[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:37

jellie, zo'n plukje haar heb ik toen eens van king aan zo'n man gegeven, die meette het idd ook helemaal door, was een andere paat haha weet niet meer wat voor 1, king kreeg druppeltjes voor zn darm en knapte echt enorm op... viel ook veel af enzo
ik geloof er heilig in dus denk niet dat het bij fluit toeval was, hoop het niet in ieder geval
met flan weer heerlijk gereden dus en donderdag ook weer allebei een paardje onder jullie kont

mamauba, hoest nu met mariekje, is ze al een beetje vertrouwd enzo...?

chubby, pff echt erg van je pa hoor
idd ff erachter komen hoe dat ventje kust, als t niks is dan weet je t gelijk haha

mazzelmeid, ik doe opzich wel rustig aan, kan alleen gewoon niet slapen hihi
vind het niet zo erg dat ik niet mee kan doen hoor, fig vind dat grietje ook wel super geloof ik, en ik ook
is echt een apart meisje, gewoon super, heel puur ofzo hihi wat klinkt dit raar

indezz, leuk he krolse katten hihi, ney vind ze altijd een beetje zielig
gelukkig zijn die 3 poezebeesten hier dr lekker vanaf
zit ff te denken, wat worden ze al weer oud, weet nog dat de middelste geboren werd, en die is nu alweer 9, dr mama 10 die hebben we ook
haar dochter is 3x zo dik haha 8 kilo, we hebben alles al geprobeert maar niks helpt

annick, gelukkig leeft de zwaan nog, hopen dat ie snel weer aansterkt, leuk dat je nog even bij hem/haar gaat kijken

desillies, duim met je mee
het valt me op dat er steeds meer huidproblemen voorkomen bij paarden...
de huid is de plek waar troep het eerste door afgevoerd kan worden, en die staat open rond deze tijd geloof ik, zal op dit soort begin van de avond momenten het ergste zijn
grappig is dat dan die klotemugjes ook actief zijn dus mensen denken snel dat het daarvan is...
ik denk zelf dat een groot deel van dit soort klachten wordt veroorzaakt door straling
zoveel zendmasten als er staan en noem maar op
ik en mn moeder voelen straling soms en worden echt ziek
laatst toen ik met fig reed bv, hij deed raar dus ik ging opletten, pats, oren dicht, misselijk, idee van flauwvallen, jaja jullie mogen we weer voor gek verklaren hihi
maargoed hoop dat ze wat vinden bij hem wat ze kunnen genezen

zo, net weer even 2,5 uur opgepast, ik wordt er nog eens goed mee met die kinderen hahaha
zo lekker naar figje, tijdje niet serieus gereden dus ga een even aan de gang met rechtrichten enzo denk ik weer

en vanaaf maar eens even analyseren enzo...

fysio was een beetje dubbel, een belanrgijke spier in mn bovenbeen krijg ik slecht aangespannen en kan ik dus ook moeilijk trainen, van de blauwe plek is nu een kleine hard bult over gebleven, net of het verkleefd is zeg maar, voelt als stukje bot en dat moest los gemaakt worden, auau en daar moet ik hier mee verder gaan
had 1x in de week fysio net, maar moet nu vrijdag alweer... op figs verjaardag notabene hihi

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:47

SuperRoos: dankjewel , vind het alleen een beetje jammer dat die wat over belicht is

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:53

He roos dat van je been klinkt echt niet lekker zeg,
leuk dat een meisje samen met fig mee gaat doen, ook erg leuk dat je je paardje daar voor uitleent,

Krolse katten praat me er niet van heb er hier ook 2 die nodig geholpen moeten worden,

desillies vervelend die probleempjes met tommy, hopen dat er wat uit die analys komt,

Silas longeren met dubbele longe lijkt mij ook nog wel eens leuk, fijn dat silas er zo goed op reageerde,

net weer bij de chiropracter geweest en ik heb echt het idee dat hij het ook niet weet, naja nog maar een keer heen gaan, ik heb wel het idee dat ik morgen mega napijn ga hebben.

gisteren bij de Bedrijfsarts geweest en niet veel wijser geworden 10 keer vragen waarom ik nou toch echt niet kon werken, naja zeg werdt er op het laatst wel een beetje boos om ik zit er niet voor niks,
zijn advies gaat worden reintergratie 2de spoor dat houd dus in dat ze een bureau gaan inschakelen om me te helpen zoeken naar ander werk, we zien het wel, moet eerst nog goedgekeurt worden door hogere hand, maar dat zal wel goed gekeurd worden aangezien het zo ook niet verder kan,
Verder vandaag nog even lekker gereden wel weer pijn naar de hand maar ja ik verveel me al kapot thuis dus moet toch wat,

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:56

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr, er zijn wel eens van die momenten dat je erg chago wordt... Mijn terugreis uit t werk ging echt irri. Zal jullie er niet mee vermoeien. Was vergeten vlees uit de vriezer te halen dus wilde langs de chinees.... is de chinees dicht naja resultaat; vreselijk slappe frites en verkoolde hamburger

Zo uit gemopperd

Mazzel, is ook wel leuk om lekker te dressuren Maar jij hebt nu geen bak toch? Ga je meestal langs de weg rijden? (Dat vind ik ook erg leuk!!!)

Des. ik duim!!!

Roos, ik geloof er ook wel in dat het kan... maar hoorde gisteren wel een akelig verhaal over een paard die ook zo doorgemeten was en uiteindelijk iets heeeeeeel anders mankeerde en overleden is....
Weer opgepast! Balen van de fysio Oh, figs al bijna jarig

Moet zo gaan springen! Fijne aaf allemaal

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:06

springs ze Jellie en balen dat de chinees dicht zat,

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:16

Jellie schreef:
Mazzel, is ook wel leuk om lekker te dressuren Maar jij hebt nu geen bak toch? Ga je meestal langs de weg rijden? (Dat vind ik ook erg leuk!!!)

Alleen een wei om in te rijden, op het moment is dat nog wel te doen, maar zodra er veel regen valt kan ik ook niet meer rijden. In het voorjaar daarom ook met goede instructie aan het werk zetten. Nu schiet dat toch niet zo op. Maar Darlah is heel werkwillig, en ik merk echt aan haar dat ze graag lekker aan de slag gaat. Zo totaal anders als Shakyra! Dat is meer een boscrospony

Vervelend van de chinees trouwens

Kan me voorstellen dat je je verveeld thuis, Dobbel!
hopelijk is er snel wat voor je te vinden

Roos; jammer dat je op Figs verjaardag naar de Fysio moet, en dat het niet lekker gaat met je been
Voor opassen heb ik echt geen geduld

Desillies; ik duim met je mee hoor,
Hopelijk valt het mee voor Tommie en voor jou ook natuurlijk!

Zelf niet zoveel te vertellen. Ik heb wel allemaal nieuwe kleren op www.esprit.nl besteld, echt super! En geen verzendkosten, en ik heb geen shopmiddag in hoeven lassen
Hopelijk kan ik vrijdag eindelijk eens met de paardjes aan de slag, het lukt me gewoon echt niet kwa tijd ..en ik moet ook nog op zoek naar ee nieuwe stageplaats *zucht*
het leven van een student is maar zwaar haha

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:49

Hoi! Ik ben weer terug na een lange reis! Oma heeft een zwaar hartinfarct gehad. Eigenlijk moet ze gedotterd, maar dan moest ze naar Antwerpen, dus proberen ze het met medicijnen. Bleek dus dat oma al een week rondliep met pijn op de borst. Vanmorgen mocht ze van de ic af. Nog bij haar geweest vanmorgen. Was wat emotioneel toen we weg gingen. Ze zal ws nooit weer de oude worden hadden ze gezegd. Sneu, want ze woonde nog volledig zelfstandig. Ze heeft een behoorlijke klap gehad.

Jean wat vreselijk van dat veulen zeg! Verder gelezen, maar niet alles onthouden.

Onderweg veel bekende boktmensen plaatsjes op de borden gezien. Wel grappig. Bij etten-leur natuurlijk aan mm, chubby en Leon gedacht, rond utrecht, hilversum, baarn woont vasthi toch?? We zijn via de polder gereden dus kwamen we nog langs Joure, pellie dus. en natuurlijk vlissingen, de zeeuwse dames hier op bokt. Helaas kon ik dus niet meeten.
Ga nu zo denk ik even langs Spetter.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:08

even bijgelezen maar even geen tijd groetjes

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:17

Hallo!!!

Was weer een lange dag vandaag!!!

Ik moet ook zeggen dat ik wel heb bijgelezen, maar alles alweer ben vergeten...

Heb net ff klein stukje gereden, maar ik word echt simpel van die schouder, dus dat was een kort rondje met 1 hand...

