[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:58

gatverdikkie baarmoeder transplantatie.. ik snap de wens wel... maar ik denk dan, er zal ook wel een reden zijn waarom het niet lukt... hoe pijnlijk dat ook is.

foto´s!!! leuk, ja kan heel goed hoor dat hij al een jaar was, maar ik was destijds een jaar of 14 dus dat weet ik allemaal niet meer zo goed haha... ik heb ook nog wel ergens een foto van Baggio, zal eens zoeken in mn foto boeken als ik tijd heb.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:01

Ik ga mijn bed op zoeken. Weltruste ! :)
Morgen lekker druk dagje, maar wel leuke dingen, dus dan is t niet erg.

Foto's zijn altijd leuk om te plaatsen :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:04

Trusten allemaal! :evaw:

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:23

Ik zeg ook welterusten!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:29

Arme jaren. Hij zou een echte pisnicht worden.

Slaap lekker

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:46

Ik vind zowel King als Baggio geweldig, maar Mo is te oud aan het worden en qua gezondheid niet de beste meer helaas.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:46

tinkerplein schreef:
Hey Allemaal!

Welkom Magica,leuk dat je donderdag bij Luna gaat kijken,ze staat bij ons in het land,leuk dier.
hi,hi,koop je Diablo toch voor je vriend?
Hoop voor je dat de klik er is. +:)+
:=

Hoi, ik ben ook heel erg benieuwd hoor! Het is wel spannend allemaal pfff haha

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:49

LovingTweety schreef:
Ik vind zowel King als Baggio geweldig, maar Mo is te oud aan het worden en qua gezondheid niet de beste meer helaas.

Mo was ook niet makkelijk drachtig te krijgen. Niet dat ze niet vruchtbaar is, maar haar eisprong is voordat ze hengstig toont :')
En als je dát niet weet, dan kun je lang lopen klungelen hoor!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:50

Wat helemaal erg is. . . heb er vannacht al over gedroomd :+ alleen dan dat ik aan het rijden was en het totaal niet goed ging, ik stuurde verkeerd en alles ging mis pffff hahaha lol :o _O- :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:51

Jezelf niet gek maken hoor hihi . T word alleen maar leuk

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:52

Leonoor schreef:
LovingTweety schreef:

Mo was ook niet makkelijk drachtig te krijgen. Niet dat ze niet vruchtbaar is, maar haar eisprong is voordat ze hengstig toont :')
En als je dát niet weet, dan kun je lang lopen klungelen hoor!

Haha, ja zoiets hoorde ik idd, dat het lang puzzelen was.

Ach, ik heb geen fokambities. Het lijkt mij heerlijk om klein grut van mijn eigen paardje te hebben, maar met een fulltime baan en 5 pony's is het al druk zat :+

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:09

Snackie schreef:
Jezelf niet gek maken hoor hihi . T word alleen maar leuk

Hahah nee ik weet het, kan er niks aan doen dat ik zo gek droom haha _O-

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:36

Snackie schreef:
sund.

Jaron is ook niet gekeurd :o

Amigo ook niet :=. Mijn eerste paardje was een opknappertje.... Heb ik na 4 maanden moeten inslapen en ik heb toen gezworen geen paard meer te nemen. En toen kwam ik Amigo tegen en ik was verkocht! En toen kwam via bokt Pippin erbij (opknappertje). Deze is wel gecastreerd want hij was 2x zo erg hengst als Miggs :').

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:53

Eerst hadden wij een c- pony (kruising van een hele hoop), er stond op een dag een veulen naast (drachtig bij aankoop, verrasingsveulen).
Dan kwam de eerste tinker op m'n verjaardag (6de verjaardag, is m'n vorig paardje).
Tijdens dat die hier stond zijn het veulen (staat bij een bokker) en de c-pony weg gegaan.
Er is dan een Fjord gekomen (Figor van SuperRoos hier op bokt, geweldig paard van karakter) deze is weg gegaan dacht ik omdat we onze weide in het dorp kwijt waren en 2 grote hier op de weide niet haalbaar was. Deze missen we ook echt enorm, was een geweldig paardje maar ben blij dat ie zo goed is terecht gekomen.
Nog na Fiekje (Figor) is een shetlandertje gekomen, dat beestje mis ik ook echt. Deze had last van z'n beentjes waardoor ie met deze grond als het nat was echt veel pijn had (weg gedaan toen naar een beter plekje waar die droog kon staan altijd)

En uiteindelijk is de tinker die ik dan voor m'n verjaardag had gekregen, vorig jaar verkocht naar Antwerpen. Daar staat die ook beter. Toen Jack en ja dat is nu eigenlijk het eerste paardje van allen waar ik echt mee kan doen wat ik wil doen (buitenrijden, spelen, vd'en,....)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:33

Lepel schreef:
Kijk eens wat onze meiden hebben gekregen ?

