[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:38

Pfoe schrikken zeg, is niet niks. En zeker bij die koele tinkers van ons, die laten al niet zo snel wat zien. Flemen is echt een teken van pijn. Fijn dat het nu wat beter gaat, hou haar maar goed in de gaten.

Leuk, alle koop verhalen te lezen.
Indy en Izzy hebben we voor nog geen 2000 euro per paard gekocht. Wel laten keuren, want je slaat je zelf voor je hoofd als ze achteraf een gaatje in het hart, slechte longen enz. enz. hebben. Natuurlijk is een keuring een moment opname, en ze kunnen er ook niet in kijken, maar ik vind het wel van belang. Al is het alleen even om de chip te lezen of het wel het goede paard is.
Als koper heb je ook onderzoeksplicht.

Avelyn is een ander verhaal, die heb ik via iemand anders terug gekocht. Daarvan wist ik dat ze wat aan haar voeten had, maar ze was vlak daarvoor 2 keer gekeurd, dus longen, hart, ogen enz. waren wel goedgekeurd. En al zou ze alleen nog maar als gezelschaps paard geschikt zijn is dat ook geen punt, ze is me veelste belangrijk.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:42

Klopt, ik hou het zeker in de gaten! Ik ga vanavond nog eens kijken als we de paarden voeren en de wei beneden dicht doen.. Eten vond ze wel geen probleem. (Had het getest of ze een snoepje zou weigeren)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:51

wat een schrik kaat!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:12

hetlevenwint schreef:
Dankje Jayney (zit hier terug met een grijs van oor tot oor). Ben echt blij met 'm. Ook via de tips het probleempje dat ik had met 'm, de eerste keer oefennen al super voorruit gang. <3 :+:

Heb enkele foto's gezien van de keuring, jammer van de afstand, had er anders tussen gestaan om foto's te maken.

Ga het verder hier ook maar zetten voor het geval iemand een weet zijn... ik zoek een oud schofttuigje (eventueel volledig oud koetstuig of longeersingel) om te lange lijnen met Jack, heb ik voorheen al gedaan maar zat dan erg met de lijnen die afgleden.

Ik gebruik zelf een lingeersingel ervoor. Eerst zonder maar dat wil gewoon echt niet de lijnen glijden overal heen. En met de longeersingel kan de de hoogte van de lijnen instellen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:20

Ja, zou alleen graag aan een relatief goedkoop longeersingeltje raken (of schoftje of tuigje) omdat ik nu ook weer niet zo vaak lange lijn en longeren met Jack begin ik niet aan. Om die reden ook dat ik wat zoek omdat de lijnen afglijden, wat niet echt handig is.

Trouwens ben naar goedkoop touw aan het zoeken van liefst 8mm om een nieuwe indian Bosal te maken. Nu kijk ik op ebay en zie wat interessants alleen heb ik geen idee hoeveel mm het is. Er staat : Nylon Braided Utility Camper and Crafters Cord Rope 1/8" 100ft hank USA Made . Iemand die even wil omrekenen naar mm ??

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:53

@hetlevenwint, ik heb nog een nieuwe longeersingel liggen, als je me de verzendkosten vergoed mag je hem zo hebben.
Heb hem toch dubbel, en nu ligt hij ook maar te verstoffen in de schuur.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:59

ff een ego'tje: vandaag weer een doel behaald: -20 kilo
(morgen zit ik op de 12 weken)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:00

helemaal geweldig meis! ben super trots op je!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:09

Wat goed Tamadine!! ik moet ook weer beginnen met mijn dieet, nog 12 te gaan.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:03

zoo knap hoor 20 kilo!! daar mag je zeker trots op zijn.

vandaag lekker vrij.. ik ga zo sjaak weer eens van stal halen en even flink rondje met hem doen!!
:D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:44

Zoë en ik kunnen weer aan de slag.
heb 2 a 3 weken geleden mijn ghost zadel verkocht en vandaag mijn massimo zadel gelevert gekregen.

schrok wel toen de zadelmaker boomaat 42 zei!!
jeetje mienie.
zoe is 4 jaar.

vanavond heerlijk klein ritje maken zodat we beiden even kunnen wennen aan het zadel want we zijn de ghost gewend en dit is totaal iets anders

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:53

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:54

Echt dankje Marjootje, heb je een berichtje gezonden :)

Super Dribbelkont, echt super !

Ga zo dadelijk even zonder zadel een toertje gaan maken met het bitloze, maitje terug gekregen van iemand over touw op kapaza... alleen 6mm is wat de dun (of niet ?) en dan is het direct 12 of 14mm (is weer te dik) het is voor een indian Bosal (de gene die ik nu heb zit net een knoop bij de ringen waardoor het kruissysteem niet vlot genoeg is naar mijn idee).

Afbeelding

*gebruik deze tot ik genoeg geld heb om een nurtural te testen en eventueel te kopen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:12

Leuk dat je nieuwe zadel er is! Veel plezier met je ritje met Zoe!!

Ziet er goed uit Karlijn, fijn!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:35

Oke dat was dus even een "nationale" ramp. Had dus het bitloze er aan gehangen maar er was ww iets mis met de release kreeg 'm niet meer gestopt in draf, goed er af "gesprongen" en m'n bit gaan halen thuis. Toen was alles terug oke, nu ga op het erf daar eens kijken of het aan de release lag en anders is het tijdelijk maar terug met bit.

Eerst of laatst vind ik wel een manier waarop die wel goed loopt zonder bitje (als het niet aan de release lag teminste).

