[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:10

Vandaag mijn Flan rij dag!

Gisteren heeft Jan op Flan gereden. Ik op Fluitje. Hij liep nu gelukkig weer goed. Na de zomer ging hij minder goed lopen. Dat wijtte we aan de artrose die hij heeft. T ging niet echt over, al was t niet echt kreupel.
Maar nu had een van de rijders een plukje manen naar een of andere paat gestuurd en die heeft dat bekeken.
Het bleek dat het daar niet door komt maar dat het een nasleep van zijn val in de sloot zou zijn. Hij heeft nu nieuwe medicijnen gekregen en moet hij een tijd gebruiken.

Flan liep lekker. In t begin wel wat struikelig. Toen ze goed los was liep ze prima. Jan was erg tevreden. Op stal heeft ze een poos uit staan zweten. Toen Jan de deken om deed voelde hij ineens bloed aan zijn handen. Wat bleek; Flan had een bloedneus. Gelukkig geen extreme maar ik vind t nooit zo'n fijn idee.

Poosje81

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:18

Des, klote zeg van dat schuren misschien idd eens een homeophaat vragen. Ik zal de vraag eens doorspelen naar Ilona, want morgen komt onze homeophaat weer, dan kan zij eens vragen of hij er ervaring mee heeft en het behandeld heeft. Verplicht tot niks, maar als ik de klachten doorgeef, kan hij wellicht iets zeggen.

Maya, aan het werk!! moet ik nodig zeggen hoewel, ben al best productief geweest

Ships, moet echt even aan de slag, later terug!!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:22

ja Maya het valt op

Knokke omdat mijn man daar deze week nog terecht kan,in Zierikzee kan ie pas de 13e december komen en dat vind zijn baas niet zo leuk
we konden ook naar Malle maar daar hebben ze weer geen mri scan.
in Knokke ook niet trouwens maar die hebben weer een contract met de een of ander,afijn we horen het wel.
Knokke is wel 1,5 uur rijden vanaf hier trouwens,lekker hoor
wie gaat dat betalen lalalalaaaa,wij dus.........

net de stofzuiger weer opgeruimd klaar met zuigen dus,snel was ophangen en dan aan het werk (ja heb vakantie maar daar niet)

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:23

@ des. Kan het niet zijn dat het van binnen uitkomt? dus vanuit zn bloed? wijhebben nu van dat graszaadhooi. het is veel stugger dan ander hooi maar vind het ideaal! geen geklooi meer.

Ik hoop gauw voor tommie dat er een oplossing kom. Lijkt me niet dat hij zomereczeem heeft. jullie wonen toch bij zee? en het is de tijd nu toch niet meer voor?
balen iig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:10

Balen van die kriebels Des! Chub heeft ook wel wat roos in staart en manen, maar schuurt eigenlijk niet veel. Ze heeft wel een bezem in haar stal hangen om lekker tegenaan te schurken, dan breken de haren niet zo snel af.

Ik zie Debo (?) adverteren met stoffen frontriemen in allerlei kleurtjes en met blingbling steentjes ed. Nu heb ik een leren frontriem. Zou zo'n stoffen frontriem wel handig zijn (ziet er nml wel grappig uit en voor 5,50 euro)? Wat is precies de functie van een frontriem?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:12

@ Spetter, sterkte met je oma. Goed dat je er heen gaat.
@ Maya, ook sterkte met je opa.

Ben een beetje moe, heb deze week vrij, maar heb gisteren 3 katten laten castreren/steriliseren, en vandaag 4 oudere kittens (6 mnd). Kost me wel wat emoties, vooral gisteren. 't Is toch het einde van 10 jaar kattenfokken.

Gisteren heb ik Kootje's hoeven gedaan, ze waren keihard, mijn spieren waren erna helemaal verzuurd, had amper nog kracht in mijn handen. Daarna heb ik Mira d'r manen gewassen, de prinses had in de schijt gelegen met haar hengstenvlecht..... Toen heb ik een stoel gepakt en uitgebreid de sokken onderzocht, gewassen en toch erg rode kootholtes aan de achtervoeten ontdekt. Na drogen heb ik er een goede laag Sudocreme op gedaan. Heb de andere kootholtes ook maar preventief ingesmeerd.