Een ponietje !
Maandag over een week wordt ze gebracht en dan kunnen wij haar stalletje mooi nog even in orde maken !

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

meiden zijn echt helemaal gelukkig ! *\o/*

ahh wat een schatje <3

Tamadine schreef:
Zoooo, ben ik ook weer. Wat een ongelovelijke kl*te dag vandaag zeg. Was met vriendin ff eerst naar haar paardje geweest en toen naar onze stal/land en we hadden ze net ff in de paddock en begint te regenen en onweren, niet normaal. Dus Mona snel maar wat eten gegeven en paardjes in de regen maar weer terug in het land gezet. En toen we thuis waren was het droog en kregen we zelfs blauwe lucht, ongelovelijk. Ik hoop dat deze week beter weer word, zodat ik met Mona weer aan de gang kan met dekje op dr rug.
Afvallen gaat super. Moest ik voorheen echt vechten voor een 1.2/1.3 kilo in de week, zit ik nu op de 4 dagen al op 1,5 kilo. Dus dat gaat wel fijn. Ben alleen wel bang voor een stagnatie straks, maar we zullen zien.

---

Jolanda, wat een gave hengst. Is die nu wel goedgekeurd?
Wat een leuk veulen. En die staart, wauw wat gaaf!!

--

Geen idee of die goedgekeurd is? Durf het niet te zeggen.
Maar hij had een beter karakter als Colin en gezien 't veulen van vorig jaar een extreme draak is, dana's halfzus kan er ook wat vat. Wilde ze een 3kleur hengst mét een goed karakter. en deze hadden ze daar ook staan. En het veulen heeft nog niet de streken van Roisin :') (appelflap wat een rotveulen was 't. nu als jaarling is ze aardig bekomen)

Leonoor schreef:
Geen van mijn paarden is bij aankoop gekeurd. Wel later, toen ze voor de hengstenkeuringen moesten. Maar ik kocht veulens, dat scheelt.

Ik heb 1 eigen pony gehad en die is wel gekeurd. Moest ook voor de verzekering. Wij hadden 't aankoop bedrag verzekerd.
Gezien m'n ouders met veel moeite 't hadden kunnen betalen (we hebben zelf gelukkig grond genoeg voor weide en hooi)
maar pony is uiteindelijk verkocht. Maar zou het zeker laten keuren. :j

SIEMxFUNNY schreef:
Mara: wat knap dat het afvallen nog steeds zo goed gaat. :)
Denzel die een fotoshoot krijgt, leuk !!
Karlijn: spannend morgen. We horen de verhalen wel weer.

Wat leuk om te horen hoe iedereen aan zijn paard is gekomen en wat de kosten waren. :)
Ik kwam er van de week achter, na alle bedragen opgeteld te hebben, dat Kayleigh haar opleiding + mijn menopleiding meer kost dan wat ik voor haar heb betaald. :') Oeps.

Toch blijf ik erbij dat het aankoopbedrag nooit zo zeer het grootste bedrag is. Alle kosten die erbij komen elke maand. Dat blijft maar terugkomen. Zou ook wel een leuke (met overheersend zwart) veulentje erbij willen. :o :D
Deze vind ik zo prachtig. Veulen van bokker Julian.

[ Afbeelding ]
Merrieveuelen "Jackie Boss" Moeder Shakyra en vader Hugo Boss :)

Zien jullie al een mooi 2 span voor jullie ? *\o/* :D
veulens van Deaglan vind ik tot nu toe ook erg gaaf. Eigenlijk wel meerdere veulens van bokt die ik leuk vind dit jaar.

Wow, wat een onwijs gave kleuren combi!! chocolade bruin of niet? :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:45

Volgende week maandag is Spix (m'n vorig paard) een jaar bij z'n nieuwe baasjes.

Ga straks de eerste loop oefeningen gaan doen met Jack (BJ) en nog even m'n bitloze er aan hangen om te kijken of die nog goed zit en er goed op reageert, zo ja ga ik buitenritjes maken met dat bitloze.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:04

spannend hoor Magica!

Gijs is niet door VA gekeurd, maar was natuurlijk ook nog piepjong. (Hij was 1 maand toen we een prijs zijn overeengekomen en met ruim 4 maanden heb ik m opgehaald, ja ik weet t erg vroeg, maar voor hem echt neit te vroeg). Hij was ook niet echt duur, maar goedkoop was ie ook zeker niet. Had me van te voren een maximum prijs in mn hoofd gesteld (1500) en daar zat ie onder. Gijs is ook niet verzekerd.. misschien dat ik dat nog wel eens ga doen, als ik echt met m aan de slag ga over 2 jaar.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:09

zoo wat gaan jullie hard! heb alles bijgelezen, maar ga niet op iedereen reageren :$

Heb zelf weer een leuk weekend gehad :) vrijdagavond verjaardag van mijn schoonmams gehad! en zaterdagmiddag & zaterdagavond naar de ruiterdagen geweest hier in almelo :) z & zz springen gezien, Frank Hosmar kwam zijn olympische kür laten zien, was ergggg gaaf :o (hij doet mee aan de paraylimpics dit jaar)

gister eigenlijk zeer weinig gedaan, behalve even naar de cafetaria patatjes halen :')

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:40

mijn eerste paardje Kailonne was een opknappertje. die had bij een paardenmelkerij gestaan en was echt broodmager. Ze was toen 16jaar. We hebben haar wel laten keuren en daar kwam ze goed doorheen. Ik heb haar na 1 jaar weer verkocht aan een manege in gelderland. Ik had gewoon contact met hun. Zij hebben haar vorig jaar in laten slapen.
Daarna heb ik Mex gekocht. Die heb ik niet laten keuren. Die heb ik 1 jaar gehad, maar omdat ik een tinker wilde heb ik die verkocht.
Toen heb ik Jack gekocht een 3 jarige tinkerruin. die heb ik wel laten keuren, zelfs nog voordat ik ging kijken. ik vond hem op marktplaats al zo geweldig. Hij is wel aan de kleine kant voor mij. Maar hij heeft een geweldig karakter.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:44

Dat kan er mee door hé, mooie proef (ben niet echt in het "wedstrijd" wereldje) vind ik... hoppelijk gaat het goed gaan op de paraolympics.

Heb net de eerste wandel/leid oefeningen gedaan met BJ, 'm uit de weide gaan halen en daar begon ie weer direct met het "probleem" daar de tips gevolgd en gedaan en tegen het midden van de weide bleef die al netjes achter mij (grote weide!). Toen uit de weide, naar de poetsplek (zelfde oefening telkens herhaalende als die voorstak). Kon 'm los poetsen maar dan toch nog even vast gezet voor z'n hoeven en staart te doen (vind ik gewoon makkelijk als ik achter 'm ga voor z'n staart te kamen). Toen terug los, een hele hoop links & recht & stop & start & opeens van richting veranderen, ook terug het zelfde herhaald als die neigde te gaan dribbelen etc. en uiteindelijk bleef die achter mij zonder voorbij te steken en heb ik zelf een drafje kunnen doen zonder dat ie voorbij ging . Klinkt veel maar heb ik in 10- 15 minuutjes gedaan. Toen terug naar de poort touwhalster er af het bitloze aan, goed stellen en er op.

Was even terug wennen voor 'm, zat al vlug goed. Ook wat links, recht, stop & start oefeningetjes gedaan. Allemaal heel goed in orde. Naar het nu uitziet ga ik er de volgende keer bitloos terug mee op buitenrit (en de andere buitenritten).

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:06

Ben blij Lor, dat je zo tevreden bent met Jack toch altijd fijn als er een goede verkoop. Vind het ook super dat ik hem zo via jou nog kan volgen hij heeft een super baasje zo, vind jullie en leuk team samen! :D

Erynn heb ik voor ongeveer 1500 over gekocht we hebben gewoon besproken dat zei de koster eruit wilde hebben ze hoefde verder geen winst. :) Maar ja aankoop bedrag is nooit het probleem het onderhouden kost veel meer! Erynn is ook niet verzekerd en ook nooit gekeurd door de VA ben ik ook niet van plan eigenlijk.

