[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:12

Heerlijke speknek <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:51

heerlijke tank!tinker gijs :~

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:22

Wat een nek!! :wow:

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:47

Spekkie <3

Zac was erg blij met zichzelf vandaag :D
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:52

Gijs word knap!

Verhuizen is goed gegaan hele blije pony nu. Staat niet meer alleen maar mijn 'zijn' haf merrie

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:54

Speknek :D

Op het blok hierboven +:)+

Hier eindelijk prikpaaltjes bijgehaald direct deel 2 van de weide afgezet en met de rest nog een klein padockje tijdelijk voor Finn en Cup, ze waren tevreden :j . Al het kalk is in de grond geregend ondertussen en de meststof hopelijk werkt het snel zodat ik Jack en Finn kan gaan koppelen ook :) .

Morgen eens mijn lange lijnen uithalen en kijken hoe Finn daarop reageert, even rustig in de weide oefenen voor een 5 a 10minuten eventueel daarna een stukje wandelen nog. :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:03

Druk bezig geweest dus Lori. Productief dagje.

Mira fijn dat verhuizen goed is gegaan :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:04

Hij heeft voor het eerst op een vrachtwagen gestaan. Heel trots op hem.

Wat kijkt Zac lekker zelfingenomen haha

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:12

Fijn dat het goed gegaan is Mira!

Knappe Zac <3

Goed bezig Lor!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:46

Haha ja Mira, nu kon die mooi op vrouwtje neer kijken :')

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:53

wauw wat een nek heeft Gijs hij wordt toch nog maar 4? <3

En wat een lieve blik heeft Zac toch!

Leuk hoor dat het verhuizen goed ging :j

Lor, hoe groot is Finn eigenlijk?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:35

Volgens de vorige eigenaar +- 95cm maar ga dat is grof nameten nog :j . Dadelijk eten geven en dan later even aan de lange lijnen/dubbele longe, allemaal nog op stalhalster gewoon 1 iets per keer is genoeg om te wennen voor 'm... :) .

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:42

Idd Claudia, Gijs wordt eind deze maand 4.

Wat een heerlijke kop trekt Zac, helemaal blij met zichzelf!
Wat fijn Selda!
Dat is dan weer een voordeel van het heftige weer idd Lor! Dat en schone sokjes.. maar als t te lang zo doorgaat worden dat vanzelf weer moddersokjes.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:08

Zo net Finn even aan de dubbele longe/lange lijnen gepakt, nog even zonder singeltje dus was wel wat gedoe met de lijnen netjes houden waar ze moeten zitten :') . Nou goed eenmaal op weg ging het goed, die snapte het nog niet 100% maar waren al op de goede weg. Ik oefen maar een 10tal minuten per keer omdat dit allemaal nog volledig nieuw is voor hem :j . Morgen weer eventjes, rustig ook de commando's stap- draf- galop en stop er op zetten. :) Is nu keer of 3/4 telkens erg korte sessies oefenen per week van een 10tal minuten en verder wandelen ermee.

Hopelijk wel snel mijn tuig want dat materiaal is een stuk handiger, je lijnen worden opgehouden via het schoftje. Hoofdstelletje is stabieler om 't hoofd of een kaptoom maar mijn tuig zal al genoeg kosten op zich. Is een longeersingel zou natuurlijk ook werken enkel weet ik eenmaal die ermee weg is met het lange lijnen daarna droogmennen dat ik dat ding nooit meer gebruik verder... mijn voorkeur gaat dus naar het tuig, die gebruik ik daarna wel nog fanatiek :) .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:18

Ik heb nog tuig met koets te koop voor een shet :o

Maar leuk dat hij het zo goed oppakt :j

Ik had vandaag weer een dip... heb na lange tijd weer enorm moeten huilen om Naomi... ik krop men gevoelens allemaal op en toon deze niet snel aan mensen rondom mij, ook door de stage die ik een week nadien had heb ik volgens mij mijn gevoelens opgekropt... Nu zat ik een paar dagen thuis voor de stage die ik morgen weer begin en spookten al die gedachten weer door men hoofd... Ik mis haar echt nog steeds zo.. Blijf het gewoon zo oneerlijk vinden, hoewel sterfte nooit eerlijk is maar toch... ze werd dit jaar pas 3... Soms denk ik had ik haar maar nooit gekocht.. dan had ik ook nooit zo vroeg afscheid van haar moete nemen.. maar anderzijds had ik dan wel zo'n fantastisch dier in mijn leven moeten missen die mij zo veel heeft geleerd.. mij weer plezier gaf in deze hobby..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:24