Vandaag heb ik Mira's hoeven gedaan, maar we waren beiden ongeduldig, en ik heb haar op een gegeven moment even goed de !@#%#@#$ gescholden. Ze deed moeilijk met haar achterhoeven (logisch als je kloofjes hebt.... maar daar dacht ik met mijn stomme kop niet aan ). Na mijn scheldpartij liep ik even weg en kwam ze heel braaf achter me aanlopen, de lieverd. Ik had natuurlijk spijt, en zij geloof ik ook Snoepje, kusje, en 't was weer over.
Heb nog wat extra Sudocreme bijgedaan, rechtsachter, want daar zaten ook een paar kleine kloofjes die ik gisteren niet in de gaten had.
Nu weet ik dus niet of ik haar nou nog wel in 't zand mag laten spelen...?

D'r spenen zijn steeds zo veranderlijk, eergisteren was de uier boven de spenen nog aardig dik, en gisteren had ze ineens weer theezakjes (eh... zakjes voor 20 koppen thee dan he). Ik denk dat het gewoon met haar cyclus of met de stand van de maan ofzo te maken heeft.....

Ik ben dus deze week vrij, maar ben zo stom geweest om toe te zeggen dat ik vanavond werk (17-22 uur), en heb daar nu spijt van.... Maar ja, er zijn tentamens, en IEMAND moet de tentamens aan de surveillanten meegeven....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:57

Oh k*t oh k*t oh k*t..... mailtjes met leuke mannelijke collega gaan wel erg ver nu.......

*hart klopt in keel* *durft niet meer achter bureau vandaan* *hellup*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:06

Kappen dan Chubby... hoe leuk het ook voelt, baan gaat voor.

Fjordkootje

Tinkermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:37

desillies schreef:
Citaat:
WenK, zou leuk zijn hoor: een 2e paardje! Slijmbeursontsteking is niet fijn, en volgens mijn moeder zijn die spuiten echt afschuwelijk (sorry).

maar ze helpen wel!
en als je je goed ontspant is het wel te doen hoor,ik spreek uit ervaring,heb er al twee te pakken,ik mag dus nog éen keer mocht het weer nodig zijn....

net de veearts weer maar eens gebeld, op een of andere manier blijft Tom last houden van jeuk in zijn manen,die krijgt nu dus eenzelfde injectie als hierboven beschreven.
volgens mij is het een vicieuze cikel die ik niet kan doorbreken,ik word er moedeloos van willen jullie dat wel geloven....
eigenlijk zou ik dit hier niet moeten typen want wie weet gaat er ooit iemand het verhaal in de wereld gooien dat Tommie een eczeempaard is!
praatjes zijn zo de wereld in geholpen,er is hier in ieder geval 1 iemand die daar over mee kan praten

Zaterdag ben ik ook te vinden op P&K ga ik Tinkermuts en Chuck aanmoedigen

Jeehhh, te gek dat je me komt aanmoedigen, heb ik echt nodig hoor want vind het doodeng

Die hengst heb ik ook gezien, leuk beest, mooi getekend, wel wat weinig sok, die stippels waren echt stoer, er stond ook nog een bonte ruin met pools papier, echt een prachtdier, was pas 3 maand gecastreerd, was een jaar of 7, ik viel echt voor hem net z'on nek als Chuck, heb mezelf aan mijn haar er weggesleurd

gisteren paar buien regen op ons kop gekregen in Hedel,veel paarden gezien,ook een paar leuke.
aanbod tinkers was minimaal,ik heb wel een leuke gezien een zwart bonte met witte benen en op die benen zaten allemaal zwarte spikkels ala Pippi langkous paard

ik heb trouwens een weekje vakantie maar het voelt niet zo helaas.....

Heb hem ook gezien, gaaf hengstje.

tof dat je me aan komt moedigen, heb het nodig want vind het doodeng

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:45

Chubby schreef:
Oh k*t oh k*t oh k*t..... mailtjes met leuke mannelijke collega gaan wel erg ver nu.......

meid, ik spreek uit ervaring, dat het opeens moeilijk kan worden om nog samen te werken Denk dus goed na of dit serieus is of voor de leut!
En als het serieus is (met kans op eventuele relatie) en je vindt het de moeite, a la.
Maar als het enkel voor de lol, no matter van welke kant van jullie 2 kan het meer sores leveren dan lol in de toekomst!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:48