Hier drukke week achter de rug met keuring voorbereidingen was wel een geslaagde dag gisteren ze keurde wel veel te streng! maar goed was gezellig daar gaat het om :D

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:16

Ik heb met Nino ook heel veel geluk gehad, heb maar 500 euro voor hem betaald.
Mijn budget was niet groter, en de vorige eigenaar vond (gelukkig) belangrijker dat hij goed terecht kwam dan de prijs die ze voor hem kreeg.
Ze moesten hem ook weg doen omdat ze steeds meer grond moesten inleveren.
Was op slag verliefd op hem en we hebben hem niet laten keuren, hij was toen 4,5 jaar en was nog helemaal groen.
Ben hem dus zelf aan het inrijden, inmiddels doorrijden, en hij doet het tot nu toe helemaal geweldig, hij heeft een gouden karakter, wil hem zeker niet meer kwijt.
Het klikt zo goed tussen ons dat hij mij feiloos aanvoelt, en laat zien hoe ik mij voel die dag, hij is een heel gevoelig typje, en geweldig om mee te werken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:24

Dankje Jayney (zit hier terug met een grijs van oor tot oor). Ben echt blij met 'm. Ook via de tips het probleempje dat ik had met 'm, de eerste keer oefennen al super voorruit gang. <3 :+:

Heb enkele foto's gezien van de keuring, jammer van de afstand, had er anders tussen gestaan om foto's te maken.

Ga het verder hier ook maar zetten voor het geval iemand een weet zijn... ik zoek een oud schofttuigje (eventueel volledig oud koetstuig of longeersingel) om te lange lijnen met Jack, heb ik voorheen al gedaan maar zat dan erg met de lijnen die afgleden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:26

Meiden, moest daar straks toch even slikken.. :\

(msn gesprek, vandaar in een rijtje en slecht getypt)
naja, ik schrok me daarnet dood
ik kom de wei in, oke tinky staat er, geen probleem
gaat ze ineens voor men neus rollen
ik dacht, och de vliegen wss
maar haar plaats waar ze rolde vond ik ookal raar
en ze was al vies, dus ze moest daarvoor ookal gerold hebben
dan even verder gaat ze meer naar achter (wei naast de geiten, achter de compost/mesthoop)
gaat ze weer rollen
ik denk ach, ze zal nog jeuk hebben zeker..
komt ze naast mij staan om gekriebeld te worden
maar echt heel lomp
en beetje waggelend
en toen dacht ik 'oliebol, dat beest doet niet normaal meer'
dus ik nog even wachten
en ja hoor mevrouw rold nog 3keer
op een gegeven moment lag ze ff helemaal plat met een doffe blik in haar ogen
en dan dacht ik; 'hup, halster en touw halen en stappen maar'
dus dat heb ik gedaan
heeft ze enkele keren gemest
maar heel erg plat
op het einde van het stappen was ze weer levendiger
en had ze nog een keer veel gemest (ook nog plat, maar mest = good)
uiteindelijk heb ik haar losgemaakt, want de poowns waren beneden en ze wou mee
is ze er toch achter gaan crossen
kwam de oma van een vriend van men broer die vriend halen
wouden ze tinky zien
dus ik dat beest naar boven sleuren
en ik zeg tegen men pa 'ja ik denk dat ze weer koliek had'
hij 'wa ne zever is da nu weer'
ik 'ze zat te flehmen, ze heeft zeker 5 keer gerold en deed echt raar'
hij 'pff gij zevert toch altijd ze!'
dusja
ik tinky op de binnenplaats halen om het naar de mensen te tonen
tinky constant met der neus naar de grond (alsof ze zocht om te rollen)
hoofd hangen
en echt gwn niet tinky zijn
constant rondjes willen draaien etc
dan begon men pa toch toe te geven
hij zei dat ik haar moest borstelen
dus dat heb ik gedaan en ze was weer een pak kalmer, en had ze een paar grasjes geplukt
dan terug de wei op
is ze terug naar beneden gelopen
heb ik haar nog gevolgt om te kijken
heb ff in de wei gezeten
maar ze deed weer zo goed als normaal en zat gewoon te grazen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:29

Dat is even schrikken inderdaad Kaat. Gelukkig is alles terug goed nu.