Straks nog even langs de rijvereniging om mezelf af te melden voor vandaag en dan lekker douchen en mijn bedje in....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:29

Wat erg van je oma, Spetter, hopelijk slaan de medicijnen goed aan!
Wel fijn dat ze van de ic af mocht!

WenK; sterkte met je schouder, kan me voorstellen dat het rijden dan niet gaat.. vervelend hoor!

Ik zag net op MP een tinker staan, gratis, een bejaarde (merrie neem ik aan, staat bij dat je er ook niet mee kan fokken), met een slaapziekte (narcolepsie), slechtziend en alleen geschikt als gezelschapspaard. Ik vind zulke dingen zo sneu, als ik toch plaats had...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:32

MM, gaat vanzelf weer over... Maar ben ook heeel druk geweest vandaag en dus niet blij...

Het klinkt misschien hard, maar zou zo'n merrie niet het beste af zijn als je haar in zou laten slapen? In een kudde zal ze niet goed kunnen functioneren, een paard alleen houden vind ik niets...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:04

Annick schreef:
Chubby schreef:
Zo vaak krols?! Mijn poezenbeest is misschien 3 of 4 keer per jaar krols...

ja echt chubby, er zit 2 of 3 weken tussen, we gaan haar ook laten helpen want de hele famillie word er kierewiet van.
Ze kan gelukkig niet naar buiten, en maar gillen, en kan je nagaan we hebben 3 poezen en een kater, die gaat dan ook van elende naar boven,

Annick

3 of 4 keer per jaar vind ik nog wel te doen, maar 2-3 weken.... Daar zou ik gek van worden.... Dat kattebeest van mij vrijt echt alles plat momenteel, de hond, de kids, mijn schoenen, computer, tafel, bank, vloer..... Ik heb zoiets echt nog nooit gehad....

Maar ik zou eigenlijk heel graag 1x een nestje willen van haar, en dan pas sterrileseren.... Maar dan moet ik wel eerst een Noorse boskat kater zien te vinden.... en de meeste fokkers doen niet graag een hun kater uitlenen als het niet voor het fokken is....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:06

Indezz, zaterdag om 15:00 uur in de kleine ring.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:13

Oh, da's jammer. Een beetje te laat... Heb 's middags een verjaardag... Anders was ik komen kijken. Wordt weer eens tijd voor om p&k een bezoekje te brengen. Is alweer veel te lang geleden...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:33

Wie dubbele longe uit wilt proberen, mag bij Snowdon wel eens voelen hoe of wat... Weet je gelijk of je het bij je eigen paardje ook wilt gaan doen. Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Ik en Snowdon hebben het geleerd toen hij beleerd werd voor de wagen, hij pakte het direct goed op en ik wist eigenlijk niet anders

Tinkermuts, ik heb nog vanalles geprobeerd, maar helaas ben ik er niet met P&K. Wel wil ik je heeel veel succes en plezier toewensen!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:34

O leon dat wil ik wel een keertje komen proberen hoor, lijkt me erg leuk,

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:37

Met dank aan Leon heb ik toentertijd ook Mazzeltje aan de dubbele longe gehad, ging super! hij reageerde daar echt ontzettend goed op.

Tinkermuts; ik moet helaas werken komende zaterdag (dat gooit steeds weer roet in m'n Tinkeruitjes ), maar ook namens mij alvast heel veel succes en plezier!
Ook aan alle anderen die wel van de partij zijn!

[edit; typfout]

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:50

dobbel, hihi ja vind het ook wel grappig van mezelf dat ik fig uitleen, echt dat doe ik bij niemand hoor, dus is een eer dat het mag
net als leon die op king mocht van mij in het bos hihi
maar dit meisje is gewoon anders, andere kinderen hou ik echt op afstand namelijk hihi
balen van je pijn ook hoor, en dan zo'n bedrijfsarts... schiet niet op nee
gelukkig toch nog even kunnen genieten met rijden, merk soms dat dat voor mij ook erg moeilijk wordt als ik pijn heb, beinvloed toch veel op de een of andere manier

jellie, moppermopper maar is idd minder als je zo na een dag werken thuis komt
meeste mensen gebruiken een homeopaat als laatste middel om het te ontdekken, als diegene het dan ook fout heeft ja dan is het vaak snel einde verhaal voor het dier, heel zonde,
ken ook veel paarden die enorm ziek zijn van de medicijnen nog zieker worden, 9 van de 10 komen erdoor heen maar enkelen ook niet maar was vaak de enige goede laatste kans, achja... zo heb je altijd dingen
heb zelf nog nooit wat naars meegemaakt en daar kijk ik naar
springse!

