[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:17

Zelf pauze plannen is wel ideaal. Hier hebben we ook wel min of meer inspraak, al sta je vanaf 20/21u vaak alleen op drive, en dan kan je uiteraard niet meer op pauze. In het weekend is wel vaak iemand tot 23u gelukkig. En tussen 17u en 19u, dan gaat er uiteraard ook niemand op pauze :+

Maare, als jij zo'n baan voor me weet in Groningen, let me know :) Ik denk dat ik dan toch echt eerst een opleiding moet gaan doen.

TurboTinker

Jackytje schreef:
Hihi, Macho bij zo'n balkjes, ja pff da's toch niets hé!? *ziet boomstam* Uhh, die doen we maar niet :+
Misschien kan je 'm ook eens doen vrijspringen? Dat zal ook makkelijker zijn dan aan het longeertouw en zo kan je makkelijk opbouwen & dan kan Jaron zen energie eens kwijt die hij toont tijdens het rijden hé :P

Goei, dat zou ik normaal ook zo doen, maar er zit geen omheining aan de bak helaas.
Tis een bult uitgereden zand op een stuk grasmat. Dus dat komt allemaal nog :j

TurboTinker

en lot, geen pauze als je in de drive zit? dna kun je toch tussendoor wel een bammetje snacken?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:18

elliecuijk schreef:
kan me voorstellen dat je trots bent op jaron.Hij doet het goed hoor.Even afwachtend naar dat vreemde lange ding in de bak maar daarna er toch over heen springen.Top!

Ik heb ruana vandaag weer gelongeerd.Snappen jullie waarom ze vanzelf in draf en galop gaat.Zelfs al gaat ze over op stap,ze begint vanzelf weer aan te draven.Wat een raar ding zeg!
daarna even heerlijk geborsteld.de vlokken vlogen in het rond.verse vlechtjes gezet(pocahontas achtig idee)
alhoewel ik haar al gelongeerd had,was ze nog onrustig.even was het stilstaan,maar vervolgens weer trippelen.zeker nog niet moe genoeg.

Misschien energie, of enthousiasme?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:18

Maar ik ga dus even eten en daarna bijlezen, deze keer echt, beloofd!

@Berdien, heb je morgen nog met Caro afgesproken om op pad te gaan? Want als het even kan wouden Lun en ik dan ook mee.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:20

Snackie schreef:
en lot, geen pauze als je in de drive zit? dna kun je toch tussendoor wel een bammetje snacken?

Haha, dat dacht je. Of het is druk, tussen 17 en 19 sta je praktisch geen minuut stil, en vanaf 19u zijn er mensen vrij, dus moet je meerdere dingen tegelijk doen. Drive op rustige momenten houdt ook in burgers maken (ook voor de kassa's), frites bijhouden (ook voor kassa), en kip van de keuken naar "voren" brengen. Dus dan loop je niet zo-even weg, gezien de mensen aan de kassa dus afhankelijk van jou zijn...

Berdien

Zal m'n ogen voor je open houden :j We gaan volgens mij nog wel wandelen :j staat geen tijd voor dacht ik. Ben zelf tegen 11 uur op stal, dan even Jessie haar box doen en dan zien we wel. Als je mee wilt wandelen kan ik altijd nog wel eerst even Flynnie doen, kun jij rustig Luna haar box doen.

Eet smakelijk!

Qua pauze is het bij ons simpel. Je hebt je afspraken met klanten en daartussen door werk je adviesrapporten uit. Heb ook wel beschikbaar gestaan voor klanten die direct met een hypotheekadviseur wilden spreken, dan heb je je wel aan bepaalde pauzeregels te houden. Niet iedereen tegelijk bijvoorbeeld. Maar dan heb je recht op 10 minuten pauze per uur. Heel schappelijk allemaal.

Caily

Oh, en dan vergeet ik nog de afwas/schoonmaak die we moeten doen 's avonds :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:22

druk bestaan lot, niet echt relax.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:25

Misschien ben ik er wel voor elven (idealistisch), vanochtend was ik er ook al voor elven, ik ben met Luna naar de camping bij Zuidlaren gelopen, en weer terug uiteraard. Daarna nog ff grondwerk gedaan met Diablo, stalletje van Sul en Luna, heerlijk dagje :z Mel heeft het met alleen kijken moet ik doen, die had een bitchfight met Luna met de omheining ertussen, dus die twee durfde ik niet samen in de bak te doen := Maar laat een ding duidelijk zijn, Luna gaat echt geen pas opzij voor Mel _O-, misschien dacht ze dat het Od was :Y)

En nu ga ik echt eten, t is al veel te laat, anders kan ik het straks beter laten :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:27

Snackie schreef:
druk bestaan lot, niet echt relax.

Vorig jaar had ik het pas druk, en dat was echt heerlijk; Sprint HAVO (volledig pakket), 6 dagen per week sluit (17 - 01u) bij de Mc, Thigor én Luna. Vervelen? Nee, nooit. VervelenD? Nee, ook niet hoor. Alleen zo jammer dat ik toen een jaar jonger was en meer verdiende :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:28

Naar Zuidlaren gelopen???? Wauw, had je tijd en energie teveel? :)) De Bult bedoel je?

