[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:13

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:26

Wat een rust hier! *D *D

Iedereen aan het genieten van het mooie weer?
Wij gaan straks ook nog even mennen,we wachten nog ff tot de ergste drukte in het bos voorbij is.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:24

hallo iedereen, ik wil mezelf en natuurlijk mijn twee grote vrienden aan jullie voorstellen.
ik ben faye, 21 jaartjes jong uit Zeeland. Ik heb al eens eerder een account gehad op bokt, onder een andere naam, maar omdat ik dit heb laten versloffen een paar jaar en daardoor mijn wachtwoord niet meer wist heb ik sinds vandaag weer een nieuw account en ga ik proberen het bokt virus weer op te pakken.
Mijn tinker liefde is begonnen toen ik 11 jaar was en voor het eerst op de manege waar ik toen les kreeg op een echte tinker mocht rijden, goh wat was ik groos zeg (zeg maar trots)!
eigenlijk was dit een foei lelijke tinker (als die er zijn overigens haha) maar dat zag ik toen niet en ik was meteen verliefd. zo ook mijn ouders. en ja toen ik 13 jaar was, hebben we onze eerste tinker gekocht.
een ruin genaamd Shakiro.. Shakiro is een zwart bonte Ruin, van 1.45m en geboren in (geschat) 1994. wij hebben shakiro gekocht bij Harry en Monique van Tinkerwereld. Zij hebben sjaak geimporteerd vanuit Ierland en hebben hem beleerd onder het zadel.
omdat ik in mijn puberjaren toch ook graag ging springen en dressuren, hebben we Retina een Oldenburger merrie erbij gekocht.
Van Sjaak en Retina hebben we ruim 6 jaar heerlijk kunnen genieten. Helaas na een lange kreupel periode van 2 jaar, hebben we met pijn in ons hart Retina deze zomer moeten laten inslapen..

Maar het mooie nieuws is, dat ik nu een prachtig hengstje heb kunnen kopen die met sjaak mag opgroeien. Dit hengstje heb ik van bokker Moor (fokker) overgekocht. Silvester from the heavenly smile,
zoals hij heet, geboren in Maart dit jaar. Het is een hele grote zwart bonte jongen! hij is ontsettend groot voor zijn leeftijd en heeft prachtige manen en sokken. kortom, we zijn er enorm blij mee met deze knul. we schatten dat hij rond de 1.60m zal worden.. een grote knul dus.
29 aug. zijn we met hem naar de keuring in Rockanje geweest, daar heeft hij 136 punten en dus een 2de premie behaald. we waren blij met het resultaat al hadden we er meer uit kunnen halen.
buitenom dat.. is het een enorme boef maar ook een knuffelkont en ik ben benieuwd wat er van hem gaat worden. we zullen hem zolang mogelijk hengst laten en misschien als hij het goed gaat doen dit ook mag blijven. in ieder geval mag hij wat mij betreft lekker uitgroeien tot een prachtige kerel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto uit 2007
Afbeelding

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:13

Hee fayem, welkom! wat een schattig veulen! Leuke foto's hoor allemaal :D

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:14

Hallo mede-tinkerliefhebbers :D
Ik ga even ego doen hoor, haha.
Heb net even wat mooie foto's gemaakt van Willowby, vond het wel weer eens tijd voor een fotoshoot, en aangezien het 10-10-2010 vond ik het wel een hele geschikte dag!
En ik heb er even een topic van gemaakt, wil misschien 1 van de foto's laten uitvergroten!
[ITP] Willowby - Welke foto uitvergroten?

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:29

Goeiemorgen :D

Welkom Faya :wave:
Leuke tinkers hoor.... :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:39

Zoefff schreef:
iti beterschap!! en niet te eigenwijs zijn he?!

geld op je bankrekening is altijd eng als je niet waar het vandaan komt!!

heel eng :j
maar ben er al achter wat het is :') _O-

iti, hoe gaat het nu met je?