Zeker geen mini shet tuig?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:26

Weet ik Claudia enkel mijn kleine mini man heeft maatje mini, shet is te groot voor 'm (die is nu ook eenmaal een nmprs grinnik) :j . Meneer heeft met zijn lange benen ondanks zijn stokmaat zelfs maar een 80 boven, 105 onder van dekenmaat ongeveer :') ... ter vergelijking het dekenmaat die bij zijn stokmaat verkocht wordt is normaal een 115 minimum en vaak zelfs een 130 onderaan . Ga normaal ook voor een tuig van ideal gaan voor 'm ideal eutotech mini :D . Je kar zou op zich nog gaan maar mijn voorkeur gaat naar een sulky om te beginnen of een mini marathonwagen puur om de reden dat het leuk zou zijn dat Cup over 2 jaar voor het zelfde kan beleerd worden en ik geen volledig wagenpark wil hebben staan.

Snap ik van de gevoelens van het verlies, is iets dat je niemand toewenst en niet makkelijk te verwerken ;( .
Laatst bijgewerkt door Lori op 06-05-15 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:32

Ik verkoop het tuig wel samen met de koets, omdat ik denk dat ik de koets zo ook sneller kan verkopen dan alles appart :j

Onze kleine shethengst had het altijd aan en is helemaal geen grote maat hengst, zal vanavond eens vragen aan mijn moeder hoe groot Skippy is.
Ga stoppen met mennen, Skippy is te sterk voor mij en ik te onzeker en onervaren. Mijn droom was om dit later met Naomi te doen maar nu zij overleden is zou de koets hier toch maar blijven staan en dat vind ik sonde.

Even een foto, wie weet is er wel iemand in geïnteresseerd of weten jullie iemand.
Vraagprijs is 500 koets EN compleet tuig met onderleggers.
Afbeelding
(nu ik kijk zie ik dat Skippy er zelfs achter staat op deze foto :+ )

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:38

Ik ken niet direct iemand verder. Hier gaat het mennen echt een dure hap zijn aangezien ik direct voor duurder tuig ga mede om zijn stokmaat kom ik uit bij kleiner tuig en daar heb je of goedkope rotzooi of direct ideal/zilco... direct ideal dan maar en een 2de hands goedkope cavalettie model of direct een kwalitatieve sulky of marathon'tje. :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:23

_Clocloken_ schreef:
Ik heb nog tuig met koets te koop voor een shet :o

Maar leuk dat hij het zo goed oppakt :j

Ik had vandaag weer een dip... heb na lange tijd weer enorm moeten huilen om Naomi... ik krop men gevoelens allemaal op en toon deze niet snel aan mensen rondom mij, ook door de stage die ik een week nadien had heb ik volgens mij mijn gevoelens opgekropt... Nu zat ik een paar dagen thuis voor de stage die ik morgen weer begin en spookten al die gedachten weer door men hoofd... Ik mis haar echt nog steeds zo.. Blijf het gewoon zo oneerlijk vinden, hoewel sterfte nooit eerlijk is maar toch... ze werd dit jaar pas 3... Soms denk ik had ik haar maar nooit gekocht.. dan had ik ook nooit zo vroeg afscheid van haar moete nemen.. maar anderzijds had ik dan wel zo'n fantastisch dier in mijn leven moeten missen die mij zo veel heeft geleerd.. mij weer plezier gaf in deze hobby..

:(:) :(:)

Is ook niet niks. Misschien toch proberen het teuiten bij iemand dieje kunt vertrouwen?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:37

Dat is net het probleem bij mezelf denk ik, ik sta zo graag klaar voor anderen dat ik het voor mezelf zo raar vind om bij iemand mijn problemen kwijt te kunnen. Met mijn vriend kan ik gelukkig goed praten, maar wil hem daar ook niet altijd mee belasten.. Ik weet het stom van me.. :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:29

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 04-02-25 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:35

Wat een schattige kar!

Ik ken het ook hoor Claudia :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:44

een hele mooie kar!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:08

Herkenbaar hoor :j maar ik denk dat jevriend het niet voelt als brlasten hoor..