mazzelmeid, mijn manier van oppassen, 100 x dezelfde puzzel maken haha
jammer dat je ff niet aan de paardjes toekomt

spetter, fijn dat je oma nog leeft, maar nooit meer zoals het was dus moeilijk hoor
sterkte, ff lekker naar spet zal je goed doen hoop ik

wenk, lekker vroeg je bed in!

zo, net wel lekker met figje gereden maar het schoudergebruik is toch erg lastig hoor, denk toch ook wel door zn smalle boegje
maargoed, morgenmiddag hebben we weer oefendagje dus hoop dat die vriend van me komt dan kan die mooi weer even helpen, verder ging het rijden heerlijk, ff lekker genoten dus...
nu maar eens analyseren maar heb lichte koppijn en slecht licht nu hier haha

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:00

dobbel, je bent uiteraard een keer welkom!

Vanmiddag heb ik een klein buitenritje gemaakt met Snowdon, even lekker relaxen en was erg fijn! Vanavond ben ik Lucas wezen rijden in de bak. Dat ging wel goed, maar ik merkte dat ik weer erg gefrustreerd raakte door de overvolle bak... Ben dus na ongeveer een half uurtje gestopt. Vantevoren hebben we hem uitgebreid gepoetst en hij heeft voor het eerst op de poetsplaats gestaan. Ook heb ik zijn hoeven opgetild en uitgekrabd... dit kregen ze nooit gedaan bij hem! Maar waar lag het nu aan... als je aan zn sokken trekt is er niets aan de hand, anders geeft ie ze niet en gaat ie hangen.. en ik ben niet anders gewend om aan de sokjes te 'trekken'. Men stond echt met open mond te kijken naar dat hij zo makkelijk zn hoeven gaf Morgen gaan we lekker overdag rijden.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:20

SuperRoos : ik krijg die link van karakteranalyses niet geopend. Ligt dat aan mij of hebben er meer hier last van?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:27

Indezz: ik krijg de link wel geopend

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:31

snowdon schreef:
dobbel, je bent uiteraard een keer welkom!

Vanmiddag heb ik een klein buitenritje gemaakt met Snowdon, even lekker relaxen en was erg fijn! Vanavond ben ik Lucas wezen rijden in de bak. Dat ging wel goed, maar ik merkte dat ik weer erg gefrustreerd raakte door de overvolle bak... Ben dus na ongeveer een half uurtje gestopt. Vantevoren hebben we hem uitgebreid gepoetst en hij heeft voor het eerst op de poetsplaats gestaan. Ook heb ik zijn hoeven opgetild en uitgekrabd... dit kregen ze nooit gedaan bij hem! Maar waar lag het nu aan... als je aan zn sokken trekt is er niets aan de hand, anders geeft ie ze niet en gaat ie hangen.. en ik ben niet anders gewend om aan de sokjes te 'trekken'. Men stond echt met open mond te kijken naar dat hij zo makkelijk zn hoeven gaf Morgen gaan we lekker overdag rijden.

Leon - inderdaad sokkenpaarden hebben hun eigen gebruiken:D

Bij Nikita hoef ik de sok maar aan te raken en ze stilt haar voeten al op. Ik zeg ook niks als ze haar voeten op moet tillen, dat weet ze uit zichzelf wel. Als ik voor gehad heb, gaat de achterste voet vanzelf al omhoog.... lekker makkelijk.

Dat is niet vanzelf gegaan hoor, eerst sloeg ze flink naar achteren met haar achterbenen, kon er niet aan komen. Heb met een touw haar been opgetild en het is steeds beter gegaan zo je kan lezen.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 09-11-05 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:33

Ow vergeten te zeggen, Lucas is een Zeeuwsch trekpaard Ookwel Belg genoemd...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:35

indezz, ik krijg hem ook wel open
kom je wel ergens op? want dan staan links gewoon de onderwerpen he

leon, gaaf hoor met die lucas, dat je het voor elkaar kreeg met die beentjes, wilde net vragen wat lucas was voor ras, maar was al een bericht bij en het stond er al, super!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:23

nou mensen, ik ga naar me bedje, eens zien of ik lekker kan slapen nu hihi ben kapot, maarja das al de hele week