[TI] [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

Re: [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:28

Oeh das vervelend! Goed dat moeders niet beschadigd is. Onze limousines hebben vorig jaar heel veel de baarmoeders eruit gegooid. Dit jaar gelukkig geen een! Ze hebben op stal aardappelvezels gekregen (dat heeft blijkbaar geholpen), en als we het niet vertrouwen krijgen ze een spuit om de baarmoeder te verkleinen. Anders persen ze het er alsnog uit, en moet je de baarmoeder weer terugdrukken. Das een vies werkje! We hadden zelf een BB dekstier, die is net 2 weken geleden verkocht. Jammer dat ik geen foto's van hem heb, maar hij zag er ongeveer zo uit:
Afbeelding
Alleen hij was niet te vertrouwen. Eng beest.
Verder wel lief hoor, als je koekies had :P
Nu hebben we alleen nog een Limousine dekstier, en we houden zelf 1 van onze stiertjes die afgelopen september geboren is, das een superbeest! En 100% Limousine dus, daar gaan we ook mee fokken! En we kopen er een nieuwe Belgische Blauwe bij... Pffff koeien................

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:30

Limousines zijn gaaf, waar ik in Frankrijk woonde waren dat de enige koeien die je zag (ik woonde in de Dordogne, 40km van het gebied de Limousin :)) Niet zo vreemd dus :=)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:32

Gaaf! Ik ga dit jaar op vakantie naar Frankrijk, naar het gebied Limousin (vlakbij Le Dorat) natuurlijk :P, en we gaan daar (uiteraard) ook naar koeien/stieren kijken. :D

edit: zal straks ff foto's maken van 'Bouquet' onze limousine dekstier :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:37

In le Dorat zat eerder een hele grote dressuurstal (stable La Dapeire) hier heb ik korte tijd stagegelopen. Maar volgens mij zijn ze gestopt...
Le Dorat is vlakbij Bellac, een erg leuke stad :j
Ik vind het in Frankrijk vooral leuk dat de Limousins gewoon 365 dagen in het jaar buiten staan, 1 grote groep van volwassen koeien, pinken en kalfjes en natuurlijk de grote stier. Daarbij worden ze ook niet onthoornt. In de winter ziet het er erg gaaf uit die wollige beesten, alleen zijn ze niet altijd even lief als je met een paard langskomt en dan vond ik dat 1ne draadje waar ze achterstonden soms toch wel wat weinig :o :))

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:38

oew die stier is echt zoooo lelijk :oo

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:39

Ik vind die ook niet bepaald mooi :P Maar BB's zijn zowiezo niet mijn favo's. Doe mij maar een lakenvelder of een lekkere wollige Limousin :D

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:41

Nou, als je nog meer tips in de buurt hebt, dan hoor ik het graag, want we zitten in een commune, waar erg weinig is, dus dat wordt veel leuke dingen zoeken! Had al gehoord dat Bellac een leuke stad was!
Bij ons gaan de koeien rond oktober naar binnen en zodra het wat warmer is, in de lente, naar buiten, ook de hele kudde, koeien, kalfjes en de stier er bij in. Vind het toch wel mooier als een kalf gewoon bij zijn moeder opgroeid. :j alleen de pinken lopen in een apart land, want die mogen natuurlijk nog niet gedekt worden..

en Leon, het gaat ook niet om het uiterlijk, maar om het vlees... vind hem inderdaad ook wel errug lelijk... die van ons had ook nog een ring door z'n neus... eng beest :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:46

Onze overbuurman heeft blaarkoppen, die vind ik ook nog wel leuk.
Even denken hoor, Le Dorat was van ons af 200km, dus zal niet zeggen dat je even in Corgnac sur l'isle langs moet gaan :P :)) Limoges (hoofdstad van de Haute-Vienne = gebied in Limousin) is ook wel leuk, heb ik niet erg veel van gezien op het treinstation na :))
Zal nog ffies wat dingetjes opzoeken, ken de buurt redelijk goed daar. Tinkers heb ik er nog nooit gezien alleen :P Wel een friezenfokker maar die zat bij ons in de buurt. ook weer zo er. Dagje strand is trouwens ook prima te doen :j Bij Le Royan is het erg mooi

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:46

Ik zit iets in de verkeerde richting, Le Royan is wel wat ervanaf Le Dorat. La Rochelle is beter, en ook heel erg mooi :j

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:48

Nou als je nog meer info hebt graag! Anders doe maar via pb :P tenzij er nog andere mensen zijn die koeien gaan kijken in Frankrijk :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:48

Ik vind de stier erg mooi, niet aantrekkelijk maar de verhoudingen.
Ik zocht ook altijd de lelijkste stieren uit voor mijn eigen koeien, maar daar kwamen we de mooiste kalfjes uit. Qua bouw, vlees en proporties.

