[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:01

Waarom is iedereen hier zo bang om eens een klap te krijgen? De enige manier om zeker geen klappen te krijgen is weg blijven van paarden.

Nou bijvoorbeeld omdat wij niet zo goed bestand zijn tegen schoppen van paarden, zoals zij zelf wel er tegen bestand zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:51

Nou mag ik even lachen om jullie reactie? Ze smijt niet naar mij hé, maar naar het touw! Ik heb gewoon de pech dat touw vast te houden. Hang of leg dat touw ergens in de paddock, ze vermoord het eerst 10 keer en dan heeft ze er geen schrik maar van. Maar blijkbaar denkt iedereen hier een mening te kunnen vormen zonder het eens te zien. Had het wel gedacht, toen ik zei dat ik ze ging houden en dat we vooruitgang boekten: Oooh wat goed, wat fijn, jij weet echt hoe je er mee moet omgaan etc etc. 1 dag minder, 1 terugval: De Molenhoek weet niet waar ze mee bezig is, heeft professionele hulp nodig etc. De Molenhoek is er de persoon niet voor en bla bla bla. Typisch bokt zeker?

Echt waar, dank je voor alle steun! Mensen die me niet kennen weten blijkbaar wel hoe ik met mijn paarden om ga. Fijn, nooit geweten dat sommige een glazen bol voor hun hebben en mijn hele leven voor hun zien. Doe zo verder zou ik zeggen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:01

Ik denk juist dat dit paardje goed terecht is gekomen. Bij iemand met zo te lezen bergen geduld, besef dat het niet allemaal van een leien dakje gaat. En dat het dier tijd nodig heeft om te helen, geestelijk. Molenhoek, wacht maar... Over een jaar ben je wrs stukken verder met dit dier. Je staat aan het begin van een lange maar ik denk mooie reis, met ups en downs... Er zijn vele wegen uit een dal en die lopen niet allemaal alleen maar bergop. Succes. Ik blijf je vooruitgang volgen. Want dat zit er nog steeds in. Kijk maar eens hoe ver je al bent gekomen sinds je eerste post. Kroelen kan al, nu moet ze gaan leren dat dat touw in je handen niet is om pijn te doen, maar dat het geen kwaad kan in jouw handen. Stapje voor stapje kom je er wel, daar waar je met haar heen gaat.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:02

Ik weet niet of dat al gezegt is maar met een stoeltje de weiland in en blijfen zitten haar niet aan kijken ook al komt ze even snuffellen gewoon laten gaan geen oog contact met dr maken en als ze raar gaat doen natuurlijk opzij maar niet merken dat je bang bent dan doet ze het miss nog een keer.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:03

trysteffy schreef:
Ik weet niet of dat al gezegt is maar met een stoeltje de weiland in en blijfen zitten haar niet aan kijken ook al komt ze even snuffellen gewoon laten gaan geen oog contact met dr maken en als ze raar gaat doen natuurlijk opzij maar niet merken dat je bang bent dan doet ze het miss nog een keer.

Even topic doorlezen. TS is al wat stapjes verder....

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:04

En natuurlijk nog wat vergeten te zeggen gewoon het touw meenemen en op je schoot laten of die touw op het weiland en haar box neer legen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:05

trysteffy schreef:
En natuurlijk nog wat vergeten te zeggen gewoon het touw meenemen en op je schoot laten of die touw op het weiland en haar box neer legen

Touw op schoot is nu niet zo gezond als ze daar naar trapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:06

Ik denk dat sommige mensen vergeten dat ze niets moet maar alles mag. Als blijkt dat ze niet meer geschikt is voor te rijden en/of te fokken. Fijn. Dan loopt ze in de kudde en leert ze de veulens hoe het kudde leven eraan toe gaat :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:07

Oeppss nee ind had het ff snel getypt zonder na te denken

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:08

DeMolenhoek schreef:
Ik denk dat sommige mensen vergeten dat ze niets moet maar alles mag. Als blijkt dat ze niet meer geschikt is voor te rijden en/of te fokken. Fijn. Dan loopt ze in de kudde en leert ze de veulens hoe het kudde leven eraan toe gaat :)

Ja doet ze toch nog ergens goed voor

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:28

is het niet eens een idee om iemand die ook met een paardje hier ook op bokt traint vaak op shows net als trailerladen? al denk ik dat misschien heel heftig is voor haar. Maar net zo lang aanraken met iets touw plastic tot ze niet meer smijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:29

Duidelijk dat je deze merrie nog niet hebt gezien :) Ik denk dat ze een hartaanval krijgt bij wijze van spreke. Dit eindigt met een paard dat door haar benen gaat en nog meer getraumatiseerd is. Dan krijg ik het helemaal niet meer goed.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:39

DeMolenhoek schreef:
Nou mag ik even lachen om jullie reactie? Ze smijt niet naar mij hé, maar naar het touw! Ik heb gewoon de pech dat touw vast te houden.

Maar evengoed, ze ziet je nog lang niet als leider en vertrouwd je niet.
Deed ze dat wel dan zou ze zeker niet slaan omdat jij het bent, wat dat betreft ga ik wel met de eerdere reactie's mee.

Maar dat er een sanctie hoort te volgen op het slaan in de vorm van terugslaan? Daar ben ik het niet mee eens.
Het simpelweg blijven staan kan voor haar ook confronterend genoeg zijn als ze gewend is dat het slaan werkt, blijf je staan dan 'mindplay' je haar. En juist bij een dergelijk paard (waarvan je niet weet hoe, waarom, wat, waar enz) is dat een heel effectieve manier.