Heb een vraag, misschien hebben jullie ideeen, vandaag belde een vriendin me, ze zit met haar handen in het haar, want ze huurt van iemand een schuur waar een paar paardjes in staan, er staat dus ook een shet bij haar van een goede (nu niet meer) kennis, hij vertikt het dus om nog naar dat beestje om te kijken en koopt dus ook geen voer en zaagsel meer ervoor, zij verzorgt nu dus dat shetje en betaalt dus het voer en de zaagsel, ze heeft hem gebeld dat ze wil dat hij de shet ophaalt en haar haar onkosten betaald die ze aan de shet heeft gehad, hij zegt toe maar laat vervolgens niets meer horen, je zou kunnen zeggen, laat haar niet meer naar die shet omkijken, maar dan sterft het dier gewoon een hongerdood, dat kun je toch niet over je hart verkrijgen en zo zit ze dus ook niet inelkaar, ook schijnt het dus dat de eigenaar zeer agressief kan zijn, dus durft ze ook niet veel te ondernemen tegen hem, ze vroeg mij dus raad hierover, maar ik zou echt niet weten wat ze hier mee aanmoet, naar de politie stappen is helaas geen optie om bepaalde redenen, ik kan haar helaas hier helaas geen antwoord op geven als alleen maar afwachten, weten jullie misschien iets, ik vind het echt rot voor haar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:52

Shet kopen (tegen slachtprijs) en dan verkopen om de gemaakte kosten eruit te halen.

OF, wel een instantie erbij halen, of er idd niet naar omkijken.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:54

TM, als dit lang aanduurt kan ze eigendom opeisen van het dier. Hoe de precieze procedure is weet ik niet, maar dat zou eventueel opgevraagd kunnen worden bij een rechtswinkel.
Ook kan ze hem bellen om voor te stellen het dier over te nemen, gratis, in ruil voor de verzorging van afgelopen periode. Wanneer hij akkoord gaat, telefonisch, moet ze even een contract opmaken en dit getekend terug laten sturen of zelfs naar hem toe gaan om te tekenen. Dan hoeft het niet juridisch uitgevochten te worden. Wat ze dan doet met de shet, is haar zaak. Verkopen, weggeven of houden.
Waarschijnlijk heeft die vent financieël een probleem en probeert hij onder zijn verplichtingen uit te komen. Ophalen = naar andere stalling = kosten. Ze kan ook voorstellen om het dier voor hem te verkopen, van de opbrengst de kosten af te halen (ook zwart op wit zetten!) en dat hij de eventuele winst kan komen halen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:28

Chubby schreef:
Balen van die kriebels Des! Chub heeft ook wel wat roos in staart en manen, maar schuurt eigenlijk niet veel. Ze heeft wel een bezem in haar stal hangen om lekker tegenaan te schurken, dan breken de haren niet zo snel af.

Ik zie Debo (?) adverteren met stoffen frontriemen in allerlei kleurtjes en met blingbling steentjes ed. Nu heb ik een leren frontriem. Zou zo'n stoffen frontriem wel handig zijn (ziet er nml wel grappig uit en voor 5,50 euro)? Wat is precies de functie van een frontriem?

erg gaaf./. maar nadeel met tinkers zijn.: de lange voor pluk . en dan zie je ze niet. Ik had voor Offie ook zon ding met stras steentjes.. maar niemand die ze zag

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:34

Je kan eventueel ook de dierenmishandeling inschakelen? Da's geen politie en heb je toch nog kans dat het dier goed terecht komt!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:48

de dierenmishandeling, Indezz? Doe maar de dierenBESCHERMING

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:51

Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 08-11-05 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:54

Cayusejuhh schreef:
Cheveyo schreef:
Sterkte Cindy...

Dobbel overigens niet naar bedoelt mijn email maar maak je niet gek voordat je zekerheid hebt. Van Fybromyalgie kom je nooit meer af en dat gun je niemand. Er kunnen nog zoveel andere dingen zijn.

Ik dacht dat er in Bilthoven een centrum zit waar ze door middel van infusen (20 x herhalen ofzo) je fybromyalgie weg kunnen halen, of was het nou hyperventilatie....weet het niet meer, heb natuurlijk zelf ook alles uitgezocht toen ze nog niet aan mijn hart waren begonnen.

Hee Nicole/

Het ljikt mij stug wat je zegt want Fybromyalgie. is een reuma van de weken delen ( spieren en zo_. En reuma lijkt me niet dat je dat weg kan spuiten. Daar bij gaat het idd gepaard met chronische vermoeidheid ( althans KAN)
dus mischien is het de hyperventilaite

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Ik heb de bewuste internetpagina op de laptop van papa als favorieten neergezet, zal er eens naar op zoek gaan.

Ben de laatste dagen een beetje hangerig, geen zin in wat dan ook. Denk toch het ieniemienievirusje van de griepprik, is nog lang geen echte griep gelukkig.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:02

Chubby schreef:

Oeps Chubje, geen mogelijkheid dat meer mensen deze mailtjes kunnen lezen via de server o.i.d.??