Pakketje van de dhl is bezorgt <3
het dekje is zo mooi <3 <3 <3 <3

welkom Faya

en goeiemorgen <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:03

Hoe het gaat? ik heb nog een dikke bult op mn enkel.. rust zei nmn vader maarja.. joh.. daar heb ik helemaal geen tijd voor :P
is vast wel weer over voordat ik een oud wijf ben...

fotofotooo van je dekje!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:51

Goede morgen

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:30

Goeiemorgen :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:35

morgen :j

iti, ik heb nog geen foto :') _O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:59

:(

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:09

goedemorgen!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:18

Net de dierenarts geweest voor Hidalgo....hij heeft erge zandkoliek ;( ;(

Vorige week had hij een beetje diarree,als hij windjes laten kwam er letterlijk water mee :(:)
In eerste instantie dacht ik misschien van de enting of nog een reactie van de wormenkuur o.i.d.
Andere dag normale mest en geen diarree......en zo ging dat eigen de hele week ene dag wel diarree andere dag niet.
Van het weekend had ik het gevoel dat hij niet lekker was, maar met op de wei zetten ging hij gewoon lekker gek doen dus dacht nouja dan zal het wel mee vallen.
Maandag had ik weer een slecht gevoel dat hij zich niet in lekker voelde maar hij at en dronk gewoon goed.......wat hij overigens al die tijd gewoon doet en nu ook gewoon.......
Vandaag toch maar de da gebeld,die is dus geweest.
Eerste instantie he zou de wormenkuur wel goed gegaan zijn, ligt het niet aan het voer e.d.
Totdat hij mest eruit haalde en dat in water deed :wow: :roll: ;(zo veel zand dat het gelijk duidelijk was, normaal moet je het even laten staan.
Hidalgo vond het gewoon lekker stond mij met zijn lip te kriebelen :o :D := _O- da moest er om lachen...
Daarna zijn darmen geluisterd..... niet normaal zoveel krampen dat hij heeft ;( ;( :(:) :(:)
En die eikel van een Hidalgo gewoon geen koliekverschijnselen toont _-:( :( :(:) ;( zo bikkelhard voor zich zelf.....
Da zegt normaal had een paard hele erge koliek verschijnselen getoont.......

Hidalgo heeft een injectie gehad tegen de krampen en parafine via een hoe noem je dat ook al weer.....slang in zijn neus naar zijn maag wat hij braaf toe liet.
Ook krijgt hij een kuur zandclear, dit blijven we preventief doen.
Patrick heb ik ook nalaten kijken en die heeft het niet.
Dus nu gaan we hem goed in de gaten houden......

Waarschijnlijk krijgt hij zand binnen met graseten....staan in bos, waar de grond wat zanderig is.
Dus in de winter gaan ze daar maar lekker lopen om te rennen en te spelen en de rest moeten ze maar in de paddock lopen die is verhard......had t liever niet gehad maar is ook niet fijn om iedere keer een paard te hebben met zandkoliek....of weten jullie misschien een ander idee?
Ik heb hem nooit zand of grond zien eten.....

Sorry voor het lange verhaal maar wilde het even kwijt :o

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:23

Patric Hoop dat het snel goed gaat met Hidalgo....!

Ik ben er ook weer ff tussen uit geweest (op Bokt) bedoel ik.
Heb weer nacht diensten gedraaid.
Verder heb ik hier weinig bijzonders, paardjes doen het goed.

Heb wel alles bij gelezen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:53

pfff marja...
dat is echt heel erg balen :(
arme hidalgo,
ik weet niet, mischien dat een grasmasker van de winter zou helpen?
in de paddock moet je namelijk ook oppassen, als ze dan wat grassprietjes oid aan de overkant zien staan, of in de hoekjes, dan krijgen ze nog zand binnen... :j

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:01

Kreeg ik ook al als tip, maar kunnen ze daar ook niet de wortel en al mee uitrekken?

Paddock is verhard

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:03

hmm dat weet ik niet,
volgens mij niet, want ik ken heel veel mensen die ze gebruiken en idd voor het zandkoliek...
ken je iemand die zo'n ding gebruikt?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:04

Niet dat ik weet dus kan het ook niet eerst proberen voor ik er een koop, ga het is aan de da vragen of dat een optie voor hem is en dan koop ik er gewoon

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:06

ja idd...
je hebt ook hele gesloten grasmaskers he...
waarbij ze alleen de grassprietjes naar binnen krijgen, en dus geen complete graspollen denk dat dat ook al veel zou schelen voor het tegen houden van het zand :j

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:10

patrick,succes met Hidalgo!

