[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:49

Gefeliciteerd leonoor!

Dan moet Lilly toch gemerkt hebben dat je viel dat ze bleef staan. Laat het maar eens nakijken. Voor hetzelfde geld val je zo op een paaltje ofzo. Lilly ziet er goed uit.

Voorpluk knippen? Dat doe ik nooit. Manen ook niet. Alleen sokken en staart.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:52

Sokken knip ik weer nooit hihi.

Voorpluk had een heel droog geschuurt plukje, scheelt nu echt nu het bijgeknipt is :j

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:14

Jolandaa_ schreef:
Gefeliciteerd leonoor!

Dan moet Lilly toch gemerkt hebben dat je viel dat ze bleef staan. Laat het maar eens nakijken. Voor hetzelfde geld val je zo op een paaltje ofzo. Lilly ziet er goed uit.

Voorpluk knippen? Dat doe ik nooit. Manen ook niet. Alleen sokken en staart.

Denk ik ook, ze snuffelde ook niet voor niets, zovaak doet ze dat nu ook niet.

Ik ben bij de dokter geweest, hart en longen zijn nu goed. Alleen is mijn bloeddruk veel te laag, waardoor mijn hersenen af en toe geen zuurstof krijgen. Morgen ook nog bloed laten prikken.

Voorpluk en manen knip ik ook nooit. :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:17

Tja.. bloeddruk is een lastig iets! (weet er alles van..) Heb je altijd een lage bloeddruk gehad? of is het alleen nu?
Het is simpelweg flauwvallen dat je dan doen ;) omdat er niet genoeg zuurstof bij je hersenen komt, gaan die even 'uit' zegmaar.. (ik weet zelf ook nooit hoelang.. het lijkt altijd alsof je gelijk wakker word, maar idd.. dan staat je paard al rustig te praten. of blijkt je moeder al 5 min bezig je wakker te maken.. )

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:23

Ik heb dit best vaak, volgens huisarts heb ik het altijd. Vermoeidheid kan er ook vanaf komen, maar niet zo erg. Dus morgen bloedprikken om te kijken of ik ijzer te kort heb of iets dergelijks. Bij mij is het altijd maar eventjes, normaal voel ik het aankomen, dan ga ik zitten en roep ik mijn moeder. Maar gister voelde ik het niet aankomen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:32

Hopelijk vinden ze snel iets bij je.. bij mij is er nooit iets gevonden helaas..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:47

Geen idee, aantal jaar geleden heb ik wel pfeiffer gehad.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:58

klinkt maar eng hoor := goed na laten kijken. dit is niet gezond, zeker niet voor jouw leeftijd.

sokken knip ik wel omdat ze er anders op stapt en de helft eruit trekt en dat volgens mij ook zeer doet..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:08

Ja inderdaad, ergste is ; ik kan letterlijk de hele dag slapen en dan krijg je mij ook moeilijk wakker en 'snachts kan ik ook zo door slapen. :=

Volgens mij zijn de sokken van Lilly bij de vorige eigenaar behoorlijk kort geknipt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:08

vandaag wederom heerlijk gereden. flink aan de overgangen gewerkt. ik merk ook nu er op mij niet zo veel drang zit dat ze goed moet lopen en alles maar moet dat ik ook veel relaxter ben. ik verlies nu gewoon mijn geduld niet en word ook niet woedend. tuurlijk als ze niet doorloopt krijgt ze een wat hardere tik als de andere niet goed werken, maar zelfs dan word ik nog niet 'opgefokt'.
lekker nog op 't erf gestapt. Dana maakte een drama toen ze over een buis heen moest stappen :') ook water plassen waren ineens eng.. maf dier afentoe..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:10

hier worden ze nooit kort geknipt. maar dat ze misschien net op de grond hangen of 1 cm erboven.
zelfs met de mijt zijn ze er niet afgegaan.

oh dan slaap je veel ja. misschien toch weer pfeiffer? nja speculeren heb je ook niets aan. wacht maar de bloed resultaten af..

ik ga nu kijken bij de huppelpupkes. ze zijn al weer aan het oefenen voor de carnaval :wave:

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:13

Wat fijn dat het zo goed ging Jolanda!

Ja geen idee, dokter zei wel dat chronische pfeiffer ook kan, aangezien ze er bij mij laat achter kwamen en ik altijd maar door ging. :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:15

Ik heb een aantal jaar geleden q koorts gehad. Ik moest ook mn rust nemen. Ik ging ook altijd maar door en door.. Mijn baas had dit ook. En die heeft dat chronisch. Ik ben er vanaf. Heb het een jaar gehad. Maar ik moet zeggen dat ik op moeheid en veel langer verkouden dan normaal ook amper last gehad had.. Dus dan ga je vaak ook door.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:15

enige wat hier geknipt word is de staart

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:20

Jolandaa_ schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden q koorts gehad. Ik moest ook mn rust nemen. Ik ging ook altijd maar door en door.. Mijn baas had dit ook. En die heeft dat chronisch. Ik ben er vanaf. Heb het een jaar gehad. Maar ik moet zeggen dat ik op moeheid en veel langer verkouden dan normaal ook amper last gehad had.. Dus dan ga je vaak ook door.

Ja ik was alleen moe, maar rustte ook niet echt omdat ik er totaal geen last van had. Maar nu pff, ik moet niet rustig gaan zitten. Dan slaap ik zo. :=

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:32

Ik heb ook een lage bloeddruk gehad geen pretje, sterkte!

Ik knip de manen staart en voorpluk wel bij een keer per jaar.
Bij Ted laatst gedaan die had een hap eruit, nu kan het weer aangroeien....
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:24

Manen en staart wordengeknipt. Heerlijk gereden. Ze knabbeld zelfs op het bit en geen hoofdschudden heerlijk dier heb ik

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:38

klinkt idd niet goed dat je zomaar flauwvalt.die lage bloeddruk zou ik maar goed laten uitzoeken.wie weet is het wel simpel op te lossen.
bij ons is er bij 1 van de lesklantjes een jongen die een vorm van de ziekte van croon(hoe schrijf je dat)heeft.bij hem komen de aanvallen ook plots ,meestal voelt hij dat wel aankomen,en soms zie je t ook wel.dan moet je er echt vlug bij zijn met een paar mensen om hem van het paard te halen.doe je dat niet ligt ie geheid op de grond.hij is denk ik even lang als mij,maar door zijn ziekte weegt ie gelukkig niet zo heel veel.dus dan hou ik hem vast als het weer eens zo ver is.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:58

Gelukkig heb ik het niet op het paard of in de auto. Meestal als ik van liggend naar staan ga of an zittend naar staand. En dan heel rustig. Of als ik lang sta of loop. Normaal voel ik het ook altijd aankomen en ga ik meteen zitten. Maar gister voelde ik het niet. Dokter wou voor zekerheid op bepaalde dingen bloed prikken zodat we weten of het ook nog iets anders is

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:05

Leonoor,gefeliciteerd!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:14

Bedankt allemaal voor de feli's!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:20

:))

Ben heel opgelucht,BlueBoy loopt weer redelijk(hij was echt stokkreupel,da geweest en aan het beruchte poedertje,nu weer aan het afbouwen)en we zijn weer vriendjes,ik kan hem momenteel zelfs zijn halster omdoen in het land,maar hopen dat het nu ook zo blijft en hij niet weer terugvalt :)
Morgen Mel weer ophalen bij de hengst,nu maar hopen dat ze wel drachtig is..... :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 07:21

Heeft bb zo'n sterk verleden caro?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:20

Tsja,ik weet niks over zijn verleden,alleen dat ie geïmporteerd is.Wou gister de osteo naar m latenkijken maar dat kon niet omdat ie aan de poedertjes zat,dus afspraak af moeten zeggen.
Zodra hij weer helemaal fit is weer verder met grondwerken,doet ie heel braaf,hoewel hij sommige oefeningen heel eng vindt,vooral als je achter zijn schouder staat,maar gaat langzaamaan steeds beter.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:58

Zonde is dat he. Maar gelukkig is hij bij jou.