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:06

Hallo!!!

Des balen van Tommies manen!! Ik zou ook niet weten wat je er aan kunt doen. Als je sebacil nodig hebt, ik geloof dat Silas weer wat heeft...

Nicole, beterschap...

Spettter, sterkte!!!

haha Chub, leuk he, mannen?

TM, poeh, moeilijke situatie. Als jouw vriendin een bepaalde persiode aantoonbare kosten aan die shet heeftt gehad (hoe lag die periode is moet je even navragen) vervalt het recht van de eigenaar. Krijg je wel een hoop gezeik van.

Het is ook moeilijk. Ik stond zondag voor de keuze. Iemand bij mij op het land weigerde om kuil te betalen, maar het moest wel gevoerd worden. Op smsjes of telefoontjes werd niet gereageerd. Tja, wat moet je dan? Beest laten verhongeren? Beest apart zetten van de groep? Heb het even aangekeken en gelukkig lag er gisteravond toch wat geld... Beest gaat weg (is als het goed is verkocht) maar wanneer is nog onduidelijk...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:20

WenK; 1.50 is inderdaad ook een mooi maatje! Voor mij hoeven ze niet veel groter te zijn.
En dat Shak 1.40 is stoort me eigelijk ook niet echt..

Desillies; Vervelend van Tommie’s jeuk zeg, Kyra had daar ook wellis last van, maar ze was ook zeker geen eczeempaard ..

Spetter; sterkte met je oma!!

Mooie hoofdfoto’s, Dienie. Volgens mij hebben geen van jou Tinkers maanogen toch?

Chubby; Ik zal eens gaan kijken naar die frontriemen, wel stoer hoor!
Wat erg dat je ouders allebei last hebben van reuma..

Jellie; vervelend van Fluitje! Hopelijk gaat het nu wel weer beter.
Succes met je Flanna-rij-dag

Drukke dag gehad zo te lezen gisteren, FK!
En ik ruzie ook welleens met Shak terwijl ik er later wel weer spijt van heb, omdat ik dan net iets te hard te keer ging. Gelukkig vergeven ze snel..
Wat een schattig filmpje!

TM; lastige situatie! Misschien inderdaad kopen voor de slachtprijs en vervolgens weer verkopen, of de DB inschakelen, maar die doen volgens mij ook vrij weinig..

Ik moest vanmiddag lessen… daarna nog voor een nieuwe bril kijken. Duurde ook wel eventjes. Ik was samen met m’n zus en we hadden een (niet onaantrekkelijke ) jongeman die ons hielp en die zag dat ik net 18 was, dus die vroeg naar m’n autorijlessen en vervolgens aan mij en m’n zus over het uitgaan etc. was wel erg leuk!
Ik heb een nieuwe bril gekocht dus (gelukkig betalen m’n ouders haha), maar Kaylen en Darlah moest ik helaas overslaan, gelukkig hebben ze genoeg drinken en gras, dus dat is het probleem niet. Morgenochtend maar eventjes voeren en kroelen!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:30

bij Tommie hangen er ook borstels in zijn box,heel zijn box is verder afgetimmerd met mdf en ook hangt er een speciale schuurmat voor paarden.
volgens mij schuurt ie ook het meeste buiten (en krabt met zijn achterhoef in zijn manen) maar ik weet dat niet helemaal zeker,de mat en borstels worden wel heel frequent gebruikt.

Nadine,Tommie is gezuiverd met groene leem een kuur van 3 weken,ook dit heeft helaas niet geholpen,morgen of overmorgen komt Marielle (de veearts) en dan zal ik alles een rustig bespreken,misschien kan ze zijn bloed testen ofzo??
ik hou jullie op de hoogte,bedankt voor de steun .....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:51

Spetter is al weg nu, maar ik hoop dat het goed afloopt met de oma! Maya ook nog sterkte met Opa!

Chub en d'r spannende mailtjes.. loopt iets uit de hand dus?! Foei?

Ik ben weer heel wat beter, maar had vanochtend een ongelukje op m'n werk. Je kan het onoplettendheid van mijn kant af noemen, maar m'n collega was meer onoplettend bezig geweest... waardoor ik met een kar over een slangkoppeling reed en de koppeling dus losschoot en het melkwittige 'vergif' alle kanten opspoot... Ook over mij heen... Mennnn wat stinkt dat! En ik kon niet vinden waar ik de 'kranen' dicht kon draaien... Was ff chaos! Gelukkig snapte iedereen de situatie en kreeg ik niet de schuld.. had iedereen overkomen, doordat die slang nooit daar ligt en je kon hem gewoon echt niet zien...

