[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:26

Nou, ik ben weer binnen. 't Ging echt niet goed, veearts kwam, maar kon niet met z'n hand naar binnen, te grote handen. Ik kon het ook niet. We hebben toen een spuitje gekregen om de weeen nog wat op te wekken, en anders had hij twee opties: een keizersnede die waarschijnlijk niet meer goed afliep ook niet voor de moedergeit, of in laten slapen.
Toen hij weer weg was kwam m'n buurvrouw helpen (dierenartsassistente geweest) en gelukkig kwam er toen een geitje uit. Helemaal onvolgroeid en met een open buikje, maar daarna kwamen er weer vruchtzakjes uit, dus er zat nog een geitje in. Duurde weer heel lang, en ook die kreeg ze er niet uit mijn buurvrouw heeft die toen ze het kon voelen eruit kunnen trekken. Echt rot om naar die moedergeit te kijken dan, die lag echt te kreunen van pijn. Toen hebben we weer heel lang gewacht en toen kwam een deel van de placenta, en dat mag 24 uur duren. Dus ik denk dat mamageit wel gered is gelukkig.
We hebben haar lekker op een grote hoop stro gelegd onder een warmtelamp, ze was aardig versuft. Maar daarnet lag ze zichzelf schoon te likken dus da's een goed teken.

Poehpoeh, ga nu gauw douchen en naar bed, ben er aardig moe van.

Oh, nog even over boomloos, heb ik ook de Barefoot Arizona. ZIt heerlijk en ligt goed op mijn merrie.

Welterusten!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:27

@ flica tja ik had op de aller eerste keuring dat ik daar heen ging al gelijk klanten al hij goed gekeurd zou worden
op de hk nog meer geintresseerden zelfs kopers, ik was in iedergeval erg blij geweest ald die ballen er nu wel door waren gekomen dan was ie ggk geweest maar helaas is het er niet van gekomen

@ Sita_ thanx Haha! en eh ik heb uiteindelijk door nog 20 andere redenen ook onslag genomen ik was het flauw dus je ben niet de enige

en eh hier ook een toekomstig boomloos ruiter
een boomzadel zal waarschijnlijk nooit passen op sil dus heb ik geen andere keus
sil heeft teveel bespiering op zijn schouders en voorhand Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:29

pff grrr das niet mooi jammer dat het zo gelopen is maa gelukkig dat moeder het toch overleeft heeft

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:36

Bah GRRR,ik wilde even kijken om nieuws maar had ietsje beter nieuws gehoopt te lezen.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:35

Jee Grrr, dat is idd geen fijn nieuws, wel fijn dat mama-geit het waarschijnlijk wel goed doorstaan heeft, hopen dat ze snel weer hersteld is! Ach gut

Over boomloos, ik rij inmiddels sinds een jaar boomloos en het bevalt echt super goed! Sinds ik dit zadel heb (heb een Cheyenne van Barefoot) heb ik nooit meer op een ander zadel gereden. Het eerste zadel wat ik voor Beccan probeerde na een vzh zadel was een stockzadel, zoals Hermes al eerder vertelde, stoer zadel, zat heerlijk, maar lag voor geen meter, veel te groot.
Daarna een boomlooszadel getest op allebei onze paarden, beviel gelijk zo goed dat we er direct twee van besteld hebben. Je hebt super goed contact met je paard, voelt je paard veel beter aan en kan daardoor ook veel makkelijker op je paard reageren. Bij mijn stress-kipje Beccan voel ik direct de lichtste spanning aan het lichtelijk samentrekken van z'n rugspieren en reageer daar dan dus zelf gelijk op, iets wat met een boomzadel toch net iets moeilijker is i.m.o. Rijd nu echt vanuit m'n lichaam/zit en ben veel meer een team met m'n paard.
De inlages zorgen er trouwens voor dat de ruggegraad vrij blijft, iets wat i.m.o. echt wel noodzakelijk is.
Ook voor dressuur is het een prima zadel, ookal zal de gemiddelde dressuurprikker (sorry, no offense!) je misschien niet serieus nemen met zo'n zadel, maar who cares? Volgens mij is het inmiddels ook op wedstrijden toegestaan.
Lijkt wel een reclameboodschap Haha! Maar ik vind het echt een fantastisch zadel (maar dat bleek al geloof ik Haha! )
Je kunt i.d.d. gratis een testzadel proberen (alleen verzendkosten geloof ik) (http://www.boomloosrijden.nl)

@wisky, duidelijk verhaal en een mooie doelstelling, Gawain gaat vast ooit naar een tof vast adres, was alleen een beetje verbaasd dat hij relatief toch wel weer zo snel op marktplaats stond. Maar jullie hebben vast al behoorlijk wat met hem bereikt en zullen dan ook als besten kunnen beoordelen of hij daar al dan niet aan toe is.Ja

Ok, moet nu echt de laatste dingen gaan afmaken voor m'n deadline morgen.
Laatst bijgewerkt door kinsealy op 08-02-07 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:46

Ik heb twwe boomloze zadels en voor het inrijden van de jonge paardjes zijn ze ideaal omdat ik zeker weet dat ze nergens kunnen knellen.

wij rijden ook veel dagtochten en gaan een paar keer per jaar op vakantie te paard en dan heb ik echt liever een westernzadel op het paard liggen want heb gemerkt dat de paardjes echt wel rugpijn krijgen als ze te lang met een boomloos zadel achter elkaar gereden worden.

Ik heb een Funnrider en een Cheyenne van Barefoot.
De Nevada van Barefoot kan ik echt niet aan wennen.
Heb hem als testzadel gehad maar die koop ik nooit voor mijzelf.

Ik mag over een paar weken enkele boomloze zadels gaan proberen en flink uittesten.
Van dressuur tot western uitvoering.
Als je tegen die tijd nog niet voor zien ben dan wil ik graag mijn ervaringen aan je door geven.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:56

Ik heb de Cheyenne van Barefoot. Mijn paard is veel beter gaan lopen onder dit zadel. Ook bij de Torsion moet je een pad met inlages, dat is gewoon zo bij alle boomloze zadel, met zo'n pad verdeel je de druk op de rug.
Hier op Bokt staan er genoeg topics over boomloos rijden.
Van Barefoot heb je nu ook de London, een heel mooi dressuurzadel maar dus boomloos. Dat zou ik nog wel willen.

Ik vond de Nevada (westernmodel met knop) ook heerlijk zitten maar had moeite met het eraf springen Haha! Kwestie van wennen denk ik.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:13

Goeiemorgen allemaal,

Pffft, weinig geslapen, vannacht nog een geitje geboren, dus ze had er uiteindelijk drie.
Vanmorgen vroeg toen Mees de paarden wilde voeren waren ze WEG!!! De draden waren kapot en ze waren nergens te bekennen. Nou wonen we gelukkig aan een steeg, maar hij kon ze eerst echt niet vinden. Hij mij roepen hebben we eerst achter de kalverstallen gekeken, maar daar waren ze niet, toen naar de weg gelopen met brok, en steeds geroepen, uiteindelijk kwamen ze eraan gegaloppeerd, vanaf de straat dus of ze daar nu al op liepen kon ik in het donker niet zien, maar pfieuw!
Zo blijft het wel spannend zeg! Moesten allebei werken dus maar even snel gemaakt die draad, en vanavond weer alles in orde maken.

Werkze iedereen die ook moet werken

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:46

Heb zins een half jaar ook een boomlooszadel en wij zijn er beide meer dan tevreden over! Wil niks anders meer!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:51

@ grr je hebt niet veel geluk he deze week

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:53

@ grrr; Dat is schrikken zeg! Fijn dat ze weer terecht zijn *LOL*
Wat jammer van de babygeitjes, gelukkig dat de moeder er nog is !

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:55

Zooo 1.30 meter hoog die van mij krijg ik met moeite over 40 cm..Tong uitsteken Maar ik ben niet zo een held in springen. Mijn tinker vind het heel erg leuk hij heeft met de bijrijdster 80 cm geprongen.. Ik ga proberen om met een cross me te gaan doen dat moet je in 2 tallen Echt zo vet je oet over van alles heen springen en door het water heen enzo.. Het is gelukkig dat maar een paard alles moet doen die van mij is nog4 jaartjes en nog best wel bang en onzeker..Lachen dus ik neem een fjord mee of een newfores die het gaat doen en ik waggel er agter aan:D ikl ga zeker dit topic in de gaten houde4n leuk..Haha!

Mijn tinkers heten Kapanda de showtinkerhengst:P Mis wel eens vroeger van gehoord.. toen hij nog shows liep bij La Figaro.
kapanda is 7 jaartjes en heele liefe hengst het is geen onhadelbare hengst want als je met merries in de bak loop dat is hij braaf! alleen hij gaat geielen op ruinen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:59

Valt even binnen... Grrr wat sneu zeg van de geitjes. Gelukkig is mamageit er nog.
Baasje van Kapanda, heb je ook een foto van hoe hij nu is? Ben wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:03

goedemorgen iedereen. het begint hier zojuist flink te sneeuwen dus zal eens kijken of ik vandaag wat sneeuw foto's kan maken!
@grrr: wat balen zeg, ik hoop dat moeder geit er weer helemaal bovenop komt.
@wisky: wat super dat je zoveel zadels mag gaan testen, een verslagje is voor iedereen wel leuk denk ik.
@srtha: welkom.
@flicka eraf springen? zie al helemaal een stuntvrouw voor me Knipoog
voor de rest werkse, veel plezier op school en gewoon een fijne dag gewenst, doen jullie allemaal voorzichtig op de weg Knipoog.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:50

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:10

Flicka, ik zie die sprong ook wel voor me ja, bij mij was het ook even wennen door de knop, maar ik spring er ook echt af.

Timokyana: Sneeuw! Ik wil ook sneeuw! Het zou hier ook gaan sneeuwen, dus ik wacht nog even af.

Enne... ik wil ook wel eens een foto zien van Kapanda!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:19

@Grid, Ik had dat topic ook al geopend eergister;)
GRRR, Het zit je ook niet echt mee he!
Het sneeuwt hier ook, Jammer genoeg kan ik niet naar prada Boos!
Ben nog steeds ziek!
Morgen ga ik gelukkig wel,
Savonds street dance op treden dus dat word haasten,
Maargoed!

Editt; Onee Sorry Grid!!!
Ik had er 1 geopent over 19 & 20 mei in Gelderland!

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:04

Zooo dat gaat idd lekker snel hier heb geprobeert alles en beetje bij te lezen, wel erg gezellig zo.
Ik wil ook wel graag naar het tinker toernooi maar tis volgens mij best wel een stukje rijden voor ons met de trailer.

van het weekend waren wij ok naar het strand bij ons in de buurt geweest (grote Keeten) lekker rustig is het daar altijd als je alleen ff wil crossen over het strand.
Die paarden staan alleen af en toe zo te klooien met mekaar in die trailer dat Bono zij achterstang er achteruit had gekregen en samen hadden ze het tussenschot voor de helft uit de grond gekregen dus ik was weer blij met ze.
Ik ben alleen altijd bang dat Devon weer bang word voor de trailer na dit soort grapjes maar hij ging er gelukkig zo weer in.
Maar de rit was heerlijk dus het mocht de pret niet bederven.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:10

Leuk het strand, Ben er nog nooit geweest met mijn lieve knolletje nu, Maar komt zeker!
Het sneeuwt hier aardig oor zeg, denk dat er al 10 cm ligt !
Echt gaaf, Ik ga zo is lekker naar buiten met vriendlief, Kijken of die dan nog zo stoer praat na een sneeuwbal Haha! haha

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:13

oooh echt waar hier sneeuwt het nog niet, wel is het hier heel koud en er staat een hele ijzige wind.
Wel leuk sneeuw leuk als het er morgen nog ligt foto's maken!!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:15