Heb het hier heel erg gehad met Divoza :(
Ik heb nu 6,5 week geleden 3 regendekens naar ze toegebracht om te wassen en repareren.
Na veel bellen(dekens nog bij de wasserij,o toch niet?Wel gerepareerd/niet gerepareerd/niet kunnen vinden)eindelijk zover dat ze de dekens gratis thuis zouden bezorgen.
Dus gister,joepie!De doos met dekens van Divoza!
Hup,doos open gemaakt,en toen kwam het stoom uit mijn oren -:(- ,Ja hoor,zat er dus een verkeerde deken in die niet van mij is!
ik heb ze van morgen gebeld en gezegd dat ik vanmiddag terugkom met de verkeerde deken en dat ik niet eerder wegga voordat ik mijn eigen deken heb of anders geven ze me maar een nieuwe,ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Dat het lang duurt hoeft geen probleem te zijn,als ze dat dan maar aangeven(niet gebeurd),datzelfde geldt voor het repareren,ben tussentijds nog geweest,dus ze hadden me de dekens zo mee kunnen geven om ergens anders te laten repareren,maar nee hoor,er werd mijn verzekerd dat ik de dekens na een week in huis zou hebben,niet dus.
En nu eindelijk binnen en dan weer een verkeerde deken......

Ben benieuwd hoe het afloopt vanmiddag.......Jullie horen het wel.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:25

hmmm slechte service zeg van divoza

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:51

tinkerplein schreef:

Ik heb nu 6,5 week geleden 3 regendekens naar ze toegebracht om te wassen en repareren.
Na veel bellen(dekens nog bij de wasserij,o toch niet?Wel gerepareerd/niet gerepareerd/niet kunnen vinden)eindelijk zover dat ze de dekens gratis thuis zouden bezorgen.
Hup,doos open gemaakt,en toen kwam het stoom uit mijn oren -:(- ,Ja hoor,zat er dus een verkeerde deken in die niet van mij is!
ik heb ze van morgen gebeld en gezegd dat ik vanmiddag terugkom met de verkeerde deken en dat ik niet eerder wegga voordat ik mijn eigen deken heb of anders geven ze me maar een nieuwe,ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Dat het lang duurt hoeft geen probleem te zijn,als ze dat dan maar aangeven(niet gebeurd),datzelfde geldt voor het repareren,ben tussentijds nog geweest,dus ze hadden me de dekens zo mee kunnen geven om ergens anders te laten repareren,maar nee hoor,er werd mijn verzekerd dat ik de dekens na een week in huis zou hebben,niet dus.

je moet naar boxco in putten gaan...
ideaal <3
wassen en repareren, als het repareren boven de 10 euro uitkomt bellen ze voor overleg,
sommige dingen worden gewoon gratis gerepareerd,
en als je geluk hebt lig je op de route(ze komen bij alle grote stallen) en halen en brengen ze het ook nog :j
alles voor een klein prijsje, ik was dit jaar voor 5 dekens wassen en repareren volgens mij iets van 60 kwijt ofzo?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:09

M_D_H schreef:
tinkerplein schreef:

je moet naar boxco in putten gaan...
ideaal <3
wassen en repareren, als het repareren boven de 10 euro uitkomt bellen ze voor overleg,
sommige dingen worden gewoon gratis gerepareerd,
en als je geluk hebt lig je op de route(ze komen bij alle grote stallen) en halen en brengen ze het ook nog :j
alles voor een klein prijsje, ik was dit jaar voor 5 dekens wassen en repareren volgens mij iets van 60 kwijt ofzo?

Dat is vanaf ons een beetje ver ;)
Wij wonen in het noorden van nederland hahaha

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:18

slechte ervaring met Divoza dus.

Bart is om 13.00 uur bij Hidalgo en Patrick geweest ik moest naar de fysio AAAUUUWWWWWW heeft hij gedaan....
En hij stond er goed bij en ging samen met Patrick hooi eten.
Ik ga zo weer naar ze toe.