Gelukkig ook dat het niet voor ons, mensen, giftig is... Maar prettig is anders!

In de middag naar stal geweest, ben wezen wandelen met m'n ventjes... En hardlopen Snowdon in uitgestrekte draf en Uk in galop Ook nog even geprobeerd om Uk naast de fiets te begeleiden, dit ging redelijk voor de eerste keer.

Daarna nog bij het bonte shetlanderhengstveulentje... (pff wat n woord zo he!) in de stal gezeten. Ik ben er echt helemaal weg van! Wordt steeds dapperder en nieuwsgieriger, steeds minder bang. Ik mocht vandaag zijn voetjes optillen, onder z'n buik kriebelen en z'n staart optillen... Eigenlijk is alleen zijn kont/staart bont + een witte streep op schouder en een klein vlekje op de andere schouder.. en vier witte voetjes! Hij is echt zoo schattig... Ben er per ongeluk verliefd op aan het worden denk ik

Ik geef hem trouwens die aandacht omdat niemand er naar omkijkt... Meestal zijn er genoeg kids die wat met de handelspony's en paardjes doen. Maar er staan nu best wat handelspaardjes en dit hengstje staat in een verdomhoekje zichzelf te verstoppen. Zo eindigt ie waarschijnlijk als worst en salami... en als ie nu wat makker is, is het misschien nog een leuke kinderpony straks!

Maar heb mezelf dus heel wat aangedaan, hihi

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:09

Hallo Allemaal,

Ben er weer, ga vanavond proberen bij te lezen.

5 dagen met IL doorgebracht, reuze gezellig, veel gekletst, veel gedronken, veel gelachen, maar met een enorm triest einde.

Vanmorgen net voordat ik haar naar de trein zou brengen en ik net de paarden op stal ad gevoerd, kwam ze binnen rennen en riep, bel de dierenarts er ligt een veulen dood te gaan.

Het is een veulen wat hier gefokt is en wat ik verkocht had, stond hier in pension. Vorige week was ze al wat slomig, goed opgelet, niet warm of zo net ontwormd maar toch iets klopte niet, hele weekend wel aangekeken, en gisteen nog even getwijfeld wel of niet op stal, maar goed ze at wel en daar staat ze in haar eentje en hier met een groep op de wei.

Kwam bij haar en echt zag er niet uit, IL dacht longontstekeing, had een medicijn wat heel snel werkt in noodgevallen meegenomen, in haar mond gespoten en deken op [dierenarts was al gebeld] Lonneke wrijven over haar lijf, ik zat bij haar hoofd, maar ze was zo koud, na een kwartier werd ze wat warmer en probeerde ze op te staan, viel weer terug, en ik weer bij haar hoofd, en maar praten, meiden waren er ook bij, en dan keek ze me aan, leek wel een eeuwigheid voor de dierenarts kwam.

Hij kwam, keek in haar oog en mond en zei, ze heeft een inwendige bloeding, niks meer aan te doen, sh*t , sh*t, hij zei je kunt haar alleen helpen door in te laten slapen want ze is al bijna dood, maar ze had wel pijn dus ik zei al ja ,moest de eigenaar nog bellen, niet te bereiken dus heb de keus maar gemaakt, was binnen 1 minuutje weg, heel rustig ingeslapen terwijl ik bij haar hoofd zat. is zo verdrietig.

Niet te geloven gewoon, hij zei dat ze waarschijnlijk een klap had gehad van een ander e de milt was gescheurd, ook al hadden we erbij gestaan was er niets aan te doen geweestom 12 uur had ik de eigenaar te pakken en dat was echt heel naar. er staat nog een veulen van haar hier en een jaarling komt nog.

Ze nam me niets kwalijk, ik kan er ook niets aan doen maar het is zo naar. heb mijn verzekering gebeld en waarschijnlijk kan het daar wel op, had niet gehoeven van haar maar vind ik wel.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:17

Wat vreselijk triest van dat veulen, Jean
Ik krijg er helemaal een brok van in m'n keel. Fijn dat je het beestje toch nog een fijn einde hebt kunnen geven, dat het dankzij dat spuitje wat minder pijn heeft hoeven lijden..

Leon; ongelukje op 't werk, kan gebeuren toch.
Ik heb daar ook al vanalles meegmaakt
Wel zonde van dat shetje, maar super dat jij er lekker mee bezig bent!