Limousine vind ik helemaal niets, veel te wisselvallig karakter. Belgische bauwe vind ik een erg fijn kakarter hebben.
En omdat wij nog een oude stal hadden (ze stonden aan de ketting) is een koe met een rustig karakter erg fijn.
We brachten ze gewoon aan de hand naar het weiland in het voorjaar.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:51

Bij ons staan ze ook aan een ketting. Als ze gekalfd hebben, gaan ze de kapschuur in. En als bij ons een limousine trapt of nou ja, niet leuk is, dan gaat ie weg. Willen alleen maar koeien waar je wel mee kan werken. Ze mogen wel een keertje vervelend zijn, maar niet gemeen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:58

bij ons gingen ze allemaal naar de slacht.
Stieren hielden we nooit aan.
De koeien kregen 2 kalfjes en dan gingen ze naar de slacht

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:02

Stieren houden wij ook niet. Toevallig dit jaar 1, omdat dat onze nieuwe dekstier wordt. Wij verkopen een aantal koeien per jaar aan de slager en wat aan veehandelaren. Wat die er mee doen, geen idee, maar zal ook wel verder afmesten en dan slacht zijn... Ligt aan de koe, of ze goeie kalfjes geeft of ze weggaat of niet. We hebben hier nog een aantal wat oudere koeien lopen, schatten van beesten :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:04

Heb je mijn pb's ontvangen Nathalie?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:09

Ja heb ik... :j :D

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:28

goeiemiddag!!

fijn dat jullie wat meer duidelijkheid enzo hebben over hypotheken enzo janet! is best lastig te volgen vond ik allemaal maar gelukkig snap ik onze eigen hypotheek enzo wel :D

dikke stier gezein hahah pfoe die meot je niet achter je aan hebben :)

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:41

Hallo allemaal,

kom even een Ego bericht plaatsen hoor :D We zijn even helemaal hyper de pieper :D

Deze man met wonderzaad (word nog uitgelegen):
Afbeelding

En deze dame:
Afbeelding

+- 3 weken terug waren we ravien aan het schouwen met tol, en ze bleek hengstig. We hebben haar die dag zelf nog gedekt, wat goed ging! De dag erna weer schouwen, en ze sloeg hem toen al af dus we hadden allemaal al de balen erin want we hadden de hengstigheid te laat ontdekt. Vandaag toch maar laten scannen, met in het hoofd dat de kans niet groot was dat ze drachtig was maar zekerheid is altijd prettig!

De dierenarts was aan het scannen en het duurde erg lang, uiteindelijk vroeg tanja het duurt wel lang is er iets? Waarop de dierenarts zei: Ik ben even aan het kijken hoe het vruchtje het mooist in beeld is! Wat een opluchting we waren erg blij toen mar ons belde met het nieuws! Nu dus al 2 drachtig van tolkien voor volgend jaar!

Ze is uitgerekend op 27 april 2010!

Nu maar hopen op een leuke knappe tolkien zoon of dochter!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 13:42

haha Tolkien kan er wat van!
Hij heeft super zwemmers!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:45

Dat zeiden wij ook al, niemand had verwacht dat ze drachtig was echt super dus :D

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:46

nou zoals beloofd ff een foto van onze limousinestier Bouquet.
Het is de middelste voor degenen die het niet kunnen zien :P hij is nog maar 2 en moet dus nog flink groeien!
Afbeelding
En hij kwam ook nog in actie!!! Whahahahaha _O-
Afbeelding

En nog ff een foto van de halve kudde, de andere helft staat niet achter het huis..
Hier kan ik van genieten, ik kwam eraan lopen, en ze blijven lekker liggen, kan uren achter het huis zitten kijken :+:
Afbeelding

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:48

Heey super dat het in 1x raak was dan!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:49

Koeien, heb daar echt de bibbers voor! Maar gaat al steeds beter kan ze al een beetje meer waarderen :P

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 13:50

Annique kom je hier maar eens langs, om bij Roosje te kijken. Die helpt je wel over je angst heen.
Zie topic onderschrift.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:51

Roosje heeft wel wat schattigs inderdaad!
Ik wil der best een keer ontmoeten hoor :D