Zo meteen naar de makelaar om over hypotheken ed te praten. Mijn vader gaat met Wilco en mij mee. Hij werkt op de hypotheken afdeling van de sns bank, dus die weet er ook wel genoeg over.
Grit
Geplaatst: 15-06-09 18:46
Succes Janet, weet je in ieder geval wat de mogelijkheden zijn.
Draakje klaar met school, gefeliciteerd
TV; een bezoek van de VA om vrolijk van te worden dus!!
grid
Geplaatst: 15-06-09 19:23
Haha wij hadden ook zo'n killerkat heel toepasselijk Killy genaamd (maar dus meestal Killer)
Wat een dropje Eef dat kopie
Ah Pepermuntje ITP Zoveel zwart als mams zoveel wit heeft de kleine
TV nog GEFELICITEERD met behaalde premies en wat gaaf dat ze nu voor 2e keer 1ste premie heeft gehaald en Ster is geworden, da's wel ontzettend Cool en alles gecheckt door DA Bo met mega ei "Kom op hengstigheid" , 2 alweer dragend voor volgend jaar willey Helemaal OK en Sofietje mag nog even da's denk ook wel fijn voor haar dan is ze mooi denk alweer wat sterker als ie komt
Marleen BETERSCHAP
Grit ziet er gezellig uit maar moet dat nou dat gespiegel voor Tom
maartje klaar met school
Succes Janet !! en wel handig zo'n pa die er wat vanaf weet
Hier nog gaar van weekend vanochtend nog vervelende (onnuttige) bijeenkomst gehad pff daar wordt t gaar zijn ook niet beter van
Ondertussen is trouwens het zonnetje hier gaan schijnen dadelijk richting Say
grid
Geplaatst: 15-06-09 19:48
Nog meer mensen aan het genieten van de zon?! is stil hier
kuzznathalie
Geplaatst: 15-06-09 20:08
ben de hele dag al bijna aan het genieten van de zon.. deze week nog meer zon..heerlijk! 't is inderdaad stil hier..
ingace
Geplaatst: 15-06-09 20:27
Hallo allemaal... zon..al weken niet gezien..druk bezig met afstuderen (hoop dat het dit jaar lukt......) en typ me een ongeluk...slapen daar doe ik niet meer aan...
Maar zat met een vraagje..misschien dat jullie het weten? Mijn kerel staat nu dag en nacht lekker in de wei..(eerder ging hij s'nachts op stal) maar met die regenbuien en zijn vele vele haar aan de benen..ben ik bang dat hij mok , rasp en andere dingen ontwikkeld (hoor de engste verhalen) dit heeft hij dus (nog) niet!
Nu hoorde ik dat je dan het beste vaseline in de kootholte kon smeren, omdat dit het water tegenhoud..afdicht
Ivm met alle kattenbeesten die voorbij kwamen voor mij, hier ook even een foto van mijn kattenbeest (is echt een heel klein frummeltje..maar zij lijkt hier vrij groot en fors)
Het klinkt heel logisch eigenlijk maar lijkt me ook dat juist door de vaseline het vochtig blijft daar en dan gaat broeien ...
maar ben benieuwd wat de rest zegt (ik kan er ook weer eens helemaal naast zitten hoor haha )
grrr
Geplaatst: 15-06-09 21:15
Zolang er niets aan dehand is ook niets doen hoor!!! Dan werk je dat juist in de hand. Onze paarden kunnen best wat nattigheid hebben... Mok/rasp heeft meestal vooral ook andere oorzaken, dus lekker laten staan die vent van je!
Wanneer wordt Sayla gescant Ingrid? Je laarzen alweer gebruikt?
vind die snder katten foto's ook heerlijk ben gek op katten haha
Meestal komt mok van binnenuit zeg maar ingace dus in principe zou het niet moeten uitmaken dat hij in de blubber staat. Dacht ik eerst ook altijd bij Misty, zij is ook vrij mokgeveolig, maar sinds ze ander voer heeft gekregen etc heb ik nooit meer mok bij haar gezien. Em toch staat ze elk jaar weer in de blubber zeg maar.
Resi_lover
Geplaatst: 15-06-09 22:36
Hallo, rustig hier inderdaad
Janet, succes
Maartje klaar met school, gefelicteerd
En VA bij TV geweest, allemaal goed nieuws dus
ellieellende
Geplaatst: 15-06-09 23:51
ohhhh wat fijn dat jullie niet zoveel gekletst hebben!!
Wat een leuk bezoek van de VA Cecile! Was het altijd maar goed nieuws he?
Grid nog lekker moe van het weekend!
Niks aan doen Ingace! Niamh en Enya staan ook heel de dag buiten en ook als het regent, sneeuwt of wat dan ook.... Niamh heeft helemaal geen last van Mok, Enya een beetje, maar daar had ze meer last van toen ze 24/7 op stal stond. Er zijn zoveel verschillende oorzaken en er wordt vaak gedacht dat modder de oorzaak is, wat bijna nooit zo is.... Een natte piesstal is niet bevordelijk, maar zandmodder kan niet zoveel kwaad. Gewoon zo laten dus!
Net lekker springles gehad, vond het erg spannend, omdat het veld toch best blubberig geworden was en ik dus dacht dat ik alle kanten op zou glibberen.... Maar het ging eigenlijk super, heb vandaag geleerd een verzameld contra galopje te rijden, ging bijna super.... ikke trots, aangezien ik een klein jaar geleden overal met grof geweld op af denderde..... Nou ga ik maar lekker slapen! Truste!
Ik zou niks doen aan mok die er nog niet is. Vince heeft geregeld mokplekjes. Maar is minimaal en goed onder controle te houden. Het maakt niet uit of het droog is of blubber. Bij zijn vorige eigenaresse werd hij anders gestald en gevoerd dan hier, maar daar had hij het ook.
Ignace Niets aan doen. Tinkers hebben zelf een goede vetlaag op hun huid zitten, en dus ook in hun sokken. Dit is water en vuil afstotend. Niets opsmeren, want dan verstoor je hun eigen beschermlaagje. Gewoon de sokken niet te veel wassen, zo bijft de vetlaag goed intact. Maar mok en rasp komt ook vaak van binnen uit.
Mooie kat heb je zeg!
Ziggy heeft nog nooit mok of rasp gehad. Ik was zijn sokken ook niet zo vaak, misschien 2 keer per jaar. Je kan zijn huidvet laagje mooi zien als je zijn sokken open trekt.
Gisteren zijn we veel wijzer geworden bij de makeaar die ons hypotheek voorlichting gaf. Zoals over de hypotheek garantie, en dat Wilco ook zijn overuren mee kan nemen bij het afsluiten van een hypotheek. Omdat hij constant veel over uren draait (ongveer 800 uur per jaar extra)
Het was we fijn dat mijn vader mee was, en hij bleek die meneer ook nog te kennen van het bankleven. Wereldje is klein.
Daarna naar de ouders van Wilco geweest om hun even op de hoogte te brengen van hoe en wat.
We moeten alleen op het werk een verklaring van de werkgever invullen. Vooral voor mij is dat belangrijk omdat ik nog geen vast contract heb en anders mijn loon niet mee gerekend kan worden in de hypotheek.
Vanochtend eerst even naar de kapper geweest, ben weer kort gewiekt.
blijft een leuk topic om naar te kijken janet! wij hadden vorig jaar, en ook dit jaar weer een keizersnede bij een jonge koe van 1 jaar. gedekt door haar eigen broertje, dus te laat bij elkaar weggehaald. is erg vervelend, maar krijg je wel makke koeien van! de 1 jarige moeder is een schat van een koe, en haar kalfje gaat dezelfde kant op. die drinkt er trouwens wel gewoon bij. jammer dat dat bij roosje niet kon. leuk om te zien dat het goed gaat met roosje en dat ze niet in de diepvriezer is beland
Moeder accepteerde haar niet, beestje wist niet wat haar over kwam. In moeder zit waarschijnlijk belgische blauwe. Waar moeders is weet ik niet, of de VA haar nog heeft of dat ze in de diepvries is beland.
Wij hebben thuis altijd belgische blauwe gehad. Die konden nooit normaal afkalveren, dus was atijd kijzersnee. Wordt nu nog steeds wel door de VA gebeld als er ergens een keizersnee is maar geen goede hulp. 1 keer dachten we dat de koe s nachts niet zou beginnen. Dus was mijn vader maar 1 keer uit bed gegaan. Ze was dus zelf al begonnen met persen. Keizersnee kon niet meer, omdat het kalf al te ver in het geboorte kanaal zat. Dus het moest er maar gewoon af komen. We hebben met 5 man getrokken om het kaf eruit te krijgen. Wonder boven wonder is moeders niet beschadigd. Want de kans dat je de baarmoeder kapot trekt over er mee uittrok was erg groot.