Je boekt vooruitgang dus dan ben je gewoon goed bezig, niet teveel aantrekken van iedereen die het weer anders interpreteerd.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 00:32

Vind het ook niet zo verkeerd waar Molenhoek mee bezig is.

Als er een filmpje zou zijn waarop we konden zien hoe deze merrie op mensen reageert (ik bedoel niet het begin-filmpje natuurlijk) bijvoorbeeld als TS met een touw (kun je ook ipv in je handen om je nek hangen) Jessica benadert?

Dat zal er wel niet komen, is dus jammer, om dan een goede inschattinng te maken.
Die ups en downs zijn volkomen normaal, het is zelfs normaal dat er meer DOWNS dan UPS zijn en voorlopig zullen blijven, in verhalen als met deze merrie.

Ik hoop dat Molenhoek niet opgeeft, en Jessica steeds meer naar haar zal toegroeien.
Ik heb zelf ook een Mister Moordenaar gehad, die heb ik nog, het is nu een wereldpaard.

Soms moet je er samen even fiks doorheen, en inderdaad, ja,dat kan jaren duren, maar als iemand dat wil en kan opbrengen, so what? De clou is: vooral niet bang worden, het paard is meestal banger dan jij, maar meestal er niet op uit om JOU te vermoorden, maar gigantisch onzeker: gewoon net uit mep en sla-bereik blijven. Iemand met meerdere paarden weet echt wel hoe je NIET gemept wordt, mag ik aannemen?
Ik ga niet vertellen of dit paard dominant of schijterig is, want dat doet er niet heel veel toe, althans in dit stadium, belangrijker vind ik, dat TS niet bang is of wordt.

Alleen dan is er kans van slagen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:40

Is er niet iemand in de buurt die wilt filmen?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:07

Super hoor om de verbeteringen te lezen!
En aangezien er geen plus zonder min kan zijn en andersom kan ze niet verbeteren zonder terug vallen te krijgen dat is nl onmogelijk in het leven.
Het mooiste zou zijn dat je het touw gaat combineren met iets dat ze geweldig vindt of super gek op is bijv. bix, appeltje, wortel ect. Dus het negatieve gaat omzetten naar het positieve. Zij ziet het touw als iets negatiefs dat heeft ze geleerd (hoe vervelend ook) ze is er iig niet mee geboren dus kan je haar ook leren dat een touw (in dit geval dus) ook positief kan zijn/worden.
Verder vindt ik dat je het hartstikke goed doet en volgens mij komen jullie wel weer aan rijden toe in de toekomst.
Paard is tenslotte ook niet van de ene op de andere dag zo geworden en om dit gedrag weer af te leren gaat gewoon veel tijd/geduld enz. in zitten en daar heb jij volgens mij wel de goede instelling voor.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:29

Ik vind het een zeer interessant topic en ik steun je samen met nog veel andere mensen! Je komt er wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:46

Jessica gaat terug naar de handelaar. Het is genoeg geweest. Gisteren heeft ze uit het niets mijn oude andalusier ruin een stel rotmeppen verkocht en ze hield niet op. Haar achterhoeven zijn op 2 centimeter van neus langs gevlogen. Ze is onderzocht door de DA en hieruit blijkt dat het gevaarlijke gedrag deels trauma is, maar hij is ervan overtuigd dat het onvoorspelbare, de gedragswisselingen en uit het niets verstand op 0 en aanvallen een teken is van een "fout" in de hersenen. Ik had ze heel graag verder gehouden, maar mijn vader durft de wei niet meer in, mijn andalusier is helemaal overstuur.

Zonde, als ze dit niet had gedaan had ik ze gehouden, maar als mijn andere paarden eronder beginnen te lijden en mijn vader geen plezier meer vind in de paarden van schrik is zij die weg moet. De handelaar heeft ons een mooi voorstel gedaan en we nemen dit ook aan. Mijn andalusier loopt nu mank, dit duurt tot er 1 is dood geklopt. Grote zonde, ik had een terugval verwacht, maar dit is geen terugval, dit gedrag is nog erger dan in het begin. Nu is het andere paarden en familie eerst.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:53

Heel begrijpelijk, beterschap voor je Andalusier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:08

Jeetje dat klinkt echt niet goed.
Je hebt het geprobeerd maar het moet geen gevaar worden voor je andere paarden of familie.
Wat heb je met de handelaar nu afgesproken dan als ik vragen mag?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:12

Heel jammer, maar ik denk dat je hebt gedaan wat er in je macht ligt om te doen.

Dus zoals ik verneem ben je er wel aardig uitgekomen met de handelaar?!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:22

TS je hebt het goed geprobeert,maar op een gegeven moment houd het op.
En dit was de druppel,je hebt groot gelijk dat het nu einde oefening is!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:32

poeh, dat is behoorlijk heftig. Sneu voor jou, sneu voor haar, maar soms is het beter om afstand te doen. Sterkte...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:35

heftig einde zo. Kun je haar dan niet gewoon beter inladen en naar de slager brengen? Nu komt ze weer bij de handelaar met alle gevolgen van dien.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:46

O jee , dikke knuf aan je Andalusier ....( en aan jou en je vader )
Hoop dat je nu een mooie oplossing hebt kunnen krijgen met de handelaar