Zie maar hoe laat je er bent :j ik heb in principe geen haast, heb pas aan het eind van de middag weer afspraken. Dus of ik nou eerst wandel of dan ga rijden, dat is mij om het even :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:29

Berdien schreef:
eerst even Flynnie doen

Eehm, mag ik wat opbiechten? Luna en ik hebben voorlopig wel genoeg naast elkaar gelopen, ik wou t morgen eens een klein stukje van bovenaf gaan proberen. Maar ik vind toch eigenlijk dat jij dan ook wel op je grote reus mee kan :P

Volgens mij ben ik ergens aan verslaafd :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:31

Nah, ik wil dit weekend als het even lukt wel met Flynn naar buiten (onder het zadel :P ) maar dan wel met een ervaren paard erbij. Groen + groen voor het eerst naar buiten vind ik geen strak plan. Kan mijn eigen (over)bezorgdheid zijn hoor, maar ik ga liever eerst met een bevestigd paard naar buiten. Ondanks dat Flynn een ervaren buitenpaard is, we wandelen nou al vier jaar door het Zwolse en Groningse landschap. Maar onder het zadel is hij toch een stuk onzekerder. Geeft niet, maar de eerst keer móet gewoon goed gaan :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:35

Caro wou morgen met Mel.... En ik sta er zo weer naast hoor, ik heb geen zadel, en Luna bepaald hoelang ik mag blijven zitten :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:36

Ik zie wel :j zal er wel even over nadenken en dan kijk ik morgen wel. Denk dat ik hem sowieso eerst even in de bak wil rijden, gewoon weer even lekker bezig. En dan zondag wellicht naar buiten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:38

Of morgen buiten uitstappen :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:40

Kan ook, heb ik laatst ook gedaan. Sowieso wil ik buiten vooral kilometers in draf en galop gaan maken, weet niet of jij zo goed kan blijven zitten? :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:42

Ik kan zelfs achterstevoren erop zitten en dan van stilstand naar galop :+ Maar ik doe met Luna voorlopig juist rustig aan, eerst kilometers in stap, en dan langzaam opbouwen. Beetje een zwaar vertraagd endurance schema.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:45

Lijkt me, zeker gezien haar jonge leeftijd, heel verstandig :j Flynnie is maar twee jaar ouder :+ dus hij moet vooral sterker worden buiten. Stappen en rekken en buigen kunnen we wel in de bak, het gaat me juist om het rechtuit en conditie en kracht opbouwen in draf en galop.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:45

Hallo iedereen, ik moet even 15 pagina's bijlezen..... tot zo (hoop ik :P)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 23:45

Ik heb hoofdpijn.. Bleh.. Lekker mijn bedje in, truste!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:22

truste karlijn,ik duik er ook zo in.morgen weer werken.

ach ja de centen motten binnenkomen,vanuit de thuiszorg krijg ik voorlopig geen opslag.nu kunnen ze nog rondkomen door alle clienten die zorg nodig hebben,maar de gemeente geeft steeds minder.nieuwe medewerkers krijgen minder als wat wij krijgen,maar misschien moeten wij volgend jaar ook wel inleveren.dat hoop ik niet

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:38

ZO!, wat banketstaaf jullie veel zeg :P Heb alles braaf gelezen maar ben een boel weer kwijt.

Eventjes Karlijn. Poot stijf houden! Ik vind persoonlijkk dat als er overt d ebak staat dat die netjes achtergelaten moet worden en er niet over onderhoud gesproken wordt dat deze voor de staleigenaresse valt (dat vind ik ook als er niks over in staat, hoort bij het terrein/faciliteiten)
Zelf hebben wij ook pension en al het onderhouden van de stallen en faciliteiten zijn voor mij. Ik bied geen vol pension. Alles staat tot in detail in het contract zodat er geen onduidelijkheden zijn.
Water geven vat bij mij onder voeren. Ik ben daar bij ons zelf verantwoordelijk voor. Maar, alleen voor urwvoer, krachtvoer/brok/muesli is voor de eigenaar zelf. Maar goed, ik had op een gegeven moment iemand die dus bijvoerde en die vroeg of ik dat oschtends geijk met hooi wou doen, ja tuurijk, ik sta er toch dan wi ik dat wel.

Maargoed, ik vind dat zij probeerd het zichzef makkelijk te maken door ales nu een beetje af te schuiven, jij betaald haar om die dingen te doen, dan moet ze die doen ook. klaar.

Paarden aan huis. Ideaal. Heb ze nu sinds 3.5 jaar aan huis (ze zijn nu net vandaag naar het nieuwe huis verhuist, daar hebben we 0.75 hectare zef en huren 2 hectare bij).
Ik heb er nu 6. 2 shets en 4 tinkers (en ik hoop binnenkort weer wat pension). Het is wel een hoop werk. En je kan niet even zeggen vandaag een dagje niet, daarnaast is vakantie ook vaak vervelend en moet je goed plannen dat er iemand anders op het huis en alle beesten kan passen.
Maar na alle pensionperikelen heb ik dat er we voor over :)

Geukkig heb ik binnenkort ook een verzorgster erbij :) Krijgt Liza ook weer wat meer aandacht, dat is soms we lastig met zoveel.

Mooie filmpjes van Jaron hierboven :)

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:36

Okay de bijleespost gaat vandaag niet afkomen, morgen weer verder :D. Niet teveel kletsen anders haal ik jullie nooit meer in, hahaha.