Jee Grrr, dat is idd geen fijn nieuws, wel fijn dat mama-geit het waarschijnlijk wel goed doorstaan heeft, hopen dat ze snel weer hersteld is! 
Over boomloos, ik rij inmiddels sinds een jaar boomloos en het bevalt echt super goed! Sinds ik dit zadel heb (heb een Cheyenne van Barefoot) heb ik nooit meer op een ander zadel gereden. Het eerste zadel wat ik voor Beccan probeerde na een vzh zadel was een stockzadel, zoals Hermes al eerder vertelde, stoer zadel, zat heerlijk, maar lag voor geen meter, veel te groot.
Daarna een boomlooszadel getest op allebei onze paarden, beviel gelijk zo goed dat we er direct twee van besteld hebben. Je hebt super goed contact met je paard, voelt je paard veel beter aan en kan daardoor ook veel makkelijker op je paard reageren. Bij mijn stress-kipje Beccan voel ik direct de lichtste spanning aan het lichtelijk samentrekken van z'n rugspieren en reageer daar dan dus zelf gelijk op, iets wat met een boomzadel toch net iets moeilijker is i.m.o. Rijd nu echt vanuit m'n lichaam/zit en ben veel meer een team met m'n paard.
De inlages zorgen er trouwens voor dat de ruggegraad vrij blijft, iets wat i.m.o. echt wel noodzakelijk is.
Ook voor dressuur is het een prima zadel, ookal zal de gemiddelde dressuurprikker (sorry, no offense!) je misschien niet serieus nemen met zo'n zadel, maar who cares? Volgens mij is het inmiddels ook op wedstrijden toegestaan.
Lijkt wel een reclameboodschap
Maar ik vind het echt een fantastisch zadel (maar dat bleek al geloof ik
)
Je kunt i.d.d. gratis een testzadel proberen (alleen verzendkosten geloof ik) (http://www.boomloosrijden.nl)
@wisky, duidelijk verhaal en een mooie doelstelling, Gawain gaat vast ooit naar een tof vast adres, was alleen een beetje verbaasd dat hij relatief toch wel weer zo snel op marktplaats stond. Maar jullie hebben vast al behoorlijk wat met hem bereikt en zullen dan ook als besten kunnen beoordelen of hij daar al dan niet aan toe is.
Ok, moet nu echt de laatste dingen gaan afmaken voor m'n deadline morgen.
Laatst bijgewerkt door kinsealy op 08-02-07 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt