He Caily, ja spreek Yvonne wel.. als ik op visite ben in Drenthe komt ze ook vaak even langs ook al hoeft ze niet te werken. Maar buiten dat spreek ik haar eigenlijk niet heel veel of zo...
Wat een bagger weer he ladies.. zullen we snel weer zon bestellen?
Hier was het s'morgens echt bagger maar s'avonds eigenlijk best goed tot nu (regen).
Ik ga er morgen eens werk van maken van de foto's van Cup op die blokken, mijn zusje wil mijn laptop zo dadelijk
Net voor het eerst sinds uuh minimum vorig najaar eens zonder zadel weg gegaan met nog met een zadelpad en longeersingel. Gelukkig maar want man moet weer werken aan mijn evenwicht dan pas merk je hoeveel steun zelfs een boomloos zadel nog geeft . Nu wel enkele mini galopjes geprobeerd en enkele keren een stukje draf. Ging op het einde al beter misschien later deze week nog is doen. Morgen nu dat springen doen in te plaats maar zusje en broertje mochten helpen koken daarom maar een snel rondje gedaan .
Succes alvast met de keuring Chimello ook al duurt het nog even!
Zo even tas inpakken en naar het station voor mijn horse event interview... Hopelijk doe ik het goed. Weet niet zoveel van mennen af maar zal wel lukken en zal vast leerzaam worden.
Superblij, Indigo mag in september ook naar een geweldig nieuwe thuis verhuizen. Hij mag samen opgroeien met een friesveulen, het geduld naar het zoeken van een leuk baasje is dan toch beloont We gaan hem zelf wegdoen, kunnen we even kijken waar hij terechtkomt
Ik denk het wel Lotte, dat je Feike kent via Jessica Ik dacht dat ik me weer beter voelde, tot ik gisteren even een terugval had en alles wat ik in me had weer kwijt was... Maar nu voel ik me prima, moe, maar prima Lief dat je het vraagt Brave en knappe Lola!! Wat lijkt me dat heerlijk, een jonkie zo braaf bij de hoefsmid Feike was echt een drama, de eerste hoefsmid die ik erbij heb gehad, durfde hem niet te doen. Feike Spacede helemaal, bokken, steigeren en trappen, een heleboel stress... En dat terwijl de fokkers zeiden dat hij altijd braaf was... De hoefsmid geloofde er niks van dat hij bij de fokkers bekapt is, en ik twijfel daar ook aan. Met heel veel oefenen oefenen en oefenen, heeft me maanden geduurd, kon hij eindelijk bekapt worden. Voorbenen gingen prima, maar achterbenen moesten helaas met praam.. Anders lukte dat echt niet. Nou toen nog flink geoefend met achterbenen en nu kan hij bekapt worden zonder veel problemen. Hij heeft niet altijd zin om mee te werken, maar een praam is in ieder geval niet meer nodig gelukkig. Alleen baasje mag probleemloos aan zijn benen zitten, haha wat een eer
Spannend Maartje! Lekker shoppen voor je toekomstige huisje Lijkt me heerlijk!! Ik woon nog bij paps en mams, ga niet eerder het huis in dan dat ik en mezelf + huis en Feike kan onderhouden Eerst opleiding maar afmaken en een baan zoeken
Lekker Lor!! Zo zonder zadel Klinkt heerlijk om zo te rijden Ik heb thuis 2 bbp's maar die ga ik voorlopig nog niet gebruiken, Feike wil nog wel eens een bokje geven, maar hij is ook nog zo kort onder het zadel, dat ik het ook nog niet verstandig vind Maar wat lijkt dat me heerlijk zeg
Wat fijn Claudia!! Wat moet dat een goed gevoel geven
Feike heeft nog niets Selda
Pfoe ik moet echt weer even wennen aan stage. Gisteren van half 8 tm 5 uur nonstop, op 15 minuten na toen ik eindelijk snel een broodje kon eten om half 2 's middags..., op de benen staan, komt me niet in de koude kleren te zitten. Doordat ik nu stage heb, wat me nu nog wel zwaar valt ivm de drukte en al het staan, kan ik het niet meer opbrengen om daarna nog naar stal te gaan. Aangezien ik dan wel een uur moet fietsen.. Gelukkig zijn de staleigenaren zo lief, dat ze de dagen dat ik niet kan, ze willen uitmesten. Uiteraard wel tegen een kleine vergoeding en extra hulp de dagen dat ik er wel ben, aangezien ze het zelf ook druk hebben met de kinderen, andere paarden en hun baan die ze hebben naast het runnen van de stal. Vandaag heb ik gelukkig vrij en vanmorgen ben ik al lekker bij Feike geweest. Het begon met een heerlijk zonnetje. Door het vele regen kunnen de paarden het land nu niet op, veel te glad en ze ploegen alles om, dus gaan ze in groepjes om en om een aantal uren de paddocks in. We hebben 1 hele grote paddock (flink groter dan de rijbak) en een wat kleinere paddock. Dus ik heb eerst de ruinengroep even in de grote paddock gezet en ben even in de kleine bezig geweest met Feike, daarna heb ik een merrie met haar veulen in de kleinere paddock gezet. Staleigenaren waren even met de kids weg en die zouden de groepen weer omwisselen als ze terug waren, ik denk dat Feik nu buiten staat met zijn maatje. Maargoed, Feike even uitgemest en flink geborsteld, wat heb ik dat lieve beest gemist Ik kwam aan en wat piepte er over de staldeur? Juist een murmelende Feike (huuhuuhuuu) met de oortjes naar voren, mij begroetende daar smelt ik echt van Uiteindelijk maar weer "afscheid" genomen en "tot zaterdag vriendje" en weer op de fiets gestapt. Toen had ik echt alles tegen Een enorme wind en een lekkere plensbui Maar nu zit ik gedoucht en wel weer op de bank
Ik moet zeggen dat stage me nu, in het begin, nog wel zwaar valt. Tsja ben het natuurlijk ook niet gewend, mijn voeten doen nog zeer van gisteren Heb hele fijne staleigenaren en iedereen op stal helpt elkaar, echt zo'n fijne plek! Is ook altijd lekker als ze 24/7 buiten staan Het eerste jaar dat ik Feike had, stond hij ook 24/7 buiten, maar 's nachts en met onweer heb ik hem, voor mijn eigen gemoedsrust, toch liever binnen
Geweldige foto's van jou en Jaron, lijkt me wel een energiebom dat je soms onder je hebt
TurboTinker
Geplaatst: 20-08-14 17:08
Phoe, turbo tinker blijft hij. En hij word lichamelijk ook steeds sterker. Dat is echt geweldig om te voelen
J_E
Geplaatst: 20-08-14 17:11
Zooo wat is er weel veel geschreven!!!