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:32

:wave:

Lor: heb je wel eens een sidepull geprobeerd ?
Karlijn: Ziet er goed uit stekkie voor Diaz.
Marian: Heb zelf nog nooit op zo'n zadel gezeten, maar hoor er hele positieve verhalen over. Fijn dat je weer lekkere ritjes kunt maken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:51

Owja ook voor Karlijn, ziet er goed uit haar nieuwe verblijfplaats. Lijkt er op zich een beetje op zoals Jach nu zit.

Simone@ Heb Sidepull (via goed aansluiten halster, geen stuur), touwhalster (geen stuur), bosal (geen stuur), kingekruist (indian bosal, had ik in November wel nog stuur mee en nu opeens niet meer). Heb zitten zoeken achter een vakantie job maar vind geen jammer genoeg. Had anders nu gaan werken en dan via iemand eens de nutural geprobeerd (wil 'm niet testen als ik het geld niet heb om een te kopen)..
Op zich toen ik eens kaakgekruist had gedaan ging goed maar zou het ook eens in een echt hoofdstel moeten kunnen proberen, het zelfde met eigenlijk kin (wat ik nu via de indian bosal deed)...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:54

siemxfunny komt hier dan maar keertje voelen haha!!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:57

Haaai allemaal, ben ik weer.
helemaal happy zit ik hier. Vandaag weer voor het eerst gereden. Wellicht voornamelijk gestapt en 1 stukje draf, maar zonder spanning of wat dan ook, dus heel trots op mezelf. Morgen ga ik als het droog blijft weer rijden. Zin in. en ook nog eens 20 kilo gehaald met afvallen.
En........ roffel roffel....... Mona heeft voor het eerst zadel op gehad.
Sorry voor slechte film kwaliteit, maar ik heb moeite met me op haar te concentreren en te filmen en blijkbaar drukte ik in het begin ook op de inzoomknop haha. Mona is beetje onzeker met zadel erop en heeft dan zekerheid van mij nodig, maar kon ik niet geven ivm filmen, dus was beetje lastig, daarom ook maar kort gefilmd en alleen dr eerste drafje.)
http://www.youtube.com/watch?v=CnCm1Czb ... e=youtu.be

Hetlevenwint, ja paarden moeten er ook heel erg aan wennen. Gaat je paardje wel goed op de stem? Want dan moet je er een combi van maken zodat hij leert hoe het bitloos werkt.
En lekker bezig met grondwerk.

Karlijn, Diaz verhuist, Gelukkig een super goed huisje zo te horen, maar wil je evengoed sterkte wensen en hoop voor je dat alles snel beter word met je.

Dribbel: super dat zadel denk?! Heb je een foto? Zoe is toch ook jong? Maar Massimo is goed aan te passen zeker?

Later lees ik ff verder bij, ik ben misselijk van de honger en ben moe dus duik mn bed in.

Jacky, dat is schrikken zeg, hoe gaat het nu?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:59

Haha, beetje ver weg. Maar mocht ik een keer in de buurt van Leeuwarden zijn wil ik wel een keer buurten bij jou en je paardje :)
Zoe dr halfbroer had vanochtend tijdens les weer zo goed zn best gedaan. Echt een fijn paard om mee te werken. Is overal voor in!

Lor: Wat is de reden dat je voor bitloos kiest ?
mijn zoektocht heb ik je wel eens verteld volgensmij, was ook echt proberen en proberen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:06

Bedankt Mara, dat je het vraagt :)

Het gaat weer goed met Tinky. Ze is weer helemaal de oude. Ik denk dat het gewoon een beetje krampen waren.. Maarja, wil toch geen risico's nemen. Nu weet ik dus wel dat als ik haar zo zie gedragen, ik het beste gewoon even met haar stap.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:11

Leuk zeg van Mona !

Simone, puur omdat we allebij eigenlijk een hekel hebben aan dat bit. Het rare van de zaak is dat die in November op de pinken te sturen was met de indian bosal en die nu opeens niet te stoppen was, ga ook controleren of het iets met de release is en anders verder zoeken. Feit is dat ik weet dat die op gekruiste systemen goed reageert, op touwhalster en sidepull (halster) was die even diep graven wel goed te stoppen maar niet te sturen denk ik (zou het moeten testen maar heb alleen het erf geen bak waar ik het kan testen). En ja daarom zou ik ook echt eens graag die nurtural proberen maarja "money money money" weet verschillende mensen van wie ik het mag testen (o.a jou) maar ja als ie er dan goed op loopt heb ik het geld nog niet... (raak niet aan een vakantie baantje, was laatst in de krant hier in Be ook dat ze bijna geen vakantie job'ers meer aannemen door de economische crisisch, er veel aanbod is maar weinig vraag naar ;( )

Weet nu niet je verhaal er direct over eigenlijk (kan zijn dat je het hebt vertelt maar zit ver dan)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:13

Ben blij dat het goed gaat met Tinky, Kaat

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:13

tamdine ja zoe is 4 jaar

siemxfunny daar hou ik je aan !!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:21

ahh lieve Mona, altijd leuk om te zien hoe ze de eerste keer reageren op een zadeltje..
je hoort altijd de wildste verhalen maar ik heb er hier nog nooit een gehad die rare bokkensprongen heeft gemaakt bij de eerste keer een zadeltje..
pure opvoeding denk ik dan! :D
Met Mona komt het ook wel goed zo te zien!!