[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 07:56

Goedemorgen!!!

Dat heeft Lisje dus heel sterk Sas, sowieso voelen paarden het over het algemeen heel erg goed aan als hun berijden spanning oid heeft. Lisje word dan bijv tegen de hand en wil vooral hard en niet doen wat jij vraagt. Als ik zelf wat minder in mijn vel zit (stress van werk bijv) stap ik alleen met zadel op en dan rijd ik een rondje polder aan een lang teugeltje. Als ik gewoon moe ben kan ik wel een scheurrondeje hei maken om bij te komen...

Verder alweer niet onthouden waar het allemaal over ging.

Vanaaf mag ik naar de fysio, maar ik mag er van de HA geen wonderen van verwachten....

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:06

Goedemorgen!

Kan zo'n manneke je toch nog verrassen he Tinkermuts! Ze zijn soms zo lomp en eigenwijs, maar blijkbaar toch ook o zo gevoelig...

Ik ga toch ook maar ff spieken voor kerstkaarten, vind ze wel mooi! Heb daarnet 25 kaarten besteld!

Succes later bij de fysio WenK!

Coydog, beterschap

FK, ik las je verhaal gisteravond al, maar had ff geen fut meer om te reageren. Wel een emo verhaal hoor. Ik denk dat je je paard op deze manier zoveel beter kunt gaan begrijpen, wat jullie band alleen maar ten goede zal komen.

Die agenda is misschien wel een leuk idee voor Sinterklaas. Ik moet nodig kadootjes gaan kopen en een surprise maken, heb dit jaar mijn kleine broertje. Pffffff, waar moet ik de tijd vandaan gaan halen?! Misschien maar op kantoor na werktijd wat gaan knutselen

Maar goed, dit was weer even mijn socio- praatje.... Aan het werk nu! Ben met iets leuks bezig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:33

By the way: De kans is groot dat Chub vanaf nu toch regelmatig op stal blijft. Het weer en de weilanden laten het gewoon niet meer toe. Ze krijgt 's morgens een behoorlijke berg hooi, waar ze wel ff mee zoet is, maar dan...

Hebben jullie tips tegen verveling?

Voor honden heb je een kynobal enzo. Is dat er voor paarden bijvoorbeeld ook?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:02

Goedemorgen!
Leuke kerstkaarten hoor!
Fjordkootje wat een verhaal zeg! Bijzonder ook dat je dat dan kunt voelen.
Tinkermuts, ja zelfs een coole kikker is wel gevoelig voor stemming van de ruiter. Ik vind het altijd weer bijzonder hoe ze je aanvoelen en hun reactie daar op. Succes bij Paard en Koets! Hopelijk kan ik er morgen zijn, ik wil dan zeker naar je show kijken! Enneh als ik het lef heb effe dag zeggen..... hahah ben zo'n muts daarin, straks spreek ik de verkeerde aan!
Chubby, ik heb eens zo'n speelappel gehad. Deden ze niks mee, geen enkel paard trouwens.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:10

leon, heb 1x de nederlandse herken de homo gekeken, leuke gozer wel, die is dus homo, wil het ook weten van de rest hihi weet jij dat niet? die hele blonde, en die donkerblonde, die nog over waren dan

tinkermuts, fijn dat chuck zn tanden weer in orde zijn
apart verhaal van je verzorgster, heel gevoelig is ie wel dan, mooi hoor, paardjes voelen zoveel meer aan dan wij denken...

indezz, best leuk om te doen ja, met zn allen naar paard en koets, maar we kunnen ook bv 14 januari met veel afspreken op de hengstenkeuring enzo, tenminste, geloof dat die dan is he

FK, jeetje wat een bijzondere dag/ervaring zo met eveline...
pfff zwaar idd, hoop dat de druppels enzo goed aan gaan slaan en dat ze lekker opknapt, dat ze wat zekerder wordt en minder vast zit zeg maar met emoties
heftig voor jou ook...
verder ben ik het eens met wat pellie over je zegt

chubby, denk niet dat je voor dit soort masseren de hele anatomie moet weten
denk dat je niet veel kan verklooien als je even goed aanvoelt wat ze lekker vind, hard of zacht, snel of langzaam, het gaat gewoon om de warmte van je handen, en die gebruiken, is trouwens ook heel lekker voor jezelf, vind ik tenminste altijd, als ik fig masseer wordt ik zelf altijd heel relaxed haha
jammer dat het rijden gister niet zo lekker ging

peetorlan, orlando wel naar school geweest maar erge pijn dus

mazzelmeid, gewoon proberen te bedenken wat jij vet zou vinden als je een paard was hihi
uit eten was dus lekker, hopelijk vandaag meer tijd voor je paardjes!

bonte, leuke actie met die kerstkaarten van de manege zonder drempels, wordt flink besteld al door bokkers zie ik, fijn!

jellie, fig vond flans zoen heerlijk haha

dobbel, fijn dat je nichtje ff lekker de staart van lonan heeft gedaan, leuke foto's van het rijden, en erop staan, super hoor, t is een lief dier geloof ik!

cora, beterschap

jean, slecht geslapen weer dus, t is wat met ons
fijn dat het in de liefde goed gaat in ieder geval

wenk, lisje dus ook al zo'n enorme spiegel, mooi hoor!
succes bij fysio..

zo, nu snel honden uitlaten, dan naar fysio, weer honden uit laten, dan naar fig
nieuwe voeten geven voor zn verjaardag haha, en trakteren natuurlijk

slecht geslapen ook weer, raar gedroomd en dan om 7 uur al wakker worden snap dr niks van haha

tot vanmiddag denk ik

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:24

Jellie Grrrrrrrrr Alles goed

Bonte ik ga ook even kijken. Normaal bestel ik geen kerstkaarten maar misschien dit jaar maar voor het goede doel naar mijn klanten.

Dobbel lekker dat Lonan geschoren is. Het is echt een super brave paard volgens mij.

Jacky2 hoe ben jij te herkennen op paard en koets? Ik aan de kleine meid die we mee hebben. Dus waarschijnlijk loop ik met een buggy of naast een man met een buggy. En ik bijt niet hoor, jij toch ook niet?

SuperRoos gefeliciteerd met Fig. Wat krijgt die behalve nieuwe voeten?

Tinkermuts ik merk het ook altijd aan mijn paarden, behalve Lady die word nergens warm van. Als ik gehaast of gestresst ben gaat ook altijd alles mis en juist niet zo als ik het wil. Gelukkig werd Chuck weer snel weer de oude toen jij met hem ging rijden. Krijgen we nog een uitgebreid verslag van jullie op P en K met foto's natuurlijk?

WenK toch maar hopen dat Fysio werkt. Merk je al een verbetering?

Chubby ja ja overwerken hé? Zeker niet alleen.
Tips tegen verveling. Ja toch zo veel mogelijk uit de box. Wandelen in de bak losgooien en veel rijden. Eventueel iemand zoeken die het overdag ook een keer wil doen als jij werkt.

Zo verder terug ging de pagina niet. En mijn geheugen is ook om me te schamen
Straks weer lekker naar de paard en als er nog even tijd over is kleren kopen. Ben toch wel vanaf Juli 20 kilo afgevallen. Ben nu nog maar 66 kilo dus heb ik wel verdient. Alles zat van me kont en dan echt van me kont als ik niet oppas.
Lekker op P en K 2 nieuwe rijbroeken en een goede jas en hopelijk een zadel voor Marieke nog 2 hoofdstellen uitzoeken en kijken naar tuigen en zadeldekjes.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:33

Citaat:
Chubby, ik heb eens zo'n speelappel gehad. Deden ze niks mee, geen enkel paard trouwens.

Lijkt me ook niets voor Chubby trouwens. Die zal wel boos erop worden als ze er geen stukje van kan opeten Met de jolly ball deed ze wel wat (overgooien met de buuf en er lekker tegenaan schurken), maar die ben ik ergens met alle verhuizingen kwijtgeraakt).

Citaat:
slecht geslapen ook weer, raar gedroomd en dan om 7 uur al wakker worden snap dr niks van haha

Heb je geestelijk en fysiek wel voldoende uitdaging Roos? Dat fysiek wat lastig is, snap ik. Maar misschien zijn er andere opties waarbij je je knieen niet hoeft te belasten?

Citaat:
chubby, denk niet dat je voor dit soort masseren de hele anatomie moet weten
denk dat je niet veel kan verklooien als je even goed aanvoelt wat ze lekker vind, hard of zacht, snel of langzaam, het gaat gewoon om de warmte van je handen, en die gebruiken, is trouwens ook heel lekker voor jezelf, vind ik tenminste altijd, als ik fig masseer wordt ik zelf altijd heel relaxed haha

Okeej... Zoals ik al zei, ik masseer haar hals en borst wel elke dag eventjes. En borstelen doe ik ook wel bijna dagelijks. Vooral met rossen kan dat beest erg genieten Misschien massages eens wat uitgebreider gaan oefenen...

Citaat:
Chubby ja ja overwerken hé? Zeker niet alleen.

De laatste dagen bleef kantoorgenoot inderdaad steeds nog langer dan ik. Maar vandaag heb ik mijn kantoor voor mij alleen.... Dussss....

Citaat:
Tips tegen verveling. Ja toch zo veel mogelijk uit de box. Wandelen in de bak losgooien en veel rijden. Eventueel iemand zoeken die het overdag ook een keer wil doen als jij werkt.

Ik zal inderdaad weer eens aan wat mensen melden dat als zij hun paardje losgooien in de bak, de mijne er altijd bij mag om te spelen. Dat ging 2 jaar geleden ook prima en soms werd Chub er 3 a 4 keer per dag een uur uitgehaald!

Goed zeg: 20 kilo kwijt! Wauw... Ik ben, merk ik aan m'n kleding, ook al wat kwijt Weegschaal batterijen zijn echter leeg, dus kan niet nameten...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:38

Figor gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!
Coydog beterschap! Balen dat je weer ziek bent zeg!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:46

figje jarig, felies!!

mamauba, 20 kilo, dat is nogal wat!! mooi man!!

saskia, leuk dat chuck je na zoveel jaar toch nog verrassen kan he de omstandigheden zijn wat minder maar zo gaat dat.

wel jammer is dat wij mensen vaak denken dat de paarden dan vervelend zijn oid, terwijl ze aangeven dat er iets aan de hand is, of wat dan ook.
ik maak me er ook nog wel eens schuldig aan, laatst ten koste van mezelf, toen ik onderuit werd getrokken met longeren. later besefte ik pas dat het land te zacht was om te longeren. sufferd.

lutske het friesje begint te snotteren, maar ff in de gaten houden.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:54

Bonte schreef:
coydog schreef:
Ook maar even 30 kaarten besteld, Mariel, hou je bij wat het aandeel van TP is

Wil ik wel. is wel leuk, maar dan moet ik van Indezz en Leon nog weten hoeveel ze hebben besteld. Bij allebei staat een aantal???
Ikzelf heb er nog eens 50 besteld.
Ik heb van die "adresstickers" laten maken met:
Gun zwaar gehandicapten ook het geluk op een paardenrug.
Steun manege zonder drempels
en dan de site naam.
Plak ik achterop elke kaart

Ik heb er 50 stuks besteld. Wil er ook van elk jaar 1 zelf houden. Misschien scan ik er wel 1 in en gebruik hem als achtergrond voor mijn computer....

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:55

Moet ook toegeven dat ik toen ook gestopt ben met borstvoeding dus er zat ook wel wat vocht en melk bij
Maar het voelt wel weer heerlijk. Vooral als ik loop en mijn armen gaan langs mij lichaam dan mis ik me kont.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:01

Chubby schreef:
By the way: De kans is groot dat Chub vanaf nu toch regelmatig op stal blijft. Het weer en de weilanden laten het gewoon niet meer toe. Ze krijgt 's morgens een behoorlijke berg hooi, waar ze wel ff mee zoet is, maar dan...

Hebben jullie tips tegen verveling?

Voor honden heb je een kynobal enzo. Is dat er voor paarden bijvoorbeeld ook?

Voor paarden heb je ook zo'n bal die je kan vullen met biks. Ze kunnen ze door heel de stal heen rollen (moet je niet te dik opstrooien, want dan vinden ze niks meer) maar je kan hem ook ophangen..... Ik vind het zelf een superding en kwam nog goed uit de test (welk blad weet ik niet meer) ook.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:05

[quote=

indezz, best leuk om te doen ja, met zn allen naar paard en koets, maar we kunnen ook bv 14 januari met veel afspreken op de hengstenkeuring enzo, tenminste, geloof dat die dan is he

[/quote]

Hoi Roos, dat lijkt me ook wel heel erg leuk. Maar ik dacht dat de hengstenkeuring normaal in april ongeveer was?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:06

ik heb die ene met de kerstman besteld, die vond ik het mooiste

mamauba, kan me wel indenken dat je je vrijer voelt met 20 kilo minder.
een vriendin van me heeft net een maagbandje, dus die hoopt ook zoiets te gaan missen.

wat ik nog vergeten was te vertellen, is dat ik het mis had met de deken. hij is wel van wol en niet zoals ik dacht van polyester.
ze hebben het getest met een aansteker, en het stonk naar haar. bij deze een rectificatie dus!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:07

De keuring is in januari, de show is in april inderdaad.

Dus er is ook een voederbal voor paarden... Mooi! Ga gelijk ff rondsnuffelen... Ow nee, moet werken

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:12

Is wel een dure hoor. Als je hem niet kunt vinden wil ik hier wel even voor je kijken. Maar hij moet er zijn, want bij ons in het dorp verkopen ze hem en ik hem ook al eens in tijdschriften zien staan! Succes... En zo'n appel, ja, als er niks in zit doen mijn paarden er ook niets mee hoor.... En ik geef ze groot gelijk....

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:16

Goedemorgen iedereen!

Heb niet alles gelezen, maar ik wilde jullie een fijne dag wensen vandaag.
Morgen ga ik mijn nieuwe merrie ophalen, spannend!!!

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:17

Spannend inderdaad Yarka! Ga je haar nu daadwerkelijk Miss Jane Doe noemen?

Ach Indezzz, heb maandag toch een afspraak bij de bank voor een lening voor een auto, kan zo'n voederbal er ook nog wel bij

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:18

Yep! Dat is wel de bedoeling.
Volluit: Miss Jane Doe van de Olde Hietmoat en in het kort gewoon Jane of miss Jane.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:24

wie gaat zo heten?

die voederballen... ja brr die zijn zo'n 70,- meende ik??

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:26

Mijn nieuwe merrie, ik ga haar morgen ophalen.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:30

Tinkermuts schreef:
Ik wist niet dat Chuck zo gevoelig is op dat soort dingen, vind hem over het algemeen lekker ongeinteresserd wat dat betreft, fout gedacht dus, zo leer je toch weer over je paard, laat haar ook niet meer rijden als ze zo slecht in haar vel zit.

Oh Saskia, weer een hele ervariing rijker dus....

Wat moet die verzorgster een verdriet hebben gehad.

Ik ben er dus van overtuigd dat dieren haarscherp de aura's aanvoelen van mensen. Dus spanning bij de mens voelt ook als spanning aan bij het dier. Heb het al zo vaak meegemaakt met mijn honden, door mijn honden heb ik veel mensen leren kennen en de honden vertellen je echt de waarheid. Soms nam ik weleens een hond mee om de mens te leren kennen als ik twijfelde, nou mijn teefje vertelde het me wel hoor door te grommen, te blaffen of juist heel lief te zijn. Wist ik weer of iemand eerlijk en te vertrouwen was.....

Yarka - zenuwen? Leuk hoor een nieuwe merrie erbij....

Pellie - ze zijn behoorlijk prijzig ja, EUR. 39,50 p.st. Snack-a-ball heten ze!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:31

Zooowwww.... 70,- Tomtiedom.... Dure paardenmaanden voor mij....

Maarrehm, de ervaringen met die ballen zijn wel goed?

Edit: NikitaGogo noemt een wat schappelijker prijs

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:32

nieuwe merrie!!! leuk yarka, hebben hier al foto's gestaan??

oh 40,- nou dat scheelt 30,- met wat ik dacht!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:38

De Equiball (vergelijkbaar denk ik) is te koop bij Divoza voor 81,-
Ze hebben ook een hooibal, ziet er ook wel grappig uit, voor 35,-