Mooie foto's van de crosstraining, petje af hoor, ik vind het stoer!
Moe van stage, kan ik me ook nog wel herinneren. Wordt vanzelf beter, behalve als je eens niet fit bent. Super als je een stal hebt, waar mensen je helpen.
Succes met het interview chimello!
Heerlijk zo'n braaf paard als Jack, zonder zadel rijden is zeker een goede oefening! En leuk dat het zo goed gaat met Cup!
Heerlijk om een nieuw huis in te richten hè Draakje, een boel gedoe, maar ook leuk. Hier beginnen ze ook met wintervachten. Noeka had het koud gisteren.
Oh ja, das waar ook Lotte, dom van me. Maar bevalt goed dus. Al nieuwe baan gevonden? Wat leuk dat Lola zo braaf is! Ik heb Noeka bij Gi in gezet, zo kon Aranka haar wel zien. Dat ging prima, al was Aranka wel even boos hoor. Straks wil ik ook wel samen gaan rijden (Gi en Aranka), dus dan zal Noeka op stal moeten, alleen heb ik geen buurman of buurvrouw voor haar, dus dat zal wel wat minder worden.
Gi heeft wel even flink last gehad van de castratie, maar hij er nu weer helemaal bovenop. Nu wachten tot de hormonen afnemen Ach, ik vind het nog wel leuk zo hoor, mannetje. Gister voor het eerst in mijn leven een proefje (met hem) geoefend ik heb nog heel wat te leren Tinkerdagen zullen wel volgend jaar worden En ontdekt dat hij bang is voor wapperende a4'tjes op zijn hoofd Hij ging HARD!
Jah, Noeka 1.60m Ben er bang voor ja, erg jammer, want eigenlijk wil ik niet groter dan Aranka. Gi zijn maat vind ik veel prettiger. Ze blijft lekker hier staan A wil geen paarden ergens anders hebben.
Oh Gijs vind ik ook echt gaaf. Ook al komen we niet met Gi, ik kom als het even kan wel kijken!
Hier zijn de paarden ook wintervacht aan het maken, de dagen zijn ook al flink korter.
Goed plan Nientsje, eerst lekker je richten op je opleiding en dan komt een eigen huisje ook wel ooit Hopelijk went je stage snel en heb je weer wat meer energie voor andere dingen Is ook niet niks, allemaal nieuwe dingen om te leren en dan ook nog een hele dag staan, daar heb ik in het begin ook aan moeten wennen hoor.
Net geluk gehad met het paarden voeren, precies tussen de buien door heb ik uit kunnen mesten Zometeen lekker bami maken en dan met mn benen ophoog op de bank
Nou ik ga als ik thuis kom bijlezen op de laptop zit nu op de ipod tot de batterij leeg is. Het is goed meegevallen, was super leuk daar, werden hartelijk ontvangen dus zeker blij mee. Nu nog het artikel schrijven. Ik lig pagina's achter hier dus heb vanavond wat te doen met bijlezen haha
Het valt mij ook aardig zwaar nog, hopelijk gaat het snel beter. Het jammere is.. om op stage te komen moet ik 2 bussen en een trein nemen en dan nog 20 minuten lopen, idem voor de terugreis
Lekker Maartje!! Ik had dat vandaag ook gehoopt, maar op de terugreis toch een plensbui gehad
Hahaha gekke Cup Heb je Cup weer makkelijk kunnen vangen?
Ik ben Bianca, ben 21 jaar. Ga nu mijn laatste schooljaar in voor de opleiding onderwijsassistent.
Verder rijd ik sinds juni vorig jaar deze knappe tinkermerrie Lady. Eerst werd ze altijd western bereden en sinds een maandje zijn we weer aan het dressuren. De eigenaar had voor ze western ging rijden met Lady in het M1 gestart en dat merken we nu aardig terug