaf, ontspannen en waren we samen gewoon echt aan het genieten. Superblij dus. Hier een foto met zwarte pretoortjes
Overigens ook ontdekt dat één van mijn gebruikelijke paden nu deel is van een ruiter/menroute; die moet ik dus eens gaan ontdekken.
En voor diegene die benieuwd zijn naar mijn zadel, dit is de Trekker Ultimate Luxury. Voor Boris heb ik de Classic.
Fijn dott, einde in zicht! Ik verliefd op je kuikentjes Maartje
Kaat!
Gekke Tink! Wat een gaaf zadel, ligt ie op te foto niet erg ver naar achteren? Ik heb nu idd cowboy magic gebruikt (de rosewater variant; eerst met de shampoo en daarna de conditioner), was de eerste keer in zijn leven dat ik echt gewassen heb (wel eens uitgespoeld, maar meer niet).
Ik vrees dat, als ik mijn zadel meer naar voren doe het te veel op haar schouders zou liggen. Schoudervrijheid is natuurlijk wel belangrijk. Heb er niet heel hard op gelet hoe ver ik hem heb gelegd vandaag, maar zal wel ongeveer hetzelfde geweest zijn. Ze staat natuurlijk ook wat gek op de foto Aahh, de Rosewater heb ik nog niet gebruikt! (Ik heb de Shine in Yellow Out) Heb er wel staaltjes van liggen, dus misschien die eens uitproberen ook
Snap verder niet hoe je slechts 15min kan bezig zijn aan het wassen van een staart Ik ben echt uren bezig met de hare. (Zie ook foto, gewoon een hoop bruin/gele slierten op dit moment )
Nientsje
Geplaatst: 14-05-15 18:19
Knappe Gijs!!
Aahh die kuikentjes
Lekker bezig geweest Dott!!
Gekke Tinky Kaat Heerlijk die zwarte oortjes Gaaf zadel zeg!
Nou Feike heeft zijn behandeling gehad. Was toch wel interessant om eens te zien, die man ging helemaal op in zijn werk. En Feike was zo braaf! Hij wist ook genoeg te vertellen Waarschijnlijk komt er nog een 2e behandeling. En mijn ego is ook weer gestreeld, want het moest gezegd worden dat Feike een prachtig en ontzettend lief paard is Hij was ook veel met Feike aan het praten en hij zei ook tegen hem dat Feike heel veel geluk heeft met zo'n baasje hihi Nouja mijn antwoord was dan ook: Of het baasje met het paard! En dat vond hij wel mooi Feike is weer lekker los in zijn lijf en dat is ook erg fijn Hij was ook heerlijk relaxed, top poowny
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 14-05-15 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Hahaha misschien ook een kwestie van hoe vaak je het doet? Ik probeer Zac zn staart iig eens per 2 weken te doen in de zomer. Ik gebruik gewoon zilvershampoo van de drogist nat maken, shampoo erin, ff intrekken en uitspoelen maar
Wel fijn dat je uiteindelijk lekker hebt kunnen rijden Alleen buitenrijden is voor mij altijd nog een drempel, dus vind mensen die dat doen altijd super dapper
Heerlijk dat Feike nu zo relaxed is! Fijn om dit zo te lezen.
Haha, ik raak gewoon al gedemotiveerd als ik haar staart zie. Ik vind het zo'n stom werkje. Is het wel waard als ik het vlecht, anders is het in no-time weer ondergepist. Ik zou het inderdaad echt veel vaker moeten doen.. En goed onderhouden.
Ik ben een echte buitenrijder, Dott. Alleen rijden was voor mij ook lang moeilijk, aangezien Tinky gewoon weer naar huis rende en altijd streken had. Maar tegenwoordig is ons vertrouwen wederzijds groot genoeg om af en toe alleen op pad te gaan. De ene keer verloopt beter dan de andere. Ik probeer wel grote straten te vermijden. Oversteken was met haar het afgelopen jaar een ramp. Ze versneld wanneer we naderen, is niet te houden en crosst de straat over. Levensgevaarlijk. Eén keer deed ik gewoon mijn ogen dicht en liet haar gaan. Wou niet zien of er een auto was.. Er is iets dat haar zo maakt. (Stress?) Er op oefenen is helaas heel moeilijk en bovendien gevaarlijk. Ik heb zo al eens een lesje gepakt, maar na de les deed ze het gewoon weer. Ik ben ook al eens op straat gevallen ja, maar dat was omdat ze was blijven haken aan een dranghek. Zulke dingen gebeuren wel eens.. Maar ach, ik probeer er gewoon altijd van te genieten. Meestal loopt het gewoon wel goed af. Ze is vind ik persoonlijk ook veel fijner te rijden alleen. Dan is ze veel meer gericht naar mij.
Kan ik me ook wel iets bij indenken ja. Aan zac kan ik merken dat ie het alleen spannend vind, met een ander paard of mn moeder op de fiets issie dapperder. Kwestie van oefenen denk ik. Als ik me zelf zeker voel gaat het prima, soms bedenk ik gewoon opeens: vandaag gaan we het doen, en gaat het goed. Maar als ik van te voren al twijfel doe ik t niet hahaha. Stap wel veel alleen uit na het rijden. Dat gaat wel goed.
Heey Kaat had het laatst nog gedacht waar je bleef in het topic . Goed dat je toch nog bent gaan rijden!
Hier zal tuig passen morgen zijn maar grote kans dat ik na de middag 2u trein om een konijntje weg te brengen. Zijn er nu al 2 weg zei is de 3de en eentje blijft. De andere 3 moet ik nog de verkoop in doen.
Wel opzoekingswerk gedaan rond de koetsjes en ook nog een lichte tegengekomen van 73kg die interessant is... Die door gemaild met de vraag of die die niet kan bestellen toevallig is anders ideaal. Super licht!
Wat leuk dat de behandeling bij Feike zo geslaagd was!
En al bijna vakantie Ellie ?
Vanavond lekker een buitenritje gemaakt. Ik schrik me alleen elke keer dood door de eenden die uit de sloot opvliegen (omdat Izzy daar van schrikt )
Dott
Geplaatst: 14-05-15 22:18
Verhuizing is achter de rug. Morgen nog mn kast en wat andere dingen verhuizen en dan is t klaar.
Zac zn nieuwe paradijsje:
Lekker ruim, met uitloop en weide. laten ze nu nog even binnen ivm wennen, ze zijn niet gewend snachts buiten te staan. Maar morgen gaan ze lekker naar buiten en dan kunnen ze zelf kiezen wat ze willen En naast hem staat zn trouwe vriend en weidemaatje van de vorige stal, tevens pony van mn instructrice
Hallooo wilde even laten weten dat ik nog leef Tis onwijze chaos hier helaas..
Al dik 2 weken stress en half ziek van dat stomme mens! Dus sorry dat ik niet veel reageer!
Nu ook nog is met de tuin aan het werk en die moet af dit weekend want anders kunnen de hondjes maandag niet in de tuin als we weer moeten werken.. maar wordt mooi.
Roos is redelijk happy met haar nieuwe plekje, ze wordt aardig geaccepteerd gelukkig. Saar staat even lekker dik te worden en even gescheiden van Roos omdat ze iets teveel jut en jul werden en dat heel lastig was als ik met Saar aan het werk was en Roos dan gewoon uit de wei rende Maar gaat gelukkig wel goed Saar had super snel nieuwe vriendjes gemaakt die is daarin ietsje makkelijker dan Roos.
Hier gister nog cross les gehad ging heel gaaf! Genoeg om aan te werken het leuke was op momenten dat ik de hindernis het bos in als laatste sprong dan was Roos de rest "kwijt" en dan sprong ze niet echt maar viel ze bijna door de sprong omdat ze niet echt oplette. Uiteraard tilde ze nog wel net genoeg de beentjes op...
------------------- Zac nieuw plekje! Hopelijk voelen jullie je snel thuis. Succes met wedstrijd waar ga je heen? Feike lekker lange lijnen, heb je nog geen nieuw karretje of het karretje kunnen repareren? Gijs mooi schoon geworden zeg Ben wel echt fan van hem! Oeh die kuikentjes Super schattig!! Izzy bang voor eenden ..... denk dat Roos ook zou schrikken van het gefladder. Jacky wat een mooi zadel!
Wat jammer Nienke... Hopelijk komt het goed. Gelukkig staan je dames er oke bij.
Zac ook, ziet er niet slecht uit dat nieuwe plekje van hem
Wow kuikenspam Schattig Maartje!
Momenteel leesmodus, scriptie deadline de 18e, ga het niet afkrijgen dus wordt 2e zit. Maar toch proberen zoveel mogelijk af te krijgen iig. Ik moet mezelf eigenlijk van bokt bannen voor een paar dagen..
Balen van de stress Nienke, maar super dat het goed gaat met je paardjes!
Heel veel succes Chimello!!
Ik heb vanavond een ultiem penny momentje gedeeld met Feike Toen ik aan kwam lopen, lag hij prinsheerlijk in zijn stal (was de 1e x dat ik hem ooit heb zien liggen in zijn stal, maar hij doet het af en toe). En ik kon gewoon heerlijk bij hem zitten en knuffelen en kroelen Heb er helaas geen foto van, mijn "broer" kwam er aan om een te maken, maar toen stond Feike helaas op. "Broer" loopt namelijk op lompe klompen die flink wat kabaal maken Maar wat was dat een mooi momentje met mijn knappe vent
Dott
Geplaatst: 16-05-15 09:46
Aaahw. Fijn zo'n momentje ^^
Zac en ik hebben vanavond "springwedstrijd". 2 rondjes 60cm, en ik vind het spannend!!! Vorige keer was het 1e rondje totale chaos, 35 punten en 10e van de 10. 2e rondje ging super, 50 punten en 3e van de 10. Dit maakte me "overall" 9e van de 10 Kreeg wel het commentaar dat het 2e rondje netjes was en t net was of er een andere combinatie reed. Zou fijn zijn om nu 2 normale rondjes neer te kunnen zetten (meneer stresst een beetje op vreemd terrein, dan moet alles ineens HARD). En voor mezelf: zitten en wachten op de sprong.
Tot zo ver de ego post. Hier nog leuke weekend plannen?