Ik heb net al foto's gemaakt van mijn hondje in de sneeuw,
Die zal in vanavond op de pc zetten, Hopen dat het morgen ook ligt, Voor paardje in de sneeuw!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:26

Prada veel plezier zo buiten Knipoog

Grrr wat balen van de geitjes, wel fijn dat de moeder het gered heeft. Gaat het alweer een beetje met haar? Was het laatste geitje ook overleden? En dan de paarden hihihi je maakt wat mee in een nacht jij Tong uitsteken Wel goed dat ze aan kwamen rennen voor eten Knipoog

Over boomloos rijden. Ik vind het ook heerlijk rijden. Zeker weten dat een zadel niet knelt. Maar nu heb ik wel van iemand gehoord, dat haar zadelmaker had gezegd dat boomloze zadels slecht zijn en dat je, ondanks de ruggegraatvrije pads, toch de rug van het paard aan gort rijdt. Nu ben ik weer gaan twijfelen of ik dan toch niet beter een boomzadel kan kopen... Maar dit rijdt en zit heerlijk en Noa had tijdens een reading aangegeven dat ze het juist erg fijn vindt dat ik haar rug ontzie (door het zadel dus). Ik had eerst de Cheyenne, deze zat heerlijk, erg makkelijk aan te singelen enzo, nu heb ik de Caramello Arizona, deze vind ik wat lastiger aansingelen en inderdaad moeilijker om eruit te springen, ik blijf altijd met jas of wat dan ook achter de knop hangen (ben ook errugggg lenig maar niet heus hihihi)

Devon hoe krigjen ze dat nou weer voor elkaar om de stang eruit te krijgen Verward maffe beesten hihihi Noa vindt het niet meer leuk in de trailer, eerst liep ze er zo op, deed haar niks, maar de laatste paar keren ging het steeds moeizamer Boos! Wordt in de zomer maar flink oefenen met de trailer.

Srtha idd wel een foto laten zien he Lachen Zijn we gek op.

Verder even niet terug gelezen, volgens mij heeft Rommulus ontslag genomen om goede redenen, heb je al een nieuwe baan? Hoop het wel, zo ja veel plezier daar dan *LOL*

Ik ga maar niet naar Noa vandaag, pfff de weg daarnaartoe is amper begaanbaar dan, met allemaal slinger bochtjes. Noa vermaakt zich vast wel in de sneeuw Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:31

zo ik ben ook weer terug Haha!
en ben gelijk jaloers (HIER NOG GEEN SNEEUW) Huilen Huilen Huilen
ik hoop dat het nog wel komt dan moet toch het tinkertje er weer aan gaan geloven Duivel

maat eh ik heb nogsteeds geen baan die was inmiddels al bijna 3/4 jaar geleden (vlak daarna kreeg ik mijn ongeluk en heb daarom thuis gezeten (is een erg lang verhaal)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:54

Jaaaa hier wel heel veel sneeuw. Ik vind rijden juist nu een beetje eng, als ze een paar gekke sprongen maakt en uitglijdt!?
Maar wel heerlijk natuurlijk. Leuk om aan te denken, maar ik zit nu nog in een klas vol kindertjes, met wie ik overigens zometeen wel een sneeuwballengevecht ga houden!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:54

Hier vollop sneeuw...

Tsjee wat is mijn tink nu geel tegen dat sneeuwlandschap Bloos ziet er niet uit.

Ik rij ook boomloos..ik heb de Barefoot london.
Zit heerlijk en paard doet het er goed onder...

Toen ik het zadel net erop had heb ik wel last gehad van mijn lijf.
Na een uurtje of 4 rijden kreeg ik last van mij heupen door de toch wel brede zit.
Nu heb ik dubbele inlages erin gepropt en gelukkig amper last gehad.

Zo heb even gelezen en ga nu weer eens driftig aan de slag.

Ik vind rijden in de sneeuw juist geweldig....
Het bos achter me ken ik op mijn duimpje dus weet waar wel en niet te rijden.
Quint heeft geen ijzers dus die kan gewoon door de sneeuw heen.
Laatst bijgewerkt door Cars op 08-02-07 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt